Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 8 серпня 2022 року: резюме

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 8 серпня 2022 року: резюме

10:00,
14 Серпня 2022
1632

Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 8 серпня 2022 року: резюме

10:00,
14 Серпня 2022
1632
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 8 серпня 2022 року: резюме
Яким був ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 8 серпня 2022 року: резюме
Про що та як розповідали в ефірних блоках ICTV / СТБ, «Інтера», «1+1» і «Ради» — стисло.

Повний моніторинг за 8 серпня читайте тут.

Попередні резюме щотижневих моніторингів телемарафону «Єдині новини» читайте тут. 

Ефірний блок Суспільного не припадав на цю добу.

 

Ефірна сітка каналів

Планування ефіру мені геть не зрозуміле. Після виходу з телемарафону медіагрупи «Україна» його організатори вигадали графік, за яким одні з каналів / груп працюють не 6 годин поспіль, а 12. Причому цю дванадцятигодинну вахту вони починають о 18-й годині і звитяжно її несуть до шостої ранку наступної доби. На мою думку, це погана ідея, бо люди виснажуються, а окремим каналам / групам явно бракне ресурсу. Наочним є приклад роботи медіагрупи StarLightMedia після опівночі 8 серпня. Втім, гадаю, організатори телемарафону вважають, що це краще, ніж узяти до телемарафону «ворожі» канали, які після закриття медіагрупи «Україна» знову висловлювали готовність узяти в ньому участь. Бо головне ж — не якість інформування українців, а знешкодження політичних опонентів. Так, Мінкульте?

Блок телеканалів ICTV та СТБ цієї доби не мав чіткої сітки (маю підозру, що це спричинила вже згадана 12-годинна вахта). Опівночі ефір починався 20-хвилинним випуском новин, далі йшов пропагандистський фільм, потім коротка гостьова студія. О першій ночі повторили підсумковий випуск новин за 7 серпня. Далі йшли 30 хвилин гостьової студії і ще один фільм. О третій ночі вийшов 25-хвилинний випуск новин, а далі без прив’язки до «рівної години» йшли гостьові студії, частина з яких була записаними повторами, пропагандистські фільми, знову повторювався підсумковий випуск новин за 7 серпня, а з 5:07 — повтори сюжетів «Фактів тижня» за 7 серпня.

Структура блоку телеканалу «Інтер» була звичною: кожна ефірна година починалася коротким випуском новин і продовжувалася гостьовою студією.

Структура блоку каналу «1+1» була нерівномірною. Протягом першої ефірної години були 30-хвилинні випуск новин і гостьова студія. Потім годинні випуски новин чергувалися з годинними гостьовими. Остання година знову була поділена між 30-хвилинними новинами і 30-хвилинною гостьовою студією.

Структура блоку телеканалу «Рада» була звичною. Більшість ефірних годин починалася з короткого 12–15-хвилинного випуску новин, продовжувалися гостьовими студіями. О 20-й був підсумковий випуск новин. Блок із 21-ї був заповнений «Байрактар-ньюз» і проєктом «Знайти своїх». 

Основні теми дня

Напруженість між Китаєм і Тайванем на тлі візиту на острів Ненсі Пелосі (в контексті можливих впливів на міжнародну підтримку України у війні з Росією). В ефірному блоці телеканалів ICTV та СТБ на цю тему був великий аналітичний сюжет журналістів «Фактів тижня» і бекґраундовий сюжет у новинах. В ефірі телеканалу «Інтер» тему обговорювали з двома експертами: політтехнологом зі США Джейсоном Джеєм Смартом і директором Центру міжнародних досліджень Володимиром Дубовиком. У блоці телеканалу «1+1» тему згадували в новинах короткими повідомленнями про поточні події. У блоці «Ради» тему не згадували.

Росіяни погрожують підірвати заміновану Запорізьку АЕС. В ефірі каналів ICTV та СТБ тема не звучала. В ефірному блоці телеканалу «Інтер» був оглядовий сюжет про ситуацію з АЕС загалом і сюжет про те, що робити в разі радіаційної аварії. В гостьових студіях тему дуже докладно і всебічно обговорювали з президентом «Енергоатому» Петром Котіним (усі безпекові аспекти і всі варіанти можливих загроз ядерної катастрофи) і з воєнним експертом Дмитром Снєгирьовим (з воєнної точки зору). В ефірному блоці телеканалу «1+1» тему висвітлювали в новинах за допомогою двох прямих ввімкнень із Запоріжжя і коротких поточних повідомлень. У студії тему дуже якісно обговорювали з президентом «Енергоатому» Петром Котіним. І з двома воєнними експертами, одним із них був колишній командувач армії США в Європі Бен Годжес, другим — вітчизняний експерт Олександр Мусієнко. У блоці телеканалу «Рада» на цю тему був один оглядовий сюжет. Обговорювали тему з міністром закордонних справ Дмитром Кулебою, заступником керівника Офісу президента Ігорем Жовквою і колишнім послом США в Україні Джоном Гербстом. 

Новинна складова ефірів

У блоці телеканалів ICTV та СТБ був лише один репортажний сюжет у новинах (про святкування дня Повітряних сил України в Харкові) і спецрепортаж про хід евакуації людей із Донеччини, зроблений журналістами «Фактів тижня». Решта сюжетів були оглядовими або нарисовими. Прямих ввімкнень не було.

Новинна складова у блоці телеканалу «Інтер» була забезпечена 9 репортажними сюжетами і 4 прямими ввімкненнями. Репортажі були про організацію оборони й побут бійців на Запоріжжі, про акцію родичів полонених захисників «Азовсталі» в Хмельницькому, про волонтерський тиждень мінної безпеки в Києві, про прем’єру в Одеському українському театрі, про неназване (з міркувань безпеки) прифронтове містечко, про українські антивоєнні акції в Лондоні й у Словенії, про роботу рятувальників, які розміновують землю біля лінії фронту, і про ситуацію в Харкові. Прямі ввімкнення робили двічі з Харкова про наслідки ворожих обстрілів міста, з Дніпра про наслідки обстрілів області і з Запоріжжя про ситуацію в області.

Новинна складова блоку «1+1» цього дня забезпечувалася переважно прямими ввімкненнями кореспондентів із різних міст. Загалом їх було 8: з Нікополя, Харкова, Дніпра, Сум і Миколаєва — всі про наслідки ворожих обстрілів міст і сіл, два прямих ввімкнення було з Запоріжжя про ситуацію навколо ЗАЕС і про обстріли Нікополя і Марганця. Ще одне ввімкнення було з Бучі про ідентифікацію тіл людей, убитих окупантами. Репортажних сюжетів цього дня було значно менше, ніж зазвичай, лише три (з 11 сюжетів загалом). Це були репортажі про бої під Соледаром на Донеччині, про наслідки ворожого обстрілу Харкова і про марафон у Києві «Дорогою життя», якою на початку вторгнення евакуювали хворих дітей із «Охматдиту».

Новинна складова телеканалу «Рада» була традиційно слабкою. Лише три репортажних сюжети і два прямих ввімкнення. Сюжети були про евакуацію людей із Миколаєва, про спростування чуток щодо нібито затримання російських дезертирів на Київщині і про рятувальну операцію після руйнування російським обстрілом житлового будинку в Костянтинівці. Прямі ввімкнення були про наслідки обстрілу Вінниччини і про прибуття евакуйованих людей із Донеччини до Кропивницького.

Гостьові студії

У блоці каналів ICTV та СТБ побувало лише 8 гостей. З них половина була ньюзмейкерами. З керівником національної програми з імунізації Центру громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я Олександром Заїкою говорили про небезпеку спалаху кору в Україні і про проблеми щеплень в умовах війни. З очільником Центру протидії дезінформації при РНБО Андрієм Шаповаловим обговорювали новий етап інформаційних операцій ворога. Із президентом Світового конгресу українців Павлом Гродом говорили про боротьбу проти послаблення санкцій проти Росії. З керівницею підрозділу Державного центру зайнятості України Оленою Мельник говорили про те, що держава пропонує безробітним, і про громадські роботи для безробітних. Крім того говорили з льотчиком-винищувачем, художницею, акторкою і продюсеркою про їхні роботи та проєкти.

У блоці каналу «Інтер» цієї доби загалом побувало 11 гостей, 7 із них були ньюзмейкерами, решта — експертами. Про ситуацію в прифронтових регіонах і наслідки ворожих обстрілів говорили з головою Нікопольської РВА Євгеном Євтушенком, головою Харківської ОВА Олегом Синєгубовим і речницею Об’єднаного командування сил півдня України Наталією Гуменюк. Про наслідки обстрілів Миколаєва говорили з народним депутатом Артемом Чорноморовим, який перебував у місті. Про паралелі між окупацією Росією частини Грузії і нинішніми бойовими діями в Україні говорили з опозиційним депутатом парламенту Грузії Кобою Накопія. З міністром освіти і науки Сергієм Шкарлетом обговорювали підсумки першої сесії мультипредметного тестування. З президентом «Енергоатому» Петром Котіним обговорювали всі можливі аспекти небезпеки ядерної катастрофи на Запорізькій АЕС, замінованій та обстріляній окупантами. З експертами обговорювали можливі впливи на підтримку України у зв’язку з подіями навколо Тайваню, в Косові і з подіями в Ізраїлі, ситуацію на фронтах і ситуацію з Запорізькою АЕС.

У блоці телеканалу «1+1» цієї доби побувало загалом 15 гостей, із них було 6 ньюзмейкерів, решта — переважно експерти. З Петром Котіним, президентом «Енергоатому», говорили про ситуацію на Запорізькій АЕС. Із представницею президента в АР Крим Тамілою Ташевою обговорювали ситуацію на окупованому півострові, з головою Миколаївської ОВА Віталієм Кімом говорили про ситуацію в місті та області, з міським головою Харкова Ігорем Тереховим — про наслідки ворожих обстрілів і ситуацію в місті. З першим заступником міністра внутрішніх справ Євгеном Єніним говорили про роботу поліції зі знешкодження диверсантів і викриття колаборантів. З експертами обговорювали ситуацію довкола Запорізької АЕС, ситуацію на різних ділянках фронту, постачання західної зброї, згадували російський напад на Грузію 2008 року як підготовку до війни проти України, ставлення до України і Росії країн Африки і можливі сценарії розпаду Росії.

У блоці телеканалу «Рада» побувало 8 ньюзмейкерів і 6 експертів. З бізнес-омбудсманом Романом Ващуком говорили про те, як держава може допомогти бізнесам в умовах війни, і про можливості залучення в Україну західних інвестицій. З міністром довкілля Русланом Стрільцем обговорювали заготівлю дров на опалювальний сезон. Із головами ОВА Ярославом Янушевичем і Павлом Кириленком обговорювали ситуацію у Херсонській та Донецькій областях. Із першим заступником міністра аграрної політики Тарасом Висоцьким говорили про зерновий експорт і врожай. Із заступником керівника Офісу президента Ігорем Жовквою — про ситуацію навколо ЗАЕС і підготовку другого саміту «Кримської платформи». З міністром закордонних справ Дмитром Кулебою обговорювали широке коло тем. Із народною депутаткою Оленою Шуляк, заступницею голови профільного Комітету ВР говорили про відбудову країни. З експертами говорили про ядерний шантаж Росії, про дезінформаційний фільм СВS і маніпулятивну заяву Amnesty International, про ймовірність визнання Росії державою — спонсоркою тероризму, про підготовку країни до зими, про ситуацію між Ізраїлем і Сектором Гази і про конфлікт між Сербією і Косовом.

Порушення стандартів

У блоці каналів ICTV та СТБ цієї доби була рекордна для медіагрупи кількість грубих порушень стандартів — 154. Найбільше було порушень стандарту відокремлення фактів від думок — 90 порушень. Власні міркування робили журналісти в новинах, не авторизували власних міркувань журналісти в авторських матеріалах «Фактів тижня». Стандарт достовірності порушували 46 разів — у різні способи, найбільше було узагальнених псевдопосилань на авторство суб’єктивних думок.

У блоці телеканалу «Інтер» загалом стандарти грубо порушувалися 49 разів. Найбільше було порушень стандарту відокремлення фактів від думок (18 порушень), переважно власними міркуваннями журналістів у новинах. Чимало також було порушень стандарту достовірності (17 порушень), найбільше — цитуванням або показом відео з телеграм-каналів та сторінок у соцмережах. Стандарт точності порушували в різні способи 6 разів, стандарт повноти — 8 разів.

Цієї доби у блоці каналу «1+1» загалом було 61 порушення стандартів. Найчастіше (22 рази) порушували стандарт достовірності (найбільше просто відсутністю посилань на джерела інформації або ж цілком абстрактними посиланнями). Стандарт відокремлення фактів від думок порушували 18 разів, стандарт точності — 15.

Грубих порушень стандартів у блоці телеканалу «Рада» було багато — 44. Найбільше порушувався стандарт достовірності (18 разів), переважно ж узагальненими псевдопосиланнями на авторство суб’єктивної думки. Стандарт точності переважно порушувавсяя недолугими спробами «ілюструвати» слова гостей. Загалом же порушень цього стандарту було 15. 10 разів порушувався стандарт відокремлення фактів від думок. Було також грубе порушення етичних норм журналістики: в сюжеті показали фото чоловіків, яких правоохоронці затримали в лісі в Бучанському районі. Обличчя затриманих не були приховані. Не можна показувати в такому негативному контексті впізнаваних людей, які, до того ж, після перевірки виявились не диверсантами. 

Інші позиції

В ефірі телемарафону 8 серпня не згадувалися такі важливі події / теми дня:

  • Розвідка Британії повідомляє про загрози цивільним українцям від російських «мін-метеликів».
  • В Гельсінкі демонтували подарований колись СРСР пам’ятник «Мир у всьому світі».
  • В естонській Нарві вирішили перенести радянський пам’ятник-танк у закрите місце.
  • На сайті президента підтримали петицію про заборону в’їзду росіян в Україну протягом пів століття.
  • Ексміністру оборони України Єжелю оголосили підозру в держзраді за «харківські угоди».
  • Терорист Пушилін підтвердив організацію «суду» над українськими полоненими.
  • Окупанти завезли до Мелітополя масовку в рамках підготовки імітації реферрендуму.
  • У зброї, яку Росія використовувала в Україні, західні експерти знайшли численні компоненти західного виробництва.
  • З’явилась жорстка реакція США на терор Росії проти Запорізької АЕС.
  • ЄС думає над санкціями проти Туреччини за розширення нею співпраці з Росією.
  • У Молдові вважають «мінування» й «незалежність Придністров’я» прелюдією до вторгнення Росії.
  • Росіяни обстрілами пошкодили в Харкові ТЕЦ, яка опалює третину міста.

У блоці телеканалів ICTV та СТБ двічі в ефірі був розлогий сюжет про передачу військової техніки Україні Північною Македонією. У цьому сюжеті дуже позитивно подавали другого президента України Леоніда Кучму — тестя власника каналу Віктора Пінчука.

У блоці каналу «1+1» був один прояв політичного піару на користь партії «За майбутнє» (не виправдане контекстом розмови згадування партійної приналежності Ірини Констанкевич).

У блоках телеканалів «Інтер» та «Рада» проявів політичного піару цієї доби не було.

У блоці телеканалів ICTV та СТБ не було проросійських наративів (не рахуючи, звісно, ті, які звучали к пропагандистських фільмах проєкту «Антизомбі», але там вони «розвінчувалися»). І не було токсичних медійних персонажів.

У блоці телеканалу «Інтер» ворожих наративів не було, натомість у прямому ввімкненні була токсична ведуча Анастасія Даугуле.

У блоці телеканалу «Рада» гостьову студію вів токсичний ведучий Назар Довгий. І він же одного разу в запитанні гостю озвучив наратив російської пропаганди: мовляв, українці, не знайшовши роботу на вільних територіях, повертаються на окуповані росіянами. Це, звісно ж, було подано з абстрактними посиланнями на джерела. Крім того, в ефірі «Ради» в ролі гостя-«експерта» виступав токсичний «чорний політтехнолог» Володимир Петров.

Ворожих наративів і токсичних медійних персонажів у блоці телеканалу «1+1» цієї доби не було.

Читайте також
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2022 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду