Страшні казочки про МОЗ. Моніторинг теленовин за 12–18 березня 2018 року

Скрін-шот "112 Україна"

Найбільш очікуваною для аналізу була тема звинувачень Надії Савченко. Але тут кореспонденти залишалися безсторнніми. Зауваження викликало хіба неповне охоплення важливих деталей та недостатність достовірних джерел. Жодних несподіваних поворотів, розслідувань чи свідків у справі Савченко журналісти не шукали та обійшлися без інтригуючих ексклюзивів.

Цього тижня знову нагадали про себе піарними сюжетами Микола Томенко та Валентин Наливайченко. Решта політичних симпатій лишилися незмінними. «Інтер» та «Україна» пропускають в ефір маніпулятивні неправдиві коментарі із критикою МОЗу, а «1+1» продовжує практикувати критичні натяки на адресу Петра Порошенка.

Доволі мляво реагували в новинах на обшуки в компанії «Нова пошта» та зовсім не звернули уваги на осуд Венеціанської комісії запровадження е-декларування громадських організацій.

12 березня, понеділок

У Києві з візитом перебувала представниця ЄС Федеріка Могеріні. Про це більшість каналів повідомила у формі звіту, з оптимізмом і анонсами про можливе надання 1 млрд євро фінансової допомоги. Не оминули і критичних моментів у стосунках між Україною та ЄС у матеріалах на 5-ому та «1+1».

У парламенті регламентний комітет підтримав дозвіл на арешт народного депутата від «Опозиційного блоку» й екс-голови «Нафтогазу» часів Януковича Євгена Бакуліна. На каналі «Україна» практично не дали позиції адвоката народного депутата, хоча лише вказали: «Кор.: По словам его адвоката, он находится на лечении». Не було цієї теми на ICTV, «UA: Першому» та СТБ.

На «Інтері» інформацію коментує лише однопартієць Бакуліна Юрій Бойко. А в наступному повідомленні йдеться, що «Опоблок» вважає такі дії політичним тиском. Решта каналів дали позицію генпрокурора та адвоката Бакуліна рівнозначно.

Також на «Інтері» в сюжеті Катерини Лисенко з парламенту міститься явно маніпулятивний коментар Юрія Бойка, адже тезу про платні пологи в МОЗ неодноразово спростовували, але опонуючої позиції в матеріалі немає: «Юрий Бойко, глава фракции “Оппозиционный блок”: Ми наполягаєм на звільненні керівника Міністерства охорони здоров'я, виконуючого обов'язки, тому що пропонувати в країні платні роди, коли країна щорічно втрачає 200 тисяч населення і всі соціальні виплати заморожені по допомозі на народжування дитини — це, як мінімум, непрофесіоналізм на грані зі злочином».

На «Україні» знову свої тези просували «Народний фронт» — із осудом будівницва «Північного потоку — 2» та Олег Ляшко із вимогами захищати українських виробників (у контексті угоди з General Electric).

На «112» — окреме включення зі спікером ВР Андрієм Парубієм, який про плани роботи парламенту каже не з позиції посади, а як представник «Народного фронту» за підсумками засідання фракції. Додаткових уточнень від ведучої про те, чим так важлива партійна позиція від Парубія, в ефірі немає. Виглядає це як надання пріоритету позиції однієї фракції.

На каналі «Україна» Борис Колесніков закликає змінити Конституцію та розширити права регіонів. Також тут традиційно мешканці Донбасу дякують за благодійність Рінату Ахметову.

Паркетний офіціоз про зустріч Петра Порошенка з бізнесом без включення думки самих представників бізнесу, а лише з обіцянками покращення від Президента вийшов на каналі «Україна», «Інтері» та СТБ.

На «1+1» вийшов сюжет про відмову військових та волонтерів від державних нагород: «Ведуча: Десятки волонтерів і атовців з Тернопільщині віддали Порошенкові власні нагороди. В такий спосіб вони відповіли на розгін наметового містечка біля Верховної Ради 3 березня». Матеріал виходить однобокий, бо «віддувається» за Президента представник ОДА, який вказує тільки, що облрада звернеться до керівництва країни для оцінки подій. У сюжеті Світлани Павук висвітлюється лише одна оцінка подій під парламентом, хоча їх в інформаційному полі було багато, зокрема свої коментарі давали правозахисники.

На «Інтері» двічі з’являвся Сергій Каплін. Спершу однобоко критикував Вадима Рабіновича нібито за подвійне громадянство й непрозорі доходи. Потім заступався за пенсіонерів-силовиків на користь перерахунку їхньої пенсії.

Також у випуску заява «Батьківщини»: «Ведущая: Фракция “Батькивщина” обратилась в НАБУ из-за приватизации украинской газотранспортной системы. Об этом журналистам заявил нардеп Иван Крулько. По его словам, власть готовит передачу 49 процентов ГТС в управление иностранным компаниям. И эта сделка, уверяют во фракции, — “большая афера”. По мнению политика, украинской ГТС должна управлять исключительно государственная компания». Жодних інших коментарів із теми немає.

А Сергій Рудик на «Інтері» заступався за вітчизняних виробників хімдобрив. Низка оцінок (1, 2, 3) вказують на те, що це, найімовірніше, є лобіюванням інтересів Дмитра Фірташа.

На ICTV проансували ефіри радіо «Новое время», що має ознаки комерційної джинси, оскільки просуває інтереси медіакомпанії.

13 березня, вівторок

На полігоні Широкий Лан сталася пожежа, загинув військовий. Про це повідомили всі канали, але на «Інтері» про це йдеться аж у двадцятому повідомленні випуску.

Також говорили про очікування народної депутатки Надії Савченко на допит у ГПУ. Чи не найкращий матеріал, із доволі ґрунтовним дослідженням аргументів, вийшов на каналі «112». Єдине зауваження, що всі колеги Савченко, які критикують її заяви, — представники коаліції, переважно «Народного фрнту». Позицію Савченко передають через її дописи у Facebook.

Усі канали, крім «112» у праймовому випуску своїх новин, вшанували матеріалами пам’ять свого колеги Олеся Терещенка, який пішов із життя через хворобу. Хоча «112» включив це у ключові події дня на своєму сайті.

На каналі «Україна» вийшло три повідомлення в інтересах Ріната Ахметова. Стандартно — сюжет про благодійний фонд. Також матеріал про внески компанії ДТЕК в екологічну модернізацію та анонс матчу футбольного клубу «Шахтар».

У студії каналу був Сергій Тарута, який висловлював своє ставлення до створення антикорупційного суду та залучення міжнародних партнерів до реформ в Україні.

Канал «Україна» та «Інтер» піарили Марину Порошенко, яка похвалила українських мультиплікаторів за успіх анімаційного фільму «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила».

Також на цих двох каналах розповідали, як голова Харківської ОДА Юлія Світлична особисто стежить за якістю ремонту доріг. Це більше схоже на формування позитивного іміджу політикині, ніж на суспільно важливу інформацію.

Також на «Інтері» показали, як представники «Опоблоку» взяли участь у заходах до дня звільнення Херсона від нацистів у Другій світовій війні: «Василий Федин, депутат Херсонского облсовета, “Оппозиционный блок”: Мы хотим, чтобы память, память об этом событии оставалась в нашем сердце. Мы понимаем, что пока живы ветераны, надо их чествовать. Надо сделать так, чтобы эти люди чувствовали заботу, чувствовали, что они не брошены на произвол судьбы, как это у нас часто бывает».

На СТБ розповіли про внесення змін у законодавство щодо спрощення системи отримання статусу людини з інвалідністю для поранених учасників АТО. Але коментар у матеріалі лише від представника «Самопомочі», без зрозумілих причин виокремлення політсили та уточнення — кому належить законодавча ініціатива і як на неї відреагували в інших фракціях: «Роман Семенуха, народний депутат, фракція “Самопоміч”: Звертаю вашу увагу на важливість цієї правки, яка врегульовує встановлення інвалідності особам, які постраждали внаслідок участі в антитерористичній операції. І саме, що їм встановлюється без зазначення строку повторного огляду, тобто безстрокового та на ступінь вище».

На «1+1» розповідали про власну благодійність у рамках проекту «Здійсни мрію».

14 березня, середа

До Дня добровольця — сюжети про самих добровольців дали на ICTV та «UA: Першому». Більше до цієї дати було офіціозу: урочистості за участі Авакова та Парубія на ICTV, «1+1» та «Інтері», вітання від Порошенка на ICTV.

На каналі «Україна» поширили заяву Володимира Гройсмана про неплатників аліментів, яких прем’єр пафосно назвав «ворогами уряду».

На ICTV, «1+1» та «Інтері» — однобокі заяви нардепа Олександра Третьякова про перспективи створення міністерства з питань ветеранів. У жодному з цих матеріалів немає думки самих ветеранів щодо їхнього запиту на відповідну державну структуру, її сфер впливу тощо. Тому такі новини відносимо до «паркетних».

За подіями у парламенті стежили тільки «112», «Україна», та «Інтер». Народні депутати сварилися через мовний закон, обговорювали кадрові рішення. Найбільш змістовний та досить збалансований матеріал вийшов на «112» авторства Інни Завоюри. Тут тричі озвучували вимогу Радикальної партії щодо звільнення Уляни Супрун, що виглядає дещо дивно, але й дали змістовний коментар самої в. о. міністра, яка нагадала, що ця політсила підтримала медреформу голосуванням у парламенті.

На «Україні» окремим повідомленням поширили заяву Олега Ляшка з вимогою звільнити в. о. міністра охорони здоров’я Уляну Супрун, яку він називає «доктор смерть». Політик хоч і посилається на те, що це фраза із соцмереж, але це не применшує її маніпулятивності та неетичності. Далі знову засуджує проект «Північний потік — 2» від імені фракції «Народний фронт» Максим Бурбак.

Незмінно на каналі «Україна» — сюжет про допомогу мешканцям Донбасу від фонду Ріната Ахметова. Також в ефірі — сюжет, більше схожий на оголошення про вакансії, роботу на каналі називають «роботою мрії»: «Ведущая: Как стать частью команды “первой кнопки страны”? Расскажет Дарья Захарова».

Батогом та пряником для Порошенка виявився випуск на «1+1». Тут спершу нардеп, представник партії «Укроп» Віталій Купрій вимагає розслідувати продаж медіаактивів УМХ. Мовляв, Порошенко та Ложкін не заплатили податки після продажу медіагрупи Сергію Курченку. Але крім Купрія оцінок та коменатрів ніхто не дає, навіть НАБУ, до якого передали заяву.

А далі — сюжет про людяність Президента. Саме так він виглядає в очах військового, з якого злетіла шапка, яку Порошенко на нього знову надів. Більше жоден канал цьому випадку не приділив уваги.

На «Інтері» Сергій Каплін знову двічі поспіль: приїхав у Кривий Ріг підтримати вимоги робітників «АрселорМіттал» щодо підвищення зарплати, та в наступному матеріалі — знову вимагає перерахунку пенсій силовикам.

Три поспіль матеріали з різних ракурсів просувають тему про нібито захист вітчизняних виробників хімдобрив на «Інтері». Із Кабміну про тяжку ситуацію на підприємствах, що виробляють добрива в Україні. Далі з парламенту: «Ведущая: Все ли депутаты готовы поддержать химическую отрасль Украины? Или в стенах украинского парламента еще остались нардепы, которые поддерживают страну агрессора?! Выяснял Александр Васильченко». А далі ще один натиск на патріотичні почуття: «В военной прокуратуре утверждают, что российские производители удобрений финансируют боевиков так называемых ЛНР-ДНР на востоке Украины. Об этом заявил народный депутат Олег Петренко». Тобто йдеться про масований підбір аргументів на користь тільки однієї позиції, і більшість із них далеко не свіжі.

На «Україні» штаб Ріната Ахметова знову звітує про допомагу дітям Донбасу. А на «1+1» розказували про власний благодійний проект «Здійсни мрію».

Про боротьбу з бюрократією в лікарнях рішенням МОЗ повідомили «UA: Перший», СТБ та «1+1». Це позитивна практика, коли журналісти реагують не лише на проблеми, а й роз’яснюють новації.

15 березня, четвер

Головні теми: допит Надії Савченко та кадрові рішення в парламенті — перепризначення голови НБУ, омбудсмена, голови та членів Рахункової палати.

Усі канали доволі повно  збалансовано висвітлювали ситуацію довкола Савченко. Дещо не впорався з оперативністю та повнотою «UA: Перший»: «Кор.: Вже в сесійній залі журналіти зафільмували, як до Надії Савченко підходять люди, а згодом виводять її з зали. Причини невідомі». Насправді низка медіа вже повідомила, що окремі нардепи з посиланням на власні джерела заявили, ніби у Савченко виявили гранати. Із відео, на якому Савченко виводять, видно, хто саме з народних депутатів це робить, тому дещо дивно, що в них журналістка про причини не уточнила.

Проте в цьому сюжеті «UA: Перший» найбільш ретельно підійшов до балансу: «Кор.: У кулуарах Верховної Ради, куди приїхала після СБУ, Савченко повідомила: під час вранішнього брифінку перепутала прізвища. Мала на увазі не спікера в парламенті Андрія Парубія, а нардепа, голову комітету Нацбезпеки оборони Сергія Пашинського. Новини на Першому намагалися зв’язатися з ним, але телефон вимкнений». 

Що ж до кадрових питань у парламенті, то найбільше уваги приділили голові НБУ. На «1+1» вийшов матеріал із суто негативними характеристиками роботи Валерії Гонтаревої. Зокрема і неправдиві: «Кор.: Гонтарева звинувачувала його акціонерів у виведенні з “Привату” майже 150 мільярдів гривень, згодом цю цифру спростовували міжнародні аудитори». Аудитори компанії Kroll, навпаки, підтвердили виведення з банку 5,5 млрд доларів. Автором сюжету знову вказано Марію Петренко, чийого імені не вдається знайти на сайті каналу серед авторів, але яка вже втретє фігурує поруч із сюжетами з ознаками замовності.

На «Україні» та 5-му окремим повідомленнями поширили схвальну заяву на адресу Якова Смолія від Петра Порошенка.

Іншим кадровим питанням канали приділили замало уваги. Призначення Людмили Денісової Уповноважною з прав людини переважно давали одним реченням. Ширше розкрили питання цих призначень на 5-му, «1+1» та «Інтері». До частини матеріалу «Інтера» є зауваження, оскільки коментар про призначення голови та представників Рахункової палати коментує тільки представник «Опозиційного блоку».

На «Інтері» знову відбілювали репутацію Юрія Бойка в контексті корупційної справи «Чорноморнафтогазу» та подання на арешт Євгена Бакуліна. Значна частина сюжету присвячена дискусії між народним депутатом Олегом Мусієм, генпрокурором Луценком та реакцією самого Бойка: «Юрий Бойко: Оскільки моє прізвище було в цьому залі, я маю право на репліку. Я жодного разу не виправдовувався, коли почалась брудна кампанія в пресі стосовно мене і цієї справи. Я відповідне пояснення дав Генеральній прокуратурі, коли ходив на допити. Я знаю, хто був замовником цієї справи з боку оцих, які сьогодні знаходяться за кордоном, які виїхали з країни після подій на Майдані. Мені все відомо, хто був замовником, хто виконавцем, я відповідні пояснення надав Генеральній прокуратурі».

Також на «Інтері» знову педалювали тему хімдобрив, представниці «Опоблоку» Наталія Королевська та Юлія Льовочкіна очолили протест жінок «проти бідності», а Володимир Гройсман обіцяв притягати до відповідальності підрядників, які роблять неякісні дороги. Суто декларації прем’єра також на ICTV та «Україні».

На «Україні» та ICTV розповіли про підтримку Мариною Порошенко співочого конкурсу для дітей. На «Інтері» та «Україні» розповіли, як Юлія Світлична підтримує жіночий хокей та обіцяє сприяння команді «Пантери».

ICTV заспокоює щодо змін до КПК у частині про поховання, а «1+1» нагнітає «смертельними правками Лозового», хоча сам народний депутат називав подібні матеріали в медіа маніпуляціями. Про те, що проблеми все ж можуть з’явитися, але це не критично, адекватно пояснили на СТБ, подавши коментар людей, які безпосередньо стикатимуться із практикою: судді та патологоанатома.

Найбільше матеріалів з ознаками замовності цього дня на каналі «Україна». У студії був нардеп Вадим Новинський, який однобоко критикував наслідки блокади ОРДЛО. Двічі піарили фонд Ахметова: традиційно за допомогу Донбасу і з новим проектом «Наставництво». А Борис Колесніков взявся підтримувати ІТ-фахівців та стартапи.

І про хороше. На «112» у продовження проекту «Близький схід» вийшов сюжет про облаштування силами ентузіаста спортзалу у Красногорівці.

А на СТБ стартував спецпроект «Любі друзі» про відносини України з країнами-сусідами.

16 березня, п’ятниця

Згадували про річницю так званого референдуму у Криму. Порошенко провів день на сході країни. У репортажах переважно йшлося про зміну термінології через закон про деокупацію (з АТО на ООС — операцію об’єднаних сил) та представлення керівника ООС Сергія Наєва.

Також усі канали говорили про аварію на підйомнику у Грузії, внаслідок якої, зокрема, постраждали українці.

Обшуки на «Новій пошті» почалися приблизно о 17:00, тому не всі зреагували оперативно. Взірцеву реакцію показав 5 канал. Про факт обшуків коротко повідомили в кінці випуску о 19-й, готуючи детальнішу інформацію вже на наступний.

На каналі «Україна» знову засуджував «Північний поток — 2» лідер «Народного фронту» Арсеній Яценюк — уже втретє за тиждень аналогічна заява від партії. Валентин Наливайченко в США показався як учасник антипутінської конференції, але жодних інших учасників і, власне, суті, організаторів, задуму майже не показали. Зокрема, там спікерами були щонайменше двоє відомих для українців людей: журналіст Аркадій Бабченко та телеведучий Євген Кисельов, які працюють в Україні.

Також на каналі «Україна» Борис Колесніков був у студії з обговоренням призначення голови НБУ та відносин між Україною та ЄС. І незмінно піарили фонд Ріната Ахметова.

Паркетна новина про прем’єра вийшла на СТБ: Володимир Гройсман обіцяв створити нову Космічну програму України для розвитку галузі.

«1+1» у сюжеті про розслідування НАБУ можливих махінацій в НКРЕ малює трикутник «Вовк — Гонтарева — Порошенко», натякаючи на найвище покровительство корупції в енергетичній сфері. По суті, кореспондент Дмитро Святненко за кадром повторює те, що каже в синхроні екс-міністр ЖКГ Олексій Кучеренко: «Кор.: Кучеренко радить детективам НАБУ не зациклюватись лише на фігурі Дмитра Вовка і розширити коло підозрюваних. Свого часу Вовк працював не лише в російському офісі корпорації “Рошен”, а і корпорації ICU разом із Валерією Гонтаревою під керівництвом Макара Пасенюка — нині фінансового радника президента.

Олексій Кучеренко, колишній міністр житлово-комунального господарства: Зайшов Дмитро Вовк, який так само працював до речі, спочатку в ICU, а потім працював в компанії “Рошен”. Ну якось так воно… От я став завтра міністром і посадив на таку важливу посаду свого водія, і кажу — ні, він незалежний».

Сумно, що ці припущення будуються суто на думці одного експерта, дуже розмитих припущеннях. Очевидною з сюжету є зацікваленість ДТЕК у контролі над регулятором. А інші аргументи більше схожі на натяки, чим вони, напевно, і є.

Бурю гніву викликала поява в ефірі «UA: Першого» карти України без Криму. Випуск о 19:00 уже вийшов виправлений, у відповідному сюжеті замінили відеоряд.

