«1+1» шукає дебілів: як телеканали порушували стандарти в новинах 31 жовтня — 5 листопада 2016 року

«1+1» шукає дебілів: як телеканали порушували стандарти в новинах 31 жовтня — 5 листопада 2016 року

17:07,
14 Листопада 2016
1977

«1+1» шукає дебілів: як телеканали порушували стандарти в новинах 31 жовтня — 5 листопада 2016 року

17:07,
14 Листопада 2016
1977
«1+1» шукає дебілів: як телеканали порушували стандарти в новинах 31 жовтня — 5 листопада 2016 року
«1+1» шукає дебілів: як телеканали порушували стандарти в новинах 31 жовтня — 5 листопада 2016 року
Автори:
Висвітлюючи тему квот на радіо, журналісти «1+1» вирішили запитати в народного депутата Сергія Лещенка, чи він дебіл. Загалом експерти ГО «Детектор медіа» нарахували 73 матеріали з ознаками замовності в щоденних теленовинах центральних каналів, що на чотири більше, ніж минулого тижня.

Протягом тижня на «Інтері» виявлено 26 матеріалів із ознаками замовності, 25 на «Україні», сім на ICTV, шість на «1+1», п’ять на 5-му каналі та по два на СТБ та «UA: Першому».

Головними темами новин стали: електронні декларації чиновників, закон про спецконфіскацію та прохання Юрія Луценка позбавити Вадима Новинського депутатської недоторканності.

Головні порушення

«1+1»

Розповідаючи про квоти на україномовні пісні на радіо, «1+1» у матеріалі від 1 листопада вирішив сконцентруватися на сім’ї Сергія Лещенка. Замість приділити головну увагу новому закону, журналісти знайшли народного депутата і процитували йому Facebook його цивільної дружини Анастасії Топольської. У дописі вона називає тих, хто голосував за нововведення, дебілами, тож в ефірі «ТСН» пролунало питання: «Так ви дебіл, чи ні, що ви проголосували за цей закон?». На фразу про те, що депутату це образливо, журналістка відповіла просто: «Я цитую Топольську».

«Інтер»

«Інтер» став єдиним телеканалом, що 3 листопада запросив до студії Вадима Новинського. Нагадаємо, що цього дня Юрій Луценко попросив парламент зняти з нардепа недоторканність. У своїх запитаннях журналісти щосили підігравали депутату й були однозначними: справа проти Новинського — це тиск: «Как вы оцениваете сегодняшнее заявление Генпрокурора и... почему оно появилось именно сегодня?», «Для чего это давление сейчас, как вы думаете?», «Как вы намерены защищаться?».

«Україна»

Телеканал «Україна» двічі за тиждень пропіарив першу леді Марину Порошенко. У понеділок 31 жовтня приводом стали відвідини дружиною Президента відремонтованої школи для дітей із особливими потребами, де пані Порошенко брала участь у тренінгах. У п’ятницю 4 листопада журналісти віддали перевагу розповіді про першу леді, а не конкурсу, який та представляла. У матеріалі акцентували, що саме Марина Порошенко «обирала та нагороджувала переможця» і «обирала подарунок». Сам конкурс газети «День» подано як другорядну інформацію.

Перевагу на телеканалах отримали такі політики й політичні сили:

Петро Порошенко: протягом тижня 5 канал, «Україна», «Інтер» та ICTV випустили про Президента по три піарних матеріали. Їхні колеги з «1+1» обмежилися двома.

Володимир Гройсман: особливу увагу до голови уряду проявили на ICTV та «Україні», згадавши про нього по чотири рази. Двічі згадки про прем’єр-міністра лунали на 5-му каналі та СТБ й один раз на «UA: Першому».

«Укроп»: близьку до Ігоря Коломойського партію піарили на «1+1». Тут же надали ефірний час для «Приватбанку» та одразу двох замаскованих реклам МАУ.

«Народний фронт»: цього тижня єдину рекламу «Народного фронту» можна було побачити на телеканалі «Україна».

«Опозиційний блок»: опозиціонери на своїх улюблених каналах мали навіть більше ефірного часу, ніж зазвичай. На «Україні» можна було чотири рази побачити Юрія Бойка та одного разу Олександра Вілкула, на «Інтері» про Бойка так чи інакше згадували шість разів, про Вілкула тричі, процитували також Юрія Павленка.

«Радикальна партія»: Олег Ляшко став найбільш згадуваним політиком тижня на телеканалі «Україна». Про нього тут ішлося аж п’ять разів.

«Наш край»: партії приділили увагу на ICTV, тут же пропіарили тестя власника каналу — Леоніда Кучму.

«Батьківщина»: на «Інтері» двічі використовували коментарі Юлії Тимошенко.

Детальніше про це читайте на ГО «Детектор медіа» у «Де ти, голубе сизий, взяв ці гроші?» Моніторинг теленовин за 31 жовтня — 5 листопада 2016 року».

Screen Shot, Youtube
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду