Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  27 серпня 2022 року: резюме

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 27 серпня 2022 року: резюме

14:00,
4 Вересня 2022
1835

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 27 серпня 2022 року: резюме

14:00,
4 Вересня 2022
1835
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  27 серпня 2022 року: резюме
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  27 серпня 2022 року: резюме
Про що та як розповідали в ефірних блоках «1+1», «Ради», Суспільного і каналів ICTV та СТБ — стисло.

Повний моніторинг за 27 серпня читайте тут.

Попередні резюме щотижневих моніторингів телемарафону «Єдині новини» читайте тут.

Ефірний блок телеканалу «Інтер» не припадав на цю добу. 

Ефірна сітка каналів

Розподіл ефіру між каналами був уже усталеним. Канал «1+1» працював 6 годин напередодні і 6 годин вже 27 серпня. У підсумку нічний ефірний блок каналу 27 серпня, за винятком короткого 15-хвилинного оригінального випуску новин опівночі, складався з суцільних повторів. По-перше, двічі показували повтор годинного підсумкового випуску за 26 серпня. Показували повтор двох розмовних студій «Нічної варти», причому аж за 12 серпня! Крім того, в блоці повторювали з попередніх днів (з 26 і з 16 серпня) документальні фільми з серії «Герої». Двічі показували відеозвернення президента і двічі  — випуски «Байрактар News». Початки новин жодним чином не були прив’язаними до чітких ефірних годин (повтори підсумкових випусків починалися о 1:08 і о 4:51). Що не є добрим для інформаційного каналу, де потенційний глядач найчастіше шукає випуски новин усе ж на початках кожної години.

Вважаю, що така велика кількість повторів знову-таки підтверджує мою попередню оцінку, що навіть такі ресурсно потужні й досвідчені редакції, як на каналах «1+1» і «Інтер», і редакція Суспільного, яка має найбільшу в країні кореспондентську мережу, не мають достатньо ресурсу, щоб повноцінно заповнювати якісним і оригінальним продуктом по 12 годин ефіру в телемарафоні. Тим більше з вечора до ранку. Заради інтересу я подивився, як цю халепу під назвою «12-годинний нічний ефір» долає медіагрупа StarLightMedia. Та так само ж: крім одного короткого оригінального випуску новин опівночі, далі йшли суцільні повтори (двічі підсумкового випуску, гостьових студій за 27 серпня і пропагандистських фільмів, які вже також показували 27 серпня). Отже, й ресурсу інформаційних редакцій двох телеканалів холдингу — ICTV та СТБ — також на 12-годинний ефір забракло. Залишається ще глянути на 12-годинний ефір телеканалу «Рада», але це вже не принципово.

Вважаю очевидним, що після відходу медіагрупи «Україна» розподіл ефіру між каналами був спланований «генералами» телемарафону, м’яко кажучи, неправильно. Внаслідок такого «планування» нічний ефір від опівночі до шостої ранку в ІНФОРМАЦІЙНОМУ телемарафоні стабільно перетворюється на ретроспективу. Глядачі, які намагаються вночі знайти новини в телемарафоні, не довідуються, наприклад, про таке (це лише з того, що було 27 серпня в цей проміжок часу): ракетні атаки ворога по Дніпропетровщині після опівночі, по центру (!) Харкова близько другої ночі, загибель жінки з двома дітьми на Запоріжжі в окупованій Кам’янці внаслідок ворожого обстрілу по типу «своїй» території. Крім того, у цей же проміжок часу вже було відомо про подовження комендантської години на Донеччині, про укладання Пентагоном контракту на закупівлю для України систем NASAMS, а Інститут вивчення війни повідомив, що Росія після ударів нашої армії виводить із Криму техніку і посилює протиповітряну оборону. І спробуйте-но мені сказати, що це все були не важливі для українського телеглядача новини! Теж мені ІНФОРМАЦІЙНИЙ канал.

Структура ефірного блоку каналу «Рада» була звичайною: короткі 10-хвилинні новини на початку кожної години і гостьові студії до кінця години.

Структура блоку Суспільного була звичною: два тригодинних, кожний з яких починався з 30-хвилинних випусків новин, а продовжувався 2,5-годинними гостьовими студіями.

Ефірний блок каналів ICTV та СТБ був поділений на півгодинні блоки, кожний з яких складався з 15-хвилинних випусків новин і 15-хвилинних гостьових студій. О 20:00 був підсумковий випуск дня. Тож блок з 21-ї до 22-ї був суцільною гостьовою студією, без новин. Не було також випуску новин і о 23:30, там теж ішла гостьова студія.

Основні теми дня

Воєнна, безпекова і політична ситуація з Запорізькою АЕС (катування робітників ЗАЕС окупантами, блокування Росією документа ООН, підготовка до місії МАГАТЕ тощо). У блоці каналу «1+1» на цю тему був лише оглядовий сюжет у новинах. У блоці телеканалу «Рада» тему висвітлювали у прямому ввімкненні власної кореспондентки з Запоріжжя. І всебічно обговорювали з виконувачем обов’язки головного держінспектора з ядерної та радіаційної безпеки Олегом Коріковим, головою Запорізької ОВА Олександром Старухом, радником міністра внутрішніх справ Вадимом Денисенком і з трьома експертами: Олексієм Їжаком з Національного інституту стратегічних досліджень, Юрієм Корольчуком з Центру енергетичних стратегій і з колишнім чиновником Георгієм Біркадзе. В ефірі Суспільного тему висвітлювали в новинах короткими поточними повідомленнями і обговорювали в гостьових студіях з головою Запорізької ОВА Олександром Старухом і заввідділом Національного інституту стратегічних досліджень Олексієм Їжаком. В ефірному блоці каналів ICTV та СТБ тему розкривали оглядовим сюжетом про ситуацію довкола ЗАЕС, в гостьових студіях обговорювали з в.о. головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України Олегом Коріковим, міським головою Мелітополя Іваном Федоровим і представником Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я Анатолієм Оперчуком.

Потужні ворожі обстріли Харкова, Дніпропетровщини і Кам’янки на окупованій території. У блоці каналу «1+1» останній реальний випуск новин вийшов в ефір опівночі, тобто ще до цих обстрілів, а далі йшли суцільні повтори, а отже, про всі ці обстріли й не могли повідомити навіть теоретично. У блоці телеканалу «Рада» про обстріли робили прямі ввімкненні з Харкова (тричі) і з Дніпра. Обговорювали з головою Харківської ОВА Олегом Синєгубовим і пресофіцером Миколаївської ОВА Дмитром Плетенчуком. В ефірному блоці Суспільного робили два прямі ввімкнення власкорів з Харкова, в гостьових студіях обговорювали обстріли з головою Криворізької ВА Олександром Вілкулом і речником Східного угруповання української армії Сергієм Череватим. В ефірному блоці каналів ICTV та СТБ були лише репортажний сюжет і пряме ввімкнення з Харкова. 

Новинна складова блоків

Новинна складова блоку каналу «1+1» переважно була застарілою, бо це були повтори репортажів із попередньої доби. Загалом в ефірі було 9 сюжетів, з них лише три були репортажними. І було два прямі ввімкнення. Репортажні сюжети були про наслідки ракетного обстрілу Чаплиного, про пожежу в лісі на Миколаївщині і про бої в Пісках. Прямі ввімкнення були з Миколаєва про ситуацію в місті та області і з Донеччини про ситуацію на фронтах області і про обстріли мирної інфраструктури.

На каналі «Рада» новинну складову забезпечували лише три репортажні сюжети (з 5 сюжетів загалом). Які повторювалися, починаючи з другого впуску новин. Репортажі були про ситуацію на східному фронті, про військові навчання з бойовими стрільбами і про життя у прифронтових селах Дніпропетровщини. Натомість цього разу було чимало репортажних прямих ввімкнень — аж 8 (що раніше не було звичним для цього каналу). Ввімкнення робили з Харкова (три ввімкнення в різний час), Миколаєва, Запоріжжя (два ввімкнення), Дніпра — всі про наслідки ворожих обстрілів у цих містах та областях. І одне ввімкнення було з Ужгорода про пробіг «Шаную воїна, біжу за героя».

Новинна складова блоку Суспільного знову була, як на мій погляд, дуже слабкою. Загалом було лише 2 репортажних сюжети (і це з 20-ти сюжетів загалом!) і 5 прямих ввімкнень. Репортажні сюжети були про декомунізацію будівлі Одеського залізничного вокзалу і про тренування українських військових-операторів підводних безпілотників для розмінування у Великій Британії. Прямі ввімкнення робили з Запоріжжя, з Харкова (два ввімкнення різних кореспондентів) про наслідки ворожих обстрілів, з Малина про виставку світлин полоненого «азовця» Дмитра Козацького і з Києва про відкриття муралу «Привид Києва», присвяченого українським військовим льотчикам.

Новинна складова ефірного блоку каналів ICTV та СТБ була представлена 5 репортажними сюжетами і 2 прямими ввімкненнями, що, звісно, мало для шестигодинного ефіру інформаційного каналу. Репортажні сюжети були про життя прифронтової Апостолівськоїї громади Криворізького району, про наслідки нічного обстрілу Харкова, про навчання українських саперів у Великій Британії роботі з підводними дронами для розмінування, про обстріли прифронтового Оріхова на Запоріжжі і про зруйноване ворогом місто Сіверськ на Донеччині. Прямі ввімкнення були з Харкова про наслідки нічного ракетного обстрілу центар міста і про бойові дії на Донеччині. 

Гостьові студії

У гостьових студіях телеканалу «1+1» 27 серпня були (в повторах) аж двоє гостей. З підприємцем і колишнім нардепом від Партії регіонів Василем Хмельницьким говорили про виживання бізнесів в умовах війни і про можливості майбутнього розвитку економіки України. З експертом обговорювали тему російського газового шантажу європейців.

В гостях телеканалу «Рада» побував цієї доби 21 гість, з яких 8 були ньюзмейкерами, решта радники, речники і експерти. Крім уже згаданих вище Корікова, Старуха і Денисенка, з якими говорили про ситуацію навколо ЗАЕС, говорили про ситуацію в Харківській області з головою ОВА Олегом Синєгубовим. Про бюджет наступного року говорили з головою Комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Данилом Гетманцевим і з членом бюджетного Комітету ВР Валерієм Гнатенком. З заступницею голови Комітету ВР з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенією Кравчук обговорювали законопроєкт про медіа. З головою Державної регуляторної служби Олексієм Кучером говорили про дерегуляцію ведення бізнесів. З першим заступником міністра аграрної політики Тарасом Висоцьким говорили про умови отримання грантів від держави на розвиток аграрного бізнесу. Поточну ситуацію на фронтах і ворожі обстріли обговорювали з речниками Одеської ОВА, Нацгвардії і Миколаївської ОВА. З експертами, крім ситуації на ЗАЕС, обговорювали імовірність проведення Росією псевдореферендумів на окупованих територіях, хід виконання Україною умов щодо майбутнього вступу до ЄС, перехід західних партнерів на довготривалу систему військової допомоги Україні, приховану мобілізацію в Росії, європейську газову кризу тощо.

У гостьових студіях Суспільного загалом цієї доби побувало 26 гостей, з них 12 були ньюзмейкерами. З міністром культури та інформаційної політики Олександром Ткаченком говорили про відновлення зруйнованих культурних пам’яток. Про перейменування вулиць говорили з секретарем Київради Володимиром Бондаренком і першим заступником міського голови Львова Андрієм Москаленком, громадським активістом з Одеси Вадимом Оксютою і з істориком Олександром Алфьоровим. З представником Головного управління розвідки Міноборони Вадим Скібіцьким говорили про ситуацію на фронтах і про можливості нашого і ворожого війська. Було велике інтерв’ю з Оленою Шуляк як лідеркою партії «Слуга народу» — про роботу партії в умовах війни і про відносини партії влади з опозицією. Ситуацію в різних регіонах обговорювали з депутатом Херсонської обласної ради Сергієм Хланем, головою Криворізької ВА Олександром Вілкулом, головою Запорізької ОВА Олександром Старухом, головою Полтавської ОВА Дмитром Луніним. З нардепом Федором Веніславським говорили про нові доплати військовим та членам родин загиблих військових. З експертами говорили про податкову реформу, західну збройову допомогу, ситуацію на фронтах, можливості відновлення української цивільної авіації, вибухи на військових об’єктах ворога в окупованому Криму, передані Росії іранські безпілотники, ситуацію на ЗАЕС тощо.

У блоці каналів ICTV та СТБ цієї доби було загалом 18 гостей, з них 8 були ньюзмейкерами. З міністром Кабміну Олегом Немчиновим говорили про конфіскацію активів сина Януковича і про перебіг реформи державної служби. Ситуацію на ЗАЕС обговорювали з в.о. головного державного інспектора з ядерної та радіаційної безпеки України Олегом Коріковим. З Юлією Лапутіною, міністеркою у справах ветеранів говорили про політику держави щодо ветеранів. З міським головою Мелітополя Іваном Федоровим говорили про підготовку окупантами імітації референдуму, про партизанський рух у Мелітополі і про дії людей в разі ймовірної ядерної аварії на ЗАЕС. З заступником міністра інфраструктури Юрієм Васьковим обговорювали роботу і перспективи розширення «зернового коридору». З заступником міністра економіки Олександром Грибаном говорили про перспективи залучення іноземних інвестицій в Україну. З виконавчою директоркою Української кіноакадемії Ганною Мачух говорили про відбір українських кінофільмів для участі в «Оскарі» і про гранти для українських кінематографістів від Netflix. З експертами обговорювали становище на фронтах, наявність йодиду калію на випадок радіаційного забруднення, повернення акцизу на пальне, підготовку до опалювального сезону тощо. 

Порушення стандартів

Цього разу у блоці каналу «1+1» було менше грубих порушень стандартів, ніж зазвичай, — загалом 32. Більше половини з них (17) становили порушення стандарту відокремлення фактів від думок: власні міркування журналістів новин або ж неавторизовані міркування ведучих. Стандарт достовірності порушувався 9 разів, переважно через узагальнені псевдопосилання на авторство суб’єктивної думки. Стандарт точності — 6 разів, інші стандарти не порушувалися.

Грубих порушень стандартів в ефірному блоці телеканалу «Рада» цього разу було значно менше, ніж у попередніх моніторингах — 34 (для порівняння: в попередньому моніторингу їх було 88). Стандарт достовірності журналісти грубо порушували 13 разів, у різні способи. Стандарт точності порушували 12 разів, переважно некоректною роботою з картинкою, яка не відповідала тексту за кадром у новинних повідомленнях і геть не відповідала словам гостей, яких намагалися «ілюструвати». Порушень стандарту відокремлення фактів від думок було 5, стандарту повноти інформації — 4.

У блоці Суспільного грубих порушень стандартів нібито було менше, ніж на інших телеканалах, цієї доби 21. Але, по-перше, це була рекордна кількість порушень за весь час моніторингу. А по-друге, це ж суспільний мовник, який мав би бути взірцем для інших телеканалів. А маємо 12 порушень стандарту достовірності в ефірі марафону, який претендує на звання джерела перевіреної інформації! А стандарт точності було порушено 5 разів, переважно через слідування абсурдній моді «ілюстрування» будь-якою картинкою будь-чого.

В ефірному блоці телеканалів ICTV та СТБ цього дня було загалом 107 грубих порушень стандартів. Три чверті з них (76) — це були порушення стандарту відокремлення фактів від думок. Журналісти новин — і ведучі, і репортери — постійно вдавалися до власних оцінок, висновків, узагальнень тощо. Видаючи їх за «факти». Стандарт достовірності порушували цього дня менше, ніж зазвичай, 12 разів, стандарт точності — 16 разів. В одному випадку було грубо порушено стандарт балансу думок.

Інші позиції

В ефірі телемарафону 27 серпня не згадувалися такі важливі події/теми дня:

  • У Херсоні пролунали потужні вибухи біля бази окупантів.
  • У Запоріжжі вороги 5 ракетами зруйнували школу-інтернат.
  • Росія перекидає на фронт 3-й армійський корпус — СІТ.
  • Місія МАГАТЕ уже сформована — NYT.
  • В окупованій Михайлівці знайшли мертвим «керівника поліції».
  • Україна вже повернула тіла 541 військового.
  • Словаччина підписала угоду з Чехією і Польщею, яка відкриває шлях до передачі Україні МІГ-29.
  • Окупанти вже знищили 10 тисяч цивільних об’єктів на Миколаївщині — ОВА.
  • США збільшать виробництво HIMARS та ракет GMLRS до них для України.
  • Росія забрала із Сирії батарею ППО С-300 – супутникові фото.
  • Росіяни поставлять озброєних солдатів біля шкіл на окупованих територіях.
  • У закладах освіти, які працюватимуть онлайн, розмістять вимушених переселенців — Мінінтеграції.

У блоці каналу «1+1» був один прояв політичного піару — типовий «паркетний» матеріал про брифінг заступника керівника Офісу президента Кирила Тимошенка.

Проявів політичного піару в ефірному блоці каналу «Рада» було шість. З них п’ять були типовими «паркетними» повідомленнями про висловлювання в соцмережах, інтерв’ю чи на брифінгах керівника Офісу президента Андрія Єрмака, його заступника Кирила Тимошенка і його радника Михайла Подоляка. Ще один: ведучі надали трибуну народній депутатці Євгенії Кравчук для вихваляння законопроєкту про медіа. І не поставили жодного запитання щодо критичних зауважень, яких до проєкту чимало.

У блоці Суспільного проявів політичного піару не було.

У блоці телеканалів ICTV та СТБ політичного піару цього разу не було, натомість був один бізнесовий — майже все інтерв’ю з гендиректором мережі магазинів Comfy було по суті рекламою цієї мережі.

Наративів ворожої пропаганди і токсичних медійних персонажів в ефірі «1+1» і Суспільного, а також в ефірі медіагрупи StarLightMedia цієї доби не було.

В ефірі «Ради» цього дня двоє токсичних ведучих (Тетяна Гончарова і Максим Зборовський) свідомо чи не свідомо, але просували два наративи ворожої пропаганди (що буцімто «українців відловлюють для вручення повісток, а вони воювати не хочуть», і що буцімто «на окупованій Херсонщині українці стоять у великих чергах для отримання російських паспортів»). В одному випадку їм допомагав у цьому токсичний гість — чорний політтехнолог Володимир Петров, який давно став постійним гостем ефіру в якості «експерта з яких завгодно питань».

Читайте також
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2022 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду