Відмежувалися. Моніторинг теленовин 5–11 листопада 2018 року

Укрінформ

Ні, звісно, цю тему не замовчували зовсім. Глядачі могли знати, що якісь псевдовибори на окупованій частині Донецької та Луганської областей планують на 11 листопада. Знали, що ці дії засуджують український Президент, СБУ, МЗС, світові лідери та офіційні представництва країн Заходу. Але що це за вибори, хто в них братиме участь, як відбувається підготовка до них і як це може вплинути на подальшу долю окупованого Донбасу, ні інформувати, ні розбиратися новинарі не стали.

Найгарячіша тема тижня — вбивство Катерини Гандзюк. Після її смерті в парламенті таки створили тимчасову слідчу комісію. На кількох телеканалах віддавали помітну перевагу позиції правоохоронних органів, а не захисту вбитої. Градус напруги настільки зашкалював, що генпрокурор перейшов на емоційні вислови й навіть пригрозив відставкою.

Тиждень був насичений протестами: власники автівок на єврономерах домагалися пільг на розмитнення, частково перекривали рух у столиці та два дні провели під адмінбудівлями центральних органів влади. Свої права вимагали захистити й учасники бойових дій. Цю тему деяким новинарям дивним чином вдалося перетворити на піар очільника уряду.

Одразу кілька телеканалів мали цього тижня спецпроекти: «Рідний кат» на «1+1» про проблему домашнього насильства, «Блакитні шоломи» на «112» про українців-миротворців у Конго, а на СТБ вийшла серія сюжетів про успішних українців в Австралії.

5 листопада, понеділок

Попри те, що створення ТСК ініціювала група «Єврооптимісти» та, зокрема, Мустафа Найєм, про це в новинах згадали тільки на «1+1», СТБ та «112». На решті каналів просто зазначили, що частина депутатів ініціює, а коаліцію звинувачують у зволіканні з цим рішенням.

На каналі «Україна» віддали перевагу обіцянкам топ-посадовців і не озвучили невдоволення їхньою роботою: «Генпрокурор запевняє — слідство завершать якнайшвидше і перед судом постануть і виконавці, й організатор», «У нацполіції звітують — уже провели два десятки експертиз і майже чотири сотні допитів», «Щоб винні відповіли за законом, вимагає і Президент», «У Раді заявили — створять тимчасову слідчу комісію, яка займатиметься і вбивством Гандзюк, й іншими нападами на активістів». Коментує створення ТСК представниця коаліції Ірина Геращенко, хоча ініціювали зовсім інші депутати. Не було критики роботи правоохоронців і в наступному сюжеті про дискусії в парламенті.

На 5-му каналі наголосили: «Ініціатори твердять: дві фракції блокують це рішення, йдеться, мовляв, про БПП та “Народний фронт”». Також повідомили про вимоги відставки генпрокурора Юрія Луценка й очільника МВС Арсена Авакова.

Сильні

Олена Лунькова найбільш повно відобразила протистояння між активістами — захисниками Гандзюк та правоохоронцями. Зокрема звинувачення від активістів, що правоохоронці присвоюють зроблену громадськістю роботу, та змістовні пояснення щодо доцільності передання справи на розслідування в СБУ.

На ICTV порушили суперечливе питання про відкладання бюджетних коштів місцевих громад на депозити, поки на термінові витрати бракує коштів. Для прикладу розглянути ситуацію з Немішаївською школою, що потребує термінового ремонту. У місцевій раді кажуть, коштів немає, хоча вільні залишки відкладені на депозитні рахунки. Нагадаємо, що ця історія стосується проекту «Нові лідери», одним із фіналістів якого є селищний голова Немішаєва. Цей проект також виходить на ICTV.

Сумнівні

На «Інтері» в підводці ведучої про плани парламенту справа Гандзюк взагалі не фігурувала. Але з цього розпочався сюжет Ксенії Барвіненко. Спершу дали слово для звіту про результати слідства Антону Геращенку, а далі активістам, які вимагали створення парламентської слідчої комісії. З-поміж політсил невиправдано акцентували на позиції «Батьківщини»: «В парламенті активістів підтримали. В “Батьківщині” закликали поставити це питання першим на порядку денному». Далі Олег Ляшко вимагає знизити ціни на газ, а Юрій Бойко озвучує свої пропозиції по врегулюванню видобутку бурштину. Тобто кожному з політиків просто дають платформу для самореклами, а не подають різні аспекти обговорюваних питань.

