Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 18–19 січня 2024 року — резюме

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 18–19 січня 2024 року — резюме

10:02,
27 Січня 2024
1167

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 18–19 січня 2024 року — резюме

10:02,
27 Січня 2024
1167
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 18–19 січня 2024 року — резюме
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 18–19 січня 2024 року — резюме
Про що та як розповідали в ефірних блоках каналів «Ми — Україна», Першого каналу Суспільного, «Інтер», ICTV та СТБ, «Рада» і «1+1» — стисло.

Повний огляд читайте тут.

Ефірна сітка каналів

Структура ефірного блоку каналу «Ми — Україна» була звичною для ранкового слота: до 10-ї ранку кожної години було по два 10-хвилинних випуски новин (на початках годин і на 30-х хвилинах), решту часу займали гостьові студії. З 11-ї години починалися новинами, продовжувалися гостьовими.

Структура ефіру Першого каналу Суспільного була звичною для денного слота: кожна ефірна година починалася з випусків новин (15-хвилинні, а о 15-й годині був 30-хвилинний).

Структура ефіру каналу «Інтер» була звичною для вечірнього слота. Години починалися 13-хвилинними новинами, продовжувалися гостьовими студіями. О 20-й був годинний підсумковий випуск, потім годинні гостьова студія.

Структура ефіру каналів ICTV та СТБ була такою ж як і завжди — 15-хвилинні випуски новин чергувалися з 15-хвилинними гостьовими студіями.

Структура ефіру каналу «Рада» була звичною для денного слота: години починалися випусками новин (то по 22, то по 15 хвилин), продовжувалися гостьовими студіями.

Структура ефіру каналу «1+1» була такою: перші години починалися випусками новин (30- й 15-хвилинними), продовжувалися гостьовими студіями. О 20-й був підсумковий випуск новин, який тривав 1 годину і 15 хвилин, далі була гостьова студія.

Основні теми дня

18 січня

Бойові дії на різних ділянках фронту. В ефірі каналу «Ми — Україна» був оглядовий сюжет. У гостьовій студії спілкувалися з речниками: Генштабу — Андрієм Ковальовим, Сухопутних Військ — Володимиром Фітьом, Сил оборони Таврійського напрямку — Олександром Штупуном, крім того говорили про ситуацію під Авдіївкою, про евакуацію людей із міста, про резерви ворога на напрямку, про ситуацію на Запорізькому напрямку. У новинах Першого каналу Суспільного обмежилися лише короткими повідомленнями. В гостьових студіях про події на фронті говорили з речником Сил оборони Таврійського напрямку Олександром Штупуном, речницею Сил оборони півдня Наталією Гуменюк, ексречником Генштабу Владиславом Селезньовим і воєнним експертом Олексієм Гетьманом. В ефірі каналу «Інтер» був репортажний сюжет про бої на Лиманському напрямку. В гостьовій студії про ситуацію під Бахмутом говорили з командиром взводу снайперів Президентської бригади Олександром «Привидом».

Тиск на журналістів-розслідувачів і реакції влади. В ефірі каналу «Ми — Україна» давали синхрон президента Володимира Зеленського і спілкувалися з заступницею голови Комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенією Кравчук (це спілкування було дуже коротким, і в мене склалося враження, що його метою було озвучити в ефірі тезу, що прослуховування і зйомку журналістів «Bihus.Info» організували якісь «приватні структури», а не спецслужби). Натомість дуже якісно і за всіма стандартами висвітлювали тему на Першому каналі Суспільного. В студії говорили з редакторкою «Bihus.info» Алісою Юрченко, головою Комітету ВР з питань свободи слова Ярославом Юрчишиним і з заступницею голови Комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенією Кравчук (що важливо – одночасно з обома останніми). Крім того, на відміну від «Ми — України», навели повноцінний бекграунд про всі останні наступи на журналістів і медіа. І ще зробили інформаційний запит до Нацполіції. В підсумковому випуску на каналі «Інтер» був цілком збалансований оглядовий сюжет. У гостьових студіях тему не обговорювали.

Завершення економічного форуму в Давосі. В ефірі каналу «Ми — Україна» обмежилися лише короткими повідомленнями в новинах. У новинах Першого каналу Суспільного робили оглядовий сюжет, у гостьових студіях тему не обговорювали. В ефірі каналу «Інтер» був оглядовий сюжет. У гостьових студіях про підсумки форуму говорили з міністром закордонних справ Дмитром Кулебою і з заступником голови Комітету ВР з питань зовнішньої політики Арсенієм Пушкаренком.

Затримання директора інвестиційної компанії «Concorde Capital» Ігоря Мазепи. Перші повідомлення про це з’явилися близько 20-ї години, коли в ефірі марафону був блок телеканалу «Інтер». Але в ефірі каналу (принаймні до 22-ї години) про подію взагалі не згадували.

19 січня

Бойові дії на різних ділянках фронту. В ефірі каналів ICTV та СТБ були два репортажних сюжети з різних ділянок фронту на Донеччині та пряме ввімкнення з Донеччини. Про ситуацію на різних ділянках фронту говорили з речником Генштабу Андрієм Ковальовим і з головою Луганської ОВА Артемом Лисогором. В новинах каналу «Рада» про події на фронті згадували лише короткими повідомленнями. У гостьових студіях говорили з речником Сил оборони Таврійського напрямку Олександром Штупуном і речником Сухопутних Військ Володимиром Фітьом. В ефірі каналу «1+1» був фронтовий репортаж про бої під Авдіївкою. В гостьовій студії ситуацію на фронті обговорювали з воєнно-політичним експертом групи «Інформаційний спротив» Олександром Коваленком і з заступником командира 24-го окремого штурмового батальйону «Айдар» Олександром Коваленком (це не помилка, вони тезки).

Затримання директора інвестиційної компанії «Concorde Capital» Ігоря Мазепи. В новинах каналів ICTV та СТБ про це повідомляли короткими повідомленнями. В розмовній студії говорили з радницею Державного бюро розслідувань із комунікацій Тетяною Сап’ян. І там, і там озвучили позицію захисту бізнесмена, а в новинах повідомили також про заяву компанії «Concorde Capital» із цього приводу. В ефірі телеканалу «Рада» робили усні повідомлення і пряме ввімкнення про суд з обрання запобіжного заходу Мазепі, в гостьовій студії спілкувалися з радницею ДБР з комунікацій Тетяною Сап’ян. Усі ці матеріали були вкрай незбалансованими. В ефірі каналу «1+1» тему відстежували двома прямими ввімкненнями з суду з обрання запобіжного заходу бізнесмену Мазепі та його брату. Тему подавали збалансовано, позицію підозрюваних зокрема коментував у синхроні сам Ігор Мазепа.

Новинна складова ефірів

Новинна складова чотирьох годин ефіру каналу «Ми — Україна» була такою: 2 репортажних сюжети та 2 прямих ввімкнення. У гостях побувало 6 ньюзмейкерів. Сюжети були про наслідки ворожих обстрілів Херсона і про наслідки влучання уламків збитої ракети в селі на Кіровоградщині. Обидва прямих ввімкнення були про наслідки ракетної атаки по Чугуєву.

Новинна складова чотирьох годин ефіру Першого каналу Суспільного була такою: 7 репортажних сюжетів, 6 прямих ввімкнень. У гостях побувало 4 ньюзмейкери. Крім того, одне повідомлення базувалося на відповіді Нацполіції на інформаційний запит редакції. Репортажні сюжети були про ворожі обстріли Курахового на Донеччині, про вишкіл мобільних бригад зі збиття дронів на Сумщині, про наслідки ворожого обстрілу Чугуєва, про засідання міністрів оборони Ради Україна — НАТО, про вишкіл антидиверсійних груп на Чернігівщині, про наслідки ворожих обстрілів Херсона і про будівництво укріплень на кордонах у Чернігівській області. Прямі ввімкнення були про суд з обрання запобіжного заходу у справі бізнесмена Гринкевича (три), про засідання Ради Україна — НАТО, про вшанування пам’яті загиблих на роковини авіатрощі в Броварах, про зустріч Байдена з конгресовими лідерами щодо розблокування допомоги Україні.

Новинна складова чотирьох годин ефіру каналу «Інтер» була такою: 4 репортажних сюжети, 5 прямих ввімкнень. У гостьових студіях побувало 6 гостей-ньюзмейкерів. Репортажні сюжети були про бої десантників на Лиманському напрямку, про наслідки ворожого обстрілу Харкова 16 січня, про вишкіл антидиверсійних груп на Чернігівщині та про блокування румунськими фермерами кордону з Україною. Прямі ввімкнення були про ворожі обстріли Харківщини, Миколаївської та Херсонської областей, Сумщини, Запоріжжя й про переговори Байдена з конгресовими лідерами щодо розблокування допомоги Україні.

Новинна складова чотирьох годин ефіру каналів ICTV та СТБ була такою: 5 репортажних сюжетів і одне пряме ввімкнення. У гостях побувало 5 ньюзмейкерів. Репортажні сюжети були про евакуацію волонтерами літніх людей із прифронтових сіл Харківщини, про бойову роботу «Градів» бригади «Рубіж» на Донеччині, про бої нацгвардійців бригади «Рубіж» під Бахмутом, про «український сніданок» у Давосі та про ситуацію на заблокованому румунськими фермерами кордоні. Пряме ввімкнення було про бої на Донеччині.

Новинна складова чотирьох годин ефіру каналу «Рада» була дуже слабкою в репортажній частині: жодного (!) сюжету, лише 2 прямих ввімкнення (ще 3 були неподієвими). Натомість у гостьових студіях побувало 7 ньюзмейкерів. Прямі ввімкнення були про суд з обрання запобіжного заходу Ігорю Мазепі та про спортивний захід у Кропивницькому.

Новинна складова чотирьох годин ефіру каналу «1+1» була такою: 4 репортажних сюжети та 3 прямих ввімкнення. У гостьових студіях побувало 2 ньюзмейкери. Репортажні сюжети були про бої під Авдіївкою, про наслідки ворожого обстрілу Нікополя, про знищення екіпажем «Бредлі» російського танка Т-90 і про життя людей біля російського кордону на Чернігівщині. Прямі ввімкнення були про суд з обрання запобіжного заходу бізнесмену Мазепі (два) і про ситуацію з розблокуванням допомоги США Україні.

Гостьові студії

У гостьових студіях каналу «Ми — Україна» протягом чотирьох годин ефіру побувало 14 людей, із них 6 були ньюзмейкерами, 4 — речниками, також було 2 радники та 2 експерти. З членом Комітету ВР з питань фінансів і митної політики Олексієм Леоновим говорили про спільний контроль на залізниці українських і молдовських митників. З народним депутатом і військовослужбовцем Романом Лозинським говорили про проблематику мобілізації людей і ресурсів. З міським головою Харкова Ігорем Тереховим говорили про ліквідацію наслідків ракетного обстрілу міста 16 січня. З міністром аграрної політики та продовольства Миколою Сольським говорили про ситуацію з блокуванням транзиту української агропродукції через румунські кордони. З міністром охорони здоров’я Віктором Ляшком говорили про старт проєкту мобільних аптечних пунктів за програмою «Доступні ліки». З заступницею голови Комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенією Кравчук говорили про позицію Комітету у справі про стеження за журналістами Bihus.Info. З іншими гостями обговорювали ситуацію на різних ділянках фронту, проблеми жителів окупованого Маріуполя, справу бізнесмена Гринкевича, активізацію збройової допомоги від Франції, нарощування Україною власного виробництва зброї та техніки та інші теми.

У гостьових студіях Першого каналу Суспільного протягом чотирьох годин ефіру побувало загалом 22 гості: 4 ньюзмейкери, 3 речники, 2 радниці, 8 експертів, одна журналістка і 4 учасники подій. З головою Комітету ВР з питань свободи слова Ярославом Юрчишиним і з заступницею голови Комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенією Кравчук говорили про ситуацію з розслідуванням стеження за журналістами «Bihus.info». З головою Харківської ОВА Олегом Синєгубовими говорили про наслідки ворожих обстрілів Куп’янська, Чугуєва і Малого Бурлука. З директоркою Державного центру зайнятості Юлією Жовтяк говорили про працевлаштування безробітних до структур Міноборони. З іншими гостями обговорювали ситуацію на різних ділянках фронтів, використання ворогом «шахедів» по позиціях ЗСУ, використання українськими військовими гібридної зброї «FrankenSAM», справу бізнесмена Гринкевича, заворушення в Башкортостані, підсумки переговорів Байдена з лідерами Конгресу, невдале голосування Бундестагу щодо надання Україні ракет Taurus, настрої українських біженців щодо повернення в Україну, кустарне виробництво дронів для армії та інші теми.

У гостьових студіях каналу «Інтер» загалом побувало протягом чотирьох годин ефіру 10 людей: 6 ньюзмейкерів, один речник і 3 учасники подій. З головою Одеської ОВА Олегом Кіпером і з міським головою Харкова Ігорем Тереховим говорили про ліквідацію наслідків останніх ворожих атак на міста. З заступницею міністра оборони Наталією Калмиковою говорили про підготовку законопроєкту про мобілізацію до повторного внесення у парламент. З заступницею міністра енергетики Світланою Гринчук говорили про скасування мораторію на відімкнення боржників за електроенергію. З міністром закордонних справ Дмитром Кулебою і заступником голови Комітету ВР з питань зовнішньої політики Арсенієм Пушкаренком говорили про підсумки економічного форуму в Давосі. З іншими гостями обговорювали ситуацію з блокуванням українських кордонів, ситуацію на фронті під Бахмутом, заворушення в Башкортостані, згадували загиблого міністра Дениса Монастирського тощо.

У гостьових студіях каналів ICTV та СТБ побувало 13 людей: 5 ньюзмейкерів, 3 речники, 2 радники, 2 експерти й одна учасниця подій. З головою Луганської ОВА Артемом Лисогором говорили про ситуацію на фронті та про гуманітарну ситуацію на окупованій території Луганської області. З головою Комітету ВР з питань містобудування Оленою Шуляк говорили про компенсації за зруйноване та знищене ворогом житло за програмою «єВідновлення». З заступником міністра енергетики Ярославом Демченковими говорили про відімкнення від електрики багатьох населених пунктів внаслідок негоди. З заступницею міністра оборони Катериною Черногоренко говорили про ухвалений парламентом закон щодо цифровізації ЗСУ і створення єдиного реєстру військовозобов’язаних. З постійною представницею президента в АР Крим Тамілою Ташевою говорили про стратегію деокупації Криму. З іншими гостями обговорювали ситуацію на різних ділянках фронту, ситуацію з блокуваннями румунського і польського кордонів України, перші успішні застосування гібридного ППО, справи бізнесмена Гринкевича, затримання бізнесмена Ігоря Мазепи, зростання військової активності окупантів у Маріуполі, однакові методи катування окупантами українців у різних катівнях як систему, можливі сценарії подальшого ведення війни Україною в залежності від поновлення чи непоновлення американської військової допомоги та інші теми.

У гостьових студіях каналу «Рада» протягом чотирьох годин ефіру побувало 14 гостей. 7 із них були ньюзмейкерами, 4 речники, також була одна радниця, один експерт і один учасник подій. З головами Херсонської та Донецької ОВА Олександром Прокудіним і Вадимом Філашкіним говорили про ситуацію у їхніх областях. З гендиректором компанії-постачальниці Yasno Сергієм Коваленком говорили про відімкнення боржників від електроенергії. З членом Комітету ВР з питань аграрної та земельної політики Дмитром Соломчуком говорили про блокування румунського кордону. З головою Комітету ВР з питань правової політики Денисом Масловим говорили про майбутній глобальний саміт «Формули миру». З першим заступником голови Комітету ВР з питань соціальної політики Михайлом Цимбалюком говорили про перспективи фінансової допомоги західних партнерів. З депутатом Київської міськради Андрієм Вітренком говорили про київську підземку. З іншими гостями обговорювали ситуацію на різних ділянках фронту, останні влучання по Росії, модернізацію росіянами ракет, значення збиття російського А-50, справу бізнесмена Гринкевича і справу бізнесмена Мазепи та інші теми.

У гостьових студіях каналу «1+1» протягом чотирьох годин ефіру побувало 9 людей: 2 ньюзмейкери, 5 експертів і 2 учасники подій. З заступницею міністра енергетики Світланою Гринчук говорили про скасування мораторію на відімкнення боржників від електрики. З заступницею міністра оборони Катериною Чорногоренко говорили про електронний реєстр військовозобов’язаних. З іншими гостями обговорювали ситуацію на різних ділянках фронту, українські атаки на об’єкти військової інфраструктури на території Росії, виробництво вітчизняних далекобійних дронів, можливі сценарії розгортання світової війни, зміну настроїв у Європі щодо війни, імовірність виходу США із НАТО з імовірним обранням Трампа, подальшу американську військову допомогу та інші теми.

Представлення різних фракцій парламенту в гостьових студіях марафону (в межах проаналізованого ефіру) було таким: представники фракції «Слуги народу» були в ефірі 7 разів (Олексій Леонов і Євгенія Кравчук на «Ми — Україна», Євгенія Кравчук на Першому каналі Суспільного, Арсеній Пушкаренко на «Інтері», Олена Шуляк на ICTV та СТБ, Дмитро Соломчук і Денис Маслов на «Раді»). Представники «Голосу» були в ефірі двічі (Роман Лозинський на «Ми — Україна» та Ярослав Юрчишин на Першому каналі Суспільного), представник «Батьківщини» був в ефірі один раз (Михайло Цимбалюк на «Раді»). На «1+1» народних депутатів не було. До представництва «Слуги народу» цілком можна додавати й депутата від цієї фракції в Київраді Андрія Вітренка в ефірі «Ради». Крім того, на «Раді» в бюлетені «Парламентський тиждень» було 8 нардепів-коментаторів від «Слуги народу», а від усіх інших фракцій і груп разом було лише 6.

Порушення стандартів

Стандарти журналісти каналу «Ми — Україна» порушували 343 рази (це майже по 86 порушень на годину або майже по 1,5 порушення на хвилину ефіру в середньому). Найбільше традиційно порушували стандарт відокремлення фактів від думок — 168 разів. Майже все це були суб’єктивні оцінки журналістів у новинах і в новинних елементах гостьових студій. Стандарт достовірності порушували 101 раз. Найбільше було фактичної інформації без посилань на джерела й узагальнених розмитих псевдопосилань на джерела. Стандарт точності було порушено 32 рази, майже все це було невідповідне поєднання картинки й тексту в новинних матеріалах. 30 разів порушували стандарт повноти інформації, найбільше порушень було пов’язано з відсутністю інтершуму на відео (це вже давно є своєрідною «візитівкою» каналу). Крім того, 9 разів порушували стандарт доступності подачі інформації та було 2 грубих порушення стандарту балансу думок. І було грубе порушення етичного принципу неупередженості до обвинувачених.

