Центр протидії дезінформації склав перелік телеграм-каналів, які просувають проросійські наративи

Центр протидії дезінформації склав перелік телеграм-каналів, які просувають проросійські наративи

17:45,
25 Жовтня 2021
1732

Центр протидії дезінформації склав перелік телеграм-каналів, які просувають проросійські наративи

17:45,
25 Жовтня 2021
1732
Центр протидії дезінформації склав перелік телеграм-каналів, які просувають проросійські наративи
Центр протидії дезінформації склав перелік телеграм-каналів, які просувають проросійські наративи
Автори:
Центр протидії дезінформації проаналізував акаунти та телеграм-канали, які відреагували на глосарій РНБО щодо російської пропаганди та інформаційних впливів.

Центр протидії дезінформації при Раді національної безпеки і оборони України склав перелік українських телеграм-каналів, які просувають проросійські наративи, що описані в «словнику російської пропаганди».

РНБО раніше розробила глосарій, який рекомендують використовувати для боротьби з російською пропагандою та інформаційним впливам. Центр протидії дезінформації проаналізував акаунти деяких персональних блогів та телеграм-канали, які відреагували на цей глосарій.

Канали, які увійшли в цей список:

  • Klymenko Time (53 тисячі підписників) — проєкт належить колишньому міністрові доходів і зборів України Олександрові Клименку та працює з 2017 року;
  • Vesti (20 тисяч підписників) – канал належить медіахолдингу «Мультимедіа-інвест груп», головою якого є колишня прессекретарка та цивільна дружина Клименка Ольга Семченко.

  • «Шептун» (57 тисяч підписників) — анонімний телеграм-канал, який пише про політику, публікує інсайди, неперевірену інформацію та активно цитує прокремлівських пропагандистів.
  • First (447 тисяч підписників) — великий телеграм-канал, який пише про політику в Україні. Він не виділяється різкими проросійськими публікаціями, проте аналіз взаємодії з іншими каналами свідчить, що він належить до підтримуваного РФ пулу.
  • Новоstnoy (3,8 тисяч підписників) – це канал прокладка, що використовується для поширення публікацій прокремлівських каналів.

Ці канали адмініструє користувач @A_menejer, який також є адміністратором проросійські каналів «Легитимный», «Резидент» та «ЗеРада». За даними СБУ, ця людина приймає замовлення на публікацію матеріалів політичного характеру знаходиться в розшуку за статтею про масові заворушення.

«Названі канали разом зі своїми каналами-супутниками знаходяться в одному проросійському пулі, всередині якого є ряд дружніх до них каналів, які активно поширюють публікацію Klymenko Time», —розповіли в Центрі протидії дезінформації.

Також в РНБО назвали акаунти персональних блогів, що просувають проросійські наративи:

  • Юрий Ткачев —Юрій Ткачов, редактор одеського проросійського вебсайту «Таймер»);
  • Андрей Манчук — Андрій Манчук, головний редактор інтернет-журналу LIVA.com.ua, дописувач «Страны.ua» та «Украины.ру»;
  • Корнилов — Володимир Корнілов, колишній український медіаменеджер, ідеолог сепаратизму, політичний оглядач агентства «Россия сегодня»;
  • Максим Могильницкий — Максим Могильницький, керівний партнер адвокатського об'єднання «Могильницький та партнери», адвокат колишньої «прокурорки» окупованого Криму Наталії Поклонської та підконтрольного Кремлю «голови Криму» Сергія Аксьонова;
  • Вадим Рабинович — народний депутат України від «Опозиційної платформи — За життя»;
  • Moroz.Live. 

«На публікацію глосарію миттєво відреагували Telegram-канали, які безпосередньо пов'язані з дезінформаційною діяльністю на користь РФ. Основним наративом стало приниження національної гідності українців, особливо Революції Гідності, яку канали називають "переворотом", — йдеться в звіті. — Усі "дуже ображені та занепокоєні" публікацією глосарію канали належать до пулу О. Клименка або напряму куруються РФ. Шляхом маніпулювання інформаційними потоками вони утворили мережу з телеграм-каналів, що постійно взаємодіють один з одним. За допомогою безперервних цитувань та перепостів створюється ілюзія незалежної думки каналу, що підкріплена посиланням на більший, і, відповідно, "поважніший" канал. Хоча насправді вони є лише "ретрансляторами" наративів РФ, що замасковані під так звану "українську опозицію"».

Нагадаємо, до Всесвітнього тижня медійної та інформаційної грамотності освітня платформа StopFake випустила відео, у якому зібрала поради щодо перевірки інформації та як не піддаватися впливу дезінформації

Фото: скріншоти зі звіту Центру протидії дезінформації при РНБО, unsplash

Читайте також
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду