Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  20 листопада 2022 року: резюме

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 20 листопада 2022 року: резюме

09:00,
30 Листопада 2022
1226

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 20 листопада 2022 року: резюме

09:00,
30 Листопада 2022
1226
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  20 листопада 2022 року: резюме
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  20 листопада 2022 року: резюме
Про що та як розповідали в ефірних блоках «Ми — Україна», «Ради», Суспільного, а також ICTV та СТБ, — стисло.

Повний моніторинг телемарафону за 20 листопада 2022 року читайте тут.

Ефірні блоки телеканалів «Інтер» та «1+1» не припадали на цю добу. 

Передмова

Минулого тижня склалася ситуація, коли я став проти власного бажання звичайним слухачем телемарафону. Після масованої ракетної атаки 23 листопада за 50 кілометрів від Києва ми залишилися на п’ять діб без електрики, зв’язку та інтернету. На старенькому радіоприймачі вдалося зловити «Українське радіо», яке транслювало телемарафон. Так от, шановні журналісти «провідних телеканалів», я тепер цілком кваліфіковано як звичайний споживач медіа (а не як телекритик) можу сказати, що з точки зору пересічного українського глядача / слухача телемарафон абсолютно не виконує задекларовані завдання щодо «інформування про події війни». Бо коли знаєш останню новину, що в Києві та Вишгороді були сильні вибухи, а також були «прильоти» на Вінниччині та Львівщині, і хочеш із телемарафону (який залишився на той момент вимушено єдиним джерелом інформації) довідатися, ЩО САМЕ СТАЛОСЯ, тобі це не вдається.

Натомість можна довідатися, ЩО САМЕ з приводу того, ЩО СТАЛОСЯ, (тобто невідомо чого), сказав Зеленський чи написав у своєму твітері Єрмак. І що («водночас») взагалі діється з «пунктами незламності» і що з їхнього приводу думає Кирило Тимошенко. Особливо ж цінною порадою було знайти адреси «пунктів незламності» в інтернеті на сайті незламність.гов.юей. В інтернеті, якого, нагадаю, нема ніякого. Повірте, це все якось геть не цікаво після масованої ракетної атаки, коли ти не знаєш, чи живі твої рідні і близькі люди в обстріляних російськими ракетами містах. Далі ми вже шукали по радіо інші радіостанції, щоб знайти бодай якісь новини. По-моєму, це неправильно. А ви як гадаєте? Може, почнімо з найменшого: просто згадайте, що журналістика усе ж має свої закони, які називаються стандартами професії? 

Ефірна сітка каналів

Структура ефірного блоку каналу «Ми — Україна» була такою ж, як і в попередні два рази. Раз на дві години випуски новин, опівночі випуск був 30-хвилинним, о 2-й і 4-й годині випуски були 15-хвилинними. Решту ефірного часу займали гостьові студії.

Структура ефірного блоку телеканалу «Рада» була звичною: кожна ефірна година починалася коротким (10–12 хвилин) випуском новин, продовжувалася гостьовою студією. У гостьових студіях час від часу були «оперативні новини», які під музичку начитували гостьові ведучі (якоїсь системи в появі цих «новин», як і раніше, не було, вони виникали в різний час кожної години хаотично, і насправді в них або повторюють повідомлення, які вже були у основних випусках новин, або ж начитували піар-матеріали. Останніх було дуже багато).

Структура блоку Суспільного була такою ж, як і раніше. Раз на три години (на початку першої і четвертої  годин блоку) були 30-хвилинні випуски новин, решту часу займали гостьові студії.

Структура блоку каналів ICTV та СТБ була звичною, кожні півгодини ефіру складалися з 15-хвилинних випусків новин і 15-хвилинних гостьових студій, де часом були сюжети тижневика «Факти тижня». Винятками були блоки 20:00–21:00, де був підсумковий випуск новин, і 21:00–22:00, де випусків новин не було. 

Основні теми дня

Ситуація з відновленням поруйнованої росіянами енергосистеми України і небезпеки блекауту.

У ефірному блоці каналу «Ми — Україна» тему розкривали у розмовах із двома гостями: членом Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Анатолієм Костюхом і експертом Святославом Павлюком, виконавчим директором Асоціації «Енергоефективні міста України». У блоці каналу «Рада» тему обговорювали з головою Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрієм Герусом. У блоці Суспільного теж лише обговорювали тему з гостями: загалом з експертом  Олександром Харченком, директором Центру досліджень енергетики. І точково про ситуацію з електрикою у різних регіонах — із директором департаменту Одеської ОВА Антоном Шалигайлом, тернопільським мером Сергієм Надалом, директором департаменту Ізюмської міськради Максимом Стрельником, начальником Херсонської РВА Михайлом Лінецьким, міським головою Нетішина  Олександром Супрунюком і міським головою Чорноморська Василем Гуляєвим. В ефірі каналів ICTV та СТБ тему обговорювали з виконавчим директором компанії «ДТЕК» Дмитром Сахаруком, заступником керівника Офісу президента Кирилом Тимошенком, міністром енергетики  Германом Галущенком, головою правління «Укренерго»  Володимиром Кудрицьким і директором  Центру досліджень енергетики  Олександром Харченком.

Налагодження життя у звільненому Херсоні. У блоці телеканалу «Ми — Україна» був лише репортаж про прибуття першого потяга з Києва до Херсона і короткі повідомлення в новинах. У блоці телеканалу «Рада» була виїзна студія в самому Херсоні, де ведучий спілкувався з військовими, місцевими жителями,  з головою Херсонської ОВА Ярославом Янушевичем і з першим заступником голови Херсонської облради Юрієм Соболевським. У київській студії говорили з гендиректором «Укрпошти» Ігорем Смілянським про роботу відділень у звільнених населених пунктах Херсонщини і виплату пенсій та соціальної допомоги херсонцям. Про покарання колаборантів говорили з членом Комітету ВР з правоохоронної діяльності Володимиром Арешонковим. Також теми, пов’язані з Херсоном, обговорювали з радником міністра внутрішніх справ Ростиславом Смірновим і речницею Сил оборони півдня Наталією Гуменюк. Був також репортаж про прибуття першого потягу до Херсона і два репортажі про доставлення гуманітарної допомоги (щоправда, один з них був більше піаром нардепа Олександра Трухіна). І два прямі ввімкнення з Херсона. В ефірному блоці Суспільного тему розкривали репортажем про перший потяг до Херсона з Києва, сюжетом про те, що зробили окупанти з херсонською філією Суспільного, сюжетом про ситуацію з ліками в Херсоні, прямим ввімкненням про наслідки обстрілу обласного центру; про відновлення роботи органів влади говорили з начальником Херсонської РВА Михайлом Лінецьким; з заступником міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Павлом Козирєвим говорили про виплати пенсій та соціальних допомог у звільненій частині Херсонщини. В ефірному блоці каналів ICTV та СТБ тему розкривали репортажним сюжетом  про перший потяг до Херсона і двома якісними спецрепортажами про поруйновані окупантами села Херсонщини і те, що залишили по собі окупанти у Чорнобаївці та Херсонському аеропорті. У студії обговорювали тему з першим заступником голови Херсонської облради Юрієм Соболевським і з заступником керівника Офісу президента Кирилом Тимошенком. 

Новинна складова ефірів

Новинна складова ефірного блоку каналу «Ми — Україна» була надзвичайно слабкою. Був лише один репортажний сюжет про прибуття першого потяга з Києва  до звільненого Херсона (з 11 сюжетів загалом), не було жодного прямого ввімкнення. У гостьових студіях каналу цієї ночі побував був лише один ньюзмейкер.

