Церковні пророцтва «Опоблоку». Моніторинг новин 25 червня — 1 липня 2018 року

Скрін-шот Інтер

Двічі за тиждень на «Інтері» народні депутати від «Опозиційного блоку» виступали з критикою ідеї створення помісної церкви в Україні. Спільним у заявах було твердження, що втручання держави в релігійні справи може призвести до громадянського конфлікту й навіть кровопролиття.

А справді кровопролитна історія — напад на табір ромів у Львові та вбивство одного з мешканців — мала доволі інерційне висвітлення в теленовинах. Більшість медіа активно повідомляла про події, зокрема обрання запобіжного заходу підозрюваним. Менше — розбиралися у версіях подій. І ще менше говорили про контр-акції — марш проти расової дискримінації у Львові та уроки толерантності у школах.

25 червня, понеділок

Підозрюваним у вбивстві рома та нападі на ромський табір обирали запобіжний захід.

Кілька каналів спілкувалися з адміністраціями шкіл та коледжу, де підозрювані навчалися. Більшість показали й реакцію СБУ, й міжнародне занепокоєння. Не було цієї теми на «UA: Першому». «1+1» взяв коментар у представника організації С14 Євгена Карася, щоб з’ясувати, як прихильники правих сил оцінюють те, що сталося. Виявилося — досить скептично.

На «Інтері» ведуча ствердила: «Жестокую резню в ромском таборе во Львове организовали обычные львовские школьники». Тобто версія про керованість їхніх дій іншими людьми чи організаціями одразу відкидається. У випуску немає згадок про заяву голови СБУ про ймовірну провокацію з боку Росії.

Про «філантропа» Віктора Пінчука йшлося в новинах ICTV та у двох сюжетах на СТБ.

«Інна Шевченко, ведуча: Демократія під загрозою. Провідні політики, економісти, експерти бізнесмени світу зібралися у столиці Данії на цьогорічному демократичному саміті, який відбувається за підтримки компанії Facebook, Microsoft, фонду Віктора Пінчука», — повідомили в підводці до сюжету Євгенії Овчиннікової на ICTV. І хоча експертність Віктора Пінчука в темі виборів сумнівна, він висловлюється про глобальні виклики, що стоять перед Україною на порозі виборів. Наголос на долученні фонду Пінчука в розбудові світової демократії пролунав і на СТБ.

Згодом у випуску вийшов ще й сюжет Олексія Сімакова про форум «Завтра UA», організований фондом Пінчука. У кожному титрі не лише вказано назву форуму, а й наголошено, що «Завтра UA» є програмою фонду Пінчука. У сюжеті акцентовано, що фонд підтримує талановиту молодь.

На «Інтері» розповіли про те, як народна депутатка Наталія Королевська від «Опоблоку» закликає до миру в ООН: «Наталья Белышева, ведущая: А в Брюсселе в эти дни говорят об Украине. В столице Евросоюза началась сессия парламентской ассамблеи "Евронест", куда входят страны восточного партнерства. Нардеп Наталья Королевская предложила внести в резолюцию пункт о необходимости преодоления гуманитарного кризиса на Донбассе. Речь о возобновлении соцвыплат украинским гражданам, проживающим по обе стороны линии разграничения, и усилении соцзащиты тех, кто пострадал в результате боевых действий».

Народний депутат Сергій Каплін на «Інтері» ствердив, що держава не веде діалогу з громадянами, не навівши жодних конкретних аргументів.

На «1+1» народні депутати Микола Княжицький та Олександр Шевченко з’явилися в сюжеті про культурний форум Via Carpatia. І якщо Княжицький має статус співголови форуму, то Шевченка (екс-керівник курорту Ігоря Коломойського «Буковель») підписано просто «народний депутат». Його поява тут не є виправданою й не має інформаційної цінності: «Олександр Шевченко, народний депутат України: Фестиваль VIA CARPATIA — ще один потужний поштовх для розвитку Прикарпаття. Чим буде більше таких фестивалів, тим більше про Україну будуть знати за межами території України».

Також на «1+1» Ольга Герасим’юк прокоментувала свою відставку з посади першої заступниці голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. «Своїх колег, обраних за президентською квотою, вона звинувачує в непрозорості й маніпулюванні фактами», — наголошує ведуча. Хоча ні в заяві Герасим’юк, ані в її коментарі на політичній приналежності колег не наголошувалося. Вона говорила про незгоду з заявою п’яти колег, які критикували Олега Черниша. Він до призначення членом Нацради працював у групі «1+1 медіа» та не приховує, що лобіює її інтереси. Балансу у висвітленні цієї теми немає.

На «Україні» звітували, як фонд Ахметова допомагає з ліками важкохворим дітям. А Олег Ляшко вимагав жорстко боротися із контрабандою: «Ведущая: Сажать в тюрьму за контрабанду. Решение Кабмина об уголовной ответственности за махинации на границе поддержали в Радикальной партии». Про посилення боротьби з контрабандою урядовці говорили на минулому тижні.

«Інтер» учергове однобоко показав господарський конфлікт у Каховці, відстоюючи сторону підприємства «Каховка протеїн агро», що має зв’язок із власником каналу Дмитром Фірташем, а опонентів називали «рейдерами». Таку однобокість у цій темі «Інтері» тримає ще з лютого.

26 червня, вівторок

Про арешт підозрюваних у нападі на ромів: ICTV, 5-й, «UA: Перший» та СТБ дали коментарі мами, яка вважає, що син не причетний до злочину. СТБ та «UA: Перший» також дали коментар адвоката щодо юридичної частини підозри. На «112» тільки факт арешту й підозри, без коментарів та оцінок жодної зі сторін.

«1+1» після сюжету про уроки толерантності та ненасильництва у львівських школах вийшов сюжет із кримінальної хроніки. В історії жінки, яку хотіли ошукати шахрайки, підкреслено, що ті були ромської національності. Це стереотипізує «кримінальність» ромів. Про те, чому у кримінальних новинах не завжди доречно вказувати етнічну приналежність правопорушників, нещодавно писала правниця Єлизавета Кузьменко.

Також «1+1» продовжили обговорювати ситуацію в Нацраді, опитали народних депутатів щодо їхніх оцінок, але виокремили дві політсили: «Кор.: Заяву щодо політизації роботи Національної ради з телебачення та радіомовлення і необхідності врегулювати ситуацію вже оприлюднили партія "Удар" та фракція "Народний фронт". Нагадують, що регулятор має бути незалежним органом. Ударівець Дмитро Білоцерківець звертає увагу, що навколо регулятора останнім часом побільшало скандалів, тоді як свобода слова і незалежні ЗМІ це складова демократичного суспільства. Фракція "Народний фронт" вже оприлюднили заяву щодо політизації роботи Національної ради з телебачення та радіомовлення. Нагадують, що це має бути незалежний орган і наголошують — в умовах інформаційної війни проти країни зрив системної роботи може призвести до невиправних наслідків щодо стану свободи слова в Україні». У сюжеті опитали депутатів про ставлення до ситуації.

«Інтер» знов однобоко критикував Вадима Рабиновича, маніпулюючи даними Комітету виборців України. В анонімному сюжеті йдеться: «За кадром: "Комитет избирателей" назвал депутатов-прогульщиков этого месяца. Список, как оказалось, не маленький. 79народных избранников. Не сложно догадаться, кто возглавил эту армию прогульщиков. В центре событий скандально-известный депутат Вадим Рабинович». Насправді Рабинович далеко не очолює цей список. У фіналі матеріалу — коментар від народного депутата Сергія Капліна, який заявляє, що звернувся до правоохоронців, щоби ті перевірили діяльність Рабиновича.

Ще одна маніпуляція на «Інтері» — незбалансоване повідомлення про ставлення до помісної церкви. По-перше, ігноруються аргументи прихильників автокефалії. По-друге, народний депутат Вадим Новинський суперечить сам собі. Він заявляє, що в релігії не має бути політики, але сам бере участь у церковних справах: «Вадим Новинский: Мы говорили о том, что государство не должно вмешиваться в общецерковные вопросы. А тем более, делать это предметом предвыборных технологий. … Это приведет к конфликтам в селах, в городах. Это будет начало масштабного гражданского конфликта на религиозной основе».

Тим часом журналісти СТБ розбиралися, на якій підставі та як функціює церква УПЦ Московського патріархату в будівлі Верховної Ради.

Згадали про День кримськотатарського прапора: «112», «Україна» (тут коментар лише від Марини Порошенко, навіть без представників громади), «1+1», «UA: Перший» та СТБ.

