«Ніколи не читайте Politeka»: юристка Анна Маляр звинувачує сайт у брехні (ОНОВЛЕНО)

Скриншот

Для матеріалу «Спливла приголомшлива деталь у справі Зайцевої: “в офіційному вироку цього немає”» видання Politeka розшифрувало виступ юристки-кримінолога Анни Маляр на каналі NewsOne. Мова йшла про скандальне ДТП у Харкові, що сталося восени 2017 року.

Проте на початку тексту сайт пише, що пані Маляр «брала участь в експертизі ДТП за участю Олени Зайцевої».

«Я НЕ брала участь в експертизі у справі Зайцевої/Дронова. Моя думка — це виключно оціночне судження. Припиніть прикривати моїм ім’ям ваші "сенсації"», — написала у Facebook Анна Маляр.

маляр-politeka

Скриншот посту у Facebook

У студії NewsOne юристка зазначала, що «була присутня на перших ефірах і на перших експериментах, які проводили як експерти по ДТП, так і журналісти спільно, і підраховували можливу швидкість автомобіля Зайцевої. Всі погоджувалися, що це більше 100 км/год».  Натомість суд врахував 80 км/год і неможливість загальмувати.

«Детектору медіа» Анна Маляр пояснила, що вона говорила про телевізійні ефіри, де експерти з ДТП, зокрема Віталій Максимов, в ефірі заміряли швидкість, яка була на відео з місця подій аварії, і розраховували, яка приблизно могла бути швидкість в Олени Зайцевої.

«Юридично Politeka на мене покладає відповідальність за те, що я говорю. В юриспруденції експерт — це той, що має дозвіл від держави, тобто ліцензію, і проводить експертизу  за клопотанням слідчого або суду. Я такі експертизи не проводжу. А з їхньої статті випливає, що начебто я цю експертизу проводила. Я не експерт, а юрист-кримінолог, тому мої слова — це оціночне судження, на яке я маю право», — розповіла «Детектору медіа» Анна Маляр.

Видання не уточнило у спікера значення її слів та могло ввести в оману читачів неправильним трактуванням. Це порушення стандартів точності та достовірності. Крім того, заголовок матеріалу є емоційно забарвленим та маніпулятивним.

Раніше юристка також помічала на сайті Politeka хибний переклад на російську свого посту у Facebook.

анна-маляр-пост

анна-маляр-politeka

Скриншоти надані Анною Маляр

На думку Анни Маляр, таке використання її цитат слугує Politeka для переглядів матеріалів. «Такого роду сайти розганяють два види інформації. Приміром, різного роду сепаратистські або політичні речі. Чи просто заробляють на рекламі. Наприклад, є оператор, у кого таких сайтів з десяток. Йому їх треба наповнювати чимось таким, що люди швидко відкриють і прочитають. Це можуть бути сенсації і такі заголовки по гарячих темах. Користувачі заходять, а оператори заробляють на рекламі», — вважає вона.

Поки що пані Маляр не змогла зв’язатися з сайтом Politeka, щоб вони виправили інформацію про неї. «Детектору медіа» цього також не вдалося зробити. Телефон, який зазначений на сайті Politeka не відповідає. Електронною поштою нам також не дали коментар щодо публікації.

Анна Маляр зазначає, що в разі неможливості зв’язатися з представниками видання, вона шукатиме способи вирішення ситуації у судовому порядку.

ОНОВЛЕННЯ: Сайт Politeka після письмового звернення Анни Маляр виправив матеріал.

Нагадаємо, сайт Politeka (Політека) входить до холдингу «Знай Медіа». «Детектор медіа» вже писав, що видання посилається на сумнівні джерела та використовує маніпулятивні заголовки, поширює дезінформацію.

Раніше «Детектор медіа» також повідомляв про те, як Прямий канал повідомив про смерть тигриці Юлії Тимошенко. Проте у зоопарку, де перебуває тварина, нам цю інформацію спростували.

Крім того, минулого року сайт «Деловая столица» опублікував текст щодо протестів студентів КПІ та НАУ з порушеннями журналістських стандартів.

comments powered by Disqus