Як виглядав ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  9 травня 2022 року: резюме

Як виглядав ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 9 травня 2022 року: резюме

16:32,
18 Травня 2022
2165

Як виглядав ефір спільного телемарафону «Єдині новини» 9 травня 2022 року: резюме

16:32,
18 Травня 2022
2165
Як виглядав ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  9 травня 2022 року: резюме
Як виглядав ефір спільного телемарафону «Єдині новини»  9 травня 2022 року: резюме
Про що та як розповідали в ефірних блоках ICTV / СТБ, Суспільного, «України», «Інтера» й «1+1».

Вже майже два місяці «Детектор медіа» робить моніторинг спільного телемарафону «Єдині новини». Від початку ми вважали цільовою аудиторією цього моніторингу перш за все  тих, хто його виробляє, тобто самих телевізійників.

Але з часом виявилося, що коло зацікавлених отримувати аналіз головних тенденцій воєнного мовлення, особливостей застосування (або відмови від цього) усталених журналістських стандартів, повноти покриття актуальних тем тощо ширше, ніж ми розраховували від початку. Тому ми пропонуємо вам новий продукт: стислий переказ основних висновків щотижневого моніторингу марафону. Повний моніторинг марафону 9 травня читайте тут. 

Ефірна сітка каналів

З 3 травня змінилася сітка мовлення телеканалів у марафоні та додався щоденний підсумковий випуск новин. Тепер в кожного з каналів по 6 годин мовлення, і підсумковий годинний випуск новин робить той канал, якому випадає мовити о 20:00. За рахунок збільшення ефірних блоків тепер кожний канал отримує вихідний день.

9 травня більшість каналів у той чи інший спосіб змінили звичну сітку – виходячи з загальної зміни та особливостей саме цього Дня пам’яті та примирення . В ефірному блоці «UA: Першого» перші три години ефіру (з 3-ї до 6-ї ночі) були повністю гостьовими, наступні три — звичайна сітка (короткі новини на початку години і гостьові студії до кінця години). В ефірному блоці «Інтера» була лише одна зміна — годинний блок з 20:00 до 21:00 був підсумковим випуском новин (це звичний час підсумкових новин на каналі), інші блоки були за звичайною сіткою (короткі новини — гостьова студія). В ефірному блоці медіагрупи «Україна» були істотні зміни: півгодинні новини і 2,5 години гостьової студії, тобто на 6 годин ефіру було лише 2 випуски новин і канал істотно втратив в оперативності. Ефір каналу «1+1» взагалі не мав якоїсь сітки як такої. Він переважно складався з умовно гостьової студії (яка була організована на двох майданчиках у Берліні) і час від часу — короткі випуски новин. Усе це ніяк не прив’язувалося до початку годин. І лише ефір каналів ICTV та СТБ, як і раніше, був поділений на 15-хвилинні блоки новин і гостьових студій.

Примітка: телеканал «Рада» не потрапив до моніторингу, оскільки його ефір не припадав на добу 9 травня.

 

Новинна складова ефірів

Знову новинна складова була найпотужнішою на каналі «Інтер». Протягом 6 годин ефіру було 12 репортажних сюжетів і 7 прямих ввімкнень. Репортажі були про події на прифронтових і звільнених територіях, частина репортажів висвітлювала евакуацію людей з окупованих територій. Прямі ввімкнення були з Одеси (про наслідки ракетного обстрілу), з Дніпра і з Запоріжжя. Крім того, були прямі ввімкнення закордонних кореспондентів каналу з Вашингтона (де йшлося про призначення посла США в Україні і підписання президентом США закону про лендліз) і з Брюселю (де дипломати ЄС обговорювали шостий пакет санкцій проти РФ).

На «UA: Першому» новинна складова забезпечувалася насамперед прямими ввімкненнями, яких було 8: з Одеси про наслідки ракетного удару, про ворожі обстріли Харківщини, Миколаєва та Сумщини, про прибуття евакуйованих з Маріуполя людей до Запоріжжя. А також з Брюсселя про зустріч дипломатів ЄС, і з Варшави та Праги про відзначення Дня пам’яті та примирення. Репортажних сюжетів було 3.

В ефірі медіагрупи «Україна» було 7 прямих ввімкнень, зокрема, з Харкова, Запоріжжя, Сум і Одеси. А також з Брюсселю. Репортажних сюжетів було лише 2. Канали ICTV та СТБ прямих ввімкнень не робили. На 6 годин ефіру було лише 7 репортажних сюжетів, зокрема репортажі зі звільнених сіл Харківщини, з обстріляної Одеси, і з Дніпра та Запоріжжя, які приймають евакуйованих людей. В ефірі каналу «1+1» новинна складова була повністю провалена: на 3-годинний ефір (який потрапив до моніторингу) було лише 2 репортажних сюжети і одне пряме ввімкнення. І в ці ж три години ефіру (з 21-ї до 24-ї години) канал не повідомив кілька принципово важливих новин. Зокрема про вечірній обстріл Одещини ракетами «Кинджал», внаслідок чого сталася пожежа ТРЦ (про що було відомо вже близько 21-ї години вечора). І всю знакову історію про те, як глава Єврокомісії фон дер Ляєн особисто їздила до угорського прем’єра Орбана “вмовляти” того щодо нафтового ембарго Росії (про результати цих переговорів було відомо близько 23-ї години).

Гостьові студії

Найбільше гостей (цілих 25) було в ефірному блоці медіагрупи «Україна». І більшість з цих гостей були ньюзмейкерами, зокрема в ефірі каналу побували очільники військових адміністрацій Луганської Сергій Гайдай, Миколаївської Віталій Кім та Сумської Дмитро Живицький, міські голови Маріуполя Вадим Бойченко та Харкова Ігор Терехов, заступниця міністра оборони Ганна Маляр і перший заступник міністра внутрішніх справ Євген Єнін, українські посли у Ватикані Андрій Юраш та в Ізраїлі Євген Корнійчук, предстоятель Православної церкви України Єпіфаній. Попри велику кількість гостей, на каналі кожному з них відводилося замало часу — в середньому 4-6 хвилин.

12 гостей було в ефірі «UA: Першого», більше експертів, ніж ньюзмейкерів, але якість проведення інтерв’ю тут була відчутно кращою й інтерв’ю були значно інформативнішими, оскільки на кожне інтерв’ю редакція виділяла вдосталь часу і ведучі намагались деталізувати найцікавіше зі сказаного кожним гостей. Схоже і на «Інтері», де в ефірі побувало 11 гостей (приблизно порівну ньюзмейкерів і експертів). Майже не було гостей в ефірі «1+1» (3 гостя на 3 години ефіру).

Протягом всього ефіру 9 травня в блоках різних каналів виходили відеозвернення до українців від керівників різних країн світу (Австрії, Албанії, Великої Британії, Естонії, Ірландії, Колумбії, Латвії, Литви, Молдови, Нідерландів, Північної Македонії, Хорватії та Чехії) і міні-фільми Українського інституту національної пам’яті з розвінчання деяких стійких міфів радянської і російської пропаганди (про «День перемоги», про «радянський народ-визволитель», про «незначну допомогу Заходу СРСР», про «маршала перемоги Жукова», про «визволення України від загарбників» і про гасло «ніхто не забутий, ніщо не забуте»). 

Порушення стандартів

В ефірі 9 травня найбільше грубих порушень стандартів було на каналі «Інтер» (47). З них більше половини становили порушення стандарту відокремлення фактів від думок. В новинах як ведучі, так і автори сюжетів часто припускаються власних міркувань (висновків, оцінок, узагальнень тощо). В гостьових студіях ведучі часто не авторизують власні суб’єктивні думки, подаючи їх як якісь «універсальні істини» або ж в якості фактів.

Схожою була картина і в ефірі медіагрупи «Україна». З зафіксованих 43 грубих порушень стандартів половину становили порушення стандарту відокремлення фактів від думок. Найчастіше це були неавторизовані власні міркування ведучих гостьових студій.

З 34 грубих порушень в ефірі ICTV/СТБ більшість складали грубі порушення стандарту точності, спричинені некоректним використанням картинки для “ілюстрування” журналістського тексту (тобто повна невідповідність того, що показують, і того, про що в цей момент говорять).

На каналі «1+1» з 23 зафіксованих порушень майже всі також були не відокремленням фактів від думок. Значна кількість власних міркувань ведучих, не авторизованих належним чином.

Майже не було грубих порушень стандартів в ефірі каналу «UA: Перший».

Інші позиції

В ефірі телемарафону 9 травня не повідомлялося про деякі важливі новини. З надважливих пропущених новин була та, що президент Франції Еманюель Макрон цього дня поставив під сумнів швидкий вступ України до ЄС і запропонував натомість створювати якісь інший формат для України. Ймовірно, причиною невиходу в ефір цієї та інших новин могло стати те, що деякі канали цього дня значно послабили інформаційну складову в своїй роботі. Насамперед це стосувалося каналу «1+1» і певною мірою медіагрупи «Україна». Але в розрізі доби було видно, що частково теми, прогавлені медіагрупою «Україна» (блок якої був з 9-ї до 15-ї години), згодом згадувалися в наступному блоці каналу «Інтер», а от теми, прогавлені каналом «1+1» в праймі, напевно, могли бути згадані лише пізно вночі наступної доби.

9 травня в ефірі марафону було менше проявів політичного піару. Два з них були в ефірі каналів ICTV та СТБ. В одному з них в позитивному контексті згадувався харківський міський голова Ігор Терехов, у другому — прем’єр-міністр України Денис Шмигаль. Ще по одному такому матеріалу було в ефірах каналів «Інтер» і «1+1». І обидва вони були присвячені поїздці заступниці голови Верховної Ради України Олени Кондратюк до Латвії.

В ефірі телемарафону 9 травня не звучало наративів російської пропаганди. З токсичних медійних персонажів у ефірі «Інтера» в якості авторки сюжету була присутня Анастасія Даугулє.

Резюме попереднього моніторингу читайте тут.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2022 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду