Вибори «Простих людей»

Скрін-шот Подробности

6 липня, понеділок

Генпрокуратура відкрила кримінальне провадження через так звані рюкзаки Авакова. Журналіст «Інтера» Роман Бочкала розкопав цю тему, доводячи, що рюкзаки для військових, які закупили в МВС, задорогі. Ба більше, їх ніде немає. І все в сюжеті «Подробностей» ніби й добре, й логічно, однак коментар обвинуваченого Авакова — вирвано з одного контексту і вміщено в інший. Ось ці слова міністра: «Я был честный человек, сидел в тюрьме. Участвовал в революции. Понимаешь, освобождал Харьков, Мариуполь, не для того, что бы поганцы с "Интера" мне пришивали какую-то чушь», — не реакція на рюкзаки, а його відповідь на запитання активістів про хабарництво в міліції. Переконатися в цьому можна тут.

Колеги з «Інтера» зімітували баланс думок і обдурили свого глядача. Ще й пропіарили у цьому ж матеріалі свого улюбленця Сергія Капліна. Однак цього разу його протитрували не як нардепа від Блоку Порошенка, а як лідера «Партії простих людей». Коментар Капліна не мав жодної ваги в конкретному матеріалі про розслідування ГПУ: «…Або ми доведемо справу до кінця і винні в мародерстві, зароблянні грошей на горі, на біді наших простих солдатів, хлопців, будуть покарані. Або нам тоді взагалі невідомо для чого потрібна ГПУ».

Далі у випуску — «Подробности» вперше взялися критикувати губернатора Одещини Михаїла Саакашвілі: «Народный депутат от "Радикальной партии" Игорь Мосийчук сообщил, что в 11 июня Михаил Саакашвили летал в Киев на частном самолете. Принадлежит самолет внефракционному народному депутату Константину Жеваго. Из-за подобного инцидента с самолетом олигарха на прошлой неделе своего поста лишился министр экологии Игорь Шевченко». Саакашвілі можливості прояснити ситуацію не дали, та й перевірити інформацію, надану Мосійчуком, журналісти не додумалися.

«Інтер» укотре повертається до теми Одеського нафтопереробного заводу. Мовляв, «Укртранснафтопродукт» вивозить невідомо куди паливо, заарештоване правоохоронцями. А «долг перед коллективом достиг 40 миллионов гривен». Цим обурився опозиціонер Микола Скорик: «Работники завода совершенно справедливо говорят о том, что если такое количество нефтепродуктов было реализовано, то неужели нельзя было малую часть этих денег заплатить людям! Неужели сложно было это сделать, неужели это не вписывается в законные нормы?». Однак у матеріалі ні слова немає про те, скільки палива реалізували й де. Немає й коментарів правоохоронців чи керівництва області, про яке згадували журналісти. До того ж, кореспонденти каналу замовчали дуже важливу інформацію про підприємство: його працівники самі просять визнати завод банкрутом. А цього ж дня, 6 липня, відбулося чергове засідання у справі, на якому суд постановив: Одеський нафтопереробний завод повинен повернути борги за електроенергію у розмірі 924213,81 грн. Відповідне рішення є у Єдиному державному реєстрі судових рішень.

У цьому ж випуску «Подробностей» — ще одна реклама опозиціонерів: «Три месяца мы уже судимся с правительством [щоб скасувати постанову Кабміну про те, що міграційна служба має право без попередження перевіряти наявність вимушених переселенців за місцем тимчасової реєстрації. — І.А.], — знову скаржиться депутатка Наталія Королевська. — Их садистское отношение к людям в нашей стране, которые пострадали больше всего в результате конфликта — недопустимое…». Позиції уряду й незалежних експертів традиційно немає. Ідентичний матеріал вийшов і на «Україні», однак замість Королевської обурювалась переселенка-позивальниця Олена Прядко. Також в ефірі «Событий» — обов’язковий піар-матеріал про благочинства Ріната Ахметова.

Тим часом СТБ рекламує «Опозиційний блок»: «До Євросоюзу через референдум. З такою пропозицією виступив голова тіньового уряду Борис Колесніков…». Ідентична ситуація й на ICTV.

А «Інтер» кинувся захищати обвинуваченого у вбивстві Олеся Бузини. Матеріал побудовано виключно на нічим не підкріпленій позиції захисту, а наприкінці обвинувачений Андрій Медведько ще й звернувся до матері вбитого журналіста: «Можливо, ваш син став такою розмінною монетою, як і я. Тому що іде дискредитація добровольців, іде прибирання старих ворогів, яких вони не можуть забути. І все це знову-таки на руку Росії , абсолютно».

7 липня, вівторок

«Подробности» продовжують розвивати тему «рюкзаків Авакова»: «Роман Бочкала рассказал прокуратуре о “рюкзаках Авакова”. На допросе звучала и фамилия бывшего заместителя министра — Чеботаря». До чого тут Чоботар і яка його провина — невідомо.

Також «Інтер» не припиняє дискредитувати Арсенія Яценюка і його оточення. Цього дня — трьома матеріалами:

«Премьера обвиняют общественные организации. Говорят, Яценюк не сдержал слова относительно антикоррупционного агентства. Еще три недели назад он обещал поменять представителя правительства в конкурсной комиссии по избранию членов Нацагенства. Или отдать это место активистам. Но воз и ныне там». Які організації й де позиція Яценюка — глядач не дізнався.

Голова уряду пропонує об’єднати зусилля держави і групи «Приват» у сфері енергетики. І створити нафтовий гігант — вертикально інтегровану компанію на базі «Укрнафти», «Укртатнафти» та «Укратранснафти». Енергетичний експерт одразу звинуватив прем’єра в лобіюванні інтересів: «Третій енергопакет передбачає, що вертикально інтегровані компанії — фінансові чи газові — вони повинні бути роз'єднані, — пояснює експерт Юрій Корольчук. — А тут навпаки ми чуємо пропозицію з'єднати активи, які є. Я би розцінював оці такі заяви Яценюка по великому рахунку лобістська підтримка групи "Приват"». Висловити свою позицію голові Кабміну вкотре не дали, зате знову записати недоречну думку нардепа Сергія Капліна з цього приводу не забули: «Сергей Каплин считает намерения премьер-министра преступными, поскольку они ставят под угрозу энергонезависимость государства».

«Экс-министр экологии Игорь Шевченко назвал премьера Яценюка манипулятором. В своем интервью "Украинским новинам" Шевченко обращает внимание — если его уволили за перелет частным самолетом. То логично было бы уволить и руководство "Ощадбанка" и всех, кто летал чартером в Варшаву». І знову Яценюк відповісти на обвинувачення не зміг.

Далі «Подробности» продовжують дискредитувати одеського губернатора Михаїла Саакашвілі: «Почему Михаил Саакашвили оказался на том скандальном заседании комиссии и что за компанию лоббировал — и лоббировал ли — рассказал представитель МАУ Арон Майберг — на своей пресс-конференции». Відбулася доволі кумедна ситуація: вперше компанії МАУ дали висловити свою позицію в ефірі «Інтера» [МАУ — компанія, яка належить Ігорю Коломойському, опоненту власників телеканалу «Інтер» Дмитра Фірташа та Сергія Льовочкіна. — Ред.]. Зробили виняток заради критики Саакашвілі: «Он встречался с акционерами этой компании Atlasjet, эта компания сказала ему, что готова миллиарды долларов инвестировать в Одессу, но при этом сказала, что для нее важно получить маршруты из Одессы. Очевидно для него было очень важно, чтобы этот маршрут именно получила "Атлас Джет"», — каже голова наглядової ради МАУ Арон Майберг.Далі журналісти балансують, мовляв, Саакашвілі поки не відреагував на заяву МАУ, і різко переходять на критику самого власника компанії Ігоря Коломойського: «Впрочем, к самому Майбергу было немало вопросов. О работе компании и о платных услугах на борту», «На борту Международных украинских авиалиний — все платно, кроме водички. А это Светлана. За перелет из Берлина в эконом-классе заплатила за себя и детей больше тысячи евро. Сервисом возмущена». Відповісти на обвинувачення цього разу МАУ вже не дали.

Натомість канал «1+1», яким володіє той же Ігор Коломойський, запустила в новинах відверту комерційну рекламу МАУ: «Тариф на годину польоту у найвідоміших лоукостерів Ryanair та ЕasyJet складали в 2014-му 36 та 59 доларів відповідно. У "МАУ" ця цифра сьогодні 33. Завдяки здешевленню, кажуть у "МАУ", українці почали літати навіть частіше ніж у 2013-му».

«Інтер» же традиційно рекламує «Опоблок». Цього дня — двома матеріалами:

«Юрий Бойко призывает парламент разработать и принять политическую дорожную карту урегулирования конфликта на Донбассе»;

«Оппозиционный блок предлагает отменить пропуска для льготной категории — пенсионерам, инвалидам и детям. Километровые очереди и многочасовые ожидания под палящим солнцем». Ідентичний сюжет вийшов і на «Україні.

І не забуває піарити Агентство модернізації України, до створення якого долучився власник каналу Дмитро Фірташ: «В Агентстве модернизации Украины один из вопросов стоит — это рабочие места, — каже олігарх. — Сколько мы можем, благодаря этой программе, создать рабочих мест. Я считаю, что мы должны восстановить хотя бы эти 2 миллиона, которых потеряно — это как минимум. А как максимум — выйти хотя бы до 5 млн создания робочих». Аналогічні пропозиції почули й глядачі «України», яка в цьому випуску запросила у студію донецького міського голову Олександра Лук’янченка. Він в ефірі розхвалював Ріната Ахметова: «Я вспоминаю то заявление, которое год назад, как раз годовщина, когда в город Донецк вошли войска стрелков Гиркина. И тогда наш земляк Ринат Ахметов заявлял, что Донбасс бомбить нельзя. И только мир, и только мир может избежать тех жертв, которые на сегодняшний день мы имеем».

У журналістів ніби випадково в цей час під рукою опинились записи цих заяв Ахметова: «Прямая речь, о который вы говорили уже готова к эфиру. Давайте послушаем». Канал дав декілька хвилин архівного відео олігарха! А потім розповів нову порцію благодійності про Ахметова.

8 липня, середа

І знову найбільше «грішать» «Подробности»: «Дать оценку высказываниям Арсена Авакова, которые "противоречат стандартам Совета Европы". С такой просьбой "Оппозиционный блок" обратится в международные инстанции. Об этом заявил сегодня нардеп Николай Скорик. Глава МВД — говорит Скорик — по заказу от фракции "Народного Фронта" — без суда и следствия может любого политического оппонента заклеймить словами "убийца" и "преступник". А графоманские посты в Фейсбуке от Авакова — это всего лишь имитация работы МВД, на деле же — грубое нарушение прав и свобод человека, — уверен депутат».Ні «Народному фронту», ні Арсенію Яценюку слова не надали.

Зате наступний сюжет — знову реклама Опозиційного блоку. Вони обурились, що чотири райони Харківської області отримали більше фінансування, ніж інші: «Оппозиционеры называют это "политической коррупцией". Мол, таким образом пропрезидентские силы пытаются завоевать симпатии избирателей. А параллельно — отсеять конкурентов».

Також «Інтер» знову не до ладу приліпив у сюжет про колишню дружину бізнесмена Тищенка коментар Сергія Капліна, який не має нічого спільного з цією справою. Але «Подробности» вважають, що ось це — суспільно вагома інформація: «Колишніх дружин у політиків не буває. Це майже завжди гаманці, в яких ховаються мільярди гривень».

Займається передвиборчою кампанією і «1+1», всіляко захищаючи кандидата в нардепи, близького до Ігоря Коломойського, Геннадія Корбана. Він балотується по 205-му окрузі: «В Чернігові прокуратура поставила під загрозу проведення виборів народних депутатів у 205-му виборчому окрузі. У фінальний день прийому подань від кандидатів на членів дільничних виборчих комісій правоохоронці вилучили оригінали заяв. А це означає, що окружна виборча комісія завтра не зможе розпочати жеребкування і не сформує дільничні виборчі комісії у передбачений законом термін. Народні депутати припускають, що такий перебіг кампанії може бути вигідний провладному кандидату. Ним вважають Сергія Березненка. Саме він не знайшов часу прокоментувати ТСН ситуацію на окрузі».

Серед «експертів» — також близький до Ігоря Коломойського Віталій Купрій [сьогодні народний депутата, був радником Коломойського, коли той очолював Дніпропетровську ОДА. — Ред.]: «Ну це цинічна, ганебна спроба знову ж таки, як це робили при режимі Януковича, сфальшувати вибори і не дати можливість людям висловитися за кандидата, який більше їм імпонує і вважає за найкраще захистить їхні інтереси», — обурюється нардеп.

І аж наприкінці сюжету з’являється сам Геннадій Корбан: «Кандидат у народні депутати по 205-му одномандатному виборчому окрузі Геннадій Корбан намагається з'ясувати, чи не вилучили разом з усіма і його подання. Тепер у жодного з кандидатів не має гарантії, що він матиме свого представника, члена виборчої комісії».

Тим часом «Інтер» продовжує піарити Агентство модернізації України, створене в тому числі власником каналу Дмитром Фірташем: «Сельское хозяйство и энергетика — это те отрасли, которые могут "вытянуть" отечественную экономику из кризиса, если государство будет руководствоваться прагматизмом, а не политической целесообразностью. Так считают участники "круглого стола", организованного Агентством модернизации Украины в Киеве».

А «Україна» рекламує дві компанії свого власника Ріната Ахметова: спочатку розповіли про його благодійність (про благочинства олігарха розповів нині й ICTV), потім — про ДТЕК: «Компания ДТЭК для своих теплостанций уголь станет покупать на открытых торгах. Сегодня тендер — на закупку 5,5 миллионов тонн — провели в Запорожье».

9 липня, четвер

«Інтер» не зупиняється. Продовжує піарити Капліна і критикувати команду Яценюка:

«Сергей Каплин обвинил главу МВД Арсена Авакова в коррупции. На своей страничке в Фейсбуке депутат напомнил об инициативе министра открыть в Италии представительство Министерства. Вроде бы — для защиты украинских мигрантов. На самом деле — уверяет Каплин — Аваков защищает свои бизнес-интересы». Міністру знову висловитись не дали.

Наступний матеріал — знову проти Кабміну і за Сергія Капліна: «Одесский припортовый завод отдают на растерзание олигархам. Он производит и продает за границу аммиак и карбамид. Неудивительно, что за лакомый объект, выставленный на продажу, идет борьба. Но борьба эта — нечестная, написал сегодня в Фейсбуке народный депутат Сергей Каплин. По информации, которой он располагает, завод не так давно взял кредит в Ощадбанке, чтобы закупить природный газ у компании Нафтогаз. Причем, заплатил сразу за полгода вперед. И все бы ничего, но залогом стало... само же имущество предприятия. Эдакая хитроумная схема по "отжатию" у государства оного из самых привлекательных активов», і «след Яценюка, по словам Каплина, очевиден. Ведь возглавляет Ощабанк человек премьера — его однокурсник. Да и Нафтогаз — под его контролем». Жодних коментарів незалежних експертів, позиції самого Яценюка і керівництва заводу, який взяв кредит, немає.

Тим часом лідер «Опозиційного блоку» Юрій Бойко в ефірі «Подробностей» заявив про ущемлення прав опозиції: «Об этом Юрий Бойко заявил во время встречи с представителями 20 дипломатических миссий Евросоюза и Соединенных Штатов. Депутат напомнил, что фракция подготовила более 10 законопроектов, которые помогут урегулировать конфликт на Донбассе политическими методами».

А «Україна» — знову похвалила за благочинність свого власника Ріната Ахметова і запросила в студію лідера Радикальної партії Олега Ляшка. Питання були дуже зручні, а традиційну розмиту риторику Ляшка не перебивали. Говорив, як кажуть у народі: «Почав за здравіє, закінчив за упокій». Журналістка поставила йому запитання про закон, який заборонить відпускати корупціонерів під заставу. Ось відповідь нардепа:

«Анна Панова, ведущая: Олег Валерьевич. Президент уже давно просит парламент принять закон, запрещающий отпускать коррупционеров под залог. Судьи, прокуроры у нас выходят под залог и пропадают. Что мешает этот закон принять?

Олег Ляшко, народный депутат Украины, лидер Радикальной партии: "Я думаю, що корупція і заважає. Це ж очевидно, коли виправдовують Мельника і повертають йому мільярд доларів Зімбабве. Напевно, мільярд повернули, а п'ять заплатив, щоб його випустили. Тому треба, по-перше, судді мали б призначити значно більшу заставу, не три мільйони. А хоча б 30 мільйонів".. Бо фракція "Радикальної партії" наполягала, щоб сьогодні, крім закону про вибори, розглянули наш закон про скасування 15 % податків з пенсії працюючих пенсіонерів. Ми наполягали, на тому, щоб сьогодні ми розглянули закон про індексацію зарплат і пенсій. От я стояв дивився — в ефірі показували людей пенсіонерів, жіночка, які 80 років виповнилося, і там сотня таких жіночок, які за гуманітарної допомоги Ріната Ахметова прийшли”».

10 липня, п’ятниця

На керівника «Нафтогазу» Петра Столяра перед голосуванням напали невідомі. «Інтер» одразу пов’язав цей напад з Ігорем Коломойським: «Нападение на руководителя "Нафтогаза" связывают с конфликтом с "Приватом"», і на додачу взяв коментар у політкоментатора Сергія Тарана: «Это, возможно, манипуляция. Единственное чем мы можем сейчас помочь — это сделать процесс изменения менеджмента "Укрнафты" максимально прозрачным…». ICTV був більш радикальний у своїх оцінках: «Людей, пов'язаних із нафтовим бізнесом, активно тероризують уже кілька днів. Учора дружині керівника "Укртранснафти" Романа Сидорака, який замінив на посаді ставленика "Привату", принесли ось цей похоронний вінок. Журналістка "Української правди", яка опублікувала фото, нагадує: такий почерк стандартний для компанії Коломойського. Петро Столяр, якого побили сьогодні, був опонентом олігарха. А той відверто погрожував, використовуючи жаргонну лексику картярських шулерів».

СТБтакож згадав про Романа Сидорака і зробив свій висновок: «Ці погрози і напади трапляються просто перед засіданням Наглядової ради "Укрнафти", яке має відбутися за тиждень. Там мають розглянути зміну менеджменту компанії, переважна більшість акцій якої у руках держави, але прибутки отримує олігарх Коломойський». Аналогічного висновку дійшла й «Україна».В жодному з матеріалів позиції Ігоря Коломойського немає. «1+1» не згадав про інцидент узагалі, 5 канал залишився нейтральним.

Також цього дня в Полтаві трапилася ще одна резонансна подія: Сергій Каплін намагався ввірватись до полтавського міського голови в кабінет. Вимагав вибити двері. Мер вийшов через задній хід і хотів виїхати з території. На нього накинувся Каплін і намагався витягнути з авто. Мамай натиснув на газ і травмував людей. «Інтер» та «Україна» зробили з Капліна борця за права людей: «Перед сессией горсовета в Полтаве активисты новосозданой партии нардепа Сергея Каплина требуют снизить стоимость проезда в маршрутках с 4 до 3 гривен, — кажуть «События». — А вот митингующие врываются в зал. Вместе с ними и давний оппонент градоначальника Александра Мамая, нардеп Каплин. Словесная перепалка тут же переросла в потасовку. Александр Мамай скрывается в одном из кабинетов. Каплин вызывает милицию, спасателей и "скорую"». Мовляв, сам мер зателефонував йому, що йому погано. За логікою нардепа, Мамай втікав до свого кабінету від Капліна, щоби потім йому зателефонувати й сказати, що почувається зле… Але такий коментар у журналістів «України» сумнівів не викликав. Майже ідентично повівся й «Інтер»: «Каплин поддержал митингующих, а градоначальник нецензурно оскорбил нардепа. Мамай пытался спрятаться в своем кабинете, а потом выбежал из здания и сел в машину. На парковке его автомобиль окружили активисты, которые скандировали "Люстрация", но мэр рванул прямо на толпу и сбил троих пожилых митингующих, а депутата горсовета Александра Шамота несколько метров прокатил на капоте». Інші телеканали збалансували провину між Капліним і мером.

У цьому ж випуску на «Інтері» — ще один піар-матеріал про Капліна: «Сергей Каплин сегодня не только с полтавским мэром воевал. Успел обвинить Яценюка и Авакова в том, что хотят уничтожить украинские профсоюзы. Об этом Сергей Каплин написал на своей страничке в соцсетях. Депутат утверждает, что неравнодушные люди предоставили ему стенограмму тайного заседания правительства, на котором обсуждались пути дискредитации профсоюзов и их лидеров». Звісно, жодних доказів існування такої стенограми чи коментарів урядовців в сюжеті немає.

Третьою, але не менш обговорюваною подією дня, стала витівка «Правого сектору»: радикали у Львові облили опозиціонера Ігоря Шурму свинячою кров’ю за те, що через його партію гинуть люди. «Україна» одразу обставила факти так, аби зробити з Ігоря Шурми абсолютно невинну жертву: «Те, що відбулося сьогодні — це яскравий приклад ксенофобії і заборони політичних поглядів, — обурювався у Львові екс-регіонал. — Я звернувся у відповідні структури, написав заяву, оскільки мене в цій ситуації найбільше хвилює одне — безпека працівників, які будуть працювати в офісі. Він буде працювати. І безпека моєї сімї».  Позиції «Правого сектору» в матеріалі немає. Зате заява «Опоблоку» є: «В "Оппозиционном блоке" провокацию во Львове назвали ярким проявлением радикализма и беззакония. При коррумпированности и бездействии руководства МВД от действий радикалов страдают простые граждане». Ідентичний сюжет вийшов і на «Інтері».

Продовжує «Інтер» і уряд критикувати: «Transparency International не пойдут на сделку по антикоррупционной комиссии. Никакого компромисса с Кабмином по антикоррупционной конкурсной комиссии нет и быть не может. Пока полностью не обновится ее состав. Об этом сегодня заявили в общественной организации "Трансперенси Интернешл". Там опровергли заявление представителя правительства о разблокировании работы комиссии по отбору членов антикоррупиционного нацагентства. Ее создание сопровождалось скандалом. Активисты и депутаты обвинили Яценюка в назначении по квоте общественных организаций подконтрольных Кабмину людей. И уже почти месяц требуют их заменить». Хто ці «активісти і депутати»? Де позиція Кабміну? Колеги вкотре стають на одні й ті ж граблі.

На інкасаторську машину в Харкові напав невідомий, який вбив працівників в тому ж авто. «Інтер» зовсім недоречно «доліпив» до сюжету про цю трагедію коментар опозиціонера Вадима Рабиновича: «Если даже в своем родном городе министр внутренних дел не может навести порядок и здесь совершаются такие преступления, то с ним давно надо попрощаться. Они не в состоянии ни одно преступление раскрыть. Сегодня уровень доверия к Авакову 0,2 процентов, как к друзьям его всем». І тут відповіді міністра МВС, звісно, немає.

«1+1» тим часом піарить Радикальну партію: «Депутати від Радикальної партії відреагували на наказ президента розібратися з незаконним видобутком бурштину на Рівненщині. Вони влаштували несподівану перевірку Зарічненського відділку міліції».

І продовжує відстоювати інтереси Геннадія Корбана на 205-му виборчому окрузі: «Три мільйона доларів. Саме у стільки оцінюють народні депутати схему підкупу виборців у 205-му одномандатному виборчому окрузі. На їхнє переконання її запустив провладний кандидат. За галочку у бюлетені жителям міста пропонують 400 гривень і тисячу за дані про 10 осіб, які хочуть продати свій голос. Відео зі свідченням цього сьогодні в Києві оприлюднили народні депутати від кількох фракцій». Далі йде фрагмент цього свідчення: «Пан Кунько Михайло Вікторович, голова окружної виборчої комісії 205-го виборчого округу. І тут можна почитати, що 2000-му році він член київської міської виборчої комісії від СДПУ(о), далі представник партії Регіонів, голова окружних виборчих комісій, в том числі Поплавського сумнозвісній». Закінчує критичний матеріал Тарас Батенко з БПП,який нібито підтверджує попередні судження. Однак жодних доказів, окрім особистих думок коментаторів, в ТСН немає. Як і позиції Березенка, незалежних експертів чи того ж голови провладної фракції БПП.

Допоки «1+1» відстоює Геннадія Корбана, «Україна» продовжує рекламувати Опозиційний блок: «Ненужные люди. Сотни переселенцев-инвалидов с Донбасса живут в санаториях Одесской области. Выплаты без помощи соцработников люди переоформить не могут. На их содержании здравницам денег не выделяют». І знову в амплуа захисниці переселенців виступає Наталія Королевська: «Я бы хотела, чтобы депутаты в отпуск приехали вот сюда, где живут люди уже год переселенцы. И куда сегодня приезжают новые переселенцы. И вот люди живут, и живут одним днем. Привезли помощь — спасибо. Не привезли — значить кушать нечем». Аналогічний коментар з цього приводу взяли в однопартійця Королевської Миколи Скорика. І жодного пояснення, як так трапилось, хто винен, що кажуть чиновники і як вони збираються це питання вирішувати. Не забув канал і про щоденну порцію піару свого власника Ріната Ахметова: «Чтобы помочь преодолеть травму войны, штаб Рината Ахметова начал программу "Мирное лето детям Донбасса"».

Також «Україна» пішла у наступ на «1+1»: «"Медиа Группа Украина" обратилась к Нацсовету по вопросам телевидения и радиовещания и Агентству по вопросам кино с запросом относительно трансляции в эфире канала "1+1" российских фильмов "Гадалка" и "Слепая" 2014-15 годов производства, обратив внимание, что это — нарушение законодательства. Ответить должны в течение пяти дней». Нагадаємо, попереднього тижня аналогічні дії робив ТСН, вимагаючи забрати прокатну ліцензію в «України» за їхній серіал.

11 липня, субота

Черговий новинний тиждень «Інтер» завершує ще двома антиурядовими матеріалами, які паралельно ще й рекламують Сергія Капліна та «Опозиційний блок»:

«Охота на "крота" в украинском Кабмине. О внутренней проверке в ведомстве рассказал народный депутат Сергей Каплин. Мол, ему удалось получить стенограммы с закрытого заседания правительства. Там под председательством Арсения Яценюка министры рассуждали, как "приструнить" профсоюзы. Как вариант предлагалось создать альтернативную профсоюзную организацию — лояльную правительству. Теперь в Кабмине милиция и СБУ ищут того, кто передал документ нардепу. Пока — безуспешно». Коментарів компетентних органів чи позиції уряду в сюжеті традиційно немає.

«500 дней работы Кабинета Министров Яценюка оценили и в Оппозиционном правительстве — хвалить не за что. Цены и тарифы выросли, доходы украинцев сократились, а министры-иностранцы так и не смогли ничего изменить».На такі закиди прем’єру Яценюку знову відповісти не дали.

Тему тарифів зачепила цього дня й «Україна»: «Вернуть льготы по оплате коммунальных услуг многодетным и приемным семьям. На этом будет настаивать "Оппозиционный блок". Соответствующий законопроект уже направлен в парламент. О планах фракции сообщил народный депутат Юрий Павленко». Позиції незалежних експертів, які б пояснили аудиторії, наскільки плани опозиціонера Павленка можливо втілити в українські реалії — немає. Як і думки урядовців. Зате стабільно в ефірі каналу є похвала на адресу Ріната Ахметова.

ВИСНОВКИ

Що ближче до виборів, то одноманітнішими стають передвиборчі матеріали: Сергій Каплін з «Опозиційним блоком» борються проти Кабміну і, зокрема, «Народного фронту», «1+1» чи не в кожному випуску відстоює інтереси ставленика Ігоря Коломойського у 205-му виборчому окрузі Геннадія Корбана. Журналісти опозиційних телеканалів і ТСН уже традиційно не дотримуються балансу думок та висловлюють оціночні судження, спрямовані проти політичних опонентів. Загалом упродовж тижня кількість політичної джинси збільшилася — ми нарахували аж 69 сюжетів із ознаками замовності. Лідирує традиційно «Інтер» — 25 матеріалів із ознаками замовності, далі — «Україна» (15), «1+1» (5), ICTV (3) і СТБ (2).

comments powered by Disqus