Новинна складова телеканалу «Рада» цієї доби була такою: три репортажні сюжети (із 7 сюжетів загалом), три репортажні прямі ввімкнення (з 5 ввімкнень загалом). Трохи балансували цю малу кількість репортажів гості-ньюзмейкери, яких побувало в ефірі каналу 8. Репортажні сюжети були: два про приїзд до Херсона гуманітарної допомоги (один з цих сюжетів був піарним) і про перший потяг із Києва до Херсона. Репортажні прямі ввімкнення робили з Херсона про ситуацію в місті, про те, як столичні комунальники чистять дороги від снігу і про виставку російських пропагандистських банерів у музеї Другої світової війни в Києві.

Новинна складова блоку Суспільного була цього дня слабкою: лише два репортажних сюжети (це з 15 сюжетів загалом) та три прямі ввімкнення. Трохи балансували цю ситуацію гостьові студії, де побувало 12 ньюзмейкерів. Другий випуск новин о 15-й годині взагалі складався майже з суцільних повторів, оновили лише пару коротких інформацій. Репортажні сюжети були про перший потяг до Херсона і про благодійний забіг у Києві на підтримку полку «Азов». Прямі ввімкнення робили з Дніпра про наслідки обстрілу Нікополя, з Херсона про наслідки ворожих обстрілів міста і з Запоріжжя про ситуацію на Запорізькій АЕС та в Енергодарі.

Новинна складова блоку каналів ICTV та СТБ була такою: 7 репортажних сюжетів (з 25 сюжетів загалом), жодного прямого ввімкнення. У гостьовій студії побувало 9 ньюзмейкерів. Репортажі були про життя передмістя прифронтового Бахмута, про перший потяг до Херсона, про життя у звільненому Ізюмі, про спортивні змагання «Кул ґеймз» дітей захисників у Львові, про свято для дітей у Національній дитячій бібліотеці в Києві, і спецрепортажі про поруйновані окупантами села Херсонщини і  те, що залишили окупанти у Чорнобаївці та Херсонському аеропорті. 

Гостьові студії

У гостях каналу «Ми — Україна» цієї ночі побувало 14 людей. Із ньюзмейкерів був лише нардеп Анатолій Костюх, член Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг, із ним говорили про ситуацію в енергетиці і про альтернативні способи опалення та забезпечення електрикою. Був речник міністерства закордонних справ Польщі Лукаш Ясина, з яким обговорювали  висновки Польщі в інциденті з падінням ракети в Пшеводові. Більшість гостей (10) були експертами, з ними говорили про способи економії електроенергії,  про підсумки візиту до Києва британського прем’єра Ріші Сунака, про ситуацію на різних ділянках фронту, про оптимістичні сценарії щодо звільнення Криму і закінчення війни, про відмову Угорщини підтримати довгострокову макрофінансову допомогу ЄС Україні, про вирок нідерландського суду в справі рейсу МН17, про імовірність реформування ООН, про вплив результатів виборів у США на подальшу підтримку України,  про побудову багатошарової протиракетної оборони тощо.

У гостьових студіях телеканалу «Рада» цієї доби побувало 8 ньюзмейкерів, 4 речники, 2 радники, 4 експерта і троє учасників різних подій. Про ситуацію в Херсоні говорили з  членом Комітету ВР із питань правоохоронної діяльності Володимиром Арешонковим, першим заступником голови Херсонської обласної ради Юрієм Соболевським, головою Херсонської ОВА Ярославом Янушевичем, нардепом, а нині військовим Романом Лозинським і  гендиректором «Укрпошти» Ігорем Смілянським. Із головою Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрієм Герусом говорили про ситуацію з енергетикою України. З головою Нікопольської РВА Євгеном Євтушенком говорили про обстріли міста. З народною депутаткою Юлією Тимошенко говорили про те, що робить «вона і її команда» для порятунку українців, і чого, на її думку, не робить уряд. Із речниками, радниками й експертами говорили про провоковані російською пропагандою «протести» проти відімкнення електрики.  про спроможності Росії виробляти літаки і ракети, про ситуацію на різних ділянках фронту,  про підсумки візиту в Україну прем’єр-міністра Великої Британії Ріші Сунака, про створення «повітряного щита» тощо.

У блоці Суспільного цього дня побували загалом 26 гостей, із них 12 були ньюзмейкерами, ще було четверо речників, один радник, 6 експертів і троє учасників подій. Про ситуацію в різних містах говорили з тернопільським мером Сергієм Надалом, із директором департаменту Ізюмської міської ради Максимом Стрельником, із директором департаменту Одеської ОВА Антоном Шалигайлом, із селищним головою Великобурлуцької громади на Харківщині Віктором Терещенком, з начальником Херсонської РВА Михайлом Лінецьким, із мером Нетішина Олександром Супрунюком, з мером Чорноморська Василем Гуляєвим. Із заступником міністра з реінтеграції окупованих територій Павлом Козирєвим говорили про виплати пенсій і соціальних допомог на звільненій частині Херсонщині. З головою Меджлісу кримськотатарського народу Рефатом Чубаровим говорили про звільнення Криму. З уповноваженою України в Європейському суді з прав людини Маргаритою Сокоренко говорили про справу МН17 проти Росії. Із членом Республіканської партії США Борисом Пінкусом говорили про двопартійну підтримку України попри настрої трампістського крила партії. З речниками і експертами говорили про ситуацію на фронтах, про ситуацію з енергетичною інфраструктурою, про загрози наступу з боку Білорусі тощо.

У блоці каналів ICTV та СТБ цього дня загалом побувало 18 гостей, з них 9 були ньюзмейкерами, три речники, 5 експертів і один учасник подій. З віцепрем’єркою Ольгою Стефанішиною говорили  про безпековий форум у Канаді. З першим заступником голови Херсонської облради  Юрієм Соболевським — про ситуацію у звільнених громадах Херсонщини. Про ситуацію з електроенергетикою говорили з  виконавчим директором компанії «ДТЕК» Дмитром Сахаруком, заступником керівника Офісу президента Кирилом Тимошенком, міністром енергетики Германом Галущенком і головою правління «Укренерго» Володимиром Кудрицьким. Із першим заступником Департаменту патрульної поліції Олексієм Білошицьким говорили про збільшення кількості ДТП у зв’язку з відімкненнями електрики. З народним депутатом Романом Грищуком говорили про законодавчі зміни щодо реєстру волонтерів. Із керівником Центру протидії дезінформації при РНБО Андрієм Шаповаловим обговорювали, як російська пропаганда відпрацьовує тему перебоїв електропостачання в Україні. З речниками і експертами говорили про  розгортання Росією виробництва іранських дронів і посилення української протиповітряної оборони,  про запущену Росією ракету, розраховану на ядерний боєзаряд, про ситуацію на різних ділянках фронту, про ситуацію з електрикою по країні і про інспіровані росіянами «мітинги протесту» одеситів проти відімкнень електрики, про блокування фінансової допомоги ЄС Угорщиною, про масштаби пограбувань окупантами нашої археологічної спадщини тощо. 

Порушення стандартів

Грубих порушень стандартів у блоці каналу «Ми — Україна» загалом було 111. Найчастіше журналісти порушували стандарти достовірності (43 рази) і відокремлення фактів від думок (41 раз). Перший — у різні способи, другий — переважно суб’єктивними думками журналістів у новинах. Стандарт точності порушували 16 разів, повноти 8 разів.

Порушень стандартів у блоці каналу «Рада» було загалом 101. Найчастіше (46 разів) порушували стандарт відокремлення фактів від думок. Більшість порушень були суб’єктивними думками журналістів у новинах, чимало було безпідставних узагальнень. Стандарт достовірності порушували 35 разів, найбільше — даючи узагальнені посилання на джерела. Стандарт точності порушували 11 разів, найчастіше в спробах «ілюструвати» розмови з гостями якоюсь картинкою.

Порушень стандартів у блоці Суспільного було загалом 42, з них більшість (27) були порушенням стандарту достовірності інформації, що, вважаю, неприпустимо для суспільного мовника. Інші стандарти порушували менше: стандарт точності — 6 разів, відокремлення фактів від думок — 4 рази, повноти — 3 рази і двічі стандарт доступності подачі інформації.

Порушень стандартів у блоці каналів ICTV та СТБ було, як і зазвичай, дуже багато — 191. Найбільше порушували стандарт відокремлення фактів від думок (120 разів) і найбільше — суб’єктивними думками журналістів у новинах. 51 раз порушували стандарт достовірності, у різні способи. 18 разів — стандарт точності, переважно некоректною роботою з картинкою. 

Інші позиції

В ефірі марафону 20 листопада не повідомляли про такі події / теми дня:

  • Біля Мелітополя пролунали потужні вибухи.
  • Британія не фіксувала випадків потрапляння зброї в Україні до рук злочинців.
  • У Молдові влаштували автопробіг під гаслом «Слава Україні!».
  • Британія імпортувала нафти з Росії на понад 200 мільйонів фунтів, — The Times.
  • Пентагон заявив про ризики поширення ядерної зброї через вторгнення Росії в Україну.
  • Міністр закордонних справ Кулеба закликав до повної заборони пропагандистських ресурсів Росії за підбурювання до геноциду.
  • У Рівному «замінували» декілька торгових центрів.
  • Україна вийшла з Міжнародного центру наукової та технічної інформації через Росію.

У блоці каналу «Ми — Україна» було шість проявів політичного піару, всі — на користь керівника Офісу президента Андрія Єрмака.

Цього дня у блоці каналу «Рада» було непристойно багато проявів політичного піару, загалом 37! Протягом шести годин ефіру 10 разів повідомляли, що Зеленський провів чергове засідання Ставки Верховного головнокомандувача. Зрозуміло, без жодної конкретики, тож жодної інформаційної цінності ця «новина» не мала. Тим більше для 10 повторів. 11 повідомлень (теж без реальних новин) були про керівника ОП Андрія Єрмака. Більшість — його цитати з безпекового форуму а Галіфаксі. Такі, наприклад, як «Війна Росії проти України — це не війна за території, а геноцид українців» або ж «Україні потрібна протиракетна оборона». Тобто все уже багато разів артикульоване президентом, а не керівником президентської канцелярії. Ще у 8 випадках канал «Рада» піарив заступника Єрмака — Кирила Тимошенко. Причому в повідомленнях про речі, де компетентність пана Тимошенка викликає великі сумніви. Тричі в ефірі був класичний піар-сюжет про те, що нардеп від «Слуги народу» Олександр Трухін «привіз гуманітарну допомогу» жителям Херсона. Допомогу, яку збирали волонтери. Знову в ефірі каналу була лідерка «Батьківщини» Юлія Тимошенко, якій ведучі давали безперешкодно піаритись і критикувати уряд. І ставили винятково «зручні» улесливі запитання. І ще по одному «паркетному» матеріалу присвятили міністру освіти Сергію Шкарлету, віцепрем’єрці Ользі Стефанішиній, раднику Єрмака Михайлу Подоляку і першій леді Олені Зеленській. Така велика кількість піару у блоках каналу, що працює бюджетним коштом, у телемарафоні, який покликаний інформувати про події, як на мене, є зловживанням владою.

У блоці каналу Суспільний цього дня не було проявів політичного піару.

У блоці каналів ICTV та СТБ цієї доби було два прояви політичного піару. Недоречна згадка про фракційну приналежність гостя-нардепа Романа Грищука до «Слуги народу» і повідомлення про  черговий допис у твітері радника керівника ОП Михайла Подоляка.

Російських наративів та токсичних медійних персонажів в ефірних блоках «Ми — Україна», Суспільного і ICTV з СТБ цієї доби не було. У гостьових студіях каналу «Рада» працювали двоє токсичних ведучих — Тетяна Гончарова і Назар Довгий. Останній двічі в запитаннях до гостей артикулював наратив російської пропаганди про буцімто «договірняк» щодо здачі Херсона.

Читайте також
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2023 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду