РБК виявило групу інтернет-видань, пов'язаних з російською «фабрикою тролів»

CNN Money

Як пише РБК, до «фабрики медіа» входять як мінімум 16 різних сайтів з сукупною аудиторією понад 35 мільйонів користувачів у місяць. Це більше, ніж у популярних російських сайтів «РИА Новости», «Ведомости» чи «Коммерсант», згідно зі статистикою LiveInternet.

За даними розслідування, перші видання, які входять у холдинг, з'явилися в 2014 році. Спочатку вони працювали в Санкт-Петербурзі, в будинку 55 по вулиці Савушкіна. Саме тут базується скандально відома «фабрика тролів», про яку писала газета New York Times.

У 2015 році редакції холдингу переїхали в бізнес-центрі «Ильич».  Євген Зубарєв, директор видання «Федеральное агентство новостей» (ФАН), яке входить до холдингу, заперечує зв'язок редакції агентства з «фабрикою». Як він розповів РБК, редакції працювали за цією адресою через низьку вартість оренди приміщення та зручність. В бізнес-центрі «Ильич» зараз працюють редакції ФАН, «Экономика сегодня», «Политика сегодня», «Народные новости».  Крім них в «фабрику медіа» також входять сайти «Инфореактор», «Политэксперт», «Политхаос» і ще десять видань. Дев'ять з них зареєстровані як ЗМІ в Роскомнагляді. Деякі - наприклад, «Новостное агентство Харькова» або «КиевСМИ» пишуть переважно про Україну.

Група не об'єднана в єдину юридичну особу, але видання, які до неї входять, мають спільну бухгалтерію та технічну підтримку. Формально різні видання пов'язані одними і тими ж засновниками (наприклад, компанії «Новинфо» або «Невские новости»), спільними керівниками і ідентифікаторами сервісів Google.

РБК звертає увагу на те, що реклами у виданнях «фабрики медіа» мало. Джерело, близьке до керівництва групи, розповіло РБК, що на утримання видання витрачається майже 270 млн руб. щороку, і що організація не приносить прибутку. Один з керівників організації Олексій Нікіфоров називає холдинг «приватною компанією, яка утримує себе за рахунок реклами». Директор ФАН Євген Зубарєв розповів, що гроші виділяє «приватний інвестор», ім'я якого він не розкриває. Як припускає РБК, дотувати видання можуть компанії Євгенія Пригожина, ресторатора, який обслуговує держструктури, і який є власником групи «Конкорд».

Раніше «Детектор медіа» писав про роботу «Новостного агентства Харькова». Як вдалося з'ясувати, у видання ніколи не було редакції в Україні, а домен nahnews.com.ua належить російській компанії «Невские новости». 

comments powered by Disqus