Взагалі не йшлося в новинах про апеляцію на вирок бійцям батальйону «Торнадо». Судове засідання супроводжувалося акцією на підтримку засуджених. Також повз новинні випуски великих каналів пройшла заява Венеціанської комісії з критикою е-декларування для активістів.

Новини на «Інтері» не аналізуються, оскільки виходить підсумковий випуск. Натомість до огляду потрапить недільний випуск.

17 березня, субота

Новинарі стежили за настроями в Росії напередодні виборів.

На «Інтері» випуск розпочався з новини про марш правих сил в Ужгороді до річниці створення Карпатської Січі. Хоча це виведено в топ випуску, тема посиленої уваги до заходу не розкрита. «1+1» чітко вказує, що посилена охорона та увага були пов’язані з можливими провокаціями на фоні загострення україно-угорських відносин.

На ICTV та «1+1» піарили Миколу Томенка та його рух «Рідна країна».

Микола Томенко пропонує новий підхід до виборів Президента України. Стратегію майбутнього глави держави лідер партіїї «Громадський рух “Рідна країна”» представив у Києві («1+1»).

На його думку, президентська кампанія має проходити в досить жорстких умовах для кандидатів у президенти. Кожен із них повинен іти на вибори з чіткою стратегією розвитку галузей, програмою повернення до України Криму та частково окупованого Донбасу, та вже зі сформованою командою (ICTV).

Попри тези про активне обговорення політиками, вченими, істориками — Томенко єдиний коментує зміст цього заходу.

На «Україні» підсумки тижня обговорювали з Олегом Ляшком. Також у випуску зворушливий репортаж про програму фонду Ахметова «Сирітству — ні».

Валентин Наливайченко своєю участю у PutinCon виринув уже на «1+1». Тут так само розповідають не про захід, а про політика на ньому з абсолютно неінформативним коментарем: «Валентин Наливайченко, екс-голова СБУ: Тут прозвучав голос правди про режим Путіна. Тут прозвучала правда про злочини цього режиму. І проти Російської опозиції, і проти України, і проти Грузії, і проти Союзу. Розширення санкцій, посилення санкцій проти Російської агресії — це перший висновок. І другий висновок: Міжнародна коаліція має здійснитися, має діяти спільно».

Про те, як поспілкувався з німецьким ЗМІ Петро Порошенко, відзвітували на «Україні», «Інтері», «1+1»:

«Благодаря борьбе со взяточничеством Украина стала более привлекательной для западных инвесторов, считает Президент» («Україна»);

«В інтерв’ю німецьким журналістам глава держави заявив: жодна країна, цитую, не виявляє більше ентузіазму щодо Європи, тож приєднання до Євросоюзу лише питання часу. Для цього Порошенко пообіцяв не спинятись на шляху реформ і боротись з корупцією далі, аби Україна могла відповідати критеріям країни-кандидата на вступ» («1+1»);

«Президент пообещал продолжать реформы, чтобы Украина соответствовала всем критериям для вступления в НАТО и Европейский союз. И отметил, что международные партнеры поддерживают нашу страну, в частности в борьбе с коррупцией» («Інтер»).

Ці повідомлення однотипні за змістом, містять давно озвучені декларації, що в такому вигляді не мають інформаційного приводу.

На «Інтері» також піарили Олега Ляшка, який вимагав підвищити зарплати. А також Сергій Рудик відвідав свій округ у Черкаській області, а кореспондент Костянтин Редін наголосив на турботі політика: «Кор.: Из своего избирательного округа нардеп практически не выезжает, говорит: иначе о проблемах местных жителей узнать не сможет».

«UA: Перший» вибачився за карту без Криму, яка з’явилася в ефірі напередодні.

На «1+1» випустили промосюжет про свою програму «Ліга сміху».

18 березня, неділя

Розпочали випуск на «Інтері» з новин про втрати на фронті та обстановку на Донеччині в репортажі Ігоря Левенка. Далі — новини з дипломатичного фронту про візит Порошенка до Кувейту.

Наступне повідомлення — про демонтаж експозиції у формі Кримського півострова. Це суто начитка зі студії під відеоряд із Майдану. Про саму акцію Руху нових сил, їхні вимоги, чисельність тощо — взагалі не йдеться. Крім того в повідомленні вказано про двох затриманих, хоча поліція уточнила про трьох.

Як реагували в Україні на вибори в Росії — четвертий матеріал випуску. Ідеться про акції в Києві, повідомлення про замінування російського консульства в Одесі та акцію в Черкасах. Оминули увагою події у Львові, Вінниці, Херсоні, Запоріжжі та Берліні, про що повідомляли інформагентства, а також заяву омбудсмена про відсутність порушень щодо недопуску росіян на голосування.

Вже стає традиційною поява в недільних новинах «Інтера» Олега Ляшка. Цього разу він приїхав до Дніпра підтримати хлопця-сироту, який опинився під загрозою втратити житло.

Розповіли про закупівлю «кіношного» диму для армії за 72 млн грн.

Решту новин випуску складали переважно міжнародні новини.

Про що в неділю говорили інші канали, читайте в моніторингу підсумкових новин.

ВИСНОВКИ

Цей тиждень видався найбільш плідним на сумнівні сюжети з початку року — загалом 79. Із них 51 матеріал із ознаками замовності, 26 паркетних, два промосюжети про власні продукти медіагрупи.

На «Україні» — 30 матеріалів, 25 сюжетів на «Інтері», дванадцять на «1+1», сім на ICTV, три на СТБ, по одному на «112» та 5-му каналі. Чистими були новини «UA: Першого».

Дев’ять новин просували інтереси «Опозиційного блоку»: п’ять на «Інтері», чотири на каналі «Україна» (три з Борисом Колесніковим, одна із Вадимом Новинським). На «Інтері» світився переважно Юрій Бойко.

Дев’ять сюжетів в інтересах Ріната Ахметова: сім про роботу фонду, по одному повідомленню в інтересах компанії ДТЕК та ФК «Шахтар».

Вісім компліментарних новин про Петра Порошенка: по дві на каналі «Україна» та «Інтері», по одні на «1+1», 5-му, ICTV та СТБ.

Володимир Гройсман фігурує в шести паркетних новинах: три на «Україні», по одній на «Інтері», СТБ та ICTV.

П’ять разів з’являвся Олег Ляшко: тричі на «Україні», двічі на «Інтері».

Чотири сюжети піарили Марину Порошенко: два на «Україні», по одному на ICTV та «Інтері».

Чотири матеріали підтримували позитивний імідж Юлії Світличної: по два на «Україні» та «Інтері».

Чотири новини із заявами «Народного фронту»: три на «Україні», одна на «112» (необґрунтоване суспільним інтересом включення).

Три паркетні новини з Олександом Третьяковим від БПП: по одній на «1+1», ICTV та «Інтері».

Тричі піарили Сергія Капліна на «Інтері».

Двічі піарився на «Інтері» Сергій Рудик. В одному матеріалі, вочевидь, просуваючи інтереси бізнесу Фірташа. Загалом щодо хімдобрив у маніпулятивній подачі, вочевидь, вигідній Дмитру Фірташу, — п’ять новин на «Інтері».

Двічі Наливайченко: по одному матеріалу на «Україні» та «1+1».

Стільки ж для Миколи Томенка: на 1+1 та ICTV.

Арсен Аваков з’являвся тричі: по одній паркетній новині на «Інтері», «1+1» та ICTV. Також три повідомлення з Андрієм Парубієм: дві паркетні новини на «1+1» та ICTV, а також те саме включення на «112».

По одній згадці: «Батьківщина» на «Інтері», Самопоміч на СТБ, Сергій Тарута на «Україні», представник «Укроп» Віталій Купрій на «1+1».

Упереджено критичних матеріалів загалом шість: три на «1+1» (із прямою та опосередкованою критикою Петра Порошенка), два на «Інтері» (проти Вадима Рабіновича та «Самопомочі») та один на «Україні» (щодо «Самопомочі»).

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відбиває позицію USAID, уряду США та «Інтерньюз».

comments powered by Disqus