«Велика Британія підтримала російських військових» — новий рівень клікбейту Gazeta.ua

interesnyefakty.org

28 листопада на сайті Gazeta.ua у стрічці новини з’явилось повідомлення «Велика Британія підтримала російських військових».

Багатьох це могло ввести в оману, з огляду на збройну агресію Росії проти України. 

Наприклад, така маніпуляція викликала обурення у Марини Безкоровайної — керівниці проєкту з протидії дезінформації й розвитку медіа в Посольстві Великої Британії в Україні.

«Погоня за клікбейтними заголовками щойно вийшла на новий рівень», — пише Марина Безкоровайна у Facebook про матеріал від Gazeta.ua.

Проте у матеріалі йдеться не про сучасність, а події 1941 року. Тоді Велика Британія висунула ультиматум Фінляндії та вимагала припинити військові дії проти СРСР до 5 грудня, адже Сполучене Королівство на той час вже було союзником Радянського Союзу. Натомість Фінляндія була в альянсі з Німеччиною, з огляду на агресію проти країни СРСР у 1939 році («Зимова війна»). До речі, через це Радянський Союз 14 грудня 1939 року виключили з Ліги Націй.

У стрічці новин Gazeta.ua текст позначається невеликою іконкою, яка нагадує календар. Це, ймовірно, повинно було б підказати читачам, що йдеться про події минулого.

Утім для тих, хто не знайомий з такими позначками сайту, дізнатись про те, що матеріал стосується історичних подій, можна лише, відкривши його. Крім того, у соціальних мережах чи новинних агрегаторах позначка календаря відображатись не буде. Це приклад клікбейту — маніпулювання заголовком заради підвищення відвідуваності сайту.

Слід зауважити, що у тексті Gazeta.ua йдеться про радянських військових і використання слова «російських» у заголовку — цілеспрямоване введення читачів в оману.

Gazeta.ua вже не вперше вдається до таких маніпляцій. На цьому сайті, приміром, можна зустріти матеріал з заголовком «Слідство встановило, що потерпіла винна сама». Насправді у тексті йшлося про вихід нового роману Андрія Любки «Твій погляд, Чіо-Чіо-сан».

Крім того, Gazeta.ua не гребувало видавати одну і ту ж новину під різними заголовками. Приміром, 5 березня 2016 року на сайті вийшла новина «У селі на Львівщині ловили свиней, які випали з фури». А вже 10 березня про той самий інцидент інформацію опублікували під заголовком «Свині з перевернутої вантажівки бігали селом». Така практика також часто використовується для збільшення трафіку сайтів.

Нагадаємо, раніше MediaSapiens пояснював, чому інсценування нападу на «Прямий канал» — це ганьба, та з яких причин подібні методи в цивілізованому світі вже давно вважаються неприйнятними

 

comments powered by Disqus