Телеканал RT фальсифікує дані про свої високі рейтинги – розслідування сайту The Daily Beast

Фото: ukr.media

Авторка статті «Путінська пропаганда бреше про свою популярність» Кеті Завадські пише, що редакція The Daily Beast отримала у своє розпорядження документи, які доводять, що реальна аудиторія RT є значно меншою. Документи ці надав Василь Гатов, колишній працівник «РИА Новости» (телеканал RT був заснований у 2005 році агентством «РИА Новости» через його дочірню організацію «ТВ-Новости»).  

У документах йдеться, що з 2005 по 2013 рік російська влада надала фінансування RT у розмірі  61,6 млн. рублів (біля 2 млрд. доларів) – незважаючи на те, що RT позиціонувався лише як «інтернет-медіа компанія». Щоб виправдати перед Кремлем доцільність такого вливання коштів, телеканал завищував дані про свої рейтинги, заявляючи, що охоплення аудиторії у них більше, ніж у СNN чи ВВС. «Але насправді цьому немає доказів, які були б підтверджені надійними іноземними джерелами», - йдеться у статті.  

RT заявляє, що їх аудиторія склала у 2013 році 630 млн. глядачів по всьому світу. «Насправді ця цифра це просто теоретичні географічні межі медіа аудиторії», - випливає із отриманих документів, пише авторка.

Речниця RT Анна Бєлкіна на запит The Daily Beast відповіла, що обсяг аудиторії RT становить 700 млн. глядачів у 100 країнах, в США – 85 млн. Вона послалась на дані дослідження Nielsen, згідно з яким 2,8 млн. глядачів у семи найбільших штатах США щотижня дивляться RT. Однак сам звіт Nielsen (замовлений RT) пані Бєлкіна не надала.

Пан Гатов також пояснив, що на відміну від великих новинних каналів, RT не бере з кабельних провайдерів плату за трансляцію своїх програм, а навпаки - платить їм. Такі провайдери як Dish Network і Time Warner Cable відмовились коментувати умови договору з RТ.

У звіті Nielsen по США за 2012 рік даних про RT немає, оскільки сказано, що досліджують лише ті канали, аудиторія яких є вищою, ніж 18 млн. У звіті Nielsen за перше півріччя 2015 року у США RT також відсутній.  

Документи свідчать, що аудиторія каналу не складає навіть 0,1% від європейської телевізійної аудиторії. Винятком є лише Велика Британія, де в 2013 році аудиторя склала 120 тис. глядачів (175 місце із 278).   

У документах сказано, що за сім років мовлення (дані включно з 2013 роком) RT жодного разу не оприлюднив точні цифри про своб аудиторію, які були б підтверджені достовірними вимірюваннями, а у прес-релізах часто використовується «гра цифр та слів».   

Перебільшеними є також заяви каналу про досягнення в онлайні. 23 млн. переглядів (із 100 найпопулярніших відео) припадає на «легкі новини», на кшталт роликів про метросексуалів. Це значно більше, ніж у роликів за участю західних чи російських політиків. Відео з інавгурацією Володимира Путіна на третій термін подивились лише 200 тис. користувачів.  Серед ста найбільш популярних відео за 5 років, 81% (344 млн. переглядів) – це ролики про катастрофи, стихійні лиха, кримінал. Лише 13 у топ-100 – це ексклюзивні відео RT.  Редакція The Daily Beast проаналізувала дані Youtube-каналу RT за останні роки і зробила висновок, що тенденції не змінились.  

У статті йдеться, що якщо аудиторія CNN, Fox, BBC, CNBC складає мільйони людей щодня, то аудиторія RT насправді – десятки тисячі. 

Нагадаємо, що нещодавно  корпорація ВВС виграла справу проти телеканалу RT  за звинуваченням в інсценуванні сюжету. Телеканал RT у своїй програмі The Truthseeker («Правдолюбець») звинуватив ВВС в тому, що британський канал інсценував хімічну атаку в Сирії та піддав цифровій обробці слова одного з інтерв'юерів.

comments powered by Disqus