Рейтинги на воді. Моніторинг теленовин 24‒29 грудня 2018 року

Скрін-шот "1+1"

Тиждень був багатшим за попередні на різноманітні політичні рейтинги. Через них у новинах стали частіше згадувати про політиків нейтрально, але якість подачі результатів опитувань лишається незадовільною: майже не вказується потрібний набір вихідних даних, а подекуди рейтинг стає інструментом маніпуляції.

Поява оновлених санкційних списків стала справжньою битвою маніпуляцій між опозиціонерами, які розсварилися. «Інтер» критикував Євгена Мураєва, а «Україна» — Юрія Бойка.

Журналісти «1+1» вирішили побавитися у віщунів та поїхали в Карпати в пошуках мольфарів. Мольфарам запропонували передбачити результати виборів та час завершення війни на Донбасі, буквально дивлячись у воду.

Водночас на «1+1» протягом тижня виходив цікавий цикл історій про ініціативи, що сприяють діалогу між різними куточками України. Автор спецпроекту «Говори зі мною» — Костянтин Грубич.

24 грудня, понеділок

Більшість каналів розповідали про те, в якому стані перебувають поранені під час вибуху газових балонів на Львівському ярмарку, хто винен і може понести відповідальність за нещасний випадок.

У новинах стежили за святкуванням Різдва. Включення із Софіївської площі Києва, де відбувалися святкові заходи, зробили на ICTV та 5-му каналі. На каналі «Україна» вийшов репортаж про святкування.

Сумнівні сюжети

Про вибори в об’єднаних територіальних громадах говорили на «Україні», наголошуючи на успіхах БПП, партії Ляшка та «Народного фронту». Чималу частину голосів узяла «Батьківщина», але про цю політсилу на каналі взагалі не згадали. Хоча набагато скромніший результат «Народного фронту» було подано як перемогу. На «Інтері» спершу сказали про перемогу БПП, а потім — що геть іншу картину бачать у «Батьківщині» і приписують перемогу собі. Хоча результати виборів — це факти, які можна передати конкретними цифрами й прізвищами, «Інтер» волів обмежитись оцінками.

На «1+1» у сюжеті Дмитра Фурдака виділили позицію партії «Укроп», близької до власника каналу Ігоря Коломойського. «Ми бачимо, що Українське об'єднання патріотів посіло першу п'ятірку політичних партій в Україні. Ми маємо 4-те місце. Я вважаю, що ми не здаємо позиції. Навпаки — нарощуємо позиції», — заявив народний депутат від цієї політсили Тарас Батенко.

На «Україні» у студії був Олександр Вілкул, який критикував воєнний стан та економічну політику уряду. «Почему так случилось, ответ на этот вопрос знает каждый украинец — это полный крах экономической политики действующей власти. И вместо того, чтобы уйти в отставку, они цинично и хладнокровно признают эти цифры и собираются еще раз идти баллотироваться на выборы», — говорив він, торкнувшись теми робочих мігрантів із України.

«Системну підтримку мирним жителям Донбасу вже п'ятий рік надає фонд Ріната Ахметова», — хвалили хазяїна на каналі «Україна».

На «1+1» окремо розповіли про святкування Різдва на курорті «Буковель», який належить власникові каналу Ігорю Коломойському. Віфлеємський вогонь там приймав народний депутат із партії «Укроп» і потенційний кандидат у президенти Олександр Шевченко. Принагідно він привітав усіх зі святами.

На «Інтері» просували позицію захисту екс-депутата Миколи Мартиненка. Ведуча повідомила: «Шевченківський райсуд столиці мав продовжити розгляд по суті, але клопотання про відтермінування подала сторона обвинувачення. Причина: у прокурорів вихідний, адвокати Мартиненка вважають, що справу навмисно затягують». Тут не озвучили позицію обвинувачення й не нагадали про суть справи, зосередившись лише на вигідних Мартиненку аргументах. Це на «Інтері» зробили вже не вперше.

25 грудня, вівторок

Розширення санкційного списку Росії щодо українських діячів та компаній стало темою для політичних спекуляцій.

Сильні сюжети

На «1+1» розповіли про історію Ольги Калініної, яка потрапила в український санкційний список, але, як сама стверджує, через свою повну тезку. Нібито людина з такими самим ім’ям проводила незаконні вибори у Криму. А під санкції потрапила киянка. Журналістка Валентина Мудрик звернула увагу Міністерства закордонних справ на цю ситуацію.

На СТБ озвучили проблему телеоператора Анатолія Мартиненка, який є автором унікальних кадрів аварії на Чорнобильській АЕС. Як каже автор сюжету Олексій Сімаков, завдяки йому «світ дізнався про масштаби Чорнобильської аварії». Але чоловік на інвалідному візку вже чотири роки через суди намагається отримати свою пенсію.

Сумнівні

На каналі «Україна» наголосили, що під російські санкції потрапили 22 депутати, які голосували за виключення з фракції «Опозиційного блоку» Юрія Бойка, Сергія Льовочкіна та їхніх прибічників: «Майже всі вони заявили, що російських санкцій не бояться, бо, мовляв, жодного капіталу на території Російської Федерації не мають». Сюжет має досить явний посил: мовляв, зв’язків із Росією ахметовська частина «Опоблоку» не має.

На «Інтері» спершу Юрій Бойко розказував, як досягти миру в Україні. А потім ведуча повідомила, що поява його новоспечених опонентів у санкційному списку свідчить про те, що вони ніякі не опозиціонери: «Є там і народні депутати від “Опозиційного блоку”, зокрема санкції застосували проти тих парламентарів, яких колишні однопартійці звинувачували у співпраці з Адміністрацією Президента Порошенко. Як припускають українські ЗМІ, саме через тісні контакти з владою нардепів і долучили до санкційного списку».

Також на «Україні» поширили заяву Олександра Вілкула, який закликав підтримувати переселенців. Нічого нового він не повідомив, тож це не є новиною. Ще на каналі «Україна» вийшов щоденний сюжет-звіт про благодійність фонду Ріната Ахметова на Донбасі.

26 грудня, середа

Про завершення воєнного стану переважно говорив Петро Порошенко й топ-посадовці: міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, прем’єр-міністр Володимир Гройсман та міністр оборони Степан Полторак. Сторонніх неупереджених експертів коментувати результати й наслідки тридцятиденного воєнного стану журналісти не запрошували. Петро Порошенко був єдиним, хто коментував цю тему, на «Україні», «1+1», «UA: Першому» та СТБ.

На «112» аналізували, як рік вплинув на обороноздатність України.

Сумнівні

На ICTV наслідки воєнного стану коментував Анатолій Гриценко: «Люди відчувають певну фальшивість, тому що все, що зробили за період воєнного стану, можна було зробити без режиму воєнного стану, без залякування людей — і підвищувати боєздатність, і постачати техніку, і проводити навчання. Тому, слава Богу, що він завершився». ICTV не припиняє піарити цього потенційного кандидата у президенти.

На каналі «Україна» Олег Ляшко у студії повторював свої стандартні тези про безглуздість воєнного стану, високі тарифи та зубожіння.

На «Інтері» в сюжеті про завершення воєнного стану виділили лише Харківську область. Слово дали голові Харківської ОДА Юлії Світличній, яка запевняла, що саме їм вдалося запобігти паніці через воєнний стан. Ситуацію в інших регіонах не оглядали взагалі.

Далі дії влади критикував Юрій Бойко: «Надо прямо сказать, что это была попытка президента сорвать президентские выборы и еще задержаться на должности. Очень много беды оно принесло в экономическом плане». Це єдиний коментар у цьому повідомленні: позиції президента немає, як і незалежних експертів.

На «Інтері» та «Україні» продовжили розборки за санкції між розколотими крилами «Опозиційного блоку». «Спробою перешкодити реальній опозиції назвали експерти внесення лідерів Опозиційного блоку Олександра Вілкула, Бориса Колесникова та Вадима Новинського до розширеного санкційного списку Росії», — такий текст озвучила ведуча «України». Далі вона заявила, що Бойко діє «у зв'язці з українською та російською владою». Це все підкріпили коментарі політичних експертів Костя Бондаренка та Андрія Золотарьова.

На «1+1» зробили матеріал про політичні плани Володимира Зеленського на основі його інтерв’ю Дмитру Гордону. Мовляв, інтригу свого політичного майбутнього він так і не розкрив. Із тригодинного інтерв’ю взяли невелику цитату: «Я хочу, чтобы меня уважали люди, потому что это приятно. Поэтому я никогда не пойду ни на какие условия, чтобы потерять свою честь и достоинство. Никогда». На момент підготовки тексту відео на youtube-каналі «ТСН» було заблоковане, вочевидь, через міркування авторського права (кадри програми Дмитра Гордона).

На «Інтері» Сергій Каплін вимагав аудиту використання коштів, виділених на ремонт доріг, і похизувався: «Я сам провів, практично добу, серед поля допомагав цілим сім'ям. Витягували тросами, автомобілями, причепами ці застряглі посеред дороги автомобілі. І бачив сам, як люди реально ставляться до всієї цієї децентралізації».

На каналі «Україна» Олександр Вілкул розповідав, як потрібна підтримка вітчизняній металургії.

На ICTV та каналі «Україна» показали сюжети про 15-річчя фонду Леоніда Кучми, який підтримує талановиту молодь, і про те, як багато він за цей час зміг зробити. На каналі «Україна» — щоденний піар фонду Ріната Ахметова.

27 грудня, четвер

Кабмін затвердив монетизацію субсидій. Про це повідомили на ICTV, СТБ, 5-му каналі, «Україні» та «Інтері». Ці матеріали базувалися на стислому описі механізму виплати коштів на оплату комуналки, але пояснень про переваги й недоліки такої системи, спілкування з експертами щодо змін, до яких це призведе, не було.

Про нові домовленості, досягнуті в Мінську щодо перемир’я на Донбасі, повідомили тільки на ICTV, 5-му та СТБ. Усі канали розповідали про обмеження руху в кількох областях через погану погоду.

Сильні

На ICTV Тетяна Наконечна розповідала, як планують реформувати Державну фіскальну службу, розділивши на два незалежні підрозділи: митницю та податкову. Коментували цю реформу заступник міністра фінансів Сергій Верланов, фінансовий експерт Сергій Фурса та експертка з аудиту Олена Макеєва. Вони аналізували, за яких умов на митниці та в податковій може поменшати корупції.

На «1+1» Ірина Маркевич розбиралася, які перепони стоять для трансплантації в Україні з ухваленням нового закону. Він вступив у дію з 1 січня 2019 року, але нормативні акти, що мали би регулювати нюанси, так і не були підготовлені.

Сумнівні

На каналі «Україна» спершу до сюжету про наслідки воєнного стану включили коментар нардепа від «Опоблоку» Олександра Вілкула, який укотре повторює, що метою воєнного стану було скасування виборів (попри те, що дату виборів призначили в один день із воєнним станом). Далі з його колегою з «Опоблоку» Вадимом Новинським обговорювали у студії безпекові питання. Він укотре називав запровадження воєнного стану безпідставним і закликав вести прямі переговори з Росією: «Мы согласны с тем, что необходимо защищать государственные интересы Украины в Азовском море. И для этого необходимо вести прямые переговоры, для это необходим дипломатический путь, и вести прямые переговоры с Россией, либо с участием международных посредников, наших партнеров западных».

Також на «Україні» розповіли, як Олег Ляшко подарував пожежникам новенький службовий автомобіль і розмірковував, що державі необхідно більше підтримувати надзвичайників. І ще про те, що фонд Ріната Ахметова уже 18 років вітає дітей із новорічними святами, і цей не став винятком.

На «1+1» розпитували мольфарів, яким буде новий 2019 рік для України, хто стане Президентом і коли закінчиться війна. У перспективі прогнози виглядають оптимістично, але конкретні запитання отримують дуже абстрактні відповіді:

Війна скінчиться?

Скінчиться.

Коли?

Ще трохи.

Знімальна група на чолі з кореспонденткою Валентиною Мудрик розповідає про свої містичні пригоди: коли вирушили до найсекретнішої мольфарки, то автомобіль ламався, то камера відмовлялася писати. Саму жінку глядачам не показують, посилаються на заборону навіть сфотографувати її. І пропонують повірити на слово, що вона провіщувала: «Марія, яка читає по книзі, зустрічає нас у чорній хустці, погоджується дати свій прогноз не на камеру. Віщує, що президентом стане чоловік зі сходу і вже за два роки в країні буде мир». Опис якось дуже схожий на натяк на Володимира Зеленського.

На «Інтері» знову Юрій Бойко закликав знизити тарифи на комунальні послуги. Далі почалися чергові політичні спекуляції на російському санкційному списку. «Розкол у стані опозиції — те, що треба владі. Адже від опозиції не буде єдиного кандидата. Натомість Євген Мураєв та Олександр Вілкул — кандидати з дуже низьким рейтингом. А Нестор Шуфрич назвав Євгена Мураєва зрадником “Павликом Морозовим”, після того, як Мураєв звернувся до голови СБУ із закликом провести розслідування діяльності кількох опозиційних нардепів, у тому числі Юрія Бойка», — озвучила ведуча.

