Автор The Guardian вигадував коментарі спікерів – після перевірки з сайту видалено 13 публікацій

Фото: REUTERS/SUZANNE PLUNKETT

Про це йдеться у зверненні до читачів від редакторки американського відділу видання, Лі Ґлендінінг.  Повідомляється, що з сайту видалено 13 публікацій (12 новин та одну колонку) – це відбулось після розслідування, яке розпочалось через звинувачення у фальшивих коментарях.  

Усі матеріали авторства Джозефа Майтона - він співпрацює із виданням із травня 2015, загалом як фрілансер написавв 60 матеріалів. Більшість матеріалів  стосувались подій у Каліфорнії, де він проживає останнім часом.  

Підозри у редакції виникли тоді, коли кілька джерел звернулись до видання та зазначили, що насправді не контактували із автором та не давали йому коментарів, які подаються у матеріалах.  Редакція найняла «фактчекерів», які почали перевіряти усі статті автора  у пошуках доказів фальсифікації:  зокрема, подій, яких насправді автор не відвідував, та вимишлених коментарів.  

«Наші редактори двічі зустрічались з Майтоном та десятки разів писали йому листи, надавши більше місяця з часу першого звинувачення, основне прохання було – надати нотатки, записи розмов, контактну інформацію та інші докази, - пише  Лі Ґлендінінг . - Всі докази, які він надіслав, були взяті до уваги, але він не захотів чи не був не спроможний надати інформацію щодо більшості джерел».  У розмовах із редакторами автор заперечував порушення у своїй роботі.

За результатами перевірки було видалено 13 матеріалів. У деяких статтях, які лишились на сайті, були видалені деякі коментарі із відповідними примітками на початку.  Водночас були й інші статті автора, де не було знайдено помилок.  

Редакція вибачилась перед читачами та пояснила таку помилку тим, що вона щороку отримує тисячі ідей і текстів від фрілансерів, більшість з яких працює дистанційно, часто у різних куточках світу. Незважаючи на те, що кожен автор має підтвердити згоду дотримуватись етичних стандартів видання, інформацію часто важко перевірити.  Майтон, за словами редакторки, писав для видання лише час від часу, із ним працювало багато редакторів. «Спочатку його матеріали відповідали нашим стандартам, тож у нас склались трудові відносини із взаємною довірою», - пише вона.

«Вкрай складно виявити сфальшовані цитати – голоси людей на вулиці, які пізніше неможливо перевірити, наприклад», - зазначає  Лі Ґлендінінг.  Щоб запобігти таким ситуаціям у майбутньому, редакція обіцяє більш ретельно перевіряти бекграунд та досвід фрілансерів, аби переконатись, що ці люди справді заслуговують довіри.   По-друге, редактори будуть більш уважно вивчати матеріали, де джерела лишаються анонімними та визначати, наскільки вагомою є причина анонімності.

Нагадаємо, що у квітні стало відомо про звільнення редактора американського видання The Daily News через видалення посилань на першоджерела - у трьох випадках редактор видалив посилання на джерела, через що фрагменти зі статей стали схожими на плагіат. 

comments powered by Disqus