На каналі «Україна» Олег Ляшко «відкриває Америку»: «Елена Кот, ведущая: Чем ниже энергозатраты предприятий, тем выше зарплаты украинцев, говорит лидер Радикально партии. Сегодня он был на Катеринопольском элеваторе в Черкасской области. Там продукты переработки зерновых не утилизируют, а используют как топливо. Здешняя котельня работает на шелухе подсолнечника. Ляшко уверен, было бы таких экономных предприятий больше и зарплаты в стране были бы выше. Говорит, регулярное повышение цен на газ влечет за собой рост себестоимости продукции, закрытие предприятий, миграцию украинцев за границу». Своїм коментарем Ляшко підміняє експертів, а повідомлення не має інформаційної цінності, оскільки є переказом очевидного.

На «Інтері» піарили Юрія Бойка, який слухав людей у Славутичі й обіцяв покращення соціальних стандартів. Критикували «Нафтогаз», не надавши слова представникам компанії та подаючи оцінки як факти. Зокрема «Нафтогаз завищує тарифи» — назва матеріалу, яку глядачі бачили протягом усієї підводки. Критикує «Нафтогаз» у сюжеті народний депутат Сергій Каплін та представники газової компанії, що входить до орбіти бізнесів Фірташа. Також у випуску сюжет про те, як Аграрна партія дбає про інновації для фермерів.

Наприкінці випуску на «Інтері» — сюжет про випускників Харківської політехніки. Чому раптом виокремили цей виш серед усіх, незрозуміло, але очевидно, що ця тема стала черговим приводом для підтримання позитивного іміджу голови Харківської обласної державної адміністрації Юлії Світличної, яка просто прийшла привітати випускників.

Два конструктивні матеріали вийшли на ICTV: про єдиний у пострадянському просторі завод із виробництва вітряків у Краматорську і про те, чому агропідприємства експортують якісніші продукти, а на внутрішній ринок віддають вирощені на хімічних добривах.

27 червня, середа

У Мінську домовилися про чергове перемир’я, а Україна відзначає четверту річницю підписання Угоди про асоціацію з ЄС. Паркетна новина про це за участі Петра Порошенка, який тільки вчергове декларує європейські прагнення держави, вийшла на каналі «Україна». Але це єдиний канал, на якому згадали про цю річницю.

Під вечір стало відомо про загибель трьох армійців на передовій. Про це повідомили найбільш пізні випуски: «Інтер», «UA: Перший» та СТБ.

Напередодні ввечері відбувсямарш проти расової дискримінації у Львові на знак протесту проти нападу на ромський табір, що завершився вбивством. Висвітлення таких подій важливе для відтермінованого балансу, щоби в потоку новин подавати не лише негативні та кримінальні події, а й конструктивну реакцію громади. Але про подію згадали тільки 5-й канал та СТБ, тоді як саме вбивство активно висвітлювали всі медіа.

На ICTV та СТБ синхронно вийшли сюжети про дискусію за участі автора книги «Чому нації занепадають?» Джеймса Робінсона. Організована зустріч виданням «Новое время», про що в обох сюжетах повідомляють у першій частині, супроводжуючи коментарем головреда Віталія Сича. Протягом сюжетів лого видання по кілька разів з'являлося у відеоряді. Спільне для обох сюжетів: наголос на політичній природі кризи в Україні та запит на нові обличчя в політиці. Формально сюжети не містили грубих порушень стандартів, а просто висвітлювали подію. Але важко не зафіксувати, що два різних журналісти у схожій структурі сюжетів передають однакові ідеї на каналах одного власника.

На «1+1» знову про ситуацію в Нацраді: коментарі з двох сторін конфлікту — голови Нацради Юрія Артеменка та Ольги Герасим’юк, яка критикує дії більшості складу та заявила про відставку, за її словами, через непрозорість у діях регулятора. Ведуча перебирає на себе роль експерта й також оцінює події на власний розсуд: «Попри це привладна частина сьогодні зібралася на показове засідання, після якого звинуватила Герасим'юк та ще одного члена Нацради Олега Черниша в неявці, а від так і у відсутності кворуму. Про те, що вони не будуть ходити на засідання і Черниш і Герасим'юк оголосили ще у понеділок. Тож Нацрада мала час, щоб повідомити учасників про скасування засідання». На 5-му каналі теж включилися в тему. Головним меседжем матеріалу була критика «Інтера» — одного з каналів, щодо результатів перевірки якого й точаться дискусії. Цю критику показують у контексті акції протесту під стінами Нацради та через коментарі її учасників.

На «1+1» вийшов сюжет про їхній власний благодійний спецпроект «Здійсни мрію», а на «Україні» вкотре звітували про благодійність Ріната Ахметова.

На «Інтері» — упереджена критика Вадима Рабиновича без надання права на відповідь. Далі політхвилинка в інтересах Олега Ляшка: «Маленькие зарплаты и пенсия — главная проблема, которая волнует украинцев. Об этом они часто жалуются лидеру Радикальной партии Олегу Ляшко». Хто скаржиться, лишається тільки здогадуватися, адже коментує все й за всіх лише Ляшко. Ніякої цінної інформації це повідомлення не містить.

Співголова «Опоблоку» Юрій Бойко у черговій поїздці обіцяв допомогти селянам. Також у цьому випуску він критикував ідею автокефальної православної церкви в Україні: «Юрий Бойко, лидер "Оппозиционного блока": Никогда государство не должно вмешиваться в дела церкви. Как только оно вмешивается, возникает межконфессионный конфликт, возникала война, кровь и страдания». Також у випуску за відсутності балансу Наталія Королевська та Сергій Каплін обіцяють кращі соціальні гарантії для людей. Черговий сюжет в інтересах однієї сторони господарського конфлікту, підприємства «Каховка протеїн агро». Його опонентів системно звинувачують у рейдерстві, однобоко висвітлюючи ситуацію.

На «Інтері» Володимир Гройсман анонсував нові реформи без конкретики та неупереджених оцінок від експертів чи інших політиків. Про це йшлося на форумі в Данії, й решта каналів, згадуючи про подію, включали до матеріалів оцінки міжнародних партнерів України. Також паркетна новина на «Інтері» з відкриття інклюзивного спортивного майданчика у Дніпрі, про це повідомляє й коментує лише Марина Порошенко.

Про те, що громадські організації оскаржили призначення Павла Жебрівського аудитором НАБУ, згадали тільки на «UA: Першому».

28 червня, четвер

Більшість випусків відкривала інформація про загострення на фронті: за минулу добу троє загиблих і ще двоє цього дня. Про це повідомили на 5-му, «Інтері» та СТБ.

До Дня Конституції на каналах вийшла низка заяв, які не є новинами або мають ознаки замовності. На ICTV окремою новиною привітання Володимира Гройсмана з Днем Конституції (що не є новиною) й наступне повідомлення — заява Юлії Тимошенко про своє невдоволення чинною редакцією та необхідність внести зміни до Основного закону.

На «Україні» в одному сюжеті влаштували цілий парад політиків, які висловлюють своє ставлення до редакції Конституції, не маючи до неї стосунку: Володимир Гройсман, Борис Колесников, Олег Ляшко, Арсеній Яценюк. Це усталений набір політичних облич для каналу «Україна», які частіше за інших висловлюються ледь не на кожну тему. Якби матеріали мав на меті збалансувати думки різних політичних сил, кореспонденти могли опитати представників усіх парламентських партій, а не лише вибіркові.

Аналогічна ситуації на «1+1», де до сюжету включили думку Гройсмана, Тимошенко і Яценюка. На «Інтері» поширили тільки заяву Олега Ляшка щодо Конституції: «Ведущий: Главный радикал предлагает разработать механизм отзыва коррупционеров от власти и закрепить его в Конституции. Есть у Ляшко и другие инициативы по изменению Основного Закона». Думка Ляшка в цьому повідомленні єдина.

Всі канали повідомили про заяви Петра Порошенка з ініціативою закріпити курс інтеграції в НАТО та ЄС у Конституції, а також скасувати депутатську недоторканність. У цих заявах є інформаційний привід, але немає балансу. Наприклад, збалансувати інформацію міг би бекґраунд із хронологією виймання з шухляди теми недоторканості та зіставлення заяв із реальними діями, спрямованими на зміну цієї норми.

На ICTV ініціативу Порошенка підкріпили посиланням на неназвані опитування, до того ж узагальнюючи: «Глава держави переконаний — це вибір більшості українців і це підтверджують усі останні опитування громадської думки». Це порушення достовірності й точності. Наприклад, травневе опитування групи «Рейтинг» показує, що в суспільстві зростає підтримка НАТО, але з позицією підтримки визначилися менше половини респондентів — 43 %, ще 33 % — проти і 18 % не визначилися. Тому теза «НАТО — вибір більшості» не є аксіомою. На «112» ініціативу Президента подали як уже доконаний факт: «Кор.: Найближчим часом у Конституції закріплять дві стратегічні цілі України — вступ до Європейського Союзу та НАТО».

