Маски-шоу, що зняли маски. Моніторинг теленовин 17–23 вересня 2018 року

Скрін-шот "1+1"

За цей тиждень про свою участь у президентських перегонах офіційно заявили два нардепи — представник УКРОПа Олександр Шевченко та лідер «Основи» Сергій Тарута. Кількох кандидатів підтримують одночасно кілька олігархічних груп, інколи навіть протиборчі. Сергія Таруту піарять на каналах Пінчука та Ахметова. Юлію Тимошенко — у Пінчука та Коломойського. А на каналах із протилежною риторикою — героїчно-проукраїнською на «1+1» та опозиційно-проросійською на «Інтері» — однаково прихильно ставляться до екс-голови СБУ Валентина Наливайченка.

17 вересня, понеділок

Найгарячіша тема дня — сутички під ГПУ. Протест викликала екстрадиція Тимура Тумгоєва, якого учасники акції називають добровольцем. ГПУ ж стверджує, що про його участь у бойових діях їм не відомо. Повідомляючи про застосування сльозогінного газу на акції, репортери часто не уточнювали, хто саме його застосовував: протестувальники чи правоохоронці. Про те, що газ застосовували з обох боків сказали «UA: Першому», «112» та СТБ. Найбільш показовим кадром було фото Сергія Нужненка для «Радіо Свобода».

Більшість новин повідомляли про постраждалих лише з боку правоохоронців. На ICTV  повідомили, що є інформація про поранених протестувальників, на 5-му каналі послалися на дані «Червоного хреста». На 5-му вжили фразу «заявка на мітинг», хоча такого поняття не існує. Організатори акції повідомляють про захід, аби всі відомства могли забезпечити умови для його проведення. Зокрема, вжити заходів безпеки належного рівня, якщо це потрібно. Тобто дозволу на проведення акції не має бути, як це передбачає термін «заявка».

Більшість репортажів згадали і про напад на журналістку каналу NewsOne. На «Україні» та ICTV про події розповіли за кадром, а синхроном дали лише коментар генпрокурора Юрія Луценка з осудом позиції протестувальників. Це порушення балансу думок.

Сильні

Майже зразкове відокремлення оцінок про події від коментарів журналістки показала Наталя Нагорна на «1+1». Події описуються фактами, що тут же підкріплюються відеофрагментами. Без емоцій все ж не обійшлося. Але їх формує робота кореспондентки у кадрі: під час включення журналістка опинилася під напорами води і газу, якими кропили мітингарів. Ці кадри повторили і у вечірньому випуску.

На СТБ Наталка Сачалко знайшла коментар одного з протестувальників, який не схвалює штурм і радикальні дії. Це важливо, аби не ототожнювати настрої агресивного натовпу зі спільною позицією всіх учасників.

На «UA: Першому» кореспондентка Роксолана Бичай перерахувала основних учасників по організаціям. Тут мітингарів називають просто «люди», а оцінку «активіст і доброволець» собі дає вже один із учасників.

На ICTV у сюжеті Оксани Михайлової йшлося про експеримент щодо переробки пластикових упаковок у Вишгороді. Кілька компаній, які купують пластикову тару, місцевий житель, працівник сортувальної станції, авторка законопроекту про більш прогресивну практику переробки упаковокнародна депутатка Альона Бабак — усі спікери у матеріалі підібрані збалансованодля повнішого та всебічного розкриття питання.

Сумнівні

На ICTV, СТБ та 5-му новини про зустріч екзархів Вселенського патріарха з Петром Порошенком вийшли в паркетному стилі. Сам факт зустрічі — не новина, особливо якщо супроводжується заявами, які вже лунали: «Незалежність Української православної церкви все ближче» (ICTV), «Процес надання Україні томосу нині на завершальному етапі» (5-ий канал), «На фінішній прямій отримання автокефалії Українською православною церквою. Про це сьогодні заявив президент Порошенко» (СТБ). Ці повідомлення не були інформативними, хоча привід для новини насправді був. Тут важливо було пояснити процедуру та значення візиту екзархів, конкретизувати мету їхнього прибуття, як це недостатньо повно, але все ж зробили на каналах «Україна» та «1+1».

На «Інтері» навпаки дали слово лише опонентам автокефалії — представнику УПЦ МП, який називає надання томосу українській церкві «несправедливістю».

Двічі на «Україні» з’являвся Олег Ляшко. У сюжеті з парламенту вимагав підвищити мінімальну зарплату до 5500 гривень (хоча це не нова заява). Далі в сюжеті Катерини Федотенко вже йшлося, як Ляшко обіцявє вирішити проблеми центру для незрячих на Київщині: «Але цей центр хотіли закрити. Знайти гроші на реконструкцію ще в липні обіцяв лідер радикальної партії». І ознака стабільності на каналі «Україна» — щоденний сюжет про  допомогу мешканцям Донбасу від фонду Ріната Ахметова.

На «Інтері» нардеп від «Опозиційного блоку» Юрій Павленко коментував побиття журналістки на протесті під ГПУ, на перший план виставляючи партійну позицію. Коментар не був змістовним, лише констатував, що перешкоджання журналістам є злочином, а «Опоблок» вимагатиме проведення парламентських слухань щодо безпеки журналістів. Також на «Інтері» у сюжеті Костянтина Редіна йшлося про відзначення Дня знань в Одеській юридичній академії. Сюжет рясніє захопленими епітетами: «Секрет успеха Одесской академии, объясняют студенты, в том, что здесь хорошие преподаватели, высокий уровень образования, и постоянно внедряют новые технологии обучения. Поэтому нескучно». І також містить напутнє слово від студентів від ректора, екс-регіонала Сергія Ківалова.

Ще одне застереження стосується матеріалу «112». У чотирихвилинному сюжеті Марини Степаненко йдеться про заяву Росії з нібито доказами причетності української армії до збиття малазійського боїнга МН-17 у 2014 році. Дві з половиною хвилини сюжету присвячені аргументам Росії: заяви, фото, відео, коментарі про походження снаряду. «Причиною катастрофи пасажирського лайнера стала ракета «земля-повітря» випущена з установки Бук. ЇЇ, за даними експертів, доправили в Донецьку область із Росії, а потім відвезли назад», — це лише те, що стосується позиції української сторони. Немає чіткого посилання на експертні висновки та головні факти з них про причетність росіян до трагедії. Лише міститься позиція міністра оборони України та держсекретаря з питань оборони Великої Британії про фейковість російських заяв. Це повідомлення фігурувало у новинах на інших каналах. Але це були короткі повідомлення, що зосередилися на спростуванні позиції Росії, базуючись на заявах авторитетних експертів або дипломатів.

18 вересня, вівторок

Верховна Рада ухвалила рішення про збільшення чисельності ЦВК до 17 осіб та подання українського політв’язня Олега Сенцова на Нобелівську премію миру.

Сильні

На «1+1» вийшов детальний сюжет у зв’язку з дозволом суду на арешт майна Миколи Мельниченка. Хоча він каже, що арештоване майно йому не належить, у сюжеті журналіст Дмитро Фурдак нагадує про його земельні ділянки та нерухомість, історію з «плівками Мельниченка» та пояснює, за що взагалі його можуть затримати.

Сумнівні

На «1+1» Ілля Кива приїхав до Полтави захищати відстороненого мера Олександра Мамая.  Політик звинуватив Банкову у розправі над нелояльними чиновниками: «Ілля Кива, лідер соціалістичної партії: Администрация президента готовит широкомасштабную спецификацию на президентские выборы, ей нужны подконтрольные меры». Це просування інтересів однієї сторони конфлікту, а не інформування. До того ж це використання Іллі Киви у образі борця за справедливість.

Також на «1+1» поширили заяву спікера парламенту Андрія Парубія з закликом до колег з норвезького парламенту не підтримувати Північний потік-2. Це «паркетна» новина, що говорить про сам факт зустрічі. Так само паркетною є новина про зустріч Володимира Гройсмана з головою парламенту Норвегії на «Інтері».

На «Інтері» представники «Опоблоку» без балансу коментували подання ГПУ на притягнення до кримінальної відповідальності їхніх нардепів. Називають це політичним тиском, що є позицією лише однієї, зацікавленої сторони. Згодом у випуску «Опоблок» в Одесі заявив про підтримку мешканців у боротьбі проти передачі території закинутого санаторію під забудову.

Сергій Каплін на «Інтері» знову виступив «адвокатом» інтересів робітників «Криворіжсталі», а самих робітників у матеріалі навіть немає.

