Ofcom знайшов порушення в семи програмах RT: одна з них – про Україну

Getty Images

Про це повідомило агентство Reuters.

Регулятор розслідував, чи були порушення правил мовлення в семи програмах російського каналу, які вийшли в ефір у березні та квітні 2018 року. В усіх них не було дотримано принципу неупередженості.

«Взяті разом сім зловживань являють собою серйозне порушення наших правил мовлення. Ми повідомили RT про намір розглянути можливість запровадження санкцій проти каналу», — заявили в Ofcom.

Представники британського регулятора нагадали, що RT позиціонує себе як телеканал, який висвітлює альтернативну точку зору на різні питання, зокрема пов'язані з Росією. Канал, що перебуває в державній власності РФ, наголошував, що не має зобов'язань подавати в ефірі тільки одну точку зору — офіційну російську. Проте в семи проаналізованих програмах мовник не надав достатньо уваги розмаїттю поглядів на ситуацію, заявили в Ofcom.

Зокрема, RT порушив правила в двох програмах, присвячених отруєнню колишнього шпигуна Сергія Скрипаля та його доньки Юлії нервовопаралітичною речовиною «Новачок» в англійському місті Солсбері в березні. Нагадаємо, Велика Британія звинувачує в цьому злочині російську спецслужбу ГРУ. РФ відкидає звинувачення.

У ще одній програмі йшлося про ставлення уряду України до нацизму та ромів. Канал, на думку регулятора, не мав достатньо підстав для критики уряду України. Решта чотири новинні програми стосувалися війни в Сирії, де, як вважає британський регулятор, також не було представлено достатньо різних точок зору.

У RT заявили, що не порушують правил мовлення. Канал також повідомив, що «вкрай розчарований» висновками Ofcom і невдовзі вирішать, як на них реагувати.

Британський регулятор також повідомив, що розглядає додаткові заяви, зроблені RT, і може застосувати до каналу санкції: від трансляції в ефірі заяви з висновками Ofcom, до фінансового покарання чи відкликання в кремлівського мовника ліцензії.

ВВС Україна зазначає, що у Британії аудиторія RT є відносно невеликою: за день телеканал охоплює в середньому лише 122 тисячі людей, маючи частку 0,02%. Тоді як в телеканала BBC News аудиторія становить 2,6 млн людей, а у Sky News – 1,6 млн, згідно з даними рейтингової агенції Barb.

У 2012 році британський медіарегулятор заявив, що новинний випуск про Сирію на телеканалі RT порушує стандарти неупередженості. Тоді Ofcom викликав представників телеканалу, аби розтлумачити їм приписи британського кодексу мовлення. 

У 2014 році Ofcom виявив порушення мовного кодексу Британії у кількох програмах RT, у тому числі в документальному фільмі «Україна. Біженці». Того ж року британці поскаржилися на це медіа через висвітлення катастрофи MH17. Тоді Ofcom попередив телеканал, якщо подібні порушення повторяться, то регулятор вдасться до введення санкцій.

Нагадаємо, у червні Вища рада з аудіовізуальних засобів Франції (CSA) винесла попередження телеканалу RT France за сюжет про Сирію через «нечесність, неточну подачу інформації і відсутність різних точок зору».

У липні стало відомо, що канал перевіряє Федеральна поліція Австралії щодо того, чи не підпадає його діяльність під дії іноземного агента.

comments powered by Disqus