Жоден день на каналі «Україна» не обходиться без історій про те, як Рінат Ахметов «допомагає вижити» мешканцям Донбасу. На «Інтері» також просували інтереси Юрія Бойка: «Александр Васильченко, ведущий: Дети пережившие войну, нуждаются в особом внимании, уверен лидер "Оппозиционного блока" Юрий Бойко. Сегодня он посетил лагерь, где проходят реабилитацию ребята из прифронтовой зоны. Подробности в нашем сюжете».

29 червня, п’ятниця

Про нібито покращення стану здоров’я політв’язня Олександра Кольченка на «112» розповідала російська правозахисниця Тетяна Щур. Інформацію варто підтверджувати щонайменше із двох джерел, а в таких темах тим паче. Повідомлення резонує із занепокоєнням українських дипломатів, які не мають можливості дізнатися про стан та умови тримання українця. На ICTV вийшло повідомлення геть іншої тональності: «Ведуча: Один з бранців Кремля Олександр Кольченко, який відбуває термін у колонії Челябінської області, просить про зустріч з нашим консулом та омбудсменом. Про це повідомив його адвокат».

На каналі «Україна» Ляшко вимагав корову в кожну сім’ю, штаб Ахметова звітував, як «рятує» мешканців Донбасу. Також тут анонсували свій телепроект — новий детективний серіал каналу під назвою «Хто ти?».

У випуску новин «1+1» — іміджевий для каналу сюжет про те, як ведучі Марічка Падалко та Соломія Вітвицька повернулися за свої парти. Порушень тут немає, але й суспільно значущої інформації теж. Матеріал у першу чергу переслідує піар-цілі каналу — підвищити впізнаваність телеведучих.

На «1+1» утрамбовували тему походу шоуменів у політику. Йдеться про звернення Володимира Зеленського, ймовірно, до Святослава Вакарчука: «Якщо ти і я, то ми всіх». Ведуча пояснює: «Заспаний, як сам зізнався, після візиту до стоматолога, Зеленський питає про президентські амбіції лідера гурту "Океан Ельзи" і натякає, що разом вони зможуть обігнати всіх». У відеоряді з Зеленським можна впізнати типового політика: ось за ним біжить табун журналістів, ось він відвідує бійців на передовій.

СТБ завершив випуск традиційною хвилиною мовчання. За попередній тиждень на передовій загинули десятеро бійців.

30 червня, субота

У новині про стан здоров’я політв’язня Станіслава Клиха на «112» посилаються тільки на дані російської правозахисниці Тетяни Щур: «Ведучий: Вона спілкувалася з колегою, який вчора бачився з політв’язнем». Також на інформації від неї однієї базували повідомлення на «UA: Першому», але у бекґраунді згадали і про звістки від родичів українця. На «1+1» в новині про стан здоров’я політв’язня посилаються на матір і адвоката Клиха.

На «Україні» Олег Ляшко був гостем у студії, з ним говорили про зміни до Конституції. Політик наполягав на ідеї посилити президентську вертикаль і не приховував своїх президентських амбіцій: «Ведущая : Мы с Вами об этом уже говорили неоднократно. Но Вам нужно сейчас собрать триста голосов.

Олег Ляшко: Не зберу сьогодні, зберу після президентських виборів. Не підтримають депутати, хто підтримає скорочення депутатів, винесу на референдум. Нехай українці вирішать».

А на «Інтері» Ляшко заявляв про підтримку фермерства, особливо наголошуючи, що сільським господарством стали займатися учасники війни на Донбасі і їм потрібна підтримка: «Олег Ляшко, народный депутат, лидер Радикальной партии: Наші захисники віитчизни повинні мати роботу і достойну зарплату і можливість керувати країною. І тому коли герой-захисник чотири роки був на фронті, а приїхав в село немає ні роботи, ні корови. Нам влада пропонує землю продавати — це неправильна політика, землю один раз продаси, а потім що продавати?».

На «Україні» звітували про програму фонду Ріната Ахметова «Сирітству ні».

На «Інтері» питаннями електрики в Горішніх Плавнях взявся опікуватися народний депутат, хоча це не є його повноваженнями: «Ведущая: Люди вышли на акцию протеста. По их словам, такие отключения происходят постоянно, хотя коммуналку все платят исправно. К ситуации подключился нардеп Сергей Каплин. Он считает, что необходимо срочно провести аудит местного жека. Лидер Соцпартии также направил в Генпрокуратуру ходатайство с просьбой проверить действия этого коммунального учреждения». Це піар політика на життєвих проблемах мешканців.