Також на «Інтері» вийшов сюжет, більше схожий на корпоративні розбірки газових компаній із регуляторами ринку. Величезний (як для новин) п’ятихвилинний сюжет перевантажений специфічними термінами так, ніби усі глядачі каналу як таблицю множення розуміють, що таке «добове балансування», про яке йдеться весь сюжет. За всі п’ять хвилин не тільки не пояснили, що ж це за механізм, а і як проблема з його узгодженням впливатиме на кінцевих споживачів — тобто глядачів каналу. «Учитывая, что операторы ГРМ в полной объеме передали списки потребителей под ЭЦП, под электронную цифровую подпись…», «Мы по прежнему не имеем доступа к выгрузке базы EІС кодов», «база корректировалась, менялся признак ПСО, то есть, не заносились какие-то данные, не учитывались все обновления, которые присылал оператор ГРМ», — такими абревіатурами оперують спікери у сюжеті. З чого очевидно, що матеріал спрямований не на пояснення ситуації людям, далеким від теми, тобто споживачам. У сюжеті зокрема є представники Регіональної газової групи, що належить співвласнику «Інтера» Дмитру Фірташу. «Інтер» неодноразово критикував «Нафтогаз» за нібито тиск на газові компанії.

На каналі «Україна» сюжет про роботу благодійних фондів на Донбасі звівся до того, що представники різних організацій дякують фонду Ріната Ахметова. На «112» вийшов промо-сюжет власного ток-шоу «Пульс».

19 вересня, середа

Гучний конфлікт між Спеціалізованою антикорупційною прокуратурою та НАБУ. Керівник САП Назар Холодницький звинуватив колег у встановленні системи прослуховування. У новинах подавали цю історію, максимально намагаючись витримати баланс, хоча більше коментарів та оцінок давав Холодницький, тому його позиція у повідомленнях переважає

Сильні

На каналі «Україна» повернулися до моніторингу теми про викиди з «Кримського титану». У сюжеті Анжели Слободян так і немає відповіді про те, якою ж речовиною потруїлися мешканці прилеглих поселень. Журналістка пояснила, що дослідження досі тривають. Але зібрана інформація та свідчення про ураження шкіри, яких зазнали люди після так званих «кислотних дощів», що пройшли після аварії.

Сумнівні

«Паркет» Володимира Гройсмана дали на ICTV. Він запевнив у покращенні економічної ситуації: «Економіка України зростає десятий квартал поспіль. А за останній ВВП збільшився на 3.8 відсотків, про це на засіданні Кабінету міністрів заявив прем'єр Володимир Гройсман». Проблема у тому, що позитивні оцінки дає лише прем’єр. Незалежних експертних думок на підтвердження, спростування чи уточнення його тез немає. На СТБ та 5-му — «паркет» Порошенка про те, як він відкрив Книжковий форум та говорив про російську агресію. Це не є новиною, а подія відбувається незалежно від присутності президента на ній.

За тою ж схемою у сюжеті каналу «Україна» про підготовку до футбольного матчу між «Шахтарем» та «Гоффенгаймом» з’явилася голова Харківської ОДА Юлія Світлична, яка жодного стосунку до події не має.

Також на «Україні» звітували про благодійність свого власника Ріната Ахметова на Донбасі.

На «1+1» розповідали про власний благодійний проект «Здійсни мрію». Це один із елементів піару самого телеканалу, а сюжети про цей проект за рівнем емоційності та стандартами не відповідають вимогам до новин.

На «Інтері» відзвітували, як лідер «Опоблоку» Юрій Бойко зустрівся з фермерами на Вінничині та обіцяв їм свою підтримку. Також нардепи Сергій Каплін та Наталія Королевська виступили з червговими вимогами збільшення соцвиплат. Подібні заяви у виконанні тих самих політиків повтрюються на «Інтері», як мантра. Досі «Інтер» так і не дав зважену позицію уряду у відповідь на ці вимоги.

20 вересня, четвер

Петро Порошенко виступив у парламенті зі щорічним посланням до депутатів. Виступ отримав жваву реакцію політичних опонентів президента. Але цю реакцію не показали на каналі «Україна», СТБ та «UA: Першому». Останній взагалі дав лише коротке повідомлення про промову із синхроном лише від Порошенка.

Тим часом під стінами парламенту проходила акція протесту з вимогою надати українське громадянство добровольцям-іноземцям, які воювали на боці України з 2014 року. Про це згадали у випусках лише «112», «UA: Перший» та СТБ.

Ще одна важлива тема дня: видача угорських паспортів у Береговому на Закарпатті. У мережі з’явилося відео з присяги, де співробітники консульства радять приховувати факт подвійного громадянства від української влади.

Сумнівні

На «1+1» нардеп, представник партії УКРОП Олександр Шевченко заявив про своїх президентські амбіції в оригінальний спосіб. Через обшуки на курорті «Буковель» засновником якого він є, звинуватив президента у тискові та розправі з опонентами: «Не подобається пану Порошенку, що Шевченко каже правду і вирішив балотуватись в президенти України. Пане Порошенку, не боїмося ми ваших обшуків і команд на розправу. Якщо ви думаєте мені і моїм друзям таким чином закрити рота, то не вийде», — заявив він з трибуни парламенту. Хоча в коментарі ТСН речниця СБУ Олена Гітлянська сказала, що про обшуки на «Буковелі» їй невідомо, обшуки можуть бути пов’язані з розслідуванням щодо неякісного асфальту. Одна із дорожньо-будівельних фірм також розташована в Буковелі.

На каналі «Україна» Олег Ляшко закликав «розвивати фермерство і закріпити право власності на землю за тим, хто її обробляє». Одразу після цього повідомлення Олег Ляшко з’явився у студії та ще сім хвилин  розказував, як погано дбає держава про українців: «Тому боротьба за підвищення зарплат – це боротьба за відновлення економіки, за збільшення доходів українців і головне, за перерахунок пенсій для ветеранів, для пенсіонерів, які заслужили достойну пенсію».

Як і щодня на каналі «Україна» звітували про благодійність свого власника Ріната Ахметова.

Сюжети про переможців конкурсу «Залізничник», організованого фондом Бориса Колесникова вочевидь для піару близького до Ахметова політика, вийшли на ICTV та «Україні».

Формально відзвітували про зустріч прем’єра Володимира Гройсмана з депутатами Європарламенту. Важливої інформації у цих повідомленнях немає, лише констатація потреби боротися з російською агресією. Такі повідовмлення вийшли на ICTV, «Україні» та «Інтері».

На «Інтері» депутат від «Опоблоку» Микола Скорик дав оцінку новому складу ЦВК. Сергій Каплін озвучив вимоги профспілок до влади, а у представників влади відповіді на ці вимоги не просили. І також на «Інтері» Валентин Наливайченко як лідер руху «Справедливість» коментував рішення Львівської міськради про обмежння вжитку російських пісень у громадських закладах: «Поддерживать украинский язык на государственном уровне, продвигать проекты в области культуры и скусства должна специальная структура, уверен лидер движения "Справедливость" Валентин Наливайченко. Это Нацагентство по вопросам устройства в государстве национальной идеологии, которое необходимо создать в Украине». Причетність Наливайченка до цієї теми та рівень його експертності тут не очевидні. Авторка Галина Якушко появу політика у сюжеті пояснює тим, що свою думку він висловив на Книжковому форумі у Львові.

Схоже, на «Інтері» продовжують вважати, що жодна подія Харкова не може відбутися без схвалення та підтримки голови Харківської ОДА Юлії Світличної. Цього разу глядачам розповіли, як вона відкривала універсіаду.

Промо-сюжет про ток-шоу «Право на владу» вмістили у новинний випуск на «1+1».

21 вересня, п’ятниця

У парламенті представляли проект бюджету, а також, як і щоп’ятниці, нардепи мали годину питань до уряду. Не аналізуються цього дня новини «Інтера», оскільки у них виходить підсумковий випуск.

Сильні

Журналіст СТБ Віталій Глагола розшукав закарпатця з угорським паспортом. Герой сюжету хоч і анонімно, але розповів про деталі процедури, причини і особливості ситуації з угорцями на Закарпатті, і пояснив, навіщо мешканці прикордонного регіону використовують угорський паспорт.

«UA: Перший» показав черговий етап конфлікту довкола Національного медуніверситету імені Богомольця між МОЗ та екс-ректоркою Катериною Амосовою, поновленою на посаді через рішення суду. У сюжеті є позиція Амосової та роз’яснення МОЗ про те, чому її не визнають ректоркою. Це єдиний з телеканалів, що моніторяться, який відстежує тему у розвитку після звільнення ректорки у квітні цього року.

Сумнівні

На ICTV, СТБ, та «1+1» поширили заяви про план порятунку України авторства Юлії Тимошенко. Про стипендії обдарованим студентам від фонду Кучми йшлося на ICTV, СТБ та каналі «Україна».

На «Україні» — щоденний звіт про благодійність фонду Ахметова. А також заява Олега Ляшка: «Скасувати посаду прем'єр-міністра, звільнити всіх суддів і зменшити кількість нардепів. В Радикальній партії планують переписати Конституцію». Позиції жодних інших політичних сил чи експертів для балансу тут немає, тож просувається лише позиція партії Ляшка. Також на цьому каналі — суто офіціозне повідомлення про відкриття чергового інклюзивного центру, який коментує дружина президента Марина Порошенко.

На «1+1» Порошенка критикували. Приводом знову стали все ті ж обшуки в «Буковелі». «Тридцять годин тривали обшуки фірм… Весь чей час людей утримували без води та їжі», — сказала ведуча. Ще напередодні в СБУ повідомили, що обшуки пов’язані з розслідуванням імовірного розкрадання коштів дорожнього фонду. І буквально одним цим реченням і передали позицію СБУ. Нардеп Олександр Шевченко, який є співзасновником курорту, у зверненні до прем’єра називає обшуки «бєспрєдєльними». А далі левова частка сюжету переконує, яка сумлінна компанія ПБС, якій закидають махінації з державними грошима. Сюжет містить низку емоційних виразів автора Дмитра Святненка: «Колишній очільник СБУ Валентин Наливайченко каже, що будь-якої перспективи в суді ця справа не матиме, адже всі ці обшуки з показовим знищенням майна і залякуванням співробітників мають лише політичні мотиви». Синхрон Наливайченка повторює та саме. «Знищено сейфи, виламано двері, але жодної інформації, яка могла би стати доказом у кримінальному проваджені, не виявлено. Також нічого цікавого не знайшли і в ресторані "Сало" та в пункті прокату гірськолижного обладнання в самому Буковелі», — стверджує кореспондент, хоча коментарів від СБУ, як він зазначив на початку, не отримали, отже достовірної інформації про результати обшуків не мають.

22 вересня, субота

Сильні

На ICTV у сюжеті Тараса Корніюка розрита тема постачання російських товарів на український ринок. Виявляється, Росія лишається найбільшою імпортеркою для України, переважно через промислові товари. Журналіст за допомогою експертів акцентував, що така ситуація склалася через відсутність механізмів контролю за виконанням санкцій.

Сумнівні

По кілька тез з інтерв’ю Петра Порошенка німецькому виданню вийшло у коротких повідомленнях на «Україні», 5-му та «Інтері». Йшлося про загрози з боку Росії, критику «Північного потоку-2», санкції проти Росії. Нічого нового у цих тезах немає, а отже і приводу для новин теж.

Нардеп і лідер партії «Основа» Сергій Тарута на каналі «Україна» та ICTV заявив про свої плани на президентський пост. На ICTV — лише начитка про з’їзд партії та висування Татури кандидатом. На каналі «Україна» нардеп у студії спершу хвалився будівництвом бізнесу та заводів, а ще обіцяв, що так само готовий будувати і країну: «Я хочу сделать всё! Чтобы жизнь каждого их нас стала достойной и человеческой! И чтобы мы не выживали, а мы процветали. И чтобы у каждого было будущее. И чтобы наши дети не уезжали».

За всіх жінок України на «Інтері» говорила одна нардепка від «Опоблоку» Наталія Королевська: «Наталья Королевская, инициатор национальной платформы "Женщины за мир": Каждая женщина сегодня заявляет свою позицию - мир в Украину должен вернуться только дипломатическим путем. Никому не получится нас остановить, запугать и свое дело - служение миру и действия, направленные на то, чтобы как можно быстрее вернуть мир в нашу страну - мы не позволим никому остановить».

На «Україні» Олег Ляшко вимагав преференцій підприємствам, які проводять модернізацію свого виробництва. Та у сюжеті про книжковий форум примудрилися вставити піар фонду Ахметова: «Їхня історія увійшла до фотокниги "Донбас і мирні", як застереження - такого не повинно бути. Унікальне видання фонду Ріната Ахметова презентували у Львові». Йдеться про історію родини переселенців, у якій під час обстрілу була поранена дитина.

На «Інтері» Ольга Самарська у своєму сюжеті розповіла, як важкохворій дівчинці взявся допомогти нардеп Сергій Рудик: «Народный депутат Сергей Рудык узнал об истории Софии недавно. И решил помочь семье. Он взял на себя роль посредника между мамой и чиновниками. Как оказалось, ни Министерство здравоохранения, ни Ульяна Супрун не могут помочь девочке. Семью просят стать в общую очередь. Ждать - минимум год. Такой срок - приговор для Софии». Тут же у цьому сюжеті згадують проблему важкохворих, які чекають на трансплантацію за кордоном, і про яку «Інтер» неодноразово говорив, ігноруючи позицію МОЗ. Ситуація повторюється, у сюжеті з’явився Олег Ляшко, який вимагає звільнення виконувачки обов’язків міністра Уляни Супрун.

І останній сюжет випуску на «Інтері» розповів, як нардеп від «Опоблоку» Микола Скорик відкривав змагання з автомобільного спорту. На ICTV піарили Бориса Колесникова з «Опоблоку», який організував обдарованим студентам поїздку в Берлін. Також на ICTV вийшов промо-сюжет про серіал власного виробництва «Леся + Рома».

23 вересня, неділя

Аналізується лише «Інтер» замість підсумкового випуску п’ятниці. Почали з нападу на активіста в Одесі, далі перейшли до новин з передової, Сирії та міжнародних подій.

Аналізували забезпеченість шкіл у рамках реформи. Останній матеріал випуску присвячений просуванню цінностей православної церкви Московського патріархату. У сюжеті Юлії Жешко йдеться про монастир на Волині. Виразного приводу для сюжетут тут немає, крім того що його відвідав високопоставлений священик: «Митрополит Вышгородский и Чернобыльский Павел: Тут були сейми Києво-Печерської Лаври, Києво-Могилянської академії при Петрі Могилі. І цей храм закладених при ньому. Тому воно і лишилось оплотом православ'я під Самою Польщею. Ви знаєте, тут ніхто нічого не може нічого зробити. Тут дуже глибоко віруючі і добрі люди».

Підсумки

Загалом до сумнівних зараховані 62 матеріали: 48 з ознаками замовності, 10 паркетних новин, чотири промо-сюжети про власні проекти каналів чи медіагруп. Не минулося без принаймні одного такого на кожному з каналів: 20 на «Інтері», 18 на каналі «Україна», 9 на ICTV, сім на «1+1», два на 5-му, чотири на СТБ, по одному на «UA: Першому»,  на «112» (промо програми «Пульс»).

Десять матеріалів просували інтереси представників «Опозиційного блоку»: вісім на «Інтері» та два на ICTV (піар фонду Бориса Колесникова).

Петро Порошенко — вісім матеріалів: два на 5-му, СТБ, по одному на «Інтері», СТБ, «Україні» та «UA: Першому»

Олег Ляшко — сім матеріалів, з яких шість на каналі «Україна» та один на «Інтері».

З подяками Рінату Ахметову — шість сюжетів на каналі «Україна».

Володимир Гройсман — п’ять матералів — по два на «Інтері» та ICTV, один на каналі
«Україна».

Тричі з’являвся Сергій Каплін на «Інтері».

Три сюжети, що просували звіти про меценатство Леоніда Кучми: по одному на ICTV, СТБ
та «Україні».

Юлія Тимошенко — три матеріали: по одному на ICTV, СТБ та «1+1».

Сергій Тарута з’являвся двічі: по одному матеріалу на ICTV та «Україні».

Юлія Світлична — двічі, по одному сюжету на «Інтері» та «Україні».

Двічі на «Інтері» просували ідеї православної церкви Московського патріархату.

Олександр Шевченко з партії «Укроп» двічі на каналі «1+1».

Валентин Наливайченко — двічі: по одній появі на «Інтері» та «1+1».

По одному: Ілля Кива на «1+1», Сергій Кивалов на «Інтері», Марина Порошенко на
каналі «Україна».

Упереджено критичних матеріалів було п’ять: три на «1+1» зі звинуваченням президента
Петра Порошенка в тискові на опонентів, два на «Інтері», один з яких критикував Уляну
Супрун, а другий компанії «Укртрансгаз» і «Нафтогаз».

Із методологією моніторингу можна ознайомитися за посиланням .

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00),
«ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5
канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски
о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).
Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці
американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується
міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю
громадської організації.

comments powered by Disqus