Із коровою, але не Ляшко. Моніторинг теленовин 26 березня — 1 квітня

Скрін-шот Україна

На цьому тижні «Інтер» та «Україна» синхронно піарили соратників Олега Ляшка: і кілька ракурсів на камери з коровами, і підтримка хлопчика-сироти. А вже наприкінці тижня лідер Радикальної партії таки вигулькнув на екранах у ролі експерта з усіх тем і захисника української культури. Крім симпатій до РПЛ, яка тільки цього року повернулася на «Інтер», в обох каналів є ще кілька спільних героїв: голова Харківської обласної державної адміністрації Юлія Світлична, екс-депутат Микола Мартиненко, політик і меценат Борис Колесніков. Розходяться тільки в підтримці соціалістів. «Інтер» ледь не щодня піарить Сергія Капліна, який і робітників підтримує, і протести готує. А «Україна» поки що не дуже впевнено, але все ж називає єдиним соціалістом Іллю Киву.

26 березня, понеділок

Одна з головних тем — висилка працівників російських дипустанов із України. На цю тему випуски новин обмежувалися короткими повідомленнями з коментарями. Тільки два канали дали коментарі експертів: Сергій Солодкий з Інституту світової політики висловився на каналі «Україна», а кілька експертів та екс-посадовців із дипломатичним досвідом — на СТБ.

Ще одна подія, висвітлена всіма — День Нацгвардії. Паркетні новини зі святкування, заяви та вітання від перших осіб держави вийшли на ICTV, «Україні» та «Інтері». Інцидент із падінням бійця, який тримав президентський штандарт, коротко згадали на 5-му каналі. «1+1» натомість присвятив казусу цілий матеріал. Решта каналів про це взагалі не згадувала. А свого часу, коли на Віктора Януковича впав вінок, замовчування цієї події називали мало не цензурою…

Про те, що до посольства Росії в Києві на знак співчуття після трагедії в Кемерово несли іграшки, сказали тільки на «Україні» та СТБ. Решта каналів розповідала про жалобу в Росії.

На «Інтері» тему конфлікту на історичній пам’яті між Україною та Польщею подавали без жодних коментарів та уточнень: «Екатерина Лысенко, ведущая: Героизация в Украине людей, которых в Польше считают преступниками, продолжает отравлять отношения двух стран, заявил в интервью "Европейской правде" замглавы польского МИДа Барташ Цихоцкий. Так дипломат прокомментировал историю о том, как польская медсестра якобы разорвала документы украинки, увидев, что та прописана на улице Бандеры. Вместе с тем подобные случаи он назвал единичными, дескать кризиса в отношениях между странами нет, ведь в Польше работают около двух миллионов украинцев, и Варшава не собирается вмешиваться во внутренние дела соседа».

 

 Важко сказати, з якої саме новини зроблено це повідомлення, адже того дня «Європейська правда» дала кілька новин із коментарями Цихоцького. Але очевидно, що, попри перевагу позитивних для україно-польських відносин меседжів, «Інтер» акцентує на негативних.

На каналі «Україна» наголосили на внеску Вікторії Тігіпко в розвиток української кіноіндустрії та хвалилися власними досягненнями: «Второй год подряд медиагруппа “Украина” эксклюзивный партнер национальной кинопремии». Про це згадують після того, як про касові збори фільму «Інфоголік» виробництва «України» розповіла представниця компанії.

Також на «Україні» повідомили, як «оновилася та посилилася» Соцпартія під керівництвом Іллі Киви, без жодних згадок про конфлікт із іншим знаним «соціалістом» Сергієм Капліним. Наступний матеріал — про допомогу Ріната Ахметова дітям, які потребують операцій на серці.

На «1+1» вийшов репортаж про «Гонку націй» у Буковелі (нагадаємо, курорт належить Ігорю Коломойському), яку загальними фразами «за все хороше» коментує формально екс-директор курорту й нардеп, член партії «Укроп» Олександр Шевченко.

Також у випуску «ТСН» розповіли, як «1+1 медіа» підтримує соціальні ініціативи, долучившись до команди, що прагне відновити історичний вигляд київського Подолу.

На «Інтері» далі піарять Сергія Капліна, який зголосився захищати права працівників комбінату «Арселор Міттал» у Кривому Розі — й лише нардеп світиться в новині про те, як робітники готуються протестувати через невиплату зарплатні.

Оксана Григор’єва на «Інтері» підготувала черговий матеріал про користь від запровадження мит на добрива. У центрі уваги тут народний депутат Сергій Рудик. Про те, чому висвітлення цієї теми протягом останніх декількох тижнів вочевидь є просуванням інтересів Дмитра Фірташа, ми вже неодноразово писали.

27 березня, вівторок

Після трагедії в Кемерово журналісти стали проводити власні перевірки дотримання норм пожежної безпеки в торгівельних центрах та громадських місцях. Такі матеріали з’явилися на каналі «Україна», «1+1» та СТБ. На «UA: Першому» також згадали, що під посольство Росії в Києві несуть іграшки та лампадки.

На «Інтері» знову педалювали тему добрив, а на «1+1» у сюжеті Олександра Романюка загалом про торгівлю з Росією та покривання її тіньової складової більшість аргументів лунали від представників близької до власника каналу Ігоря Коломойського партії «Укроп».

Також на «1+1» оголосили про намір відстороненого голови Державної фіскальної служби Романа Насірова балотуватися на пост Президента України. Важко сказати, наскільки це серйозно: «Ведуча: Роман Насіров має намір балотуватися на посаду Президента. Про це він заявив після чергового судового засідання в своїй справі. Але коли побачив камеру ТСН”, то розмову припинили. Лише анонсував, що розповість про свої президентські амбіції ексклюзивно в “ТСН” в середині квітня». Як звучала «заява» Насірова, глядачам не показують, і дослівної цитати також немає. Більшість відео — з архівів, і лише насамкінець журналістка намагається витягнути бодай якусь конкретику.

На каналі «Україна» розповідали, як завдяки дружині глави держави Марині Порошенко у Сумській області з’являться інклюзивні центри: «Ведущая: Благодаря меморандуму, который сегодня подписали руководители Сумщины и супруга Президента Марина Порошенко, инклюзив в регионе будут развивать активнее». Також, як і щодня, звітували про благодійність фонду Ріната Ахметова.

На «Інтері» двічі за випуск засвітився лідер «Опозиційного блоку» Юрій Бойко. Спершу він захищав промисловість в Одесі, відвідуючи тамтешні підприємства. А потім критикував ідею міністра закордонних справ Павла Клімкіна запровадити латинку в Україні.

Цей випуск новин «Інтера» також не обійшовся без Сергія Капліна. Він знову в перших лавах борців за права трудящих на заводі «Арселор Міттал».

Жоден канал не повідомив про зрив одного із правозахисних заходів на фестивалі Docudays представниками праворадикальних організацій через нетерпимість до ЛГБТ-тематики.

28 березня, середа

Про нового керівника Національного агентства запобігання корупції нічого не сказали в новинах ICTV, коротко згадали на «112» та «UA: Першому». На решті каналів цій події присвятили сюжети, найповніший та найбільш збалансований із них — на 5-му каналі. Тут дали коментар народного депутата Ігоря Луценка, який вважає новообраного голову ставлеником Порошенка, та коментар голови Громради при НАЗК Віктора Тарана, який із цим не погодився. Також у матеріалі є довідка про самого Олександра Мангула, його плани та проблеми НАЗК загалом.

На каналі «Україна» більша частина матеріалу складається із критики попередньої керівниці НАЗК Наталії Корчак. А обіцяного ведучою в підводці аналізу декларації Мангула в сюжеті так і не дали. Тільки таке: «Уверяет, у него незадекларированного имущества нет, жить будет на зарплату. Но точную ее сумму не озвучивает».

На «1+1» всі емоції та оцінки опинилися в закадрових текстах, а не коментарях чи оцінках експертів: «Ведуча: Мангула усю його кар'єру супроводжував Президент Петро Порошенко. Хоча, вони не знайомі особисто. Принаймні, новій очільник НАЗК так твердить»; «Кор.: Ніяких гарантій, що НАЗК не буде більше занурене в скандали та інтриги — новий голова не дає. Пан Мангул не хотів дуже сильно озвучувати розмір своєї зарплати, але під тиском журналістів таки довелось».

Канали «Україна» та «1+1» підготували матеріали про те, як виїжджають із України видворені працівники російських дипломатичних установ. Краще це вдалося «1+1», адже журналісти зафільмували хоч когось із росіян, підгледіли, що вони пили (чай) та як проходили контроль. Журналістам «України» таких кадрів зняти не вдалося, тому відеоряд — це переважно стіни посольств і консульств та неінформативні коментарі охорони. Втім, відзначимо принаймні спробу зробити ексклюзивний репортаж.

Заяву Петра Порошенка проти зобов’язання активістів подавати електронні декларації поширили на 5-му каналі та «Інтері». На 5-му каналі чомусь не згадали, що ці вимоги спершу висували самі активісти, виходили на протест, а до того негативний висновок щодо законопроекту дала Венеціанська комісія. До речі, тоді ця тема взагалі не лунала у вечірніх новинах. Тож у глядачів може скластися хибне враження, що Президент першим ініціює скасування цих норм.

На «Інтері» вийшов цілий комплекс матеріалів на цю тему: спершу критика е-декларування для активістів у сюжеті, потім критика із Брюсселя, далі заява Юлії Тимошенко, яка вимагає скасувати е-декларування. І тільки потім аналогічна заява Порошенка. На «1+1» лише коротко повідомили про обурення західних партнерів.

На ICTV, СТБ та «Україні» Порошенко висловив співчуття родинам загиблих унаслідок пожежі в Кемерово й нагадав про вбитих дітей на Донбасі та в Сирії. Також окремим повідомленням, через один матеріал випуску, на каналі «Україна» дали офіційні співчуття прем’єр-міністра Володимира Гройсмана.

На ICTV Гройсман анонсував перевірки торгівельних центрів, а ведуча наголосила: «Отже, після російської жертовної пожежі в розважальному центрі український уряд зажадав ретельної ревізії усіх розважальних закладів, шкіл, лікарень, дитсадків та кінотеатрів. Причому не для галочки. Прем'єр Гройсман висловив співчуття родинам загиблих. Він переконаний — наша реакція має бути миттєвою і ми не будемо чекати повторення подібної трагедії». Аналогічну заяву подали на СТБ, додавши коментар Київської міської державної адміністрації та посилання на неназваних експертів, які передбачають незадовільні результати перевірок.

Новинарі далі самостійно перевіряли стан пожежної безпеки у великих громадських закладах. На «1+1» дали поради з інфографікою, що робити у випадку пожежі.

На ICTV та «Україні» зобразили активну підтримку талановитої молоді фондом Бориса Колеснікова, одного з лідерів «Опозиційного блоку» й давнього соратника власника каналу.

На каналі «Україна» народний депутат від Радикальної партії Ігор Мосійчук під час поїздки на Тернопільщину сильно переймався долею фермерів. Репортаж зробили з його відвідин родини, яка тримає трьох корів. Раніше свою любов до цих тварин любив демонструвати Олег Ляшко. Схоже, це стає партійним трендом. Але майстерності позування з рогатою худобою народному депутату варто повчитися в лідера. Навіть синхрон власника корів записали не з коровами в кадрі, а на тлі Мосійчука.

Аналогічний матеріал вийшов на «Інтері». Крім того, на «Інтері» підтримку фермерам обіцяв «Опозиційний блок» — уже на Одещині. Також на «Інтері» «Опоблок» вшановував загиблих у Другій світовій війні.

На «Інтері» ж дали новину про можливе відкриття Миколаївського аеропорту. Як відомо, саме скандал довкола ремонту терміналу вважають імовірною причиною самогубства льотчика Владислава Волошина. Два коментарі у повідомленні — тільки від голови Миколаївської обласної державної адміністрації Олексія Савченка, якому активісти й деякі журналісти закидали доведення до самогубства. У матеріалі, натомість, суцільний самопіар: «Алексей Савченко: Я сумлінно, чесно виконую свої службові обов'язки, я намагаюся будувати Миколаївську область і я зроблю все для того, щоб ми мали інші можливості і ми вже на сьогоднішній день зробили».

Уже традиційно на «Інтері» анонімним сюжетом без жодного коментаря звинувачують Вадима Рабіновича в незаконному збагаченні та подвійному громадянстві. Так само традиційно у випусках присутній Сергій Каплін, якого назвали лідером об’єднаних соціалістів, а він виголосив гасла своєї партії.

«Інтер» та «Україна» розповіли також, як голова Харківської ОДА Юлія Світлична сприяє електрифікації в регіоні. Не обійшлося на каналі «Україна» без зворушливого сюжету про те, як фонд Ахметова рятує мешканців Донбасу.

29 березня, четвер

Головна тема — апеляція Надії Савченко. Наступний сюжет після цієї теми на «Україні» — про теракт у парламенті Вірменії 19 років тому; паралель очевидна. Це схоже на послання-застереження до тих, про кого говорила Савченко: «Хто хоч раз не думав знищити цю владу?.. Хто не думав висадити в повітря Банкову або Верховну Раду?»

На «1+1» крім репортажу із суду — ще один матеріал на цю тему: досліджували біографію Савченко, аналізували, чи могла вона бути завербованою спецслужбами або співпрацювати з Віктором Медведчуком. Хоча її адвокат Марк Фейгін каже, що спілкувалася з Медведчуком сестра Надії Віра Савченко, її коментарів чи спроб їх отримати немає.

До теми безпеки торгівельних центрів повертаються в режимі ретранслювання заяв Володимира Гройсмана.

ICTV: «Прем'єр закликав провести перевірки швидко й системно. А персонал навчити, як діяти в екстрених ситуаціях. Якщо порушення будуть серйозними, держава обіцяє діяти жорстко. Щоправда, не пояснює як саме».

«Україна»: «Все эти инспекции не должны стать инструментом давления на предпринимателей, — предупредил премьер главного спасателя страны Николая Чечеткина. Цель — найти недочеты и немедленно устранить их».

«Інтер»: «Если предприниматели будут препятствовать инспекциям — пригрозил привлечь силовиков. В то же время предупредил и спасателей, что проверки не должны стать инструментом давления на бизнес».

5 канал і «1+1» натомість наголосили на порядку проведення, запобіганні недопуску перевірок тощо. У цих повідомленнях окрім Гройсмана є й коментарі інших відповідальних посадовців і немає порожніх слів.

На каналі «Україна» однопартійці Олега Ляшка далі йдуть його шляхами. Тепер до Дніпра, на знак підтримки сироти, який опинився під загрозою виселення, приїхав нардеп від Радикальної партії Сергій Рибалка. Він повторив обіцянки, які раніше дав Олег Ляшко.

Далі на каналі «Україна» згадали про справу Миколи Мартиненка. Підводка й розлогий синхрон захисту наголошують на упередженому ставленні прокурора до обвинуваченого. А від самого прокурора у відповідь — лише очевидне заперечення. У новині не нагадують суті обвинувачення колишньому народному депутату. Аналогічне повідомлення — на «Інтері».

«Інтер» та «Україна» підготували сюжети про спортивні досягнення хокейного клубу «Донбас», прикрашені особистою присутністю в кадрі президента клубу та одного з лідерів «Опоблоку» — Бориса Колеснікова.

«1+1» «проїхався» по Національній раді з питань телебачення і радіомовлення. «В закритому для громадян режимі чиновники судять телеканал “1+1” за показ фільму “Службовий роман”», — каже кореспондент Дмитро Святненко. І байдуже, що йдеться не про суд, а про рішення щодо призначення перевірки каналу за трансляцію фільму з Алісою Фрейндліх, яка потрапила до санкційного списку. Автор матеріалу стверджує, що за такого типу порушення карають тільки «1+1». Хоча насправді раніше аналогічні попередження отримували «Інтер» та СТБ.

Наприкінці випуску «1+1» анонсували реаліті-шоу про поліцейських на каналі «2+2», який входить до групи «1+1 медіа».

На «Інтері» знову піарився Сергій Каплін, який очолив з’їзд профспілок і погрожував владі масовими протестами. У новині про вартість великоднього кошика раптом виринув лідер «Опоблоку» Юрій Бойко, який заявив, що зростання цін — «это показатель провальной экономической политики. Государство перестало контролировать цены, не поддерживает фермеров».

Також на «Інтері» розповідали, що закарпатські депутати вимагають звільнення виконувачки обов’язків міністра охорони здоров’я Уляни Супрун, а голова обласної державної адміністрації Геннадій Москаль їх у цьому повністю підтримує. У хід пішли давно спростовані аргументи про скорочення персоналу, звинувачення у бракові вакцини від кору тощо. Цьому сюжету передував матеріал про зростання захворюваності на туберкульоз. Тож публіці в такий спосіб натякнули, хто в цьому винен. Жодних спроб спростувати маніпуляції в сюжеті немає.

Як і щодня, на «Україні» сюжет під назвою «Помочь выжить» — звіт про благодійність Ахметова на Донбасі.

30 березня, п’ятниця

Скандал щодо виклику на допит керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Назара Холодницького є топ-новиною майже на всіх каналах. Матеріали збалансовані, з позицією ГПУ, цитатами з інтерв’ю Артема Ситника та коментарями самого Холодницького.

Майже на всіх каналах наступним повідомленням іде новина про заяву Олексія Савченка щодо відставки на час розслідування.

Гройсман із заявами про збільшення пенсій військовим з’явився на ICTV та «Україні». Збільшення подається як ініціатива голови уряду без жодних згадок про масові протести й численні заяви опозиційних політиків.

На каналі «Україна», крім звичного звіту про роботу фонду Ахметова, у студії був Борис Колесніков. Із ним обговорювали ключові теми тижня: висилку російських дипломатів, газові справи та питання антикорупційного суду. Цікаво, що Колесніков звертається до ведучої Анни Панової — «Аня», тоді як сама ведуча називає гостя виключно «Борис Викторович».

На «1+1» сюжет Олександра Романюка відстоює інтереси волинського комунального підприємства «Волиньприродресурс». Про створення цього КП особливо піклувався голова облради Ігор Палиця, близький до Ігоря Коломойського (про це вже йшлося в моніторингах: 1, 2, 3). Цього разу правоохоронців звинувачують у тиску на комунальне підприємство. Нас переконують: «Комунальне підприємство заснували торік за рішенням обласної ради. Воно мало вирішити проблему нелегального видобутку бурштину та корисних копалин на Волині. Облрада місяцями збирала документи та дозволи, дотримувалася кожної букви закону». Коментарі прокурора теж є в сюжеті, але за тим журналіст ніби закликає не вірити правоохоронцям: «У Волинській області інші громади уже передали більше 200 гектарів приватним, а не комунальним компаніям. Втім, до них прокурори чомусь не навідувалися. Тому їхні дії вважають не інакше як тиском».

Наступний матеріал — заява колишнього прем’єра Анатолія Кінаха про несприятливий бізнес-клімат в Україні: «Ведуча: Бізнес тікає з України. Попри запевнення влади, практика раптових перевірок, вилучення документації, серверів компанії не припинилася. Заявляє таке президент Української спілки промисловців і підприємців Анатолій Кінах». Жодних коментарів від експертів, вимірюваних даних не наводять.

Про свіжу декларацію Петра Порошенка повідомили на «1+1», згадавши про кошти на відпочинок і змовчавши про витрати на благодійність. Комплексно про доходи й витрати, включно із благодійністю, повідомили на СТБ.

У «Фактах» виходить сюжет-анонс «нового амбітного проекту каналу ICTV “Нові лідери”». Про те, як медіа планує розбудити таланти, розповідає гендиректор каналу Олександр Богуцький.

31 березня, субота

Про декларацію Порошенка, про яку стало відомо ще напередодні, розповіли на «Україні» та 5-му каналі. Додали також звіти про статки Володимира Гройсмана та Андрія Парубія.

На каналі «Україна» з Олегом Ляшком у студії обговорювали зарплати й пенсії, зовнішньоекономічну політику України та скандали у правоохоронних та антикорупційних органах. Політик знову виступив у ролі експерта з усіх питань.

На «1+1» говорили про підвищення тарифів на електроенергію для підприємств. Зокрема, для одного підприємства, ситуація на якому може погіршитися через неспроможність конкурувати з іноземними компаніями: «Кор.: На заводі феросплавів кажуть, їм стає усе важче конкурувати з країнами, де тариф на світло нижчий, а таких країн стає все менше. Наприклад, на біржі в Угорщині вартість світла нижча, аніж та, яку виробляють українські ТЕС. Тобто, припускають експерти, Україні було б вигідніше купувати там, аніж виробляти своє дороге. Інший дивний момент — Україна продає світло в Європу дешевше, аніж своїм підприємствам».

Хоча деякі аргументи справедливі, в сюжеті простежується бажання не так проаналізувати ситуацію, як переконати в потребі підтримати українські підприємства. Про те, що Запорізький феросплавний завод має стосунок до Ігоря Коломойського, в сюжеті, звісно, не кажуть. А от тим, що подорожчання електрики вдарить по кишенях усіх українців, — лякають.

Також на «1+1» видали захопливий сюжет про змагання Z-Games у Буковелі, вочевидь, дбаючи про популярність курорту. Кореспондентка Алла Пасс розповідала про «…грандіозний фестиваль сноуборд-екстріму та вечірок просто неба під наймоднішу музику. Організатори запевняють, аналогів такому дійству в Україні немає».

На «Інтері» Сергій Каплін закликав розірвати відносини між Україною та Міжнародним валютним фондом. Його думка єдина, що звучить у повідомленні. Про свої наміри здобути підтримку на виборах в об’єднаних територіальних громадах Дніпропетровської області та підтримувати село розповідали представники Аграрної партії. Також у випуску — повідомлення про прем’єру вистави «Тато в павутині» від Starmedia. У новині майже не йдеться про саму виставу, але наголошується, як завдяки її організаторам відроджуються регіональні театри.

Тему про перепони на шляху всиновлення українських дітей іноземцями підняли на ICTV.

А от на каналі «Україна» звітували, як фонд Ріната Ахметова бореться із сирітством.

1 квітня, неділя

Новини «Інтера» аналізуються на заміну підсумковому випуску п’ятниці. Розпочали з кримінальних новин: стрілянина в Івано-Франківську, подібні злочини у Дніпрі та Києві.

Далі — заява Петра Порошенка: «Ведуча: Остановить Россию и вернуть мир на Донбасс — призвал президент Украины Петр Порошенко. Об этом он заявил во время встречи с воинами 79-й бригады в Волновахе». Детального репортажу про поїздку Президента на Донеччину не було, лише коротке паркетне повідомлення: був, відвідав, зустрівся, поклав квіти та закликав до миру. Одразу за цим — коротке зведення із фронту й перехід на міжнародні новини. Із регіональних українських тем висвітлювали комунальні негаразди та екстремальні змагання.

Новин із ознаками політичного піару у випуску було дві: в інтересах Аграрної партії та Олега Ляшка. Перші похизувалися підтримкою змагань зі спортивної гімнастики. А поява Ляшка в неділю вже стає звичною для «Інтера». Політик вітав із ювілеєм поета Вадима Крищенка та закликав підтримувати культуру.

Про що говорили на інших каналах цього дня, читайте в моніторингу підсумкових новин.

Підсумок

Протягом тижня виявлено 63 сумнівні матеріали: 46 матеріалів із ознаками замовності, 15 паркетних новин, два промоматеріали власних проектів медіагруп.

Найбільше таких на «Інтері» — 27 матеріалів, двадцять на каналі «Україна», дев’ять на «1+1», шість на ICTV, один на 5-му каналі. Чистими були новини «112», «UA: Першого» та СТБ.

Дев’ять матеріалів в інтересах «Опозиційного блоку»: п’ять на «Інтері», три на «Україні», один на ICTV.

Сім паркетних новин за участі Володимира Гройсмана: по три на ICTV та «Україні», одна на «Інтері».

Шість новин в інтересах Ріната Ахметова на каналі «Україна».

Шість паркетних новин із Петром Порошенком: три на «Інтері», по одній на «Україні», 5-му каналі та ICTV.

П’ять повідомлень просували заяви Сергія Капліна на «Інтері».

П’ять матеріалів присвячені Радикальній партії: три на каналі «Україна», два на «Інтері».

В одному матеріалі на «1+1» просували інтереси заводу, що належить Ігорю Коломойському; двічі піарили «Буковель», загалом три сюжети в інтересах власника каналу. В одному випадку був присутній народний депутат від партії «Укроп» Олександр Шевченко. Загалом інтереси укропівців просували тричі.

Двічі на «Інтері» фактично агітувала за себе Аграрна партія.

Два повідомлення просували інтереси захисту Миколи Мартиненка: по одному на «Інтері» та «Україні». Так само двічі — по одному сюжету на «Інтері» та «Україні» — вихваляли добрі справи Юлії Світличної.

Два матеріали каналу «Інтер» містили маніпуляції на темі мит для добрив, вочевидь, в інтересах бізнесу Дмитра Фірташа.

По одній згадці Юлії Тимошенко та Олексія Савченка на «Інтері», Іллі Киви та Марини Порошенко на «Україні», Анатолія Кінаха на «1+1».

Упереджено критичних матеріалів загалом три. Два на «Інтері»: проти Вадима Рабіновича та Уляни Супрун. Один на «1+1» — із критикою дій Національної ради з питань телебачення і радіомовлення.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації.

comments powered by Disqus