Після появи російських журналістів білоруське ТБ почало залякувати глядачів «майданом», «розколом» та НАТО

Після появи російських журналістів білоруське ТБ почало залякувати глядачів «майданом», «розколом» та НАТО

12:05,
13 Вересня 2020
2259

Після появи російських журналістів білоруське ТБ почало залякувати глядачів «майданом», «розколом» та НАТО

12:05,
13 Вересня 2020
2259
Після появи російських журналістів білоруське ТБ почало залякувати глядачів «майданом», «розколом» та НАТО
Після появи російських журналістів білоруське ТБ почало залякувати глядачів «майданом», «розколом» та НАТО
Автори:
Раніше білоруськи ЗМІ були схильні закликати до переговорів з опозицією, але після появи російських спеціалістів змінили риторику.

У Білорусі працює цілий «десант» з російських державних пропагандистських каналів – 32 співробітника каналу RT та агентства Ruptly, а також журналісти з телеканалу Міноборони РФ «Звезда», ВГТРК і НТВ. Окрім «роботи в полі» вони також консультують журналістів державних білоруських ЗМІ, що призвело до синхронізації порядку денного російських і білоруських державних каналів та активного просування меседжів російської пропаганди в білоруських ЗМІ. Про це йдеться у розслідуванні «Медузи».

«Артішнікі проводять майстер-класи для співробітників білоруського телебачення. Тема – як відпрацьовувати політичні події, в якому форматі підносити новини. Журналісти БТ постійно супроводжують їх на зйомках», – говорить одне із джерел «Медузи». Пресслужба RT підтвердила, що їхні співробітники консультують білоруських колег, та стверджує , що це – «частина їхньої роботи та завжди такою була».

На білоруському телебаченні стало більше проросійських і російських коментаторів та експертів, а також українських, суто «антимайданного» настрою. Наприклад, тепер події в Білорусі коментує Микола Азаров, Анатолій Шарій, а також люди, пов’язані з російським бізнесменом Пригожиним, що володів найбільш відомою російською фабрикою тролів.  

З'явилися теми і риторика, більш звичні для політичних ток-шоу на центральних російських каналах, ніж для білоруського ТБ. Після перших тижнів відносного пом’якшення риторики, що було частково спричинено страйком співробітників держаних ЗМІ, поява російських журналістів призвела до різкої зміни тону та тематики матеріалів білоруських ЗМІ.

«Приїхали російські журналісти, і тут державне ТБ на повну потужність розвернуло інформаційну війну проти «русофобської програми опозиції», Польщі, Литви, Заходу в цілому. На зміну Білорусі – обложеної  ворогами фортеці – все частіше став з’являтися образ єдиного простору Союзної держави, яка бореться із Заходом, який намагається «розвалити» Республіку Білорусь на зразок України», – говорить білоруський політолог Максим Стефанович.

«За кілька тижнів після виборів вся медіаповістка білоруських державних ЗМІ синхронізувалася з порядком прокремлівських ЗМІ, – додає експерт аналітичного центру iSANS Андрій Єлісєєв. – І навіть коментатори білоруських подій замінилися майже повністю - з підконтрольних місцевих на раніше не відомих у Білорусі російських і українських».

До найбільш повторюваних меседжів можна віднести «антимайданну» риторику, залякування розділом Білорусі та військами НАТО, появу теми про відокремлення Білоруської православної церкви Московського патріархату від останнього, начебто колабораціоністську символіку опозиції. Всі ці меседжі – типові саме для роспропаганди.

Нагадаємо, 10 вересня російський державний пропагандистський телеканал RT повідомив, що 32 працівники каналу та відеоагентства Ruptly працюють зараз у Білорусі. Працівників російського агентства Sputnik телеканал не рахував. За повідомленням, працівники пропагандистського каналу нібито консультують білоруських колег, але «не працюють на білоруському ТБ».

Білоруська редакція «Радіо Свобода» ще 3 вересня повідомила, що мовлення білоруського державного телебачення докорінно змінилася після виборів 9 серпня – гладачів почали лякати «українським сценарієм», «Майданом», «розподілом Білорусі» та звинувачувати в організації протестів «західні спецслужби».

19 серпня білоруська служба «Радіо Свобода» повідомила, що працівників Національної державної телерадіокомпанії Білорусі (Белтелерадіокомпанії), які підтримують протестувальників та вийшли на страйк, замінюють фрілансерами, колишніми та нинішніми працівниками російського пропагандистського каналу Russia Today. Водночас до будівлі Белтелерадіокомпанії не пускають працівників Національної державної телерадіокомпанії Білорусі, які виходили на страйк. Головна редакторка RT (Russia Today) Маргарита Симоньян заявила, що в Мінську її журналістів нібито немає. За її словами, співробітники російського пропагандистського каналу готові допомогти, якщо їх «ввічливо попросять».

20 серпня міжнародна ініціатива експертів iSANS повідомила, що в Білорусі журналістів Белтелерадіокомпанії та ОНТ, які звільнилися або вийшли на страйк, замінюють працівниками МІА «Россия Сегодня» (RT, Sputnik, «РИА Новости»), які мають завдання встановити контроль над білоруськими державними ЗМІ. Крім того, за даними iSANS, до Білорусі приїхали «високопоставлені куратори з Москви», які мають завдання «уніфікувати подачу інформації»; а також група осіб з Адміністрації президента РФ, які мають курувати «роботу по контролю та переструктуруванню соціального простору». 

Наступного дня чинний президент Білорусі Олександр Лукашенко підтвердив, що в Белтелерадіокомпанії почали працювати російські кореспонденти. Він попросив у РФ прислати дві-три групи репортерів після того, як білоруські журналісти почали масово звільнятися з державних ЗМІ та виходити на протести.

Фото:  president.gov.by

Читайте також
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
ВВ
12:48 / 13.09.2020
Запад должен уяснить все зло параши, и возродить каналы, которые вещали на бывший ссср. Надо не просто нейтрализовать лживые путинские каналы, а и разрушить новую империю зла.
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду