Про що мовчали новини в листопаді 2018 року

technologyreview

Примітка: за 2018 рік це дані за 19–25 листопада  (на «Інтері» замість підсумкового тижневика 23 листопада розібрано випуск новин за 25 листопада), 27 серпня — 1 вересня, 21–26 травня і 5–10 лютогоЗа 2017 рік — це дані за 6–12 листопада21–26 серпня та 15–20 травня.

1. МАТЕРІАЛИ З ПОРУШЕННЯМИ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ, ЯКІ МОЖУТЬ СВІДЧИТИ ПРО ОЗНАКИ ЗАМОВНОСТІ (ЦЕНЗУРИ)

Загалом протягом звітного тижня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовлення (цензури):

На звітному тижні листопада кількість матеріалів із ознаками замовності порівняно із серпнем відчутно зросла на телеканалі «Україна» й на 5-му каналі. Трійка «лідерів» при цьому продовжує залишатися незмінною. На «UA: Першому» матеріалів із ознаками замовності взагалі не було (вже п’ятий моніторинг поспіль).

***

Як і раніше, значну частку матеріалів із ознаками замовності на більшості каналів становлять матеріали «паркетного» характеру (засідання, поїздки регіонами, урочистості тощо) або ж незбалансовані коментарі окремих політиків чи посадовців на різні теми. Порівняно з попереднім моніторингом, на звітному тижні різко збільшилася кількість таких появ у подібних матеріалах Президента Петра Порошенка (30 матеріалів на шести каналах, у попередньому моніторингу їх було десять). Крім Президента в позитивному контексті канали подавали прем’єра Володимира Гройсмана (14 матеріалів на п'яти каналах), лідера «радикалів» Олега Ляшка (дев'ять матеріалів на двох каналах), екс-регіонала й екс-опоблоківця, а нині лідера новоствореної «Опозиційної платформи — “За життя”» Юрія Бойка (дев'ять матеріалів, але тільки на «Інтері»). По каналах на звітному тижні загалом таких «паркетних» матеріалів було 41, найбільше на «Інтері» (16), «Україні» (7) і ICTV (8). Усі ці матеріали не містять у собі суспільно значущої новини, бо повідомляють просто про поточну роботу посадовців чи політиків, чи вигадані політтехнологами інформаційні приводи з ними, чи про їхні суб’єктивні міркування з різних приводів.

Ознаками замовності в усіх матеріалах такого виду є порушення стандартів балансу думок (слово надається лише політику / чиновнику й не надається тим людям, яких тема зачіпає безпосередньо, не надається політичним опонентам, не надається експертам у складних темах), стандарту відокремлення фактів від думок (використання лексики урочистого стилю, що штучно підвищує статус простої дії — «заявив», «закликав», «наголосив», «підкреслив» тощо, або оцінної лексики на позначення тієї ж простої дії — «впевнений», «переконаний», «наполягає», «визнає» тощо), повноти інформації (крім ігнорування важливих для теми деталей, повністю ігноруються важливі бекґраунди). У значній частині таких повідомлень або немає новини як такої, або ж у новинах про реальну подію невиправдано велику увагу канали приділяють участі в події певного посадовця чи політика.

Із цих матеріалів (це без урахування незбалансованого надання ефіру — для самопіару або для звинувачень на адресу своїх опонентів — окремим посадовцям і / чи політикам у звітах про роботу сесії Верховної Ради, засідання Кабінету Міністрів тощо) на звітному тижні були такі:

19 листопада:

  • Регламентний комітет ВР погодив зняття недоторканності з народного депутата Березкіна («Інтер»).
  • Парубій про необхідність ухвалення бюджету (ICTV).
  • Кабмін підготував постанову про монетизацію субсидій («Україна»).

20 листопада:

  • Порошенко і Гройсман зустрілися з бізнесменами («Інтер», ICTV).
  • Порошенко поговорив із директором авіакомпанії Ryanair («Інтер», ICTV).
  • Порошенко з’їздив до Черкаської області («Інтер», СТБ, 5-й канал, «Україна»).
  • Гройсман поговорив із президентом Українсько-німецької торговельної палати («Інтер»).
  • Гройсман висловився про Продана («Інтер», «Україна»).
  • Прес-конференція Бойка і Рабиновича («Інтер»).

21 листопада:

  • Порошенко пропонує перейменувати Дніпропетровську область на Дніпровську (5-й канал).
  • Порошенко про «Укрпошту» («Україна»).
  • Порошенко, Гройсман і Парубій поклали квіти до монументу Небесної сотні (СТБ).
  • Порошенко на святкуванні дня десантно-штурмових військ (ICTV, 5-й канал).
  • Гройсман пропонує кандидатури міністрів (5-й канал).
  • Звіт із засідання Кабінету Міністрів («Інтер», ICTV, «Україна»).
  • Наливайченко пропонує об’єднати бази даних правоохоронців («Інтер»).
  • Моніторингова група ПАРЄ зустрічалася з народною депутаткою Льовочкіною («Інтер»).

22 листопада:

  • Порошенко про внесення до Конституції курсу на ЄС і НАТО («1+1»).
  • Народний депутат Льовочкін про створення «Опозиційної платформи — За життя» («Інтер»).
  • «Нацкорпус» не підтримує Кошулинського як кандидата у Президенти («Інтер»).

23 листопада:

  • Порошенко підписав закон про розмитнення авто на єврономерах (ICTV, 5-й канал).
  • Тимошенко про курс на ЄС і НАТО і про ціну на газ (ICTV).

24 листопада:

  • Порошенко на роковинах Голодомору («Інтер», ICTV, 5-й канал, «Україна»).
  • Порошенко зустрівся із президентом Латвії («Інтер»).
  • Аваков і Яценюк інспектували будівництво на кордоні з РФ («1+1», «Інтер»).
  • Аваков і Яценюк на жалобі в Харкові («Україна»).

25 листопада:

  • Порошенко взяв участь у відкритті Світового конгресу українців у Києві («Інтер»).

***

На каналі «Інтер», крім згаданих вище «паркетних» матеріалів, були й інші. Зокрема, репортажі про засідання погоджувальної ради ВР (19 листопада) і з засідань парламентської сесії (20, 21 і 22 листопада) телеканал використовує для надання трибуни окремим народним депутатам — Юрію Бойку, Олегу Ляшку, Сергію Капліну, Вадиму Рабиновичу, Сергію Льовочкіну, Юлії Тимошенко — для різноманітних заяв, які, за стандартами інформаційної журналістики, потребують надання опонентам слова у відповідь і якісних бекґраундів. Ні того, ні іншого «Інтер» у таких матеріалах не дає, хоча подеколи в таких виступах звучать серйозні звинувачення, як-от у прямій мові Льовочкіна в репортажі з ВР 20 листопада:

«Сегодняшнее событие связано с тем, что нынешний режим Президента Порошенко делает все для того, чтобы не допустить, чтобы кандидат от Юго-Востока, то есть Бойко Юрий Анатолиевич, попал во второй тур и имел шансы на победу. С этим связаны те действия, которые были сегодня осуществлены по поручению Порошенко в парламенте. Второе событие — это фактические похороны “Оппозиционного блока”, поскольку мы же понимаем, что исключены не Левочкин и Бойко, а на самом деле 20 человек из фракции, из сорока трех, больше не принимают участие в заседаниях фракции и не голосуют консолидировано с той группой, которую представляют бывшие донецкие. А я считаю, что сегодня произошел по факту раскол на людей, депутатов, которые ориентируются на Юрия Бойко, кандидата в президенты, и кандидата в президенты Петра Порошенко».

Тут слово у відповідь мало бути надано як представнику Блоку Петра Порошенка (оскільки сам Порошенко для коментаря журналістам є недоступним), так і представнику «Опозиційного блоку» (який Льовочкін звинуватив у співпраці з чинною владою), але ні того, ні того зроблено не було.

При висвітленні роботи ВР щодо ухвалення державного бюджету журналісти «Інтера» за допомогою власних висновків і думок окремих політиків акцентують увагу глядачів на думці, що держбюджет ухвалюється лише для того, щоб задовольнити вимоги Міжнародного валютного фонду:

«У Верховній Раді обіцяють уже цього тижня ухвалити кошторис країни на наступний рік. Проте викликаний такий поспіх не прагненням нардепів попрацювати, а дедлайном від міжнародних фінансових кредиторів» (19 листопада);

«Окрім самого кошторису — Рада має ухвалити суміжні зміни до Бюджетного та Митного кодексів. Все за повною процедурою, тож завтра в Раді планують працювати до ночі. А поспішають так, тому що з'явився шанс отримати черговий кредит»(21 листопада);

«Такий поспіх обумовлений єдиним — бажанням отримати черговий кредит»(22 листопада).

Протягом звітного тижня канал «Інтер» дає кілька матеріалів за участю народних депутатів Сергія Капліна і Наталії Королевської — то під приводом «виїзних засідань парламентського комітету з питань соцполітики», то під іншими штучними приводами: 19 листопада Каплін і Королевська відвідали поліклініку в Боярці, 20 листопада організували мітинг жінок із не поясненими як слід у матеріалі вимогами, того ж дня комітет соцполітики під проводом Капліна «створив раду дітей війни», а 21 листопада Каплін і Королевська «вимагають передбачити в бюджеті-2018 суттєве збільшення пенсій». Усі ці матеріали не містять суспільно важливої інформації, а лише надають Капліну й Королевській зручні трибуну для суто популістських іміджевих заяв в ефірі телеканалу.

Так само «Інтер» відстежував на звітному тижні поїздку голови Харківської облдержадміністрації Юлії Світличної до Італії давши про це репортажі 21 і 22 листопада. 20 листопада «Інтер» запросив Юрія Бойка до студії (попри те, що зазвичай у підсумкові випуски новин телеканалу гостей не запрошують), де політик мав нагоду критикувати і звинувачувати владу і своїх учорашніх однопартійців. Крім того, 20 листопада канал дає результати недостовірного соцопитування, за яким нібито Юрій Бойко і Юлія Тимошенко є «беззаперечними фаворитами» майбутніх виборів. А в матеріалі за 22 листопада це вже стверджується так: «Виходячи з політичних рейтингів, тепер саме Юрій Бойко і Юлія Тимошенко проходять до другого туру президентських виборів».

24 листопада — незбалансовано і без необхідних бекґраундів подано матеріал, у якому повідомляється, що ченці Києво-Печерської лаври і Юрій Бойко виступають проти скасування Мін'юстом оренди Почаївської лаври Московським патріархатом.

В усіх згаданих вище матеріалах «Інтера», крім стандарту балансу думок часто грубо порушується стандарт відокремлення фактів від думок, за рахунок висновків і оцінок журналістів, безпідставних узагальнень. Приклади:

  • «Тема субсидій — найболючіша для цього бюджету»;
  • «Проте, це лише верхівка айсберга. Адже держава може зовсім припинити фінансування медцентрів»;
  • «Не додає упевненості і ситуація з кількістю медперсоналу»;
  • «Все, чим можуть похвалитися мезаклади, — лише інтернет та декілька одиниць комп'ютерної техніки. Хоча й це заслуга не міністерства, а місцевої влади»;
  • «Порядок денний Верховної Ради сьогодні затьмарили політичні заяви, ключова із них про створення в стінах парламенту ще однієї депутатської групи»;
  • «Фактично цією заявою фракція “Опозиційного блоку” розкололася на дві частини»;
  • «Керівник САП пішов засмучений»;
  • «Чи знайдуть голоси для ухвалення бюджету, залежить від Кабміна, адже якщо уряд хоче бачити кошторис вже на цьому тижні, часу на переконання підтримки документу залишилось не так вже і багато»;
  • «Напівпорожня зала, напівнаповнений порядок денний та гучні заяви. Парламент продовжує традицію — по середах нардепи зазвичай не влаштовують законодавчих баталій»;
  • «Щоправда, зала напівпорожня, а на розгляді — єдиний законопроект»;
  • «Проте усі ці добрі наміри не вдалося втілити у життя, у Раді не було кому голосувати. Середа у нардепів — наполовину вихідний»;
  • «Утім для втілення амбітних планів коаліції треба знайти депутатську підтримку у вигляді голосів»;
  • «Якщо для багатьох країн-членів ІДЛО, нагальними є проблеми гендерної рівності чи доступу до якісної їжі та ліків, то в Україні найгостріші питання — це боротьба з корупцією та якість надання державних послуг»;
  • «Окрім того в бюджеті нардепи не побачили збільшення субсидій, а соціальні виплати мізерні»;
  • «Все менше надії залишається на швидке голосування за бюджет на наступний рік. Нардепи і досі не взялися за розгляд кошторису»;
  • «Та в парламенті вже деякі нардепи незадоволені проектом бюджету»;
  • «Отож вже зараз можна сказати що бюджетна ніч буде довгою, адже єдності поки в залі немає, у фракцій дуже багато зауважень, тож чекати на новий кошторис можна вже на світанку»;
  • «Гуславського викликали в суд аж вісім разів. Однак повістки, що запрошували на засідання, колишній правоохоронець ігнорував. Таке затишшя не випадкове»;
  • «Але сьогодні сталося диво, і ключовий свідок прийшов на засідання»;
  • «Тим паче, забудовник узяв на себе зобов'язання з благоустрою паркової території навколо водойм та їхнього обслуговування власним коштом. У такий спосіб “Аркада-Будівництво” врахувала всі побажання прихильників створення екологічного простору. Втім зірвати роботу псевдоактивісти все ж намагаються».

І в багатьох матеріалах грубо порушується стандарт достовірності інформації. Значна кількість фактів і частина суб’єктивних думок подається або взагалі без посилань на джерела інформації, або з некоректними посиланнями (розмитими, узагальненими тощо), є й посилання на інтернет-джерела: «у Верховній Раді обіцяють»; «голови фракцій не приховують»; «депутати нарікають»; «такі заяви роблять в Мінохорони здоров'я»; «їм медики і зізнались»; «в дирекції поліклініки сподіваються»; «а от нардепи впевнені»; «про це кажуть в Українській бізнес-асоціації»; «мітингарі оголосили»; «за словами представників профільних організацій»; «за словами народних депутатів»; «кажуть нардепи»; «обранці кажуть»; «у своєму блозі на сайті “Кореспондент” нардеп Сергій Льовочкін сказав»; «виходячи з політичних рейтингів»; «на сайті партії “Свобода” оприлюднили інформацію»; «облгази спростували інформацію»; «про це сьогодні заявили у регіональній газовій компанії»; «згідно показань свідків»; «ченці Печерської лаври просять»; «священнослужителі кажуть»; «на це відреагували опозиціонери»; «у Київській держадміністрації перешкод… не вбачають»; «розповідають ріелтери».

***

На телеканалі «Україна» крім згаданих вище протягом звітного тижня були й інші матеріали з грубими порушеннями стандартів, що можуть свідчити про замовлення. У сюжетах за 19, 20 і 23 листопада про розгляд бюджету у ВР канал надає трибуну окремим політикам без балансу думок і бекґраундів, зокрема Порошенку, Гройсману, народним депутатам Бурбаку й Ляшку. Крім того, 21 листопада в ефір вийшов матеріал про те, що Ляшко побував у геріатричному пансіонаті на Київщині.

23 листопада в ефірі був матеріал про те, що ахметовський концерн «ДТЕК» «змушений» закуповувати вугілля в Роттердамі. І в кожному випуску новин каналу обов’язково є матеріал про благодійні заходи Фонду співвласника каналу Ріната Ахметова.

В усіх згаданих матеріалах грубо порушуються стандарти балансу думок і повноти подачі інформації. Крім того, журналісти «України» порушують стандарт відокремлення фактів від думок, вдаючись до власних висновків і оцінок, до безпідставних узагальнень. Приклади: «Втім, це лише тимчасовий захід, аби підприємство вирішило проблему»; «Рекордні суми на ремонт доріг»; «Пасуть задніх Луганська та Миколаївська»; «На будівництво автошляхів наступного року до бюджету заклали рекордні 56 мільярдів гривень»; «Трухлявий паркан, занедбані приміщення і жодної окремої палати»; «Скоріше за все за це питання депутати візьмуться вже вночі»; «Саме тому що Конституційний суд схвалив сьогодні курс України в НАТО і ЄС, Президент приїхав сьогодні до парламенту. Фактично своїм рішенням Конституційний суд дав зелене світло для внесення змін до Конституції»; «І переконати депутатів Порошенку вдалося»; «Примітно, що головний кошторис країни ухвалили в листопаді за майже півтора місяці до нового року. Хоча і традиційно депутати провели ніч під куполом. Проголосували зрештою о шостій ранку»; «Довгоочікувана фраза спікера пролунала о шостій ранку»; «Засилля машин з іноземною реєстрацією на українських дорогах має зникнути вже до літа. Не допомогли ані масові протести в урядовому кварталі, ані показове спалення престижного позашляховика на “бляхах”. Витримавши паузу, поки “бляхарі” перекривали автошляхи по всій Україні, першим про покарання заговорив міністр внутрішніх справ»; «Власники автомобілів на іноземних номерах обурилися прийнятими законами».

І в багатьох матеріалах грубо порушено стандарт достовірності подачі інформації. Найчастіше за рахунок подачі фактів узагалі без будь-яких посилань, рідше подачі як фактів, так і суб’єктивних думок зі взагалі безособовими або узагальненими псевдопосиланнями:

  • «мовляв»;
  • «депутати запевняють»;
  • «“радикали” запевняють»;
  • «у “Народному фронті” переконані»;
  • «ідеться в повідомленні на офіційному сайті уряду»;
  • «в уряді обіцяють»;
  • «Радикальна партія заявляє»;
  • «за словами членів “Опозиційного блоку»;
  • «і як стало нещодавно відомо»;
  • «на думку експертів комітету»;
  • «раніше “Укрпошта” повідомляла»;
  • «керівництво закладу каже»;
  • «депутати вже заявили»;
  • «спрогнозували в уряді».

У студію новин канал продовжує запрошувати обмежене коло політиків: як і в серпні, гостями студії на звітному тижні були ті ж Олег Ляшко і Сергій Тарута та, як у травні, Вадим Новинський. Ведуча, як і раніше, припускається компліментарних оцінок на адресу гостей і не намагається балансувати сказане ними за допомогою бекґраундів або запитань про конкретику.

***

На ICTV, крім уже згаданих вище «паркетних», 20 листопада вийшов матеріал про те, що голова Державної архітектурно-будівельної інспекції Олексій Кудрявцев скаржиться на чорний піар проти нього. В матеріалах із ознаками замовності на каналі часто порушуються стандарти балансу думок і відокремлення фактів від думок. Приклади:

  • «Такі зустрічі відбуваються щорічно і, дійсно, закордонний бізнес часто дуже радий українському політикуму. Які б, власне, краще б було прийняти рішення? Все-таки свої можуть інколи і лякатися, а іноземці лякатися точно не стануть»;
  • «І Президент, і прем'єр її, в принципі, почули. Дуже багато жартував Петро Порошенко… А якщо серйозно, то він хвалив і Верховну Раду, і прем'єр-міністрів обох — і Яценюка, і Гройсмана»;
  • «Нагадаю, що Мирослав Продан очолював ДФС. Таку скандальну структуру після появи там Романа Насірова»;
  • «Сьогодні в Києві в “Інтерконтиненталі” відбулася зустріч представників української влади з представниками потужного українського бізнесу»;
  • «Сьогодні Кабмін зробив ще один крок для створення Міністерства у справах ветеранів, і навіть запропонував Раді призначити його очільницю»;
  • «Скажу так: шанси на ухвалення головного кошторису дуже великі, очікуємо, що це відбудеться, але за декілька годин, зважаючи на те, як розглядають сьогодні законопроекти самі ж депутати. І загалом, такий день багатий на рішення, і чимало з них можна без перебільшень назвати історичними, принаймні на вечірньому засіданні одне з таких і відбулось»;
  • «І такі аргументи на народних обранців неабияк подіяли, і власне, під час голосування було навіть більше, аніж достатньо — понад 300 голосів за сьогоднішнє рішення»;
  • «Депутати працювали з таким героїзмом немов це було не 22 листопада, а 22 грудня. Тим не менше на міністрів і депутатів можуть впливати вимоги Міжнародного валютного фонду»;
  • «Викроїти щось на внутрішні інвестиції навряд чи вдасться»;
  • «Ми знову житимемо не по кишені, видатки вкотре більші за доходи, величезна частина, до 40 % бюджетних переваг спрямують на державний сектор і це дуже багато для намірів розвиватися. На оборону і силовиків виділили практично порівну, суттєво підтримують освітян, трохи менше медиків. Досі замість енергоефективності держава заплатить 55 мільярдів за субсидії, враховуючи досвід минулих років — не всі їх отримають справедливо»;
  • «Заради ухвалення бюджету депутати не полінувалися працювати і в день, і вночі»;
  • «А зрештою бюджетний пиріг таки поділили. Бюджет розбудови, так десь пафосно новий кошторис назвав прем'єр, Володимир Гройсман. Голова уряду хвалився, грошей вистачить і на безпеку і на економіку з соціалкою»;
  • «Ну і як завжди найбільше потягне соціалка — 323 мільярди»;
  • «Такими показниками неабияк задоволена міністр фінансів»;
  • «Чимало зекономили на субсидіях»;
  • «Видатки майже на 90 мільярдів перевищують доходи, але ця цифра не критична порівняно з зовнішнім боргом. Наступного року Україна мусить повернути понад 400 мільярдів гривень — це майже третина усієї держскарбниці. Тож аби розрахуватися з усіма, доведеться знову позичати»;
  • «Ну і традиційно очікують на приватизацію, передбачили аж 17 мільярдів гривень».

Чимало фактичної інформації в новинах каналу подається або взагалі без будь-яких посилань на джерела, або ж із посиланням на соцмережі чи на узагальнені джерела:

  • «вони кажуть»;
  • «Генпрокуратура з'ясувала»;
  • «з'ясувалося»;
  • «міністри вважають»;
  • «урядовці називають»;
  • «експерти запевняють»;
  • «економісти такий крок підтримують»;
  • «переконані дослідники».

***

На «1+1», крім «паркетних», було ще два матеріали з ознаками замовності. Іміджевий матеріал про нову наречену віце-прем’єра Розенка. І недостовірна соціологія, за якою у другий тур президентських виборів нібито виходять Тимошенко і Зеленський.

***

На 5-му каналі й на СТБ, крім згаданих вище матеріалів «паркетного» характеру, інших не було.

***

На «UA: Першому» матеріалів із ознаками замовності на звітному тижні не було взагалі.

Із матеріалів бізнесової тематики на «Україні» було три матеріали на користь ахметовського концерну «ДТЕК» — про те, що Антимонопольний комітет вирішив, що концерн не є монополістом на ринку (20 листопада), про те, що концерн «змушений» везти вугілля з Роттердама (23 листопада), і про роль концерну у видобутку вітчизняного газу (23 листопада). На «Інтері» 24 листопада вийшов матеріал про переваги житлового комплексу «Патріотика на озерах», який будує компанія «Аркада будівництво». На «Інтері» і ICTV 20 листопада вийшли в ефір матеріали про зустріч Порошенка з керівництвом авіакомпанії Ryanair, позитивно для компанії. І на «1+1» 19 листопада вийшов в ефір матеріал рекламного характеру про курорт «Буковель».

Примітка: під поняттям «влада» розуміються як окремі інститути влади (ВР, АП, Кабмін, окремі міністерства, обласні чи міські органи влади тощо), так і окремі персоналії, які уособлюють цю владу, посідаючи певні владні посади.

Примітка: коли йдеться про опозицію, маються на увазі будь-які політичні сили чи політики, які на цей час чітко декларують свою опозиційність чинній владі. Незалежно від їхніх мотивів і бекґраундів. Матеріалів із ознаками замовності про опозицію негативної тональності в новинах, які розглядаються цим моніторингом, поки що немає.

У матеріалах із порушеннями стандартів, що можуть свідчити про ознаки замовності (цензури), канали порушують такі стандарти:

2. ЗАМОВЧАННЯ КАНАЛАМИ СУСПІЛЬНО ВАЖЛИВОЇ ІНФОРМАЦІЇ У ЛИСТОПАДІ 2018-ГО:

Примітка: за 2018 рік — це дані за 19–24 листопада (на «Інтері» замість підсумкового тижневика 23 листопада розібрано випуск новин за 25 листопада), 27 серпня — 1 вересня, 21–26 травня і 5–10 лютого, за 2017 рік — це дані за 6–12 листопада і 21–26 серпня.

Жоден із каналів не подавав про такі події з цієї тематики:

  • Жителі Закарпаття перекрили трасу Київ — Чоп, протестуючи проти високих цін на газ (19 листопада).
  • Протестувальники перекривали вулицю Кирилівську в Києві (24 листопада).

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

  • Окупаційна влада Криму списала 130 млн грн боргу Нацбанку України (20 листопада).
  • Росія продовжує інформаційні атаки на посольство України в США — посол (21 листопада).
  • В окупованому Криму кількох українських політв’язнів тримають у «ямі» — омбудсмен (21 листопада).
  • Бойовики стріляли із зеніток та мінометів, двох українських бійців поранено (24 листопада).

Жоден із каналів не повідомляв про таку подію цієї тематики:

  • Інтерпол має очолити представник країни, яка поважає права людини, — МЗС Британії (20 листопада).
  • Росія являє собою небезпеку для Чехії та ЄС, — глава МЗС Чехії (24 листопада).

Інші прикметні теми, замовчані всіми каналами:

  • НАЗК запідозрило депутата від БПП Голубова в корупції (21 листопада).
  • Сенат Польщі одностайно визнав Голодомор геноцидом українського народу (21 листопада).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки уряду Королівства Данії. Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з позицією уряду Королівства Данії. 

comments powered by Disqus