Міжнародні медіа-організації засуджують погрозу російського уряду закрити телеканал «Дождь»

hro.org

«”Дождь” – один із небагатьох незалежних телеканалів у Росії, які постійно передають в ефір погляди опозиції, – наголошується у повідомленні. – Нещодавно він розповідав про протести та жорстокість міліції в Україні».

«Схоже, уряд РФ надмірно роздув справу і використовує її як привід для того, щоб змусити замовкнути критичні медіа в країні, – заявив президент МФЖ Джим Бумела (Jim Boumelha). – Зрозуміло, що це нова спроба придушити свободу слова та обмежити критику влади у ЗМІ».

Президент ЄФЖ Могенс Блічер Бьєррегард (Mogens Blicher Bjerregård)   сказав: «Ми були свідками тренду кримінальних судових переслідувань владою у Росії журналістів та медіа-організацій за дифамацію. Мета – змусити замовкнути критичні голоси. З цим  потрібно покінчити».

26 січня 2014 р., напередодні 70-ої річниці закінчення блокади Ленінграда німецькими військами під час Другої світової війни, «Дождь» провів online опитування телеглядачів: «Чи повинні ми були здати Ленінград, щоб запобігти сотням тисяч смертей?».

Скандальне опитування, продубльоване на сайті та у соціальних мережах, викликало хвилю обурення. За позовом ветеранів війни, які пережили блокаду, прокуратура Санкт-Петербурга розпочала перевірку телеканалу «Дождь». Виникла недвозначна ситуація з підтекстом щодо свободи медіа, який коментують у Росії та за кордоном.

Як повідомляв Media Sapiens, дії влади РФ розкритикували також «Репортери без кордонів» (RSF).

«За декілька днів до початку зимових Олімпійських ігор у Сочі важливість цієї справи не можна недооцінювати, – відзначав менеджер  з питань Східної Європи та  Центральної Азії медіа-організації  Йоган Бір (Johann Bihr). – Зникнення каналу «Дождь» стало б сильним ударом по свободі інформації в Росії».

Якщо опитування, запропоноване телеканалом, викликає сумнів, то він стосується журналістської етики й можливості вивчення недавньої історії, а не законів, відзначав він. Натомість правомірним є розслідування свавільного призупинення ретрансляції передач каналу багатьма кабельними та супутниковими телекомпаніями.

Спілка журналістів Росії 30 січня оприлюднила заяву, в якій наголосила на неприпустимості припинення трансляції програм телеканалу «Дождь» у кабельних мережах. Вона звернулася  до прокуратури РФ із проханням перевірити законність дій  провайдерів, які відімкнули «Дождь» від свого мовлення.

comments powered by Disqus