Тонка ідеологічна лінія. Моніторинг новин 23–28 липня 2018 року

Скрін-шот "1+1"

Розділило телеканали ставлення не лише до різних патріархатів, а й до вимкнення аналогового телебачення й переходу на цифрове мовлення. Канал «Україна» та «1+1» по-різному побачили концерт холдингу Ахметова «Медіа Група Україна», «Інтер» відстоює інтереси Фірташа в газовій темі, а «1+1» його критикує. Гарячі новини цього тижня: Анатолій Гриценко став ворогом Москви, Олег Ляшко спустився в метро, а у двох регіонах «зникне телебачення». Насправді ж це матеріали, що мають ознаки замовності.

23 липня, понеділок

Спільна для всіх новин тема — обрання запобіжного заходу власнику маршрутки, що втрапила в аварію під Житомиром, та результати транспортних перевірок, які розпочалися після резонансних дорожньо-транспортних пригод.

Сильні

На «112» підхопили тему, яку минулого тижня розпочав ICTV: блокування російськими прикордонниками суден, що прямують в Україну. У матеріалі дослідили історію спроб урегулювати міжнародні угоди між Росією та Україною щодо контролю за акваторіями.

На «UA: Першому» вийшов сюжет Наталі Нагорної про розмінування на Донбасі. Це не лише звіт про проведену волонтерами роботу, а й розповідь про наслідки війни: «На розмінування Донбасу, за словами Марини Лантух, знадобиться зо два десятки років».

На СТБ про проблему вирубки лісів розповідали в розгорнутому сюжеті. Віталій Глагола спілкувався з активістом, який потерпає від нападів через свою позицію та викриття незаконних вирубок, і з митниками. Цей сюжет не містить особливо нової інформації, але демонструє проактивність журналіста у висвітленні теми. Попереднього тижня, коли стало відомо про звіт щодо контрабанди лісу в Європу, висвітлювали тему неактивно, повідомлення про боротьбу з контрабандою лісу стали з’являтися тільки після заяв прем’єра Гройсмана. Відтоді мало що змінилося — про це далі.

Сумнівні

«Паркет» Гройсмана з’явився на ICTV та «Україні»: він обіцяв перевірити всі лісгоспи й боротися з контрабандою лісу. Обіцянки й доручення — це ще не привід для новини. До того ж у повідомленнях немає ні бекґраунду про те, що актуалізувало цю тему, ні експертної думки для балансу.

На ICTV Бориса Колесникова показали в іміджевому сюжеті в ролі мецената, який підтримує обдаровану молодь. Ідеться про стажування переможців конкурсу «Авіатор» у Лондоні.

На каналі «Україна» у студії говорили з Олегом Ляшком. Цей політик один із частих гостей цієї студії, й говорять із ним про все підряд. Справді значущого приводу для інтерв’ю з ним не було. Восьмихвилинна розмова складається лише з трьох запитань ведучого, тобто на кожне з них політик відповідав понад дві хвилини: забагато для новинного формату. Говорив він про мораторій на вивезення лісу-кругляка, «шкідливість» європейського мита для металургії та безпеку на дорогах. Уже традиційно ведучий давав Ляшкові виговоритися з кожної теми.

Як і щодня, на «Україні» відзвітували про благодійність Ріната Ахметова.

На «Інтері» Сергій Каплін учергове вимагав перерахунку пенсій. Позиція уряду з цього питання знову замовчувалася. Далі співголова «Опозиційного блоку» Юрій Бойко запевняв, що уряд не піде на підвищення пенсій: «Потому что сегодня правительство живет под диктовку МВФ, выполняет все их требования, это не партнерство, это просто грубый диктат и путь в никуда. Потомучто ни одна страна не была успешной, та которая напрямую тупо выполняла требования МВФ».

Також у випуску народний депутат від «Опоблоку» Юрій Павленко вимагав підвищення соціальних гарантій чорнобильцям. Згодом знову з’явився Сергій Каплін, який побував на відкритті відремонтованого відділення лікарні на Полтавщині, критикував медреформу й вимагав підвищення зарплат медикам. Для всіх цих матеріалів спільним є однобока, подекуди маніпулятивна подача. У випадку з Капліним замовчується, що медреформа передбачає збільшення зарплат лікарям, а у випадку з Бойком — що умови співпраці з МВФ, попри жорсткість, сприяють структурним реформам. В усіх цих повідомленнях політики лише декларують вимоги, позиціюючи себе борцями за справедливість, та спекулюють на негативних наслідках реформ.

Також у випуску сюжет із просуванням позиції компанії «Каховка протеїн агро» в господарському конфлікті. Ця компанія пов’язана з бізнес-інтересами співвласника каналу «Інтер» Дмитра Фірташа. Про однобоку подачу цієї теми неодноразово йшлося в моніторингах, також це зауважували у прес-службі господарського суду Херсонської області.

Ще один сюжет із ознаками замовності вийшов на «Інтері» з події до дня народження Києво-Печерської лаври. Тут з’являється народний депутат від «Опоблоку» Вадим Новинський, який традиційно коментує релігійні теми на «Інтері» й завжди без балансу.

На «1+1» вийшов сюжет про те, як співачка Анастасія Приходько судиться з авторами ролика від Петра Порошенка. Позиція авторів лише в одному реченні, все інше зводиться до того, що команда Президента нібито надурила співачку, а разом із нею пенсіонерку, яка сподівалася на покращення, якого не відчула. Також на «1+1» — оголошення про власний конкурс телеканалу, в якому від своїх глядачів «1+1 медіа» очікує отримати ідеї для телесеріалів та форматів роботи в соцмережах.

На ICTV з посиланням на The Independent сказали про нібито передсмертний стан Олега Сенцова: «В’язень Кремля Олег Сенцов на межі життя та смерті. Про це його двоюрідна сестра Наталія Каплан розповіла британському виданню». Наталія Каплан це згодом спростувала.

24 липня, вівторок

Резонансна новина — ДТП в Києві біля станції метро «Дорогожичі», внаслідок якої загинув чоловік на тротуарі. Цього разу, як і в інших подібних інцидентах, новинарі були оперативними й допитливими, розшукували свідків. Відео з місця подій знайшли СТБ та 5-й канал.

Сильні

На ICTV вийшов сюжет Оксани Доцяк про розслідування харківської ДТП. Озвучено конкретні аргументи: чому не розслідували важливі обставини, не враховували об’єктивних даних щодо швидкості; чому інформацію про виявлені в організмі підсудної Олени Зайцевої опіати не враховано як обтяжувальну обставину, тоді як часткові компенсації врахували як пом’якшувальну обставину. Кореспондентка наголошує, що за законом як пом’якшення може враховуватися лише повна сума компенсації. А от коментарів захисту Зайцевої чи прокурорів бракує, хоча є коментар експерта, який пояснює, чому враховано ті, а не інші показники швидкості.

На «UA: Першому» та СТБ вийшли сюжети про ведмедицю, яка живе в Запоріжжі, а власник не знає, що з нею робити. Це історія про проблему, яка виникла внаслідок загалом прогресивної норми щодо заборони використання тварин у пересувних цирках. Тішить готовність журналістів говорити про негативні наслідки конструктивних рішень.

Сумнівні

На «Інтері», «Україні» та ICTV Володимир Гройсман запевняв глядачів у прозорості та інноваційності малої приватизації, однак новинарі не додали нічого до його коментарів — ані бекґраунду, ані інших думок. До того ж у цілому тема далеко не оперативно висвітлюється, і з червня, коли тільки затвердили порядок, новинарі так і не пояснили, в чому його суть і що це означає для громадян.

На «Україні» та «Інтері» Олег Ляшко взявся рятувати базу відпочинку для незрячих людей. Очевидно, що присутність політика в цій історії потрібна лише для привернення уваги до нього. Як і присутність коментаря Вадима Новинського в сюжеті каналу «Україна» з виставки про історію Києво-Печерської лаври не є інформаційно виправданою й лише підтримує «православний» імідж політика.

Також на каналі «Україна» регулярна рубрика з подяками Рінату Ахметову.

На «1+1» просували інтереси підприємства «Дніпроазот». У матеріалі містяться надмірні узагальнення: «Головна вимога — встановити справедливу ціну на газ. Вони впевнені, що нинішня зависока, тому вона убиває хімічна галузь в Україні». Чому ціна на газ росте й ростиме, тут воліють не пояснювати. Матеріал однобокий: ніякої інформації від чиновників, АМКУ чи «Нафтогазу» щодо ситуації довкола підприємства тут немає, хоча такі заяви раніше озвучувалися. До того ж політичні дивіденди від теми отримує Ілля Кива — єдиний із політиків, чию думку відображено в сюжеті без зрозумілої прив’язки до теми.