Стандарти журналісти Першого каналу Суспільного порушували 99 разів (майже по 25 на годину в середньому). Найчастіше порушували стандарт достовірності — 44 рази. Більше половини з цих порушень було інформацією, взятою з телеграм-каналів і фейсбук-сторінок. Стандарт відокремлення фактів від думок порушували 32 рази, все це були суб’єктивні оцінки журналістів у новинах і новинних елементах гостьових студій. Стандарт точності порушували 16 разів, майже всі порушення були некоректним використанням картинки в БЗ, прямих ввімкненнях і як «ілюстрацій» до розмов з гостями. Крім того, 4 рази було порушено стандарт доступності, 3 рази — стандарт повноти інформації. Інші стандарти не порушували.

Стандарти журналісти каналу «Інтер» порушували 399 разів (майже по 100 порушень на годину і більш як по 1,5 порушення на хвилину ефіру в середньому). Найчастіше традиційно порушували стандарт відокремлення фактів від думок — 280 разів. Більшістю з цих порушень були суб’єктивні думки журналістів у новинах і в новинних елементах гостьових студій. Стандарт достовірності порушували 70 разів, найбільше було узагальнених розмитих псевдопосилань на авторство суб’єктивних думок. 29 разів порушували стандарт точності, майже все це була некоректна робота з картинкою. Крім того, було 11 порушень стандарту повноти інформації, 8 порушень стандарту доступності й одне порушення стандарту оперативності.

Стандарти журналісти медіагрупи ICTV та СТБ порушували 327 разів (це майже по 82 порушення на годину ефіру в середньому). Найчастіше порушували стандарт відокремлення фактів від думок — було 228 порушень. Переважною більшістю з них були суб’єктивні оцінки журналістів у новинах. Стандарт достовірності було порушено 48 разів, найбільше було узагальнених розмитих псевдопосилань на джерела фактичної інформації. 28 разів порушували стандарт точності, майже все це було некоректне поєднання картинки й тексту в БЗ і сюжетах. Крім того, 11 разів порушували стандарт доступності подачі інформації, 6 разів — стандарт повноти та 4 рази стандарт балансу думок. 4 рази було порушено етичний принцип неупередженості до обвинувачених.

Стандарти журналісти каналу «Рада» порушували 297 разів. Це більш як по 74 порушення на годину або ж майже по 1,5 порушення на хвилину ефіру в середньому. Найбільше порушували стандарт відокремлення фактів від думок — 140 разів. Більшістю з цих порушень були суб’єктивні оцінки журналістів у новинах і новинних елементах гостьових студій. Стандарт достовірності порушували 84 рази. Більше половини з цих порушень становили узагальнені розмиті псевдопосилання на джерела фактичної інформації. Стандарт точності порушували в різні способи 37 разів. 10 разів порушували стандарт доступності подачі інформації. 9 разів грубо порушували стандарт балансу думок. Крім того, 7 разів порушували стандарт повноти інформації, 3 рази — стандарт оперативності. І 7 разів порушили етичні принципи журналістики. Рідкісний випадок — цього дня журналісти каналу примудрилися порушити всі стандарти й етичні норми професії. Ось що трапляється, коли редакція береться висвітлювати внутрішньополітичну тематику.

Стандарти журналісти каналу «1+1» порушували 307 разів (це майже по 77 порушень на годину або ж більш як по порушенню на хвилину ефіру в середньому). Найчастіше порушували стандарт відокремлення фактів від думок — було 218 порушень, переважна більшість із них — суб’єктивні думки журналістів у новинах. Стандарт достовірності порушували 56 разів у різні способи, найбільше було узагальнених розмитих псевдопосилань на джерела фактичної інформації. 24 рази порушували стандарт точності, більше половини з цих випадків були невідповідностями картинки й тексту за кадром. Крім того, 8 разів порушували стандарт повноти інформації й одного разу стандарт доступності. Інші стандарти не порушували.

Інші позиції

В ефірі марафону не повідомлялося про такі події / теми дня:

18 січня

Затриманий на кордоні бізнесмен Мазепа їхав на економічний форум у Давосі, — адвокати.

ДБР затримало бізнесмена Мазепу під час перетину кордону.

У Росії внесли до переліку нацистських гасло «Слава Україні!» і символіку ОУН і УПА.

Частина Криму залишилася без електрики через аварію на Балаклавській ТЕС.

Європарламент: угорський уряд загрожує цінностям ЄС і підриває його інституції.

Польща продовжила дію тимчасового захисту українських біженців до березня наступного року.

Данілов: Ніякої опозиції в Україні не існує.

«Київстар» обрахував майже 100 млн доларів збитків від масштабної атаки Росії.

З бюджету виділять 8 млн гривень на моніторинг тональності новин про Зеленських, Єрмака та інших посадовців.

19 січня

НАУ та Університет Шевченка законтрактували їжу для курсантів дорожче, ніж у Гринкевича, — «Наші гроші».

У ракеті, якою росіяни вдарили по театру Чернігова в серпні 2023-го, знайшли 4 компоненти зі США.

Влітку Росія може спробувати повністю окупувати 4 області України, не виключено наступ на Київ і Харків, — Financial Times.

ЄС розпочав обговорення нового пакету санкцій проти Росії, який хочуть затвердити до 24 лютого.

Ресурс, який злив відео стеження за Bihus.Info, закрив канал і видалив новину.

Bihus.Info розповів про спецоперацію, де 30 людей стежили за журналістами видання.

Тимчасовий захист для українців у Польщі поки не продовжили, — посольство.

Затримання Мазепи: «Маніфест 42» закликав президента Зеленського розібратися з тиском силовиків на бізнес.

У проаналізованому ефірі каналу «Ми — Україна» був один прояв політичного піару — однобічне, незбалансоване і критично неповне висвітлення теми реакції влади на факт стеження за журналістами «Bihus.info». Обмежились лише офіційними версіями та коментарем представниці монобільшості Євгенії Кравчук, хоча стандарт балансу думок однозначно потребував запрошення до ефіру журналістів «Bihus.info» і представників Комітету ВР з питань свободи слова. Крім того, не було наведено повноцінного бекграунду всіх останніх атак на журналістів і медіа.

У проаналізованому ефірі каналу «Інтер» було 2 прояви політичного піару: «паркетне» БЗ з командувачем Об’єднаних Сил Сергієм Наєвим і невиправдана контекстом розмови згадка про приналежність до фракції «Слуга народу» нардепа Арсенія Пушкаренка.

У проаналізованому ефірі каналів ICTV та СТБ тричі був сюжет, у якому підкреслено подавали в позитивному контексті власника медіагрупи бізнесмена Віктора Пінчука.

Проявів політичного піару лише в проаналізованому мною ефірі каналу «Рада» цього дня було мінімум 8. У 5 випадках це було з висвітленням теми кримінального переслідування бізнесмена Ігоря Мазепи (3 повідомлення й одне пряме ввімкнення в новинах і одна гостьова студія з радницею ДБР Сап’ян). У всіх цих випадках інформація подавалася винятково з позиції слідства, усе (навіть до того оприлюднене публічно) від сторони обвинуваченого і його захисту замовчувалося. Крім того, був двічі повторений в ефірі традиційний «паркет» про президента Зеленського. І гостьова студія з незбалансованими однобічними обвинуваченнями «слуги народу» депутата Київради на адресу керівників столичних департаментів.

У проаналізованому ефірі каналу «1+1» було 2 прояви політичного піару — двічі показали «паркетний» матеріал про вручення президентом Зеленським сертифікатів на квартири військовим і сім’ям загиблих.

Проявів політичного піару у проаналізованому ефірі Першого каналу Суспільного цього дня не було.

Російських наративів у проаналізованому ефірі каналу «Інтер» не було, новини вела токсична ведуча каналу.

Російських пропагандистських наративів у проаналізованому ефірі каналу «Рада» не було, натомість в ефірі були троє токсичних ведучих цього каналу.

Російських наративів і токсичних медіаперсонажів у проаналізованому ефірі інших каналів не було.

 

Читайте також
ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду