Фейковий сайт Європарламенту наповнювали матеріалами RT

euvsdisinfo.eu

Про це йдеться у матеріалі сайту Euvsdisinfo, який веде оперативна група зі стратегічних комунікацій зовнішньополітичної служби ЄС. 

Фейковий сайт має назву EP Today – скорочено від «Європейський парламент сьогодні». В описі йдеться, що він створений тільки для членів Європарламенту, аби вони могли «писати статті про проблеми, які, на їх думку, сьогодні є важливими».

Назва і логотип, коло з 12 зірок на синьому тлі, створюють враження, що сайт безпосередньо підпорядковується Європейському парламенту.

Проте, як стверджується у публікації, цей сайт використовує офіційну назву європейської установи без юридичного дозволу. Європейський парламент зв'язувався з EP Today у вересні цього року з приводу несанкціонованого використання назви установи та запропонував шляхи виправлення ситуації і припинення введення в оману громадськості.

На сторінці EP Today вказано, що сайт призначений лише для членів Європарламенту, проте понад 99 % матеріалів не є оригінальними, а 47 % матеріалів на сайті з жовтня 2018 року є дослівними копіями матеріалів RT.

«Найчастіше вся домашня сторінка заповнена точними копіями статей RT. Одна і та ж стаття може навіть з'являтися кілька разів на одній сторінці», — йдеться у матеріалі.

За понад 2 роки лише 25 матеріалів, опублікованих на сайті, належать членам Європарламенту. EP Today має близько 145 тисяч підписників у Facebook та 6 тисяч у Twitter. Він створює близько 25 статей щодня.

Як повідомляв «Детектор медіа», заступницю головного редактора RT запросили спікером на конференцію з медіаграмотності у Швеції. 

Раніше ми писали, що у Великій Британії медіарегулятор Ofcom оштрафував RT на 200 тисяч фунтів стерлінгів (близько 6 млн грн) за серйозні порушення правил неупередженості в семи випусках новин і програмах про поточні події.

У липні цього року Міністерство закордонних справ Великої Британії не акредитувало російські телекомпанії RT і Sputnik на глобальну конференцію зі свободи ЗМІ в Лондоні через їх «активну роль у поширенні дезінформації».

Більш детально про методи їх пропаганди описується у дослідженні Центру аналізу, прогнозування та стратегії (CAPS), який працює при Міністерстві Європи та закордонних справ Франції, а також Інституту стратегічних досліджень (IRSEM) — дослідницької установи французького Міністерства збройних сил.

Про те, як RT та Sputnik використовують новини з метою пропаганди, йдеться також у британському дослідженні від Kings College.

Ми також писали про те, як російські ЗМІ, в тому числі й Russia Today, поширюють ультраправі ідеї в Європі.

Під час виборів у США, як йдеться у доповіді американських спецслужб про висновки щодо втручання Росії у вибори, RT (Russia Today) та Sputnik активно поширювали меседжі російського уряду, спрямовані на дискредитацію Гілларі Клінтон та підтримку Дональда Трампа.

У 2016 році російський телеканал RT спотворив текст доповіді у справі MH17, де йшлося про причетність Росії до збиття літака.

 

comments powered by Disqus