RSF критикує звільнення критично налаштованих журналістів із телерадіокомпанії у Косово

en.wikipedia.org

«Репортери без кордонів» (RSF) ставлять під сумнів правомірність дій проти медійників, які засуджували хибну практику влади, зокрема цензуру. Організація вважає, що справа потребує перегляду і справедливого остаточного рішення.

Голову профспілки компанії Фаділа Ходжу (Fadil Hoxha) та редактора Арсіма Халілі (Arsim Halili) вигнали з роботи, звинувативши в тому, що вони «становлять загрозу» для RTK, «завдають шкоди іміджу компанії».

«Репортери» відзначають, що цей інцидент у медійній сфері збігся в часі з початком дискусії у косовському парламенті щодо проблем управління головним мовником держави.

Генеральний директор RTK Ментор Шала ухвалив рішення про звільнення обох непокірних журналістів після того, як вони від імені профспілки викривали  порушення, зокрема цензуру, з боку  керівництва компанії.

Ходжа й Халілі заявляли про необхідність «повернення RTK до потреб  громадськості». Вони вимагали також, щоб телерадіомовник відмовився від «дотриманн політичного порядку денного».

Директорка програм RSF Люсі Морійон (Lucie Morillon) заявила: «У нас є серйозні побоювання, що єдина мета цих звільнень – змусити замовкнути критиків керівництва RTK».

Речниця правозахисної організації закликала правління компанії скасувати рішення, за яким звільнили Фаділу Ходжі та Арсіму Халілі. Обоє вони, за її словами, засуджували хибну практику, зокрема, цензуру. Це заслуговує на  ретельне розслідування, яке могло би вплинути на мандат генерального директора Ментора Шали (Mentor Shala). «У такому контексті мотивація дій керівництва RTK здається помилковою», - резюмує Морійон.

Ментор Шала виправдовував звільнення тим, що обоє «завдали шкоди» іміджу телерадіокомпанії.

Він заявив, що Фаділ Ходжа потенційно наражав RTK  «на значний ризик» і «виявив неспроможність виконувати свої посадові обов’язки».

Звільнення Халілі Арсіма гендиректор також пояснив порушенням ним «своїх зобов'язань». Журналіст, за його твердженням, нібито ще й «публічно оббріхував компанію  та створював  про неї негативне враження». Він дорікав Арсіму й «нехтуванням письмових запитів свого безпосереднього керівника».

Профспілка компанії, стверджував, на протилежність цьому, що обоє журналістів намагалися «відновити імідж RTK».  

Він провів декілька демонстрацій, вимагаючи поновити звільнених журналістів на роботі.

Рішення про звільнення журналістів, відзначає RSF, було ухвалено  того дня, як парламент запланував обговорити проблеми управління телерадіокомпанією та зміну спрямування її  подальшої діяльності, Про це наполегливо просила законодавців її журналістська спілка.

Парламентарі ухвалили ряд рекомендацій щодо RTK, зокрема, вимогу до її правління  «вивчити» питання про звільнення з роботи Фаділа Ходжи та Арсіма Халілі.

«Репортери без кордонів» характеризують її як «провідну» суспільну телерадіокомпанію у Косово. Вона має ухвалений вищим законодавчим органом щорічний бюджет у 10 млн. євро.

Однак за 15 років свого існування RTK уникала висвітлення хронічних проблем країни, передусім – організованої  злочинності. корупції та  безгосподарності уряду.

Найчисельніша профспілка найбільшого у країні мовника минулого року звертався до парламенту з проханням розслідувати останню з перелічених проблем.  Цесталося після того,  як керівництво компанії оприлюднило суперечливі дані про заборгованість і доходи з різницею від 3 до 5 млн. євро.

Тоді перед законодавцями з гострого питання виступав  Фаділ Ходжа. Арсім Халілі входив до складу групи  заступників редакторів, які на початку березня ц.р. публічно критикували головного  редактора RTK, звинувачуючи його та поплічників  у тому, що  вони чинять  тиск на своїх колег.

comments powered by Disqus