205-та істерія

205-та істерія

11:26,
2 Серпня 2015
9075

205-та істерія

11:26,
2 Серпня 2015
9075
205-та істерія
205-та істерія
Пристрасті довкола 205-го виборчого округу в Чернігові в останній тиждень перед голосуванням перетворилися на справжню істерику. Кандидати не гребували оціночними судженнями й маніпуляціями інформацією, аби виставити у найгіршому світлі свого політичного опонента. А деякі телеканали позбавили свого глядача можливості знати, що ж насправді відбувається. Порушення стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», 5-го протягом 20–25 липня 2015 року.

20 липня, понеділок

Напередодні в суботу в Чернігові спалахнув черговий скандал. Одеський губернатор Михеїл Саакашвілі прогулювався з провладним кандидатом від БПП Сергієм Березенком містом. До них підійшов розгніваний Борис Філатов (нардеп, близький до Ігоря Коломойського) і звинуватив Саакашвілі в заангажованості на користь Березенка.

«Інтер» розповів про цей інцидент збалансовано, але доволі стримано. Чіткішу і змістовнішу картинку дала «Україна». Натомість «1+1» про цю суперечку замовчав, але продовжив дискредитувати Березенка: «Парламентарі й частина кандидатів у народні депутати обурені роботою правоохоронних органів у Чернігові. Вони кажуть: на стороні провладного кандидата на скандальному 205-му окрузі увесь адмінресурс разом із міліцією та прокуратурою».

Далі як доконаний факт ТСН розповідає, що, мовляв, затримана днями автівка, в якій купували голоси, належала саме Березенку. Хоча насправді слідство не завершено. Ще й додали обурений коментар кандидата в нардепи по цьому ж 205-му округу Миколи Звєрєва: «…Пан Березенко, використовуючи Раду регіонального розвитку, застосував адміністративний ресурс в небачених масштабах». Обвинуваченому Березенку слова традиційно не надали.

У цьому ж випуску «1+1» ударив Михеїла Саакашвілі у відповідь на його суботню словесну перепалку в Чернігові. Після того, як нова заступниця губернатора Марія Гайдар не відповіла на запитання, з ким воює Україна, ТСН безперервно атакує росіянку. Цього разу кореспондент зманіпулював аудиторією: «Хто підказав Саакашвілі взяти Гайдар у свою команду — на це питання Марія відповідає неохоче. Лише каже, що це були, цитата, “просто рекомендації різних людей”». Цими словами автор сюжету натякає глядачам на приховану змову: мовляв, росіянка, зараз, в Україні, не знає, з ким вона воює, ще й не зізнається, хто її порекомендував на посаду.

«СТБ» від Марії Гайдар також не в захваті. Це видно з контексту цього речення: «Заступниця Саакашвілі не збирається відмовлятися від російського громадянства. Оскільки подвійне в Україні заборонено, залишатиметься підданицею ворожої країни».

Натомість «Україна» — єдиний телеканал, який здогадався розвинути тему глибше. Журналіст у сюжеті поцікавився, а що ж про нове призначення Гайдар говорять земляки, з якими вона безпосередньо працювала. До прикладу, ось слова Микити Белиха, губернатора Кіровської області: «Переходить на работу к людям, отношение которых к нашей стране и нашему народу известно и является резко негативным, воспринимается как противопоставление себя не просто власти, но и всем россиянам». Таким чином, найбільш збалансована й повна інформація про Марію Гайдар вийшла саме на «Україні».

Тим часом «1+1» не може відмовитися від критики Саакашвілі: «"Укрнафта" вимагає від Михеїла Саакашвілі спростування і наголошує, що він поширив недостовірну інформацію. Ця заява розміщена на офіційному сайті компанії. Напередодні у програмі "ТСН. Тиждень" голова Одеської облдержадміністрації розповів, що збитки підприємства становили 70 мільярдів гривень. Коментуючи слова Саакашвілі, один із акціонерів компанії — бізнесмен Коломойський — навіть зауважив, що, виходячи з логіки пана Саакашвілі, цитата, “"Укранафта" може не платити дивіденди”, адже ті сплачуються виключно з прибутку». Позиції самого одеського губернатора, звісно, немає.

Тож допоки ТСН відстоює інтереси свого власника, «Подробности» навпаки — Коломойського критикують (ну й Кабмін заодно, а ще піарять Сергія Капліна): «Больше 7 миллиардов гривен — столько Украине должна нефтяная компания Коломойского — "Укрнафта", подсчитал Сергей Каплин у себя в Facebook. Но Кабмин взымать долги не спешит. И вместо этого, премьер объявляет о начале так называемой "прозрачной" приватизации». Доказів якоїсь провини Яценюка в непрозорій приватизації журналісти не надали, та й не змогли почути позицію як прем’єра, так і Ігоря Коломойського.

Наступний матеріал «Подробностей» — чергове переповідання постів Капліна у Фейсбуку: «Ответственность за Иловайский котел лежит на Авакове и Яценюке. Об этом на своей странице в Facebook написал Сергей Каплин. Он ссылается на сведения нардепа Олега Мусия, который во время Иловайских событий был министром здравоохранения». Ані незалежних експертів, ані можливості відповісти Авакову та Яценюку не дали. Аналогічна ситуація і в наступному сюжеті: «Отчитываясь о проделанной работе в Facebook Арсен Аваков сообщил — в Латвии обнаружено более восьмидесяти миллионов долларов, которые принадлежат Сергею Курченко. Нашли деньги сотрудники управления МВД по возврату активов вместе с латвийской полицией. Однако в центре противодействия коррупции утверждают — для этого у МВД нет ни полномочий ни возможностей». Далі весь матеріал журналіст посилається саме на керівника Центру Віталія Шабуніна як на єдине джерело інформації. Знову ж таки, немає ані позиції Авакова, ані думки незалежних експертів.

У цьому ж випуску «Інтера» — результати соцопитування КМІСу. Інститут зробив дослідження електоральних вподобань українців, а також рівня довіри громадян до президента та прем’єра. «Подробности» вирішили розповісти виключно про Яценюка: «Почти 67 % украинцев недовольны работой Арсения Яценюка. 37,3 % опрошенных оценивают деятельности главы Кабмина "очень негативно", а 29,5 % — "скорее негативно". Позитивной считают работу премьера меньше 17 %. И только 1 % — очень позитивной». Натомість про негативний образ Порошенка в соцдослідженні «Подробности» промовчали.

«Україна» традиційно видала в ефір один хвалебний сюжет про благочинність свого власника Ріната Ахметова.

21 липня, вівторок

Народні депутати-радикали жорстоко побили кандидата в нардепи за 205-им округом Олексія Дурнєва за те, що той прийшов на прес-конференцію лідера їхньої партії Олега Ляшка. Новину про це повідомили всі центральні телеканали, а от про чергу на халявну гречку від «УКРОПу» розповіли лише  «Інтер» та декілька слів «Україна». Натомість інші центральні телеканали змовчали, попри те, що тема Чернігова була головною попереднього тижня.

Хоча «Інтер» професійно зманіпулював у своєму матеріалі на користь провладного кандидата Сергія Березенка. Кореспондент у всій красі розповів про продуктові набори від Корбана, але жодного слова не сказав про порушення його головного конкурента. Ба більше, виставив Березенка дзеркально чистим кандидатом: «Вот — штаб их главного конкурента. На входе надпись — гречки нет». А далі додали коментар представника приймальні ради регіонального розвитку Світлани Петренко: «Останні 3-4 дні люди ображаються і розповідають, що їм хтось телефонував чи десь вони прочитали оголошення на під'їзді, які виявляється розташовані майже по всьому місту, про те, що тут роздають продуктові набори. Ми не роздаємо їх. У нас немає такої діяльності».

Аби закріпити негативний образ Корбана, «Інтер» випустив в ефір наступний матеріал: «Геннадий Корбан в интервью одному из телеканалов рассказал — какие политические силы в Украине финансировала группа "Приват". Кандидат в народные депутаты упомянул Юлию Тимошенко и Андрея Садового». Ми знайшли цей ефір. Ішлося про програму «Hardtalk» на каналі «112». В ній Геннадій Корбан сказав, цитую: «Тимошенко обращалась за помощью… Садовой… Но Игорь Валерьивич (Коломойський. — І.А.) любит покупать победу, как говорится, на столе. Вот вы, так сказать, выиграйте, а потом поговорим. Мы и группа “Приват” использовали такой метод». Однак за весь ефір Корбан так і не сказав про фінансування Садового чи Тимошенко. Немає й коментарів обвинувачених політиків із цього приводу. Але «Подробности» скористалися цією заявою, аби звинуватити «Приват» у розкраданні державних коштів: «В то же время сама группа "Приват" вовсю пользовалась бюджетными деньгами. В частности, "Приватбанк" получил от НБУ 19 миллиардов гривен рефинансирования в прошлом году, и около трех миллиардов — в этом». Однак це також маніпуляція, не підтверджена й не пояснена незалежними експертами. Є лише думки політкоментаторів, близьких до «Опозиційного блоку» — Руслана Бортника та Віталія Бали: «Він (“Приват” чи Коломойський? — І.А.) так нехотя, ніби фактично замазав всі політичні сили тим, що вони не самостійні, що вони залежні від олігархів. І це, безумовно, буде використовуватися під час виборчої кампанії».

Наступний сюжет — знову проти «Привату»: «Руководство “Укрнафты” пытается сорвать проведение собрания акционеров. Об этом на своей странице в Фейсбук сообщил замглавы "Нафтогаз Украины" Андрей Пасешник». Позиції обвинуваченої компанії вкотре немає. Але реклама опозиціонерів є: «“Оппозиционный блок” требует от Кабмина увеличить соцстандарты. В Административный суд уже подан иск о необходимости пересмотреть размер прожиточного минимума в Украине этот показатель почти вдвое меньше реального прожиточного минимума, который зафиксировали в Минсоцполитики».

На «Україні» — традиційний піар-матеріал про Ріната Ахметова: «За все время работы Гуманитарного штаба индивидуальную помощь получили около 5 тысяч жителей Донбасса и переселенцев».

А на «1+1» — порушений баланс думок у справі про вбивство Георгія Гонгадзе: «Напередодні адвокат підсудного Олексія Пукача засумнівався в легітимності судової колегії. Одним із закидів уже колишньому очільнику Апеляційного суду Антону Чернушенку є саме застосування несертифікованої системи розподілу справ, а також ручне втручання в цей процес. Нині прокуратура фактично заперечила обвинувачення Чернушенку, вважають учасники слухання справи щодо Пукача». Журналіст зобов’язаний пояснити аудиторії зрозуміло, у чому ж справа. А в цьому абзаці пересічний глядач нічого й не зрозуміє. Далі весь акцент матеріалу — на потерпілому Олексієві Подольському. Всі коментарі — виключно його. До того ж, вони не мають жодного змістового сенсу. До прикладу: «Єдина програма, яка працює в Апеляційному суді не законна. — Хто вам про це говорив? — Там ні слова немає про це. Ви брешете, ви брешете і нагло». Ні коментарів інших сторін, ні пояснення аудиторія ТСН не побачила.

Тим часом 5 канал пропіарив міністра інформполітики Юрія Стеця: «Не глушити телеканали бойовиків, а на їхніх частотах відновити українське мовлення. Таке завдання оголосив міністр інформаційної політики Юрій Стець. Він зазначив — на окупованих територіях використали частоти, які належать саме українським каналам. І необхідно розвинути потужність українських передавачів, що надасть можливість заповнити ефірний простір вітчизняними телеканалами». Однак реальних механізмів, чіткого плану впровадження, дат, тощо, міністр, як завжди, не назвав. Не вимагали цього й журналісти. Їх влаштувала популістична риторика Стеця.

22 липня, середа

Істерія в Чернігові продовжується. Люди, яким не вистачило безкоштовної гречки від «УКРОПу», перекрили дорогу і вимагали своїх пайків. Про це знову розповіли чомусь лише «Інтер» та «Україна». Інші телеканали змовчали, хоча, навпаки, були зобов’язані донести інформацію про підкуп виборців до глядачів.

Натомість канали сконцентрувалися цього дня на іншій важливій темі — обранні нового керівника «Укрнафти». Ним став британець Марк Роллінз. «1+1» розповів про це виключно коментарями свого власника Ігоря Коломойського (компанія якого має 42 % «Укрнафти»). Зрештою, олігарха його журналісти подали як доброго самаритянина: «Приватні акціонери кажуть — кандидатуру (Роллінза, — І.А.) вирішили підтримати, щоб не загострювати ситуацію навколо "Укрнафти" і дати їй можливість нормально розвиватися». І закріпили коментарем Коломойського: «Вся эта процедура, все что происходило с этим директором — это есть единое одно целое большое нарушение наших соглашений, акционерных соглашений, устава компании. Мы закрыли на это глаза, дали возможность провести это бесконфликтно».

Натомість «Інтер» нагадав глядачам весь бекґраунд із «Укрнафтою»: «Эти решетки у здания "Укрнафты" уже 4 месяца. Клетка вместе с вооруженной охраной появились весной, как реакция миноритарного акционера на попытку государства вернуть контроль над компанией». Далі журналісти пояснили, що змінити керівництво компанії дозволив закон, згідно з яким збори акціонерів можна проводити за кворуму 50, а не 60 %, як було раніше: «Это, считают компании подконтрольные Коломойскому, нарушает их права как акционеров. Поэтому обратились в Лондонский арбитраж».

Негативний образ «Привату» закріплюють можливими втратами держави через компанію: «Кроме того, есть еще один иск компаний группы "Приват" в Стокгольмский арбитраж. Касается он газа, детали, не обнародовали, но убытки, которые может понести Украина, если проиграет суд — более 5 миллиардов долларов». Майже ідентичний сюжет з’явився на ICTV. «Україна» про зв’язок «Укрнафти» з Ігорем Коломойським обмовилась лише одним реченням. «5 канал» повідомив лише сухі результати засідання.

Тим часом ТСН продовжує дискредитувати Михеїла Саакашвілі, повторюючи стару інформацію: «Три дні тому у прямому ефірі "ТСН. Тиждень" губернатор Одеської області звинуватив бізнесмена у контрабанді та спробі дати хабара грузинським чиновникам. Однак на питання, чи є у Саакашвілі докази, він ухилився. Ігор Коломойський вважає такі звинуваченнями наклепом. Свою честь відстоюватиме у суді».

Наступний матеріал — також про Одесу: «Нардепи та одеські можновладці захопили ласі шматочки біля Чорного моря та Дністра. За заповідну зону без елітних забудов активісти борються десятиліттями, але поки що марно». Але це не вся правда, оскільки Саакашвілі нещодавно зніс деякі приватні паркани на пляжі, щоб дати доступ до моря усім охочим.

Допоки ТСН топить одеського губернатора, «Інтер» піарить компанії свого власника Дмитра Фірташа і заодно критикує Арсенія Яценюка:

  1. «Агентство Дмитрия Фирташа назвало условия привлечения инвестиций»
  2. «Федерация работодателей Украины требует от правительства прекратить дискриминацию украинского бизнеса во время приватизации стратегических объектов. Речь идет о заявлении Арсения Яценюка о том, что в приватизации должны участвовать исключительно иностранные инвесторы». Але прем’єр такого не казав. Яценюк лише зауважив, що хотів би заохотити іноземців до приватизації українських підприємств, бо це допоможе перемогти корупцію. Однак про виключну перевагу закордонним інвесторам не йшлося.
  3. «Новый трудовой кодекс может превратить украинцев в рабов. Яценюк продвигает проект, который полностью ущемляет права работников, говорят в Конфедерации свободных профсоюзов». І знову маніпуляція. «Подробности» вчепились до двох норм, а насправді, нових проект трудового кодексу має й покращення. Однак, крім критики нового проекту трудового кодексу, глядачі більше нічого не отримали: ні позитивів нового кодексу, ні думки незалежних експертів.
  4. «Позитивного решения о втором транше, напомню, в Украине ждут с конца прошлого месяца. Яценюк с треском провалил инвестиционное турне за границу. Так считает нардеп Вадим Рабинович». І знову жодних підтверджень чи доказів, балансу й позиції Яценюка немає.

Наступні два сюжети нібито свідчать про повну кризу коаліції:

Юрій Луценко: «Чесно скажу — коаліція зараз знаходиться в суперкризовому стані. Дійшло до того, що ніхто не хоче бути координатором коаліції. По черзі, до речі, Юлії Володимирівні».

Оксана Сироїд «признала, что законодательная ветвь власти отнюдь не самостоятельна в своих решениях». Хоча це лише трактування її слів «Інтером». Адже потім йде оригінальний коментар народної обраниці: «Поки що ми не маємо парламенту як повноцінного незалежного представницького органу народу, який може контролювати уряд. Ми змирилися з тим, що велика частина порядку денного формується поза стінами парламенту».

Тим часом «Україна» піарить Опозиційний блок: «"Оппозиционный блок" полностью поддерживает эту инициативу (вимогу деяких активістів підвищити прожитковий мінімум, — І.А.), и будем со своей стороны оказывать всю юридическую поддержку, сопровождение в судах. Мы настаиваем на том, чтобы прожиточный минимум был пересмотрен и все социальные стандарты были проиндексированы», і Гумштаб Ахметова.

23 липня, четвер

Перипетії в 205-му окрузі в Чернігові тривають.

«1+1» вкотре подав однобоку інформацію, захищаючи інтереси близького до Ігоря Коломойського Геннадія Корбана. Він разом з іншими нардепами приїхали під стіни міськвідділу міліції. Звинувачували його керівника у тому, що міліція Чернігова не розслідує справу з авто, в якому були соціальні угоди з виборцями за голоси:

«Геннадій Корбан, кандидат у народні депутати: "Был задержан автомобиль с оружием, с деньгами. Человек (начальник міліції Чернігова Антон Шевцов. — І.А.) сделал заявление, что он ничего не видел, что он ничего не знает"».

Далі сюжет побудували на коментарях громадського активіста Максима Іванчука, який стверджує, що бачив очільника міліції Чернігова в якості начальника служби безпеки Сергія Березенка. Однак жодних підтверджень активіст не надав. Потім він стверджував, що місцеві зізнались йому. Мовляв, «Березенко выдает по 400 гривен. За что он выдает, они никто не сказал. То есть мы подозреваем получается за каждый голос», — додав активіст. Матеріал закріпили коментарем юриста правозахисної організації «Січ» Оксани Томчук: «Фактично зараз міліція города Чернігова керується людиною, яка безпосередньо не лише приймала участь в організації, в реалізації цієї злочинної схеми, але і фактично виступила її організатором». Цікаво, що пан Іванчук працював у штабі Березенка напередодні, а потім виступив на прес-конференції в приміщенні інформагентства «УНІАН», яке належить Ігорю Коломойському.

В «Інтера» було оригінальніше трактування перебування Корбана під відділенням міліції. Вночі правоохоронці провели рейд по місту, вилучили зброю і затримали 10 молодиків: «Один из них, по словам милиции, был охранником у одного из кандидатов в депутаты. Этой же ночью обыски прошли в гостинице "Украина", где живут люди из штаба кандидата Геннадия Корбана. Сам он сегодня приехал в горотдел милиции подать заявление на действия правоохранителей». І тут ми уже бачимо кардинально іншу картинку, ніж подав «1+1». Тим паче, сам Корбан підтверджує слова «Подробностей»: «Я вот приехал для того, чтобы поинтересоваться какие были обыски, кому что подкинули. Людей, которые здесь помогают мне, у них нет никакого оружия».

Далі у випуску «Інтера» — антиреклама Корбана словами нардепа від БПП Вадима Нестеренка, який взагалі не має причетності до виборів у Чернігові:

«Журналист: Рядом со мной сейчас депутат, член фракции Блока Петра Порошенка Вадим Нестеренко. Вадим, вот после событий Майна все ждали, что выборы в Чернигове станут этаким эталоном того, как должен проходить избирательный процесс…

Вадим Нестеренко, депутат Блока Петра Порошенко: Сегодня как вы знаете на 205-м избирательном округе Чернигова мы видим полный набор всех грязных технологий, начиная от подкупа продуктовыми наборами, борщами. Сегодня все смотрят — удастся ли технологии подкупа за продуктовые наборы. Если она сработает — и люди выберут продуктовые наборы — то все местные элиты на местных выборах возьмут эту технологию на вооружение. И мы имеем все шансы скатиться в какую-то африкано-банановую республику».

«Україна» залишилася нейтральною у висвітленні 205-го округу, але не залишилась осторонь перипетій у коаліції. Для піару у студію запросили радикала Олега Ляшка. Говорили як про побиття Дурнєва в Чернігові, так і про коаліцію. Ведуча тут явно не дотрималась професійних стандартів:

«Ведущая: Вы заявили, что не собираетесь выходить из коалиции. Мне кажется, что было бы честно выйти и перейти в оппозицию. Отозвать своего вице-премьера. Раз уже вы фактически заявляете оппозиционные к власти меседжи. Может выйдете все таки?»

А ось головним меседжом Ляшка в цьому ефірі стала критика Порошенка: «Подання на арешт Лозового було здійснено за команди президента Порошенко. Тому що він особисто мені погрожував внесенням подання, яке ми не будемо голосувать за особливий статус Донбасу».

Тим часом «Інтер» продовжує дискредитувати уряд і Арсенія Яценюка, не даючи їм можливості відповісти на обвинувачення, а також піарити опозиціонерів:

  1. Лідію Гаврилову призначили керівником Держфінінспекції. Журналісти скористались цим, аби вкотре нагадати аудиторію про обвинувачення екс-голови Держфінінспеції Миколи Гордієнка: «Его Кабмин отстранил после того, как тот обнародовал факты коррупции на сумму более семи миллиардов гривен в правительстве Яценюка».
  2. «Премьер-министр Украины должен уйти в отставку по собственному желанию. К этому призывает Арсения Яценюка "Оппозиционный блок". Работа главы Кабмина — сплошной провал. В этом убежден нардеп Евгений Мураев».
  3. Лідер Опблоку Олександр Вілкул кинувся захищати «Южмаш»: «Доведение "Южмаша" до отключения электроэнергии и невыплата заработной платы — это преступление перед государством. Я напомню, что я подал пакет законопроектов, которые предусматривают прямое бюджетное финансирование».

Тим часом «СТБ» вколов Ігоря Коломойського словами одеського губернатора: «Несколько дней тому назад этот порт Іллічівський оформил договор на эти первый, второй причал с оффшорной компанией. Причалы уплыли с контроля украинского государства. Уплыли с контроля украинского бюджета. Все растарможки происходят через брокерскую компанию “Милениум” господина Коломойского и Крука». Можливості відповісти на обвинувачення ні Коломойському, ні Круку не дали.

На «Україні» натомість — чергова реклама Гумштабу Ріната Ахметова.

24 липня, п’ятниця

«Інтер» продовжує підтримувати кандидата в депутати за 205-им окрузгом від БПП Сергія Березенка. Йому спеціально дали слово в прямому ефірі:

«Журналист: И в данный момент рядом со мной кандидат в народный депутаты по 205-му округу Сергей Березенко. Сергей, в последние дни идет такая информация на всю Украину с вашего округа, ну скажем не та наверное, которая бы и вам хотелось наблюдать. Скажите — насколько важно в этих условиях люди не побояться придти проголосовать. И может быть пару слов о том — что у вас здесь происходит в последнее время?

Сергей Березенко, кандидат в народные депутаты: Я бы очень хотел, чтобы остановили панику. Потому что искусственно созданная паника приведет к тому, что люди побояться придти на избирательные участки. Вы сами видите — сейчас атмосфера праздника. Сегодня последний день агитации. И люди действительно устали от этого, от всей избирательной кампании со всеми этими технологиями, не очень правильными, которые проходили на округе. Но сейчас спокойно. Люди уверены в том, что они смогут сделать правильный выбор».

Також слово в прямому ефірі надали й кандидату від опозиції: «В данный момент со мной еще один участник избирательной гонки в 205-м округе — это Алексей Демьяненко, кандидат на выборы от "Оппозиционного блока" на 205 округе. Он готов рассказать, как посреди новостей, взрывов, гранатометов и провокаций себя сейчас чувствует оппозиция, и насколько легко участвовать в предвыборной гонке»

Інші телеканали були стримані і просто мовчали, порушуючи найголовнішу засаду професії — інформувати. Лише ICTV ще додав інтерв’ю з Геннадієм Корбаном, а зранку в ефірі дав слово і Сергієві Березенку.

Незважаючи на чернігівські перипетії, «Інтер» стабільно рекламує «Опозиційний блок»:

«Евродепутаты поддерживают курс Украины на децентрализацию. Об этом шла речь на встрече с представителей Оппозиционного Блока и делегатов Европарламента».

«Очередная попытка зарегистрировать "Оппозиционный блок" в Харьковской области. Уже — шестая.Сегодня представители политсилы снова отнесли документы в управление юстиции. Их приняли.Поддержать "Оппозиционный блок" пришли его сторонники». Аналогічний матеріал вийшов і на «Україні».

І критикує уряд, не даючи йому права відповіді: «Сегодня Киев погасил процент по еврооблигациям. Речь о 120 миллионах долларов. В Кабмине ранее сомневались, найдутся ли деньги». В числі економічних експертів чомусь вклинився опозиціонер Володимир Гусак: «Радіти тут нема за що. І річ навіть не в тім, що ця виплата була відносно невеликою. Економіка України працює дуже погано. І в першому півріччі цього року виробництво впало на 20%. А основне завдання уряду — це якось отримати черговий транш від МФ».

А ще піарить Федерацію роботодавців, якою керує власник «Інтера» Дмитро Фірташ: «Госслужба занятости закрывается. Вместо нее с 1 января следующего года будет Национальное агентство по занятости.Проект закона о реформе службы уже пишут. КОР: Эффективным новое агентство будет, если провести настоящие реформы, а не просто сменить название, говорят в Федерации работодателей и подчеркивают: именно за счет работодателей фонд соцстрахования платит пособия по безработице, а служба занятости существует как таковая». І в цьому ж сюжеті рекламує Сергія Капліна: «Центр фінансується на надзвичайно серйозному ріні. Це дуже багато мільярдів українських гривень. Які можуть потрапити в брудні руки когось із спільників, "поддєльніків" Яценюка в разі, якщо його авантюра з переформатуванням Центра в агентство відбудеться». І знову «Інтер» залишає Яценюка без можливості висловити свою позицію.

Тим часом ICTV вкотре вколов Коломойського: «"Укртатнафта", яку контролює група "Приват" Ігоря Коломойського, заблокувала майже 20 тисяч тонн державної нафти, вартістю до 200 мільйонів гривень, вимагаючи сплатити борг за збереження майже 240 тисяч тонн палива. Про це повідомляє "Дзеркало тижня"». «Приват» знову не зміг висловити своєї позиції в ефірі.

Цього дня проектом трудового кодексу уже обурювався не «Інтер», а «Україна»: «В Конфедерации работодателей проектом Трудового кодекса не довольны. Новации называют косметическими. Они не улучшают ситуацию на рынке труда, а в некоторых случаях дуже усугубляют её». І знову глядачі не почули жодного аналізу цього кодексу, його плюсів та мінусів, і коментарів експертів. За весь тиждень його не проаналізував якісно жоден з центральних телеканалів.

Також в ефірі «України» — гість: лідер «Опоблоку» Олександр Вілкул. Його запросили висловити «мнение оппозиции по самым ярким политическим темам», що уже свідчить про замовний характер цієї розмови. Замість чітких відповідей Вілкула аудиторія почула таке: «Власть постоянно друг-друга сажает, потом выпускают, обвиняют в коррупции, воровстве. Потом извиняется. Это у правящей коалиции сегодня появилось в такой вид спорта. Но только народ живет все хуже, все больше нищает. И коррупции меньше не становится. Мы в любом случае не будем поддаваться каким-то голославным заявлением. А будем смотреть на факты, которые будут представлены, и после этого принимать решение». Не забуває канал і про щоденну порцію благодійності від Ріната Ахметова.

25 липня, субота

Вибори в Чернігові тривають. «Інтер» вкотре недоречно запросив в ефір міністра юстиції Павла Петренка, аби той дав свою оцінку виборчому процесу в Чернігові.  Виборчий процес не входить в обов’язки Мін’юсту! Як і майже весь перелік тем, на які запрошують поговорити пана Петренка.

Тим часом «1+1» піарить Борислава Березу: «Відсутність реакції з боку чиновників побачив і нардеп Борислав Береза. Каже — на його дзвінки ні в КМА, ні в автодоріг, якому належить ця територія, сьогодні не відреагували. Хоча б мали — нардеп вказує на численні порушення. Цей нічний клуб під стратегічним об'єктом, мостом, і паркан з колючою проволокою на підході до води», і Бориса Філатова: «Реабілітація риболовлею. У Дніпропетровську для бійців АТО та поранених, які одужують у місцевих лікарнях і військовому шпиталі, організовують виїзди на природу», «Есть вопросы, связанные с посттравматическим синдромом, каже нефахівець Філатов. — И люди нуждаются в релаксации, люди нуждаются в реабилитации. А рыбалка, водная гладь, концентрация на поплавке — это очень очень хорошая тренировка».

А ось «Україна» знову не обходиться без традиційного сюжету-оди на адресу Ріната Ахметова.

ВИСНОВКИ

Оскільки інші центральні телеканали не розповідали про перебіг виборчої кампанії в Чернігові, єдиними джерелами інформації для аудиторії став «1+1» із порушенням усіх журналістських стандартів на користь Геннадія Корбана. «Інтер» та «Україна» висвітлювали вибори найповніше, однак часом «Подробности» ставали на бік провладного Сергія Березенка. 5 канал виборів у Чернігові взагалі не помітив. На інших каналах були поодинокі матеріали, які не давали глядачам розуміння ситуації. Також упродовж тижня знову викристалізувалася політика «Інтера» з дискредитації Яценюка і його команди. Загалом упродовж тижня ми нарахували 48 матеріалів із ознаками замовності. Джинсовим лідером стабільно залишається «Інтер» (25 матеріалів із ознаками замовності), далі — «Україна» (11), «1+1» (8), ICTV (2) та СТБ (1).

У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Скрін-шот Подробности
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2022 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду