«Укрінформ» пояснив звідки взяв фейкову новину про затримання Кучми

00:00,
27 Лютого 2013
1437

«Укрінформ» пояснив звідки взяв фейкову новину про затримання Кучми

00:00,
27 Лютого 2013
1437
«Укрінформ» пояснив звідки взяв фейкову новину про затримання Кучми
Повідомлення «Укрінформу» базувалося винятково на відомостях, одержаних власними кореспондентами від власних джерел у МВС, ГПУ, стверджують в агенції.

На адресу «Телекритики» надійшов лист від агенції «Укрінформ» у відповідь на публікацію двох матеріалів:  «Фокус із «Фокусом» як дзеркало української журналістики» – на сайті «Телекритики» та «Солдаты информационной войны» на сайті MediaSapiens, у яких йшлося про те, що інформаційне агентство «Укріформ» поширило неправдиву новину про затримання Леоніда Кучми в аеропорту у Жулянах із посиланням на маловідоме російське джерело. До речі, фейкова новина із сайту агентства після цих двох публікацій була знята.  

Так, у листі від «Укрінформу» йдеться про те, що колектив Українського національного інформаційного агентства прикро здивований використанням у негативному контексті імені агентства «Укрінформ» у статті «Фокус із «Фокусом» як дзеркало української журналістики».

«У контексті роздумів у «Фокусному» матеріалі згадується про «новину» з подачі маловідомого російського ресурсу» стосовно одного з екс-президентів України, не зважаючи на те, що агентство «Укрінформ» не цитувало інформацію згаданого сайту. Твердження про те, що «Укрінформ» вдався до «тиражування фальшивки (з посиланням, до речі, на невідомий сайт)» не відповідає дійсності», – запевняють в агентстві.

Агенція стверджує, що повідомлення «Укрінформу» базувалося винятково на відомостях, одержаних власними кореспондентами від власних джерел у МВС, ГПУ, додаючи, що кореспонденти агентства намагалися оперативно перевірити інформацію через президентський фонд «Україна», і про це зазначено в тексті цієї ж новини.

«Агентство також у розвиток теми протягом дня розміщувало на головній сторінці свого веб-сайту позицію сторони Леоніда Кучми. Було використано інформацію фонду про перебування Леоніда Кучми у Харкові та коментар стосовно цієї інформації від Леоніда Кучми особисто. При цьому жодних офіційних спростувань від компетентних органів досі не надходило», – зазначають в «Укрінформі».

«Ми беззастережно розділяємо думку про недопустимість «елементарного лінивого небажання поставити під сумнів хоча б інформацію з неназваних чи сумнівних джерел». Тому рекомендуємо всім, у тому числі й шановному автору, яка піддає критиці таке явище сучасної української журналістики, як передрук неперевіреної інформації припинити використовувати «його величність «копі пейст» у своїй роботі», – йдеться у листі.

«Укрінформ» пропонує більш детально перевіряти першоджерела і розпочати з себе.

Щоб «перевірити достовірність цього, достатньо просто переглянути оригінальну новину, а не інтерпретації її другими ресурсами», йдеться у листі і надаються посилання на розміщені на сайті новини:

Кучму затримали у київському аеропорту – джерела

Кучма перебуває у Харкові – фонд «Україна»

Кучма: Мене ніхто не затримував

Кучма: Заява про мою причетність до замовлення Гонгадзе – чергова провокація

Про публікацію на сайті MediaSapiens у листі йдеться зокрема так: «Коли готувався матеріал, на сайті osvita.mediasapiens.ua з’явилася публікація «Солдаты информационной войны» зі словами про «перепечатку», не зважаючи на наявність гіперпосилання на новину. Крім слів: «І ти Єгор…!», додати нічого…», – пише відділ зв’язків з органами влади та громадськістю «Укрінформу».

Від редакцій «Телекритики» та MediaSapiens. Тим не менше у новині «Укрінформу» Кучму затримали у київському аеропорту – джерела російський сайт Crimelist.ru таки згадується. Ось цитата: «Нагадаємо, за повідомленням маловідомого російського сайту Crimelist.ru, Леоніда Кучму було затримано в четвер у київському аеропорту «Жуляни», коли його приватний літак намагався вилетіти без дозволу адміністрації аеропорту».

Підтвердження цьому ви можете побачити на копії сторінки, яку ми встигли зняти із сайту. Оскільки одразу після того, як ми отримали прес-реліз агентства, новина була видалена із сайту, принаймні її російська версія (українська на даний момент ще вантажиться).  

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Фото: Meridiancz.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2022 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду