Transparency International: жоден канал у Грузії аудиторія не сприймає як політично незалежний

00:00,
13 Серпня 2012
610

Transparency International: жоден канал у Грузії аудиторія не сприймає як політично незалежний

00:00,
13 Серпня 2012
610
Transparency International: жоден канал у Грузії аудиторія не сприймає як політично незалежний
Висновки нової доповіді грузинського підрозділу неурядової міжнародної організації із боротьби з корупцією Transparency International публікує BBC.

За даними Transparency International, у Грузії як влада, так і опозиція намагаються утримувати в сфері свого впливу декілька телеканалів.

«Більшість телеглядачів сприймають телеканали або як опозиційні, або як провладні. Жоден з каналів, котрі готують щоденні інформаційні випуски, не сприймається значною частиною аудиторії як політично незалежний», – йдеться у доповіді.

Згідно з опитуванням Caucasus Resource Research Centers за 2011 рік, телебачення є джерелом інформації щодо поточних події для 80% столичних мешканців і 92% мешканців за межами Тбілісі.

Таким чином, телебачення у Грузії є домінуючим інформаційним каналом – що посилює бажання політичних сил його контролювати.

Найбільш популярними у Грузії залишаються проурядові канали «Имеди» та «Рустави-2». Згідно з результатами дослідження Націонал-демократичного інституту від червня 2012 року, 86% респондентів дивляться новини саме на цих каналах.

При цьому, за даними Transparency International, опозиційні канали обмежені у аудиторії – кабельні оператори відмовляються включати їх до своїх пакетів, пояснюючи це «технічними проблемами».

Однак позитивним кроком стало, як відзначає організація, впровадження таких принципів як must-carry та must–оffer – забов’язання кабельних операторів включати до своїх пакетів канали, на яких критикуються дії влади.

Труднощів останнім часом зазнавали телекомпанії Global TV (яка ще до введення принципу must-carry була єдиним кабельним оператором, котрий транслював опозиційний «9 канал») та «Маэстро». Супутникові антени (котрі начебто роздавалися населенню безкоштовно) та інша апаратура компаній заарештовувалися під егідою агітації виборців. У телекомпанії «Маэстро», в свою чергу, наполягали на тому, що у рамках промо-акції встановлення антен не було безкоштовним  тобто, сама акція мала комерційний характер.

Грузинський підрозділ Transparency International закликав прокуратуру, службу державного аудиту і судові інстанції забезпечити прозоре розслідування усіх справ, які стосуються засобів масової інформації.

«Будь-який крок стосовно ЗМІ і споживачів ЗМІ повинен бути пропорційним і обережним, щоб не порушувати свободу ЗМІ і право громадян отримувати інформацію», – резюмує організація.

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Transparency International
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
2019 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду