Влада Демократичної Республіки Конго ліквідує телерадіомережу

Міністр інформації Демократичної Республіки Конго Ламбер Менде, aeta-network.org

Декотрі з них уже вимкнені з ефіру, повідомив посиланням на місцевих репортерів Комітет захисту журналістів (CPJ).

У заяві, оприлюдненій на державній  радіо-телевізійній станції (Radio Télévision Nationale Congolaise – RTNC) він висунув вимогу припинити мовлення незалежної компанії Lubumbashi Jua (RTLJ). Проти неї висунуто звинувачення у підбурюванні до заколоту. Однак доказів цього міністр не навів.

«Розпорядження закрити декілька радіостанцій, очевидно, спрямоване на придушення критичних голосів», - вважає представник КЗЖ у Східній Африці Том Роудз (Tom Podes).

Він закликав владу ДРК не перешкоджати репортерам робити свою справу, а у врегулюванні проблем з медіа дотримуватися належної правової процедури.

Конголезькі журналісти пов'язують цю заяву із недавнім виходом із правлячої партії власника RTLJ Жана-Клода Муямбо (Jean-Claude Muyambo). До того ж він критикував уряд за пропозицію змінити конституцію. Це, як він вважає, дозволило б президенту Джозефу Кабілі  2016 року балотуватися на третій термін.

Радіо-телестанція, яка транслювала критичну заяву новоявленого опозиціонера, поки що не припинила мовлення.

В іншій заяві, повідомленій раніше на державному каналі, Менде оголосив про закриття ще п’яти комунальних радіостанцій: Radio Télévision Graben Beni, Radio Liberté Beni, Radio Télévision Rwanzururu, Radio Ngoma та Radio Furu.

Міністр інформації стверджував, що вони підбурювали громадськість проти уряду та проти миротворчої діяльності ООН, а також підтримували тісні зв'язки з групою заколотників.

Йдеться про угандійське повстанське угруповання Союзні демократичні сили-Національну армія за визволення Уганди (Allied Democratic Forces - National Army for the Liberation of Uganda), що протистоїть президенту Йовері Мусевені й домагається створення ісламської держави. Воно здійснило ряд кривавих нападів з території ДРК, використовуючи її як базу для  військових   операцій.

Місцеві журналісти повідомили КЗЖ, що радіо-телестанції Radio Télévision Graben Beni, Radio Liberté Beni та Radio Télévision Rwanzururu відімкнули відразу. Їх не інформували про рішення  офіційно, тож вони дізналися про це з ефіру.

За свідченнями конголезьких репортерів, станції, які влада пов’язує з опозицією, висвітлювали діяльність повстанців,  однак активно не підтримували їх.

Radio Ngoma вимкнено з ефіру понад рік тому. Radio Furu також вже не функціонує.

Іншу станцію було закрито у жовтні. Виконуючий обов'язки губернатора Екваторіальній провінції Себастьян Іпету (Ipeto Sébastien) усно розпорядився  призупинити трансляцію приватної Radio Equateur через ток-шоу, учасники якого критикували його за перевищення владних повноважень.

Колізія у сфері медіа у ДРК (колишньому Заїрі) визначається тим, що їхню діяльність законодавчо регулює не міністерство інформації, а Вища рада з радіомовлення та зв'язку (CSAC).

Ламбер Менде та його відомство не відповідають на телефонні дзвінки КЗЖ.

comments powered by Disqus