Розважальне телебачення «програмує» людей голосувати за популістів — дослідження

aljazeera.com

Економісти Рубен Дуранте, Паоло Пінотті та Андреа Тесеі пояснюють, як розвиток розважального телебачення в Італії може впливати на перемогу там популістичних партій.

Як пише The Atlantic, автори  дослідження нагадують про те, що до 1970-х років в Італії національними каналами керувала Суспільно-правова телерадіокомпанія в Італії (RAI). Майже дві третини їхнього вмісту складалися з серйозних новин або освітніх програм.

У 1980-х Сильвіо Берлусконі, один з найбагатших підприємців Італії, почав скуповувати регіональні канали і згодом побудував першу приватну мережу Італії — Mediaset.

«Різниця між RAI і Mediaset була приблизно такою ж великою, як між американським телебаченням 1960-х і кабельними шоу 2010-х. Менше 10 % вмісту Mediaset складалися з новин або освітніх програм. В той час, як RAI присвячувала години серйозним політикам і професорам, які обговорювали найактуальніші питання дня», — пише The Atlantic.

Дослідники виявили, що райони Італії, які раніше мали доступ до Mediaset, у 1994 році значно імовірніше голосували за Forza Italia — нову політичну партію Берлусконі. Тоді вона вперше вийшла на політичну сцену.

Крім того, італійці, які мали краще покриття Mediaset за випадковими географічними характеристиками, голосували за популістів у більшій кількості, ніж їхні сусіди, які не мали доступу до цих мовників.

На думку авторів, регулярний перегляд розважального телебачення вплинув і на молоде покоління італійців. Дослідники вважають, що ті віддали перевагу Берлусконі, оскільки вони мали погані пізнавальні навички. Зокрема, дослідження показали, що італійці, які довго дивились Mediaset до 10-річного віку, гірше складали тести з математики та грамотності.

«Це зниження складності мислення (sophistication) сприяло Берлусконі, згідно теорії, оскільки популістські партії свідомо звертаються до виборців, які менш поінформовані про політику», — зазначає видання.

Разом з тим, Яша Мунк (Yascha Mounk), автор статті у The Atlantic, доцент в Університеті Джона Хопкінса і старший науковий співробітник Німецького фонду Маршалла, радить не вважати результати дослідження абсолютною істиною і зачекати, коли його проаналізують інші науковці.

Нагадаємо, раніше «Детектор медіа» писав, що Королівський Об'єднаний інститут оборонних досліджень (RUSI) у Великій Британії випустив дослідження злитих у мережу електронних листів Кремля. У них, зокрема, йдеться про російську підривну роботу в Україні та управління так званими «Л/ДНР».

comments powered by Disqus