Ukraine World News: канал із Бенюком, Жидковим і «стійкою національною позицією»

Ukraine World News: канал із Бенюком, Жидковим і «стійкою національною позицією»

14:30,
30 Червня 2023
3325

Ukraine World News: канал із Бенюком, Жидковим і «стійкою національною позицією»

14:30,
30 Червня 2023
3325
Ukraine World News: канал із Бенюком, Жидковим і «стійкою національною позицією»
Ukraine World News: канал із Бенюком, Жидковим і «стійкою національною позицією»
Поки Нацрада ще не розглянула переоформлення ліцензії та зміну логотипа, генпродюсерка каналу Ольга Гіржева анонсує багато нових проєктів.

У січні 2023 року анонсували появу нового загальноукраїнського інформаційного каналу Ukraine World News (UWN), але прем’єра досі не відбулася. Зараз канал мовить винятково в ютубі, має лише 15 тисяч підписників, хоча щодня випускає багато недешевого контенту. Розкажемо про нього та про обличчя каналу.

Нагадаємо, власником UWN є підприємець із Тореза Донецької області Віталій Кропачов, який також володіє газовим, вугільним, машинобудівним бізнесами. Зайнятися ще й медійним він вирішив кілька років тому і 2019-го купив канал «Так TV» та його супутникову ліцензію, оформлену 2019 року на компанію ТОВ «Так ТВ центр плюс». У грудні 2021 року він купив ТОВ «Ера Продакшн», яка є київським цифровим мультиплексом, а торік у липні отримав контроль над компанією «Корона Санрайс», яка володіла цифровою ліцензією для трансляції 4 каналу, що належав звинуваченому у держзраді нардепу-колаборанту Олексію Ковальову. Ковальова наприкінці серпня було вбито на окупованій частині Херсонщини. За задумом, ці компанії мали об’єднати під єдиним логотипом UWN, і мовити новий канал мав і на супутнику, і в цифрі. Але цього так і не сталося — Нацрада досі не розглянула питання зміни логотипа та умов ліцензії, за якими планував працювати проєкт. На супутнику канал зі старим лого, «Так TV», припинив мовити ще минулого квітня, а в цифрі деякий час канал транслював телемарафон — але припинив це робити з 1 червня 2023 року, пославшись на подорожчання послуг «Зеонбуду».

Тож фактично UWN стартував у січні 2023 року винятково в ютубі, і з того часу вже кілька разів потрапляв у скандали. Зокрема міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко заявив, що МКІП «уважно стежить» за цим каналом, а в нього самого, мовляв, «є питання щодо "різнобарвного" бекграунду співпраці з різними політичними командами власника каналу Віталія Кропачова». А Незалежна медійна рада висловила занепокоєння через те, що основу команди каналу становлять колишні співробітники телеканалів «112 Україна», NewsOne, «Інтер», Live.Network і ZIK.

UWN зараз має доволі насичений контент. Більшість ефірного часу займають студійні програми, де з експертами обговорюють поточні події, дехто вмикається за допомогою відеозв’язку. За чотири дні з 16 по 19 червня в студії Ukraine World News побували 27 різних гостей. Наприклад, з директором Інституту світової політики Євгеном Магдою обговорили приїзд до Києва делегації з африканських країн, а з політтехнологом Дмитром Левусом — чергові російські фейки. Денні ефіри відбуваються в доволі легкій манері, гості та ведучі часто жартують і навіть дещо глузують із росіян. У одному з таких ефірів говорили про те, що Литва, яка прийматиме у липні саміт НАТО у Вільнюсі, вирішила продемонструвати свою підтримку вступу України до альянсу, провівши символічну акцію — місто під час саміту прикрасять 33 тисячами прапорів України, які вже замовили. У студії цю новину обговорили в дусі, що Росія нібито почала війну, щоб Україна не вступила в НАТО, а сама насправді прискорила наш вступ туди — черговий жарт у стилі «спецоперація йде за планом».

Багато в ефірі каналу токшоу, де якусь тему обговорюють одразу кілька гостей. Наприклад, підсумки «Рамштайну-13» у токшоу «Разом» обговорювали політтехнолог Юрій Подорожній, нардеп від «Слуги народу» Олег Дунда, депутат Київради від «Голосу» та офіцер ЗСУ Вадим Васильчук, нардеп від ЄС та історик Володимир В’ятрович, військовий оглядач Олексій Гетьман, військовий оглядач, учасник російсько-української війни, історик, методист Українського інституту розвитку освіти Сергій Берендєєв і ще один історик, автор ютуб-каналу «Історія для дорослих» Олег Криштопа.

Слова всіх гостей переказувати не будемо, але загалом програма була доволі позитивною і з таким настроєм, що перемога України у війні проти Росії — це остаточний факт, а зустрічі у форматі «Рамштайн» — це ще один крок, який наближає цю перемогу. По суті у програмі не було негативних прогнозів туманного майбутнього України у стилі «нас зливають», а навпаки — новини про підтримку союзників розглядали в переможній конотації.

З 27 гостей за ці дні не було жодного росіянина, вихідця з Росії чи навіть російськомовного спікера. І лише український дизайнер Олексій Залевський у своєму інтерв’ю Дмитру Пустовіту періодично переходив на російську, хоча і намагався говорити українською.

«І в акціонера телеканалу, і в нашої команди є стійка національна позиція: Україна — країна-переможець. Ми живемо і працюємо тут, з усіма труднощами, викликами і тривогами, та виборюємо нашу перемогу на інформаційному фронті. Тому в нашому ефірі немає місця для так званих “хороших рускіх”. Ми створюємо україномовний контент, — сказала «Детектору медіа» генпродюсерка каналу Ольга Гіржева. — Маємо чіткий план — розвиток нашого загальнонаціонального телеканалу з концепцією мовлення у форматі інформаційно-просвітницького, з фільмопоказом. Проєктів уже багато, а творчих планів ще більше. Наша команда працює і працюватиме на нашу перемогу й на благо України».

Крім прямоефірних форматів, періодично на каналі виходять документальні проєкти. Зокрема «Буча. Після…», де очевидці та постраждалі розповіли про страшні дні російської окупації, а в студії про звірства росіян розповідав ведучий Дмитро Пустовіт. У програмі «Окупанти в полоні» журналістка та ведуча каналу Христя Равлюк побувала в одній з українських тюрем, у якій утримують російських військовополонених, поспілкувалася з ними й показала, в яких умовах вони живуть. Спойлер — у цілком пристойних. А в токшоу «Перехрестя з Христею Равлюк» показують різні спецрепортажі, наприклад, «ДСНС: ті, що приходять першими», «Укрзалізниця — “залізні люди”».

Христя Равлюк — колишня прессекретарка ВО «Свобода», працювала в «Еспресо», а опісля — на ProUA, каналі, що був створений працівниками 4 каналу, які лишилися без роботи та грошей після втечі власника каналу Олексія Ковальова. Того самого 4 каналу, цифрова ліцензія якого потім перейшла у власність Віталія Кропачова.

Велику частину токшоу та підсумковий щоденний ефір UWN веде Андрій Булгаров, який раніше працював на каналах «Україна 24», «Еспресо» та ICTV. Ефіри UWN також веде Надія Ліра — колишня журналістка телеканалу «Україна 24» та ведуча на «Апостроф TV».

Багато працівників UWN прийшли з каналів Медведчука. Зокрема, генпродюсерка Ольга Гіржева працювала головною редакторкою телеканалу NewsOne (зокрема й тоді, коли канал купив соратник Медведчука Тарас Козак), на ньому ж працював колишній керівник служби розвитку мережі «112 Україна» Олег Шосталь, а технічний директор UWN Дмитро Скідан також працював на «112 Україна» на аналогічній посаді.

Також на UWN свою програму інтерв’ю має поет, сценарист і ведучий каналів Медведчука Петро Мага, який багато років працював на каналі «112 Україна», вже після запровадження санкцій РНБО був співведучим ефірів у вечірньому прайм-таймі, де звучало чимало проросійської пропаганди, а до того ще багато років працював на регіоналів.

Донедавна на UWN працювала Інна Мірошниченко, ексведуча медіахолдингу Live.Network, що належить ще одному представнику ОПЗЖ, забудовнику Вадиму Столару. Інна Мірошниченко є дружиною іншого українського ведучого Тимура Мірошниченка, який уже понад 20 років коментує Євробачення. За словами Ольги Гіржевої, зараз вона призупинила співпрацю з каналом, бо «займається всім відомими сімейними справами». Вона не сказала прямо, які саме справи має на увазі, але дала зрозуміти, що йдеться про процес усиновлення дитини — подружжя Мірошниченків, у яких є двоє своїх власних дітей, вирішили стати названими батьками для хлопчика, який через війну втратив власних батьків. Про це повідомляли багато українських ЗМІ.

ОНОВЛЕНО: Уже після виходу цього матеріалу Інна Мірошниченко зв’язалась із «Детектором медіа» і сказала, що пропрацювала на UWN всього тиждень у січні і повертатися туди не планує через скандали навколо каналу. «Звільнилась я до того, як ми з чоловіком почали процес усиновлення. Тому посилання на це не має стосунку до реальності. Мої трудові відносини почалися до того, як я отримала всю інформацію про місце роботи, адже канал тільки відкривався і ще було багато "невідомих". Після перших скандальних релізів я одразу написала заяву на звільнення. Я нічого не встигла зробити на каналі, окрім як зрозуміти, що це не моє місце». 

Там же, де й Інна Мірошниченко, тобто на Live.Network, працював і ведучий спецпроєктів UWN Дмитро Пустовіт. Також він працював на «Прямому».

З UWN нещодавно звільнилась Альбіна Підгірняк, яка раніше працювала на каналах «1+1», Суспільне та «Еспресо». В коментарі «Детектору медіа» вона сказала, що покинула канал з особистих причин і зараз перебуває у пошуках роботи.

Крім того, донедавна ведучим UWN був Кирило Воронько і зараз працює Валерія Коломієць — колишні журналісти й телеведучі телеканалу «Інтер», який також свого часу просував проросійські наративи, а його власниками були олігарх Дмитро Фірташ, що перебуває під санкціями РНБО та живе в Австрії, і політик Сергій Льовочкін, ще один представник проросійської ОПЗЖ, який також був главою Адміністрації президента за часів опального Віктора Януковича.

Відомий український актор, директор і художній керівник «Театру на Подолі» Богдан Бенюк веде на UWN свою програму під назвою «Отака дурня, малята. Вечірня казка від діда Богдана». У ній Богдан Бенюк — ніби такий собі сучасний український дід, а за кадром голос «онука» ставить йому різні запитання, наприклад про бронепоїзд Путіна або про те, чому корпорація Procter&Gamble досі не пішла з Росії. Про те, чому Путіну потрібен саме бронепоїзд, Бенюк жартує, що лише туди поміститься його довжелезний стіл, а про Procter&Gamble каже, що росіянам ще довго треба буде відмиватися після скоєного в Україні.

Навесні на каналі показали фантастично-гумористичний мультсеріал «20 Майклів», сценаристом якого був учасник «Кварталу 95» Валерій Жидков, який і досі там працює сценаристом і, за словами Ольги Гіржевої, зараз готує власний проєкт, анонсований ще в лютому. Поки в ефірі була лише одна 10-хвилинна серія, у якій так само передбачувано глузують із росіян та Путіна, їхніх вигадок про війну, яку начебто спровокувала Україна, про секретні лабораторії, де готують бойових комарів, про нічні жахіття російського диктатора — «колективний Захід» і «розширення НАТО».

Також на каналі роблять регулярні огляди публікацій світової преси про Україну, спростовують російські фейки та обговорюють медіаграмотність, наприклад, із представниками Центру протидії дезінформації при РНБО. Гіржева каже, що в розробці зараз «багато проєктів». Окрім того, додає генпродюсерка, UWN — «один із небагатьох українських телеканалів, який під час війни з перших днів запуску створив широку мережу міжнародних корпунктів», зокрема у Брюсселі (Бельгія), Вашингтоні (США), а також у Польщі та Франції. Брюссельський корпункт каналу має проєкт Euro Week, де світові політики говорять про Україну та українців.

«Я вважаю, що чим більше правди про Україну буде знати світ — тим краще для нас, — каже вона. — Ми маємо на меті створити медіамайданчик, який робить світ україноцентричним. І перший крок — це запуск телеканалу».

Весь цей контент зараз виходить лише на ютуб-каналі з 15 тисячами підписників. Телеграм-канал проєкту налічує 14 тисяч підписників, а фейсбук-сторінка — 133 тисячі. При цьому на каналі працює 155 людей, а створення контенту щомісяця, за словами Ольги Гіржевої, обходиться щонайменше у 8 млн грн. Між тим на каналі немає реклами — очевидно, що наразі Віталій Кропачов інвестує гроші у цей проєкт і не заробляє на ньому.

Зараз, як сказала Ольга Гіржева, канал має «стійку національну позицію», але передчуття початку виборчих перегонів ставить питання, навіщо бізнесмен вкладає десятки, а то й сотні мільйонів гривень у медіапродукт: маючи на меті винятково просування українського порядку денного у медіапросторі, для продажу чи для підтримки певної політичної сили? У всякому разі «Детектор медіа» буде уважно стежити за подальшою політикою Ukraine World News. 

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду