Керівники польського громадського телебачення подали у відставку на знак протесту

Фото: Wojciech Olkuśnik / Agencja Gazeta

Про це повідомляє польське видання Rzeczpospolita.

У відставку подали шеф каналу TVP-1 Пьотр Раджишевський, каналу TVP-2 Єжи Капущинський,  каналу TVP Kultura Катажина Яновська, а також керівник Телевізійної Агенції Інформаційної (Telewizyjna Agencja Informacyjna) Томаш Зигут. Вони подали заяви, як повідомляє Wyborcza.pl, в останній день 2015 року. Звільняється також Єва Гер, яка відповідала у TVP за кадрові питання. Очільник громадського TVP Януш Дащинський прийняв їх відставки.

Протест директорів державного каналу TVP відбувся через прийняття парламентом Польщі закону про засоби масової інформації, який передає контроль над громадськими ЗМІ міністерству фінансів. Згідно зі змінами, міністр буде затверджувати керівників TVP і Polskiego Radia, які до цього обиралися на конкурсній основі.

Rzeczpospolita також повідомляє, що протестують про змін до закону також журналісти Polskiego Radia. Аби привернути увагу суспільства до посилення контролю влади за медіа, вони замінили трансляцію польського національного гімну  трансляцією «Оди до радості» - гімну ЄС.

«Це спроба привернути увагу громадськості до того, що відбувається після набрання чинності поправки до закону про ЗМІ авторства "Право і справедливості". Це буде попросту абордаж державних засобів масової інформації», - сказав Каміль Домброва, директор Першого каналу Polskiego Radia.

Нагадаємо,  Сейм Польщі прийняв у другому читанні і в цілому зміни до закону про теле- і радіомовлення авторства правлячої консервативної партії «Право і справедливість». Поправки до закону передбачають передчасне закінчення терміну повноважень членів правління та наглядових рад «Польського громадського телебачення» (TVP) та «Польського радіо» (Polskie Radio). Також, згідно зі змінами до закону, членів правління та наглядових рад буде затверджувати міністр фінансів. Таким чином, закон скасовує можливість проведення конкурсів на ці посади, а також термін повноважень членів правління та наглядових рад.

В правлячій партії «Право і справедливість» вважають, що нинішнє керівництво державних ЗМІ не в змозі виконати роль об'єднання і виховання нації, а також є інструментом пропаганди правлячої в 2007-2015 роках, а нині опозиційної ліберальної партії «Громадянська платформа».

comments powered by Disqus