На «Інтері» Юрій Бойко однобоко критикував вимоги МВФ щодо здорожчання енергоносіїв. Це популізм, який замовчує причини, через які українська економіка змушена залежати від міжнародних траншів.

25 липня, середа

На «Інтері» повідомили, що перехід на цифрове мовлення розширить доступ аудиторії до телебачення. На «1+1», навпаки, твердять, що це спричинить зникнення сигналу в окремих регіонах.

Сумнівні

На ICTV розповіли про те, як Анатолій Гриценко став ворогом Москви: «Ведуча: Росія порушила кримінальну справу проти українського політика, колишнього Міністра оборони Анатолія Гриценка […] в ексклюзивному коментарі "Фактам" лідер громадянської позиції Гриценко назвав заяву російських слідчих цілковитою маячнею і порадив Кремлю порушити кримінальні справи проти власних і цілком реальних терористів, які розпочали війну в Україні». «Ексклюзивний коментар» не інформативний, дублює закадровий текст, немає ніяких офіційних реакцій — ні підтвердження з офіційних російських джерел, ні від української сторони, навіть бекґраунду про аналогічні справи інших політиків не було.

На «Україні» — «паркетна» новина за участі голови Харківської облдержадміністрації Юлії Світличної про зростання темпів промислового розвитку. Цьому регіону приділяється помітно більше уваги, ніж іншим, і всі добрі новини сповіщає керівниця обладміністрації. Наводиться приклад відновлення роботи заводу спеціальних машин. Такі події в інших регіонах до новин каналу не потрапляють, що може свідчити про упередженість та особливу увагу до пані Світличної. Наприклад, активно просуває програму промислового розвитку Львівщина, але в новинах «України» жодна із цих подій не висвітлювалася.

Новиною для каналу «Україна» стало те, що Олег Ляшко проїхався в метро. Як стверджують у сюжеті, аби переконатися, що люди невдоволені здорожчанням проїзду.

І жодного дня не минає без сюжету про благодійність Ріната Ахметова на його каналі «Україна».

На «1+1» маніпулятивно подали тему переходу на цифрове мовлення, виокремлюючи виключно негативні аспекти реформи та лякаючи глядачів відключенням від телебачення: «Завтра Національна рада з питань телебачення і радіомовлення може позбавити телебачення сотні тисяч киян і жителів Кіровоградщини. ... перехід на цифру виллється в копієчку…» Автори сюжету Олександра Амброз та Дмитро Святненко з-поміж усіх коментарів наводять лише критичні й доцільність та нюанси реформи не пояснюють.

Також на каналі «1+1» вийшов сюжет у межах проекту «Здійсни мрію», який є складовою промокампанії телеканалу.

На «Інтері» представники Регіональної газової компанії Дмитра Фірташа звинуватили керівництво «Нафтогазу» в переслідуваннях. У сюжеті є лише коментарі РГК і навіть не вказано, чи зверталися автори по коментарі до «Нафтогазу».

Двічі на «Інтері» вийшли матеріали в інтересах фірташівського підприємства «Каховка протеїн агро». Також народний депутат Сергій Каплін звинуватив владу в порушенні прав журналістів та втручанні в роботу профспілок. Конкретних аргументів він не навів, а автори матеріалу не запитали ані у представників влади, ані у правозахисників, ані в експертних організаціях, чи є підстави для цих звинувачень і в чому причини (якщо є такі факти). «Інтер» анонсував хресну ходу УПЦ Московського патріархату, приділяючи більше уваги заходам цієї конфесії.

26 липня, четвер

Серед головних новин: обрання запобіжного заходу підозрюваному у спричиненні смертельної ДТП в Києві. Лише половина каналів повідомила про резонансну регіональну новину — депутати міськради припинили повноваження Чернівецького міського голови Олексія Каспрука. Про це розповіли 5-й, «1+1», «Інтер» та «UA: Перший».

Сильні

На «1+1» вийшов пояснювальний матеріал про реформу екстреної медицини. У матеріалі міститься корисна інформація для пацієнтів щодо випадків, у яких не варто викликати «швидку», і розповідь про те, що зміниться для самих медиків.

Найдетальніше про результати перевірки дій керівника Антикорупційної прокуратури кваліфікаційно-дисциплінарною комісією повідомили на 5-му каналі. У матеріалі досить повно представлені позиції всіх сторін. Тимчасом як більшість каналів проігнорувала цю подію. Короткими повідомленнями обійшлися на «Україні», «1+1» та «Інтері».

Журналісти каналу «112 Україна», розбираючись у наслідках негоди в Києві, єдині перевірили слова керівників Київської міської державної адміністрації про тримісячну норму опадів. Кореспондентка звернулася до синоптика й виявилося, що випала тільки половина місячної норми, що теж багато, але, за словами синоптика, не критично. Це один із небагатьох прикладів у новинах, коли журналісти перевіряють факт більше, ніж в одному джерелі.

Сумнівні

На каналі «Україна» лідер «Народного фронту» Арсеній Яценюк коментував одразу після Президента заяву США щодо Криму. Яценюк не має державної посади чи дипломатичної ролі, тож у нього немає повноважень оцінювати ці події. Таким чином, поруч із офіційною позицією глави держави в один ряд поставили приватну думку політика.

У студії телеканалу з’явився Вадим Рабинович, із яким обговорювали останні новини. Він переважно критикував владу, зокрема за співпрацю з МВФ. Тобто поширював тези, схожі на заяви «Опозиційного блоку». Очевидного приводу для його появи у студії немає, але є неочевидний: про об’єднання політичних сил Медведчука та Рабиновича ЗМІ активно писали минулого тижня. Раніше канал «Україна» — єдиний, у чиїх новинах з’являвся піар Медведчука від початку року. Також «Детектор медіа» писав про медіапідтримку Медведчука на «112 Україні».

Черговий пафосний матеріал про те, як Ахметов «допомагає вижити» мешканцям Донбасу, показали на каналі «Україна».

На «1+1» чергові страшилки про нібито відключення телебачення, хоча насправді йдеться про вимкнення аналогового сигналу й перехід на цифрове мовлення. Ведуча й кореспондент Дмитро Святненко повторили маніпулятивні прийоми попереднього дня: «Вже за п'ять днів сотні тисяч глядачів Києва і Кіровоградщини не зможуть побачити "ТСН" в традиційному аналоговому сигналі. Національна рада з питань телебачення ухвалила рішення про відімкнення кількох національних мовників. Юристи "1+1" вже назвали рішення незаконним, бо грубо порушено процедуру. Що стояло за цим рішенням чиновників, намагався з'ясувати Дмитро Святненко».

На «Інтері» підготовку до хресної ходи УПЦ Московського патріархату, а саме заходи безпеки замість поліції коментував народний депутат Вадим Новинський. Далі увипуску — однобоке повідомлення про протест щодо передачі Будинку профспілок у Полтаві прокуратурі. Єдиний, хто коментує цю інформацію, — Сергій Каплін, який вимагає передати приміщення профспілкам. Самі сторони конфлікту в матеріалі не опитували.

Діаметрально протилежні за тональністю сюжети про концерт у Ботанічному саду вийшли на «Україні» та «1+1». На «Україні» лише захоплені та позитивні відгуки, і це зрозуміло, бо ж концерт організував холдинг «Медіа Група Україна», до якого входить канал. На «1+1» на організаторів посипалася критика: «Гульня в ботсаду із вишенькою на торті у вигляді серцеїда Олега Винника. Цієї ночі в столиці вперше в історії парку, який входить до природно-заповідного фонду і є національним надбанням, проводили небачений за масштабом досі концерт. Організатори дозволяли людям нести з собою алкоголь і забули встановити біотуалети. Хто відповість за це і як сад чистять від гучного свята?». Втім, згадки про те, хто організував це свято, у сюжеті Валентини Мудрик не було. Авторка більше зосередилася на розповідях, як її знімальній групі забороняли фільмувати Олега Винника. Раніше канал уже відзначився надмірною увагою до співака.

На ICTV розповіли, як бізнес власника каналу Віктора Пінчука, компанія «Інтерпайп», дбає про добробут дніпрян, створюючи індустріальний парк: «Індустріальний парк розмістять на 50 гектарах і створять щонайменше три тисячі нових робочих місць, а головне — залучать 145 мільйонів доларів інвестицій. Фахівці підрахували: індустріальний парк щороку приноситиме в бюджету Дніпра понад 10 мільйонів гривень, нині чекають інвесторів».

27 липня, п’ятниця

Головні теми дня — хресна хода Московського патріархату, зустріч Президента із представниками Вселенського патріарха щодо надання томосу українській церкві, нові рішення щодо боротьби з гепатитом С від Міністерства охорони здоров’я, а також загибель військового на фронті. На «112» не було повідомлення про загибель військового, але про це писали в рухомому рядку. На каналі «Україна» повідомили, що втрат на фронті немає, а «1+1» взагалі не інформував про ситуацію на війні.

На каналі «Україна» репортаж із хресної ходи вийшов у хвості випуску, а на початку повідомили про зустріч Порошенка з делегацією Вселенського патріарха. «112», «Україна» та «Інтер» не вказують, що хода організована саме Московським патріархатом, що є важливою ідеологічною деталлю.

Сильні

Яскравий сюжет про хресну ходу Московського патріархату підготував Володимир Михайлов на ICTV. Йому вдалося найбільш комплексно показати події: і провокаторів, яких затримала поліція, і настрої в колоні та поза нею, про ікони російських царів у руках учасників заходу, й пояснення щодо вислови учасників ходи про «єдині землі: Росія, Україна, Білорусь». Решта каналів більшою або меншою мірою фокусувалися на різних фрагментах заходу, тож цей матеріал виглядає найбільш повно, хоча й емоційно.

На «1+1» у сюжеті Олександра Загородного влучно й без зайвих емоцій відзначили присутність політиків: «Ближче до святинь та мощів, крім священиків, пропускають і політиків, переважно з “Опоблоку”: раби божі Бойко, Новинський, Добкін, поряд з ними Литвин […] Поряд з митрополитом Онуфрієм по праву руку іде не митрополит чи священик, а мирська людина, депутат Вадим Новинський. Він сам визнає, допомагав церкві організовувати цю процесію».

На «112» Тетяна Данькевич розповіла про радіаційне забруднення молока на Рівненщині:

«Через 32 роки після катастрофи за 200 км від зони відчуження люди досі потерпають від наслідків Чорнобильської аварії. У десяти селах Рівненщини корови дають радіаційне молоко». Бракує матеріалу хіба що даних про наслідки впливу такого молока на здоров’я.

Сумнівні

«Паркет» Гройсмана щодо становища шахт вийшов на «Інтері», «Україні» та ICTV. Йдеться про те, що прем’єр дав доручення подумати над певною програмою. Тобто новини ще немає, лише наміри про наміри, але три канали уже говорять про те, як уряд взявся рятувати шахти. Замість цього неінформативного повідомлення доречнішим був би хоча би бекґраунд про протести шахтарів, коментарі експертів щодо головних проблем із гірничим комплексом в Україні та можливими шляхами їх вирішення.

На каналі «Україна» стабільно звітували про роботу фонду Ріната Ахметова.

На «Інтері» одними з головних дійових осіб хресної ходи УПЦ МП стали народні депутати від «Опоблоку». Цинічно при цьому виглядає коментар присутнього на заході політика: «Юрий Бойко, народный депутат, лидер "Оппозиционного блока": Це свято всіх мирян, всіх християн країни, і воно буде абсолютно відокремлене від політики». І попри запевнення кореспондентки Юлії Жешко в тому, що про політику політики не говорили, далі такий коментар: «Вадим Новинский, народный депутат, "Оппозиционный блок": Все хотят мира. И здесь вот это собралась партия мира, те люди, которые хотят мира и согласия. И здесь настоящие патриоты Украины».

На «Інтері» вийшло повідомлення з однобокою критикою «Нафтогазу» через здорожчання палива. «Тем временем народные депутаты заявляют о масштабных фактах неуплаты налогов в дочерней компании "Нафтогаза" — "Укртрансгаз". Якобы уже больше года в хранилищах там содержится газ неустановленного собственника», — повідомив ведучий. Ні тобі пояснень від «Нафтогазу», ні експертної думки чи бекґраунду про причини підвищення цін.

На «1+1» навпаки — критикували регулятора НКРЕКП, звинувачуючи у сприянні газовому олігарху Дмитрові Фірташу.

