Литовський регулятор пригрозив компанії штрафом до €100 тисяч за трансляцію «РТР-Планета»

imperiya.by

Про це оголосила Литовська комісія з питань радіо та телемовлення (ЛКТР), повідомляє видання delfi.lt.

Трансляцію російських телепрограм в Литві обмежили на рік у зв'язку з пропагандою війни й національної ворожнечі. Тож усі ретранслятори повинні були зупинити її до 23 лютого, однак з'ясувалося, що ще 1 березня Init транслювала іншу версію цього телеканалу під назвою «Росія-РТР».

Комісія прийме рішення щодо штрафу в середу. Закон про інформування громадськості за згадане порушення дозволяє ЛКТР покарати ретранслятора штрафом в розмірі до 3% річного прибутку, а у випадках, коли сукупний прибуток підрахувати важко або неможливо — штрафом до ста тисяч євро.

«Вперше ретранслятор не виконав рішення комісії. Я вважаю, що в комісії ми розглянемо це питання і скористаємося всіма передбаченими законом умовами з приводу покарання, будемо принциповими, будемо реагувати так, щоб в майбутньому подібних порушень не було», — зазначив голова комісії Едмундас Вайтекунас.

Литовська комісія з питань радіо та телемовлення звертає увагу на те, що в «РТР-Планета» є й інші версії, які також заборонені. Це Rossija RTR і програма під тією ж назвою, але кирилицею — «Росія-РТР».

Init зараз веде судові розгляди з комісією. Директор компанії Паулюс Жіваткаускас сказав, що Init переконана, що телеканал, який вони транслювали, та «РТР-Планета» є двома різними програмами, оскільки «РТР-Планета» зареєстрована в Швеції, а «Россия-РТР» — в Росії.

«"Росія-РТР" була і є кодованим каналом, в Литві ні в кого не було можливості його дивитися. Тому не можна говорити про те, чи ця програма також завинила, чи ні, якщо її не перевіряли. (...) Коли комісія намагається ототожнити "РТР-Планету", яку перевіряли, з Rossija RTR, перевірити яку не було можливості, ми вважаємо це незаконним», — заявив пан Жіваткаускас.

Директор Init додав, що якщо регулятор призначить компанії штраф, то вона його точно оскаржуватиме.

Тоді як ЛКТР стверджує, що в законі про інформування громадськості закріплено, що підбурювання до війни та національної ворожнечі зараховується до забороненої інформації, а пропаганда війни заборонена Конституцією Литви.

Нагадаємо, Литва почала обмежувати трансляції російських каналів з березня 2014 року, коли Росія анексувала Крим і стала підтримувати конфлікт на Сході України.

У грудні 2016 року Литовська влада проінформували Європейську комісію про те, що російськомовний канал «РТР-Планета», який веде трансляції в Литві зі Швеції, поширює контент, який розпалює ворожнечу. Тому литовські власті припинили ретрансляцію каналу на три місяці. У січні Європейська комісія ухвалила, що рішення литовського регулятора відповідає законодавству Європейського союзу.

У жовтні 2017 року в Литві на півроку заборонили ретрансляцію російського телеканалу ТВЦi (TVCI).

У червні 2016-го влада Литви також внесла чотирьох російських журналістів у список небажаних осіб. А в липні цього року міністр закордонних справ Литви Лінас Лінкявічюс (Linas Linkevicius) дорікнув журналістці прокремлівського телеканалу Russia Today за пропаганду, і засудив те, як російські ЗМІ висвітлюють ситуацію в Україні.

comments powered by Disqus