Проросійська організація збирається презентувати в Гаазі фільм про збитий МН17

ukrinform

Як пише «Укрінформ», нідерландський дослідник та журналіст Роберт ван дер Ноордаа підготував звіт про російську пропаганду, яка мобілізувалася довкола теми МН17.

Ключовою ланкою поширення дезінформації у Нідерландах є проросійська організація «Нідерландський Комітет “Глобальні права мирних людей”» (Global rights of peaceful people). «Нідерландською» вона є лише за назвою, оскільки до її складу входять «соотечественники», вихідці з РФ, яких Кремль активно використовує у своїй пропагандистській діяльності.

Ще у 2016 році вона активно себе проявила під час нідерландського референдуму щодо Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Тоді її учасники проводили активну дезінформаційну кампанію щодо України. 

У звіті дослідника йдеться, що ця організація регулярно організовує різного роду конференції, форуми, акції протесту, які маніпулюють фактами та намагаються впливати на громадську думку в Нідерландах.

Черговою спробою маніпуляції Роберт ван дер Ноордаа називає презентацію наприкінці жовтня фільму про авіакатастрофу, співавторкою якого є колишня журналістка пропагандистського RT (Russia Today) Яна Єрлашова. Захід проводиться також організацією «Глобальні права мирних людей».

Аналогічний захід вже проводили 17 серпня у Куала-Лумпурі у рамках конференції «MH17: запит правосуддя», під час якої просували «альтернативні версії» розслідування МН17.

«Укрінформ» нагадує, що на цей фільм кошти збирали за рахунок краудфандингу. Авторами є Яна Єрлашова та нідерландський блогер-дослідник Макс ван дер Верф.

На момент початку збору коштів на Kickstarter Єрлашова ще була співробітником RT. У жовтні 2014 вона побувала біля місця катастрофи МН17. Єрлашова зробила два документальних фільми для RT, у яких стверджувала, що малайзійський боїнг розбився через атаку українського винищувача Су-25.

Макс ван дер Верф називає себе незалежним дослідником із Нідерландів. Він веде блог, у якому розповідає свої теорії щодо причин катастрофи МН17. Блогер не визнає висновків міжнародної слідчої групи. Вже наступного дня після оприлюднення результатів розслідування він розповідав свою «правду» у студії пропагандистського «Новороссия ТВ».

Раніше «Детектор медіа» писав, що фейковий сайт, який видавав себе за щомісячний новинний журнал Європейського парламенту, виявився заповненим здебільшого матеріалами російського пропагандистського мовника Russia Today.

Крім того, «Детектор медіа» раніше спілкувався з Робертом ван дер Ноордаа. Він розповідав нам, як досліджував мільйони твітів від російської «фабрики тролів». Детальніше читайте у матеріалі «Дослідник російських інтернет-тролів: У мене є своя база із сотнями активних акаунтів».

Також ми описували інструмент від Texty.org.ua, який виявляє динаміку появи і поширення тез російської пропаганди в українському інфопросторі.

comments powered by Disqus