На ICTV паркет Гройсмана — героїчний пафос про те, що є буденною роботою прем’єра: «Олена Фроляк, ведуча: Уряд продовжує наступ на нелегальне працевлаштування. Компанія стартувала в жовтні й за цей час, за словами прем'єра Гройсмана, з тіні вийшло щонайменше 150 тисяч людей». На ту саму тему паркетні новини на «Інтері» та «Україні».

Також на ICTV вийшов сюжет із ознаками комерційної реклами про відкриття кінної школи Інни Логутенкової. Матеріал містить виключно схвальні відгуки про інноваційність та професійність навчання: «Коня в школі Інни підбиратимуть залежно від рівня підготовки, але найголовніше — кваліфіковані тренери. Всі стажуватимуться у Бельгії. А сучасні технології дозволяють займатися і з самою Інною у будь-який час. Унікальний винахід — відеотренер: де б не був наставник, через інтернет він може провести заняття». Автор Андрій Ковальський запевняє, що таке навчання хоч і платне, «але все одно в 4-5 разів дешевше, ніж за кордоном». Тож матеріал скомпонований так, щоби максимально вигідно подати послугу.

У сюжеті з парламенту на каналі «Україна» почали з ТСК, а завершили Ляшком, який вимагав збільшити зарплати й пенсії. Ще один сюжет випуску — вимога від голови «опозиційного уряду» Бориса Колесникова про підтримку фермерів. Незмінно у випуску дякували Рінату Ахметову за «допомогу вижити» мешканцям Донбасу.

На «1+1» у сюжеті Дмитра Фурдака привід важливий — редакції стало відомо, що обладнання з Липецької фабрики «Рошен» перевезли в Україну. Але сюжет частково базується на припущеннях та домислах автора: «Виходить, що Московський суд наклав досить умовний арешт на майно “Рошен” у Липецьку. Лише старі цехи, ще радянської доби, та 700 тисяч квадратних метрів питомо російської землі. А от обладнання, яке нині вивезли в Україну, можна буде знову повернути до Липецька в разі зміни режиму в Росії». До того ж сюжет не містить нової інформації, а дублює факти, вже озвучені попереднього тижня у програмі «Гроші» на «1+1».

Також на «1+1» підготовку Собору Автокефальної церкви, що має відбутися до кінця листопада, коментував тільки спікер Андрій Парубій.

На «Інтері» Сергій Каплін виступив із заявами на підтримку шахтарів, але самих шахтарів у матеріалі знову не було — сама бравада політика. Також у випуску ведуча готує глядачів до здорожчання комунальних платежів, не підтверджуючи це фактами чи твердими підставами для таких суджень: «Українцям варто готуватися до нових захмарних платіжок. Комунальники вже почали перегляд цін на опалення та гарячу воду. Перші розрахунки з'явилися на офіційних сайтах регіональних теплоенерго. Подорожчання може бути істотнішим, ніж прогнозував міністр соцполітики».

Також на «Інтері» народна депутатка Наталія Королевська виступала на вшанування пам’яті загиблих у Другій світовій війні.

На СТБ розповіли про проект «Я зможу!», що стосується соціально значущої проблеми самореалізацїі для жінок. Але є підозра, що до випуску цей матеріал потрапив, бо проект започаткований співвласницею каналу Оленою Пінчук.

6 листопада, вівторок

Продовження теми і безпосередньо створення ТСК щодо розслідування вбивства й нападів на активістів. На ICTV та «Україні» переважала позиція правоохоронців. На 5-му каналі є коментарі Єгоря Соболєва та Мустафи Найєма, котрі критикують слідство, хоча кількісно позиція правоохоронців та представників коаліції переважає. На «1+1» наголос на емоціях та нестандартних деталях: «Поки Генпрокурор лаяв єврооптимістів з трибуни, його дружина Ірина Луценко вчинила дивне: намагалась гладити по голові одного з них — Мустафу Найєма. Той явно був проти і виривався».

Про витік інформації та вказання на народного депутата від БПП Миколу Паламарчука як можливого підозрюваного в замовленні вбивства Катерини Гандзюк повідомили 5-й канал, «1+1» та «Інтер». З них тільки 5-й канал дав коментар самого Паламарчука з цього приводу, а також його помічника Ігоря Павловського, який начебто є одним із підозрюваних.

Сильні

У сюжеті Ірини Маркевич на «1+1» йшлося про проблеми трансплантології в Україні. Йдеться і про аналіз перспектив та кроки, що робить МОЗ для покращення ситуації та запровадження нових умов для таких операцій.

Сумнівні

Окремим повідомленням поширили заяву Порошенка, що замовники вбивства Гандзюк мають понести відповідальність (що є очевидною річчю, а не новиною): на «Україні», СТБ та 5-му каналі. На «Інтері» паркетна новина з Порошенком на іншу тему: він обіцяв наступного року збільшити видатки з бюджету на освіту.

Прем’єр Гройсман переконував в успішності медреформи, оцінки дає лише він, що є порушенням балансу й ознакою паркетної новини. Такі вийшли на ICTV, «Україні» та «Інтері».

На каналі «Україна» Олег Ляшко вимагав знизити тарифи на газ, а Борис Колесников закликав до енергетичної незалежності України. Це лише заяви, в яких немає інформаційного приводу та вагомої змістовної складової.

На «Інтері» суцільні вимоги: Юрій Бойко вимагає погасити борги перед шахтарями, Сергій Каплін — перевірити якість медреформи. Далі Каплін заявляє про тиск на профспілкові організації в Україні, за ним народна депутатка від «Опоблоку» Наталія Королевська пропонує створити комісію з питань примирення в рамках ініціативи «Жінки за мир». В усіх цих випадках подається лише одна точка зору.

Благодійну програму «Колиски надії» олігарха Віктора Пінчука піарили на ICTV та «Інтері». Благодійність Ахметова — на каналі «Україна». «Дерево миру» від «Народного фронту» з коментарем лише одного Арсенія Яценюка також на каналі «Україна»: «Лідер “Народного фронту” каже, його політсила в уряді ініціює збільшення екологічного збору з великих підприємств, ідеться про промислових гігантів».

На «1+1» розповіли, як благодійники подарували сумлінним школярами із Волині відпочинок у таборі «Артек», що в «Буковелі». «Найталановитіших юних волинян тут зібрав фонд Ігоря Палиці “Тільки разом”. Дітей, які невтомно працюють над собою, він вже 6-й рік поспіль нагороджує безкоштовними путівками до “Артеку” “Буковелю”», — каже авторка сюжета Алла Пасс. Ігор Палиця є політиком з партії «Укроп», а керівником комплексу «Буковель» є народний депутат від тої ж політсили Олександр Шевченко. Політсилу, курорт і канал «1+1» пов’язує фігура Ігоря Коломойського.

На «112» спершу дали промовключення про підготовку свого ток-шоу «Пульс». А далі відгуки на ініціативу запровадити санкції проти каналів «112» та NewsOne подали лише з вигідної для себе позиції. У сюжеті цю ініціативу лише засуджують, генпродюсер каналу Артем Марчевський наголошує, що має докази порушення процедури під час ухвалення відповідного рішення в парламенті. Але жодних пояснень про причини цієї ініціативи, як і минулого тижня, сюжет не містить. «Детектор медіа» зібрав думки медіаекспертів щодо цієї ситуації, частина з них вважає санкції виправданими через проросійську позицію телеканалів.

7 листопада, середа

День насичений подіями, тому різні канали зробили наголос на різних темах. Похорон Катерини Гандзюк першою новиною дали ICTV, 5-й канал, «UA: Перший» і «112». Мітинг із вимогами змінити умови ввезення авто на єврономерах — перша новина на «Україні», «Інтері» та СТБ. На ICTV лунали негативні оцінки на адресу ініціаторів акції від ведучої в підводці: «Урядового кварталу вже замало поборникам євроблях. Охочі мати дешеву машину без сплати мита і податків оточили нині вже важливу столичну артерію — площу Перемоги, де розташоване Міністерство інфраструктури… Про акції, від яких уже втомились, далі у “Фактах”». Осуд на адресу активістів із боку журналістка відчувається в репортажі Дмитра Литвиненка на ICTV. Він розпитує учасника акції про його доходи й порівнює з Попелюшкою.

Випуск на «1+1» почали з підліткової бійки. Хоча частково відео заблурили, приховавши обличчя, але сцени насильства все одно лишилися, що вочевидь є порушенням етичних норм.

На «112» про мітинги взагалі не йшлося: ні про затори через акції на євобляхах, ні про вимоги створення міністерства ветеранів, ані загалом урядових новин, про що йшлося у випусках більшості каналів. Лише повідомили, що Луценко офіційно подав заяву про відставку.

Вночі на Одещині сталася пожежа на олійному заводі. У новині на «Інтері» про це взагалі не вказали точних даних: ані назви підприємства чи населеного пункту, лише з коментарів зрозуміло, що йдеться про Нові Біляри, чиї мешканці та селищний голова коментують ситуацію. На 5-му та «UA: Першому» акцентували на інформації про стан забруднення внаслідок аварії. Сюжет зі свідченням мешканців, звітами міністра екології та представників ДСНС вийшов на каналі «Україна».

Сильні

Про неприязне ставлення до переселенців із Донбасу розповіла Зоряна Степаненко на каналі «Україна». Йдеться про те, як країна-агресор ігнорує потреби людей, яким вона сама нав’язувала опіку.

Сумнівні

Олега Ляшка піарили на каналі «Україна», де він вимагав знизити ціни на ліки, та на «Інтері», де вимагав знизити ціни на газ. До того ж на Україні до заяви Ляшка підвели даними сумнівного походження: «Ще 2014-го Україна увійшла до п'ятірки країн світу з найвищим показником мультирезистентного туберкульозу». Тут не вказали, звідки ці дані й наскільки цифри чотирирічної давнини досі актуальні. За даними ВООЗ, захворюваність на туберкульоз в Україні йде на спад.

«Шахтарям — зарплати, ветеранам — власне міністерство», — передала ведуча каналу «Україна» обіцянки Володимира Гройсмана. У матеріалі не дали слова представникам організацій, що саме вимагали створення міністерства. Також на каналі вийшов сюжет про допомогу мешканцям Донбасу від Ахметова.

На «Інтері» знову з парламенту «коаліція за низькі тарифи»: Сергій Соболєв із «Батьківщини», Юрій Бойко з «Опоблоку» та Олег Ляшко з Радикальної партії, які висувають подібні вимоги про зниження ціни на газ, що повторюються мало не в кожному випуску на «Інтері». Чому треба було збільшувати тарифи, знову не говорять.

Критикували на «Інтері» й Міністерство охорони здоров'я: «З кожним днем нарікань на медичне обслуговування стає дедалі більше. Чому? З'ясовувала Лариса Зубенко», — підвела до сюжету ведуча. У матеріалі лише скарги на МОЗ, зокрема й від ключової опонентки медреформи Ольги Богомолець. Не вказують навіть, чи зверталися журналісти по коментарі до міністерства. Також на «Інтері» Сергій Каплін і Наталія Королевська запевняли, що це саме вони добилися, щоб уряд знайшов кошти на компенсацію боргів по зарплатах для шахтарів.

На СТБ в сюжеті Наталі Кікоть звітували по благодійну програму Пінчука «Колиски надії».

8 листопада, четвер

Ухвалили закон про розмитнення авто. Упереджене ставлення до активістів відчувалося лише на СТБ в сюжеті Дмитра Литвиненка. На чотири аргументи проти легалізації єврономерів — один коментар активіста, який вимагає відправити ухвалений закон на доопрацювання.

Новину про перший день засідання ТСК дали «Україна», 5-й канал, «UA: Перший», СТБ. У матеріалах є всі сторони та наголос, що друзі Гандзюк вимагали виключити з комісії Антона Геращенка. На «Інтері» теж повідомили про факт засідання, але тільки з коментарем її очільника Борислава Берези.

«Україна», 5-й канал, «112» та «1+1» розповіли про скандал із топ-посадовцем Національної поліції Олександром Варченком. Усі дали передісторію появи нібито компромату та коментарі самого Варченка, який називає історію брудною кампанією проти його дружини. «1+1» та 5-й шукали дівчину за адресою, вказаною в заяві до прокуратури, але не застали там. А на «112» навіть коментував експерт із кібербезпеки. Щоправда, говорив про загальновідомі речі: що за профілем у соцмережі може ховатися будь-хто.

Сильні

На «UA: Першому» порушили проблему браку лікарів у Кропивницькому: «Там працює 60 медиків, а потрібно 118. Зо два десятки погодилися приходити на роботу час від часу, бо працюють в інших медзакладах. Решта місць вакантні і знайти лікарів поки що не вдається. Так само, як санітарок і медсестер, яких теж бракує. Чому? Дізнавалася Антоніна Крейтор».

На СТБ Сергій Єременко розбирався, наскільки нові правила для поштових відправлень можуть сприяти монопольному становищу «Укрпошти». Про цю загрозу говорили представники приватних поштових компаній. Хоча в матеріалі містяться невідокремлені від фактів авторські оцінки, але загалом важливим є проявлення теми до того, як нові правила буде ухвалено на законодавчому рівні.

Сумнівні

Закликав підтримати сталість реформи децентралізації прем’єр Володимир Гройсман, мовляв, у деяких громадах суди блокують реформу. Лише його думку поширили на ICTV, «Україні» та «Інтері». Критикував проект бюджету як голова «опозиційного уряду» Борис Колесніков на каналі «Україна» та ICTV.

На каналі «Україна» Арсеній Яценюк подякував Європейській народній партії за єдність із українцями. Просували інтереси Придніпровської ТЕС, що входить до компанії Ахметова ДТЕК, запевняючи, що лише вітчизняне вугілля (вважай, шахти Ахметова) забезпечать їй безперебійну роботу: «З імпортного антрациту на українське вугілля перевели вже третій енергоблок Придніпровської ТЕЦ. Перші два працюють на вітчизняному вже рік. Це забезпечує безперебійну та стабільну поставку палива, адже привозять вугілля не з далекого закордону, а із шахт Дніпропетровщини. Разом із переходом модернізують, встановлюють сучасні електрофільтри, аби мінімізувати викиди у повітря». Самого Ахметова піарили тут на благодійній допомозі Донбасу.

Також на каналі «Україна» Олег Ляшко у студії скаржився на зависокі ціни на газ та ліки. Сергій Тарута засвітився в сюжеті про креативну економіку: «“Креативна Україна”. До Києва з'їхалися міністри, іноземні дипломати та митці. Україні необхідна стратегія розвитку креативного підприємництва, переконує Сергій Тарута».

На «1+1» новий виток розборок між журналістом програми «Гроші» та народним депутатом Олегом Барною: «Олег Барна вимагає позбавити журналіста каналу “1+1” Ігоря Колтунова акредитації у Верховну Раду. Це саме той Барна, який послав кореспондента на три літери через незручне запитання. І ось тепер обранець зробив ще одну спробу перешкодити роботі журналіста. Чи вдасться йому це зробити? Розбирався Дмитро Фурдак». Формально тут навіть медіаексперти оцінюють ситуацію, звісно, стоячи на позиціях свободи слова. Позицію Барни, стверджує автор, дізнатися намагалися. На підтвердження фрагмент відео із запитанням: «Як вважаєте, це нормально спочатку послати журналіста на три літери, а потім писати заяву на позбавлення його акредитації?» Очікувано, що народний депутат на питання не відповів.

На «Інтері» перший сюжет випуску починається з рішення щодо розмитнення авто на єврономерах. Але перший блок цього сюжету — знову про тарифи на газ, знову однотипні вимоги і від Тимошенко, і від Бойка і від Ляшка.

Також на «Інтері» Каплін і Королевська вимагали, аби «Укрпошта» повернулася до обов’язку розносити пенсії. Цей матеріал незбалансований, містить лише політичні заяви.

9 листопада, п’ятниця

Не аналізуються новини «Інтера», оскільки виходить випуск підсумкового тижневика.

Порошенко не дозволив Луценку піти у відставку. Про це повідомили 5-й канал, «112» та «UA: Перший». Василь Грицак зробив заяву із застереженням щодо виборів на окупованій частині Донецької області. Але крім офіційного попередження, в новинах не йшлося про стан справ перед виборами на окупованому Донбасі.

Про день української мови й писемності загадали у випусках каналів «Україна», 5-го та «UA: Першого». На каналі «Україна» аналізували появу нових слів у мові та говорили про те, як писали традиційний диктант єдності. 5-й та Суспільне говорили лише про диктант.

На ICTV присвятили сюжет пам’яті своєї колеги, випускової редакторки Інни Жмуд, якій не вдалося побороти рак.

Сильні

СТБ підхопив тему браку медпрацівників у лікарнях. «У деяких лікарнях не вистачає половини медсестер і медбратів. Останні кілька років ця професія — серед найменш оплачуваних. До “Вікон” звернулися з відділення дитячої онкології столичного Інституту раку, просять допомогти знайти медсестер, бо вже зараз їм доводиться відмовляти тяжко хворим діткам у лікуванні, адже просто бракує рук», — повідомила Ольга Кучер. У проблемі розбиралася Анастасія Єчкалова.

Сумнівні

«Зрив опалювального сезону в Україні на совісті місцевих чиновників. Саме на них усю провину за відсутність тепла поклав Володимир Гройсман», — повідомили на ICTV. Хоча це не перша така заява прем’єра й новини в цьому немає.

На каналі «Україна» навпаки — новини ще немає, а заяви прем’єра вже транслюють: «Окремі голови райдержадміністрацій чинять супротив добровільному об'єднанню людей у громади. Таким посадовцям Володимир Гройсман пригрозив звільненням. Народних депутатів закликав повідомляти про усі схожі випадки. Зараз в Кабміні готують новий етап децентралізації. Вже скоро проект запропонують на розгляд Верховній Раді». Змісту цього проекту не описують, бо його ще навіть немає, лише анонс. Також на «Україні» Олег Ляшко скаржиться на «Нафтогаз», а Рінату Ахметову подякували, що «допомагає вижити» мешканцям Донбасу.

На «112» розповіли про об’єднання партій «За життя» та «Опозиційного блоку». Крім Бойка й Рабиновича цю подію прокоментував Віктор Медведчук. За даними розслідування програми «Схеми», йому підконтрольний «112». Адвокати Медведчука це заперечують, але джерела «Детектора медіа» підтверджують, що політик має вплив на канал. Присутність Медведчука на «112» зросла. Ось і тепер він заявив: «Опозиційні сили, які виступають проти групи авантюристів при владі, проти війни і злиднів, об'єдналися в опозиційну платформу “За життя”. Ми досягли згоди визначити в листопаді 2018 року єдиного кандидата від нашої платформи на президентських виборах у 2019 році». Позиція частини «Опоблоку», яка не підтримала об'єднання, не висвітлена.

А також у новинах «112» рекламували власне ток-шоу «Виклик».

10 листопада, субота

Про вибори на окупованій частині Донецької та Луганської областей знову в усіх випусках лише офіційні заяви керівництва країни: Порошенко та Клімкін засудили ці дії та закликали Захід посилити санкції. Чим живуть у цей час на окупованих територіях, лишалося хіба що здогадуватися.

Тим часом на фронті двоє загиблих українських військових. Та ще двох втратили за попередню добу. Про це не згадали в новинах каналу «Україна» та «112».

Сумнівні

На каналі «Україна» відзвітували, що лідер Радикальної партії Олег Ляшко взяв «під особистий контроль» ситуацію з опаленням у Павлограді на Дніпропетровщині. Але це не компетенція окремо взятого народного депутата й тим більше не привід для новини. Про героїчну боротьбу із сирітством фонду Ахметова розповіли на каналі Ахметова «Україна». І також на «Україні» промосюжет власного детективного серіалу «Виходьте без дзвінка».

На «1+1» чергова серія праймериз партії «Укроп» у Краматорську. Про серію однотипних сюжетів каналу вже неодноразово йшлося в моніторингах. Такі сюжети просувають позиції народного депутата Олександра Шевченка, який уже заявив про свої президентські амбіції.

На «Інтері» народна депутатка Ольга Богомолець (Блок Петра Порошенка) грозиться тиснути на якусь «цю владу», бо вважає неефективною медицину в Україні: «Ми будемо цю владу тиснути до тих пір, всіми можливими способами, поки вони мають в цьому році вже профінансувати на 100 % дітей. Це лише 550 млн гривень, які треба додати. Наступне — це введення загальнообов'язкового медичного страхування. Це те, що закриє потреби всіх онкохворих дорослих». Далі кореспондентка Наталія Шумакова каже, що Ольга Богомолець просуває новації у трансплантології в Україні. Позицію МОЗ із цього питання замовчано.

На «112» розпочали з повідомлення про об’єднання партій «За життя» та «Опозиційний блок»: «Завданням назвали, цитую, “боротьбу з війною і злиднями, а також з обмеженням прав людини, свободи і демократії в Україні”», — озвучив ведучий Богдан Піленко. У сюжеті є коментарі Вадима Рабиновича, Юрія Бойка й текстова цитата голови політради партії «За життя» Віктора Медведчука. Він стверджує, що нова політична платформа «захищатиме інтереси російськомовного населення, мешканців півдня і сходу України». Автора півторахвилинного сюжету не вказано. Також не сказано, що об'єднання не підтримала щонайменше частина народних депутатів «Опоблоку».

11 листопада, неділя

Аналізується лише випуск «Інтера», замість підсумкових новин п’ятниці. Першим повідомленням випуску описали урочистості до 100-річчя Першої світової війни, що проходили в Парижі. Далі зведення із фронту та міжнародні новини. Ситуація із затримкою опалювального сезону у Кривому Розі, вирубка лісів на Львівщині, а далі — про політику.

«Якби вибори Президента України відбулися просто зараз, то до другого туру увійшли б Юлія Тимошенко та Юрій Бойко, — такі результати останніх соцдосліджень Центру “Софія”», — повідомила ведуча. Такий рейтинг суперечить даним авторитетних соціологічних центрів. До того ж центр «Софія» пов’язують із народним депутатом від «Опозиційного блоку» та співвласником каналу «Інтер» Сергієм Льовочкіним.

На завершення випуску — сюжети про проблеми з транспортом у Черкасах, підтоплення школи на Волині, перемога Олександра Усика в бою з Тоні Белью та міжнародні новини.

Підсумки

Серед потенційних кандидатів у президенти кількість і тональність згадок розподілилися таким чином.

Найбільше згадувався Петро Порошенко (30 матеріалів). Із них більшість — нейтральні, згадували Президента на кожному з каналів. Одна негативна згадка на «1+1». І п’ять позитивних: по одній на 5-му, ICTV, «Інтері», СТБ та «Україні».

Олега Ляшка згадували в дев’яти матеріалах позитивно: тричі на «Інтері» та шість разів на «Україні».

Юрія Бойка згадували у восьми матеріалах позитивно: двічі на «112», шість разів на «Інтері».

Сергія Капліна позитивно згадували п’ять разів на «Інтері».

Юлію Тимошенко чотири рази згадували на «Інтері»: три позитивні, одна нейтральна згадка.

Олександра Шевченка тричі згадували на «1+1»: двічі нейтрально, в одному матеріалі позитивно.

Вадима Рабиновича двічі позитивно згадували на «112». У Сергія Тарути одна позитивна згадка на «Україні».

Загалом до переліку сумнівних потрапили 66 матеріалів: 44 матеріали із ознаками замовності, 18 паркетних новин, три промосюжети власних проектів медіагруп. Найбільше таких на каналі «Україна» — 25 матеріалів, на «Інтері» — 19 сюжетів, сім на ICTV, шість на «1+1», п’ять на «112», три на СТБ, один на 5-му і жодного на «UA: Першому».

16 матеріалів просували «Опозиційний блок»: у шести повідомленнях на «Інтері» та двох на «112» — Юрія Бойка, у чотирьох матеріалах — Бориса Колеснікова (один на ICTV і три на «Україні») та в чотирьох — Наталію Королевську на «Інтері».

12 паркетних новин із Володимиром Гройсманом: п’ять на «Україні», чотири на «Інтері», три на ICTV.

У десяти матеріалах — Олег Ляшко: шість на каналі «Україна» та чотири на «Інтері».

В інтересах Ріната Ахметова сім сюжетів на каналі «Україна».

П’ять разів — заяви Сергія Капліна на «Інтері».

Віктор та Олена Пінчуки фігурують у чотирьох сюжетах: два на СТБ та по одному на ICTV та «Інтері».

Із Петром Порошенком чотири паркетні новини: по одній на 5-му каналі, «Інтері», «Україні» та СТБ.

Юлію Тимошенко просували у двох сюжетах на «Інтері», ще два матеріали на «Інтері» містили заяви її однопартійців із «Батьківщини».

По дві позитивні згадки про Вадима Рабиновича та Віктора Медведчука на «112».

Представників партії «Укроп» просували двічі на «1+1»: в одному сюжеті Ігоря Палицю, в іншому — Олександра Шевченка.

Двічі засвітилася Ольга Богомолець із критикою МОЗ на «Інтері».

По одній появі: Арсеній Яценюк та Сергій Тарута на каналі «Україна», Андрій Парубій на «1+1».

Упереджено критичних новин загалом чотири. По одній проти Петра Порошенка та Олега Барни на «1+1»; двічі проти Міністерства охорони здоров'я виступали на «Інтері».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новини» («112 Україна», випуски о 19:00 та о 18:00 10 листопада), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки уряду Королівства Данії. Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з позицією уряду Королівства Данії. Моніторинг здійснено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа»

 

comments powered by Disqus