І ще одна сумнівна новина на «Інтері» стосувалася пікету біля Національного агентства запобігання корупції. Група людей вимагала розслідувати справу голови Федерацій футболу, народного депутата від «Народного фронту» Андрія Павелка. «За даними журналістів, за його сприяння на рахунках фіктивної фірми осіло понад 8 мільйонів доларів», — йдеться в підводці ведучої. А коментує цю справу лише один активіст, позицію ні захисту Павелка, ні НАЗК чи інших правоохоронців у матеріал не включили. Про медійні спецоперації проти Павелка «Детектор медіа» вже розповідав.

Також на «Інтері» народний депутат Сергій Каплін звинувачував у транспортному колапсі низки областей «не погоду, а чиновників». Новини в заявах депутата вочевидь немає.

28 грудня, п’ятниця

Канал «Україна» та «1+1» повідомили про зростання рейтингів Порошенка згідно з опитуванням центру «Демократичні ініціативи». Це була лише одна складова великого опитування щодо підсумків року і ставлення українців до процесів у державі, рівня життя та політичних діячів. На ICTV з цього опитування взяли два аспекти: ставлення до Томосу та наскільки українці почуваються щасливими.

Сильні

На «112» дізналися, що захоплений росіянами моряк буксиру «Яни Капу» Євген Семидоцький заочно отримав титул «Людина року» у своєму рідному Сватовому на Луганщині.

Сумнівні

На «1+1» після озвучених даних соцопитування нагадали про мольфарів: «В другий тур на березневих виборах президента вийдуть чоловік і жінка, ну а мир настане за два роки. Хочете вірите, хочете ні, але таке майбутнє для України навіщували мольфари Карпат».

Канал «Україна» розпочав випуск із сюжету про 21-річчя газети «Сегодня», яка належить Рінату Ахметову і входить із каналом в один холдинг. Розповідали про видання лише в позитивних тонах.

На «Інтері» та «Україні» просували інтереси захисту екс-депутата Миколи Мартиненка: «Прокурори Антикорупційної прокуратури приховують від суду докази, які свідчать про невинуватість Миколи Мартиненка. Про це заявили його адвокати під час чергового судового засідання» («Україна»); «Сторона обвинувачення у справі Миколи Мартиненка вдалася до маніпуляцій з документами в судовому процесі. Про це заявили адвокати екс-нардепа, під час чергового засідання Шевченківського райсуду столиці» («Інтер»).

Якщо на каналі «Україна» бодай дали коментар прокурора антикорупційної прокуратури, то на «Інтері» взагалі не озвучили думку обвинувачення. В обох матеріалах аргументи захисту суттєво переважають над обвинуваченням, а історія справи взагалі не наводиться.

На «Україні» вийшли кілька матеріалів із ознаками політичної замовності. Олег Ляшко викликав і співчуття, і розчулення, перевдягнувшись Дідом Морозом. «Створити казку перед Новим роком на чарівників у червоній шубі з бородою та торбою подарунків перетворюються навіть політики. Олег Ляшко каже, сам виховувався в дитбудинку, потім в інтернаті, тож знає наскільки важливе для дітлахів відчуття казки та свята», — підвела до сюжету ведуча.

Знову відзвітували, що Фонд Ахметова вже 18 років вітає дітей зі святами і передає їм подарунки. Також розповідали, що ДТЕК не є монополістом — цей матеріал просуває інтереси компанії, адже за юридичними нюансами замовчує, що компанія по суті контролює більшу частину ринку енергетики в Україні. І ще одна політична заява без інформаційного приводу: народний депутат Олександр Вілкул висловився про потребу підтримувати національного виробника.

На «Інтері» повернулися до появи Євгена Мураєва в санкційному списку Росії. Ведуча посилається на неназваних експертів та дає оцінки замість фактів: «Адже Мураєв неодноразово відвідував Москву. Втім, причиною такого холоду у відносинах експерти називають не лише доноси Мураєва на колег, але і запуск його політсили. Спеціалісти вважають, що до таких дій нардеп готувався завчасно, втім, дещо прогадав, а саме — під чиє крило повести свою партію. А в результаті опинився в політичному болоті, де нині дружно тоне разом із соратниками».

Далі на «Інтері» озвучили дані соцопитування центру «Софія», який очолює наближений до співвласника каналу Льовочкіна Андрій Єрмолаєв і який малює Юрію Бойку завищений рейтинг. Йдеться про 11 % і третє місце, хоча авторитетне опитування «Демініціатив» говорить про рейтинг 8,6 % та п’яту сходинку. Якою була методологія опитування центру «Софія», де, коли та яку кількість людей опитували, не уточнюють. Одразу за тим Юрій Бойко прокоментував ці результати: «Ми були праві, коли об'єднались в єдиний опозиційний фронт […] Це було правильно, це була відповідь на те, що хотіли виборці. А своїми спільниками ми бачимо всіх, хто хоче миру в країні, тому що головне для нас принести мир, хто хоче відновлення економіки, відновлення робочих місць і створення стабільної процвітаючої країни».

На СТБ закликали долучатися до вирішення фіналу серіалу «Коли ми вдома» власного виробництва. Промоції комерційних продуктів, навіть тих, що виходять на тому ж телеканалі, не місце у випуску новин.

29 грудня, субота

У новинах ICTV переважали короткі «ліниві» новини: начитки про події у світі, заяви посадовців, що не вимагають великої журналістської роботи. Але серед сюжетів був непоганий матеріал про розформування військкоматів. Катерина Курбанова розповіла про нові комплектувальні центри, які діятимуть замість них.

На завершення — сюжети про те, як не об’їстися на Новий рік та Різдво та репортаж про святкові ялинки у містах України.

На каналі «Україна» у сюжеті Юрія Гули йшлося про поширення фейків проросійськими медіа: нібито українська армія готується до хімічної атаки. На ICTV, 5-му, «UA: Першому» та «1+1» все виглядає навпаки: українська розвідка отримала інформацію, що застосувати хімзброю готуються проросійські бойовики.

Сумнівні

На каналі «Україна» озвучили дані опитування центру «Социс»: «У другий тур виборів президента пройдуть Петро Порошенко і Юлія Тимошенко. Про це свідчать результати дослідження центру “Социс”». Тут бракує повних вихідних даних і з усього опитування фігурують лише два прізвища. До того ж коментує ці результати політтехнолог Олег Медведєв, який є позаштатним радником Петра Порошенка.

Далі у випуску Олег Ляшко вчергове вимагав знизити тарифи на газ. А в повідомленні про те, що за даними соцопитування українці стали почуватися трохи щасливішими, додали коментар Олександра Вілкула: «Мир в нашей стране так и не наступил. Более того стало даже хуже. В конце года, введением вот этого непонятного военного положения, власть продолжила сжигать мосты к мирному диалогу. Но всё-таки я смотрю с оптимизмом в следующий год. Следующий год — год выборов. И я верю, что Украина проголосует за мирную страну, за возвращение к здравому смыслу».

На «1+1» вийшов сюжет Івана Воробйова про новорічний тур «95-го кварталу». Автор наголосив, що такі концерти є благодійними, збирають повні зали: зокрема учасників війни на Донбасі та дітей із малозабезпечених родин. У центрі уваги — політичні жарти й інтрига навколо балотування Володимира Зеленського, що підживлює інтерес публіки до потенційного кандидата.

А журналістка Валентина Мудрик продовжила збирати пророцтва на новий рік. Цього разу від астрологів.

На «Інтері» розповіли, що ціни на всі продукти зросли на 90 %. Це неправда. За даними Держстату, зростання цін на різні товари відбувалося максимум у межах 20 відсоткових пунктів. Це повідомлення у випуску доповнює наступне: заява Юрія Бойка, що команда чинного президента довела країну до зубожіння: «Люди не можуть жити в бідності роками, до чого їх привела сьогоднішня влада. Коли гасла, з якими йшов на вибори діючий Президент “Жити по-новому”. Реалізація за п'ять років перетворилась на те, що дев'ять із десяти українців стали жебраками, а жити стало краще тільки оточенню діючого Президента». Це маніпуляція.

Також на «Інтері» вкотре вимагали притягнути Андрія Павелка до відповідальності нібито за корупційні дії. Подано лише думку активістів, які вважають Павелка причетним до махінацій. А ще у випуску вийшов сюжет про Ляшка — Діда Мороза. Аналогічний матеріал канал «Україна» показав напередодні.

На «Україні» показали щоденний сюжет про благодійність Ріната Ахметова, а на ICTV — анонс серіалу власного виробництва «Пес».

Підсумки

Підрахунок згадок про політиків включає кандидатів, які вже заявили про свій намір брати участь у президентських виборах або фігурують у рейтингах. Він має на меті показати присутність таких політиків у новинах загалом: зі зрозумілим інформаційним приводом (переважно нейтральні новини) та без нього (переважно позитивні чи негативні згадки). Цей підрахунок також має виявити, чи блокують канали присутність окремих політиків в ефірі.

Найбільше говорили про Петра Порошенка (але менше, ніж у попередні тижні): 19 матеріалів, із яких 17 — нейтральні (по 1-2 сюжети на кожному каналі, найбільше — на «Інтері»). Також були дві позитивні згадки на каналі «Україна», одна з яких має ознаки замовності.

Юрій Бойко: десять згадок — три нейтральні, одна негативна (на каналі «Україна») та шість позитивних на «Інтері». Усі емоційно забарвлені новини мають ознаки замовності.

Олександр Вілкул: десять згадок — три нейтральні, одна негативна (на «Інтері») та шість позитивних на «Україні».

Олег Ляшко з’являвся в семи матеріалах: одна нейтральна згадка на «Інтері», п’ять позитивних та одна позитивна на «Інтері». Емоційно забарвлені сюжети мають ознаки замовності.

Частіше, ніж раніше, стали згадувати Юлію Тимошенко: дев’ять матеріалів, із яких вісім нейтральних («1+1», «Україна», ICTV та «Інтер») і один із ознаками замовності на «Інтері».

Володимира Зеленського згадували в шести повідомленнях: по два нейтральних на «1+1» та «Інтері» (рейтинги) та два упереджено позитивні на «1+1».

Про Анатолія Гриценка говорили у п’яти матеріалах: чотири нейтральних (по два на «1+1» та «Інтері» в контексті рейтингів) та один із ознаками замовності на ICTV.

У Сергія Капліна дві позитивні згадки на «Інтері» з ознаками замовності.

Загалом політиків стали частіше згадувати в нейтральній подачі саме в контексті рейтингів.

Підрахунок сумнівних матеріалів включає матеріали з ознаками замовності та паркетні новини, що піарять чиновників і політиків без зрозумілої суспільної значущості їхніх заяв. Загалом протягом тижня було 50 сумнівних матеріалів: 47 матеріалів із ознаками замовності, одна паркетна новина, два промоційні матеріали про власні телепроекти. Таких було 24 матеріали на «Україні», 18 новин на «Інтері», чотири на «1+1», три на ICTV, один на СТБ. Жодної на 5-му, «112» та «UA: Першому».

Дев’ять матеріалів просувати інтереси «Опозиційного блоку» на каналі «Україна». У більшості з них піарили Олександра Вілкула (шість повідомлень), також згадували Вадима Новинського та критикували Юрія Бойка.

Дев’ять матеріалів на «Інтері» просували інтереси «Опозиційної платформи — За життя» на чолі з Юрієм Бойком (він з’явився у п’яти з цих дев’яти сюжетів).

Шість матеріалів піарили благодійність Ріната Ахметова на каналі «Україна», і ще один матеріал — про бізнес Ахметова, компанію ДТЕК.

Олега Ляшка просували у шести матеріалах: п’ять на «Україні» та один на «Інтері».

Три повідомлення вийшли на захист Миколи Мартиненка: два на «Інтері», один на «Україні».

Два матеріали просували інтереси Блоку Петра Порошенка: по одному на «Інтері» та «Україні».

В інтересах партії «Укроп» також два матеріали на «1+1»: в одному фігурував Олександр Шевченко, в іншому Тарас Батенко.

Два сюжети з ознаками замовності в інтересах Володимира Зеленського вийшли на «1+1».

Двічі піарили Сергія Капліна на «Інтері».

Ще два матеріали з ознаками замовності — про фонд Леоніда Кучми «Україна»: по одному сюжету на ICTV та каналі «Україні».

По одному матеріалу: Анатолій Гриценко на ICTV, Петро Порошенко та Юлія Світлична на «Україні».

Упереджено критичних матеріалів загалом було шість: два проти Андрія Павелка на «Інтері», три проти «Опоблоку» та Євгена Мураєва на «Інтері», ще один — проти Юрія Бойка на «Україні».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки уряду Королівства Данії. Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з позицією уряду Королівства Данії. Моніторинг здійснено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

comments powered by Disqus