Така ж ситуація з появою Юрія Бойка в сюжеті «Інтера» про проблеми з гуртожитками у Славутичі: «Кор.: Люди написали коллективное обращение к лидеру оппозиционного блока Юрию Бойко, что бы разобраться в ситуации и помочь пенсионерам и их семьям нардеп лично приехал в Славутич». Далі Бойко розказує, хто і як має вирішити проблеми містян.

1 липня, неділя

Аналізується тільки випуск новин на «Інтері» замість підсумкових новин п’ятниці. День військово-морських сил у випуску не згадується, хоча урочистості проходили в Одесі, до того ж міністр оборони Степан Полторак видав два накази про кадрові зміни в ВМФ, а військові моряки підтримали ув’язненого Росією режисера Олега Сенцова — загалом до цієї дати було достатньо інформприводів, але на «Інтері» це свято проігнорували. Для порівняння: наприкінці випуску згадали, що цього дня також відзначається День архітектора. Акція на підтримку Сенцова відбулася в Києві, і про це теж не згадали на «Інтері», хоча серед новин була заява омбудсменки Людмили Денисової. Вона анонсувала зустріч із послами ЄС щодо порушень із боку Росії.

Випуск починається з репортажу про затримку туристів у Тунісі, далі обстановка на фронті з недотриманням умов перемир’я. Потім короткі, переважно кримінальні новини. Наступна тема — медицина. Ведуча повідомила про старт наступного етапу медичної реформи, але додала від себе, перелічуючи безкоштовні медичні послуги: «Бесплатным будет и вызов "скорой помощи", но вот сколько платить за остальные услуги — в картинках Минздрава не уточняется. Напомню, что Конституция Украины гарантирует право на бесплатную медицину каждому». Це чергова спроба спекуляції на міфі про нібито запровадження платної медицини, який у МОЗ спростували. Наступний сюжет — про проблеми екстреної медицини, зосереджений суто на негативних моментах без пояснень, як це може змінити медична реформа. Це порушення балансу, що формує негативний дискурс довкола медреформи.

Єдиний сюжет із ознаками замовності у випуску стосується Олега Ляшка: «Ведущая Екатерина Лысенко: Жители Чернигова подсчитывают убытки от вчерашнего урагана. Из-за проливных дождей в городе затопило десятки улиц, в том числе более шестидесяти частных домов. Помочь пострадавшим вызвались нардепы. Лидер радикальной партии Олег Ляшко приехал и осмотрел дома местных жителей, пообещал проконтролировать выплату компенсации в полном объёме». Ляшко єдиний коментує ситуацію з негодою, ні працівників ДСНС, ні місцевих мешканців у матеріалі немає, що є порушенням балансу.

Підсумки

Протягом тижня до сумнівних було зараховано 48 новин: 41 матеріал із ознаками замовності, шість паркетних та один промосюжет власного проекту медіагрупи. Половина з них вийшли на «Інтері» — 24 матеріали, 14 сюжетів на каналі «Україна», п’ять на «1+1», три на ICTV, два на СТБ. Жодного на «112», «UA: Першому» та 5-му.

Олега Ляшка піарили у дев’яти матеріалах: п’ять на «Україні» та чотири на «Інтері».

Вісім матеріалів в інтересах «Опозиційного блоку» на «Інтері».

Шість матеріалів — щоденні звіти про благодійність Ріната Ахметова на «Україні».

У п’яти матеріалах на різні теми з’являвся Сергій Каплін — усі на «Інтері».

Чотири неінформативні появи Володимира Гройсмана: по одній на ICTV, «Інтері», «Україні» та «1+1».

В інтересах «Каховка протеїн агро», що має зв’язок із бізнесом Фірташа, — на «Інтері» три сюжети.

Дві паркетні новини з Мариною Порошенко: по одній на «Інтері» та «Україні».

Тричі підтримували статус Віктора Пінчука-філантропа: два сюжети на СТБ та один на ICTV.

Заяви Юлії Тимошенко транслювали двічі: по разу на ICTV та «1+1».

Про «Народний фронт» та Арсенія Яценюка говорили у трьох незбалансованих матеріалах: два на «1+1», один на «Україні».

По одній згадці: Аграрна партія на «Інтері»; комік Володимир Зеленський (хоч і жартома, але в ролі потенційного кандидата), народний депутат із партії «Укроп» Олександр Шевченко на «1+1»; Петро Порошенко на «Україні».

Упереджено критичних сюжети три й усі на «Інтері»: два проти Вадима Рабиновича, один проти «Нафтогазу».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації.

comments powered by Disqus