28 липня, субота

Заходи до річниці Хрещення Русі вже від УПЦ Київського патріархату. Найбільше новинарі наголошували на тому, що ця хода була чисельнішою за заходи УПЦ Московського патріархату, а також на події через кількість національних прапорів, присутність ветеранів війни на Донбасі та військових капеланів.

Короткі повідомлення про хресну ходу Київського патріархату з начиткою зі студії та двома синхронами — Порошенка та представника Вселенського патріарха — вийшли тільки на «112» та «Інтері». Решта каналів присвятили події повноцінні репортажі. Якщо для «112» це радше показник балансу, оскільки такого ж обсягу повідомлення напередодні присвятили ході Московського патріархату, то для «Інтера», який заходи УПЦ МП і анонсував, і розлого висвітлював, це порушення балансу.

Сумнівні

На «1+1» у сюжеті Валерії Ковалінської та Дмитра Святненка обстоювалася вимога підприємства «Дніпроазот» продавати хлор водоканалам без посередників. Як витікає із сюжету, це передбачає укладання прямих угод між водоканалами та «Дніпроазотом» в обхід системи електронних закупівель Prozorro. Знайти іншу логіку в цьому сюжеті важко. Якщо вірити озвученій інформації, виходить, що посередники виставляють завищені ціни на рідкий хлор, «Дніпроазот» зазнає збитків, а купувати хлор безпосередньо водоканалам забороняє законодавство. Чому підприємство не може самостійно брати участь у торгах і конкурувати із посередниками в умовах, де визначальним критерієм є ціна, яка в посередників апріорі вища, не пояснили.

На «Інтері» знову йшлося про заходи Московського патріархату. Зранку в Лаврі відбулася святкова літургія. Половину повідомлення становлять вітання від Новинського: «В этот радостный день, в день празднования тысячитридцатилетия крещения Киевской Руси, хочу пожелать всем одного мира. Чтоб в нашей стране воцарился мир». Після цього у випуску матеріал про заходи УПЦ Київського патріархату, але не розгорнутий репортаж, а коротка інформація.

Неоперативні дані з фронту дали на ICTV. Повідомили про сапера, який загинув напередодні. 28 липня загинули ще двоє військових, і ці дані були оприлюднення до виходу новин ICTV, проте канал цієї інформації не дав.

Стабільно «допомагає вижити» мешканцям Донбасу на «Україні» фонд Ріната Ахметова.

Підсумки

Загалом протягом тижня до сумнівних зараховано 49 матеріалів: 37 сюжетів із ознаками замовності, 10 «паркетних» новин та два промосюжети про власні проекти медіагруп. Між каналами вони розділися так: двадцять на «Інтері», сімнадцять на «Україні», по шість на ICTV та «1+1», жодного на «112», 5-му, СТБ та «UA: Першому».

Дев’ять матеріалів просували інтереси «Опозиційного блоку»: сім на «Інтері», по одному на ICTV  та «Україні». Тричі коментарі Юрія Бойка виходили на «Інтері», п’ять разів з’являвся Вадим Новинський (чотири на «Інтері», один на «Україні»), по одній появі Юрія Павленка на «Інтері» та Бориса Колесникова на ICTV.

Володимир Гройсман фігурував у дев’яти «паркетних» новинах: по три на ICTV, «Україні» та «Інтері».

Шість сюжетів про благодійність фонду Ахметова вийшло на каналі «Україна».

Два сюжети в інтересах «Дніпроазоту», пов’язаного з бізнесом Ігоря Коломойського, вийшло на «1+1», один із них за участі Іллі Киви в ролі лідера протестувальників.

Чотири матеріали з вимогами від Сергія Капліна показали на «Інтері».

Чотири появи Олега Ляшка: три на каналі «Україна», один на «Інтері».

Три сюжети в інтересах підприємства «Каховка протеїн агро», пов’язаного з бізнес-інтересами Дмитра Фірташа, зробили на «Інтері».

По одній появі: Анатолій Гриценко, «Інтерпайп» на ICTV; лідер «Народного фронту» Арсеній Яценюк, Вадим Рабинович та Юлія Світлична на «Україні».

Упереджено критичних повідомлень загалом чотири: два на «Інтері» проти «Нафтогазу» та два на «1+1» із критикою вимкнення аналогового мовлення.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації.

comments powered by Disqus