«Інтер» атакує. Моніторинг теленовин 8-13 серпня 2016 року

Інтер

Впродовж тижня «Подробности» активно атакували «Приватбанк» і відповідальну за люстрацію в країні Тетяну Козаченко, відкрито маніпулюючи інформацією.

08 серпня, понеділок

«Інтер» продовжує відстоювати інтереси Олександра Єфремова. У сюжеті про суд над екс-нардепом Володимиром Медяником кореспондент дає коментарі лише Медяника і лише Єфремова: «Александр Ефремов арест Медяника называет попыткой запугать экс-депутата и выбить из него показания. Об этом бывший лидер фракции "Партии регионов" заявил сегодня в апелляционном суде Киева». При цьому позиції сторони обвинувачення і незалежних експертів немає.

«Україна» взагалі схиляє глядачів до думки, що справа Медяника – політичне замовлення проти Єфремова: «Прокуроры говорят, доказательств его вины у них достаточно. Даже СМС-переписку с главарем так называемой ЛНР, Болотовым, упоминают. Но в суде ее не показывают, ссылаются только на допрос свидетелей».

Далі ми бачимо коментар самого Медяника, який натякає, мовляв, Єфремова «замовили»: «Я с ними работал. Это люди, которые ранее были соратниками, скажем так, вместе работали с Ефремовым Александром Сергеевичем. На сегодняшний день, они находятся в остром конфликте с ним по разным причинам. Кто-то по криминальности, кто-то по экономическим причинам, кто-то по политическим».

Потім цю ж тезу озвучує уже відкрито журналіст: «Адвокат Медяника уверен, от его подзащитного ждут показаний против Ефремова», «В необоснованности выдвинутых против него обвинений уверен и главный фигурант громного дела - Александр Ефремов».

Бачимо позицію і самого адвоката Медяника:

Евгений Солодко, адвокат Владимира Медяника: За таких, в лапках, доказах затримувати особу, це означає лише одне - вимагання, натякування на те, що надаш покази, будеш вільним.

Хоча в сюжеті і є коментар сторони обвинувачення, однак тон повідомлення схиляє на користь екс-регіонала.

Інші канали подали цю новину нейтрально.

«Подробности» атакують брата «укропівця» Олександра Шевченка Віктора: «Представители общественной организации «Опора» заявили, что победитель в одном из семи округов, где в июле проходили парламентские довыборы, - а именно в 85-м избирательном округе, - мог выиграть нечестно. Речь о Викторе Шевченко – якобы во время избирательной кампании он организовывал для людей бесплатные туры на туристический курорт «Буковель», принадлежащий его брату. В «Буковель» за счет кандидата ездило едва ли не полсела. Вот это видео снял один из участников такой поездки. На «Буковеле» избиратели не только отдыхали, но и встречались с самим кандидатом Виктором Шевченко».

Щоправда, тут їм слід віддати належне: баланс думок дотримано і доказова база проти Віктора Шевченка виглядає цілком достовірною: синхрони місцевих, відеодокази зустрічі Шевченка з виборцями на «Буковелі» тощо.

Також «Інтер» б’є по «Приватбанку»: «Генеральная прокуратура подозревает сотрудников "Приватбанка" в миллиардных хищениях средств рефинансирования. Таких кредитных денег от государства, утверждают эксперты, "Приват" получил немало».

Далі ми бачимо коментарі політтехнолога, близького до Опоблоку, Руслана Бортника: «"Приватбанк" був чи не головним банком України, який одержав найбільше державне фінансування. Щонайменше 30 мільярдів гривень він отримав в 2014-2015 роках на рефінансування. Частина з цих кредитів до цього часу не повернуті. Ну щоб ви розуміли, що таке 30 мільярдів гривень - це три бюджета Міністерства охорони здоров'я України, це три бюджета. Майже бюджет Міністерства оборони в 2014-му році».

Відповіді на обвинувачення від «Привату» в ефірі каналу не прозвучало. Натомість «Інтер» не подав в ефір усю відповідь на запит Нацбанку. Вірніше, озвучена відповідь журналістом і те, що було на екрані, суттєво відрізнялися. Порівняйте:

Журналіст: «В Нацбанке на наш вопрос, как они контролируют выданные кредитные деньги, не ответили, но написали, у них к "Приватбанку" претензий нет и они готовы сотрудничать со следствием Генпрокуратуры, предоставить им необходимые документы. Эксперты убеждены - это дело нельзя упускать из виду».

А ось що було на телеекрані у цей час: 

Погашення кредиту ІДЕ ЗА ГРАФІКОМ, узгодженим з НБУ. Однак цю інформацію «Подробности» «делікатно» пропустили.І дали коментар фінансового аналітика Олександра Охріменка, який створив ще негативніший образ банку: «Хотілося би, щоб правоохоронні органи, починаючи від СБУ і закінчуючи Генпрокуратурою, провели всестороннє слідство. Потрібно вже, нарешті, покарати тих осіб, які реально, на жаль, крадуть гроші з державного бюджету, з України».

Наприкінці сюжету журналіст каже: «"Приватбанк" на наш запрос сегодня не ответил». Далі кореспондент порушує принцип достовірності інформації, кажучи: «Вот в сети еще днем появилась информация - в "Приватбанке" обвинения ГПУ называют безосновательными. Уверяют, согласно требованиям Нацбанка, эти ресурсы использовались только для покрытия оттока средств физических лиц и выводить банку было нечего». Хоча скріншоту з цієї відповіді на відео немає, лише розкадровка відділення «Приватбанку». При тому, що канал міг послатись на ту ж «Лігу.нет», яка взяла коментар банку.

«Україна» лише коротко розповіла про рішення суду щодо арештів рахунків банку, без жодних емоційних забарвлень.

«5 канал» натомість піарить гаранта: «Напад Російської Федерації на Грузію був передумовою війни проти України, переконаний Петро Порошенко. У розміщеній на сторінці Президента в Фейсбуці заяві йдеться, цитую: "Те, що 8 років бачили лише найбільш прозорливі, сьогодні очевидно усім. Напад Росії на Грузію був прологом російської війни проти України. Політика умиротворення агресора збанкрутувала ще 2008 року. Більше того, вона лише розпалила апетити Кремля", - кінець цитати. Глава держави наголосив, Україна тримає оборону на східному кордоні Європи й підтримує відновлення територіальної цілісності Грузії».

Ту ж заяву ми бачимо й на ICTV, який  узяв коментар  й у Михеіла Саакашвілі: «Если бы не было помощи Украины, грузинское государство бы тогда не встояло. Украина нам дала ПВО, которое было абсолютно критическим в первые дни вторжения потому, что они не смогли получить критическое преимущество в первые дни. Украина нам дала систему "Бук" и "Оса», и она дала несколько боекомплектов к каждой системе. И благодаря этим системам мы сбили двенадцать российских бомбардировщиков».

«Україна» не обійшлася в цей день без традиційного матеріалу про Гумштаб Ахметова, а «Факти» видали в ефір дивний матеріал про добровольця Віталія Галіцина, який «зазнав важкі травми, але тепер його поранення не визнають соціальні служби, бо не має документів. Але Віталій продовжує боротьбу з бюрократами та заново будує своє життя». При цьому коментарів самих обвинувачених бюрократів і шляху вирішення проблеми добровольця в сюжеті немає.  

09 серпня, вівторок

«Україна» продовжує, як і в попередні тижні, піарити лідера Радикальної партії Олега Ляшка: «Снизить налог на землю и кредитные ставки для судостроителей требует Олег Ляшко. Об этом лидер Радикальной партии заявил в Николаеве на встрече с сотрудниками Черноморского судоремонтного завода. За последние два года здесь в шесть раз уменьшились объемы работ. Люди массово увольняются. Возродить отечественное судостроение можно лишь при поддержке государства и изменениях в законодательстве».

«1+1» натомість атакує «Інтер»: «Арсен Аваков звинуватив "Інтер" в проросійській пропаганді та інформаційній атаці на українських політиків. Жертвами Кремля були колишні прем'єр Яценюк, секретар РНБО Турчинов, сам Аваков і його однопартійці - Микола Княжицький, Сергій Пашинський. Це доводить листування колишніх працівників "Інтера" з представниками Кремля, «ДНР» та «ЛНР». За "чорний" піар, каже Аваков, особисто відповідали Марія Столярова і Леонід Муравйов».Позиції «Інтера» і незалежних медіаекспертів в матеріалі немає.

Також в ефірі «1+1» та СТБ вийшли матеріали про запорізьких учителів, які лайкали у соцмережах прихильні до Путіна та Росії пости, а також вподобали українофобські групи. І ніби в матеріалі дотриманий баланс думок усіх сторін, ТСН взяла коментар юриста, однак не покидає відчуття заангажованості, яка у період війни з Росією зрозуміла. І тема важлива, яку інші канали замовчали. Однак такі емоції, викликані у глядачів, навряд чи сприятимуть «перевихованню» та діалогу величезної кількості таких вчителів із суспільством, швидше, зроблять прірву ще глибшою. Наприклад, ТСН: «Не виключено, що покарати вчителів-сепаратистів взагалі не вийде. І після зачистки сторінок у соцмережах вони так само продовжать чекати приходу руського миру і так само надалі вчитимуть наших дітей».

Не обійшлося цього дня на «Україні» без традиційного матеріалу про благодійність Гумштабу Ахметова.

10 серпня, середа

«1+1» у сюжеті про завод спалення залишків тварин піарить «укропівця» Володимира Парасюка. Кореспондент Степан Грицюк подає людей, які прийшли на підприємство, як активістів, хоча на самому відео є дуже багато кадрів і акцентів на нардепі Володимиреві Парасюку. Він найчастіше потрапляв у кадр ТСН і саме його коментар взяв «1+1» у кабінеті директора скотоспалювальні: «Коли ми попросили, щоб надали зведені суми фінансових відносин з цими підприємствами, а їх десь, приблизно, біля 50-ти, він запанікував, сказав, що в нього нічого нема».

 

А що тоді за документи з цифрами і грошима переглядав Парасюк – невідомо. Завершується матеріал оціночними бездоказовими судженнями неназваних «активістів»: «Активісти переконані: на заводі не лише жахлива антисанітарія, але й корупція. За кожну тонну утилізованих відходів підприємство бере чималі кошти, ще й отримує дотації від держави. Однак, про переробку тварин не йдеться. Люди підозрюють, що рештки просто закопують у землю. Не так давно поблизу скотодробильні виявили величезний незаконний могильник, площею у 50 гектарів».

«Україна» теж зробила сюжет про скотоспалювальне підприємство, однак жодного плану з Парасюком і тим паче його коментарів ми не побачили.

«Інтер» знову атакує «Приватбанк»: «В Италии преостановлена робота отделений ПриватБанка. Итальянскому филиалу латвийского «Привата» запрещено проводить любые операции, кроме вывода клиента из своих денег. Эти меры - результат проверок, выявивших серьезные нарушения правил, связаных с отмыванием денег…». І знову коментарів «Привату» в сюжеті немає.

«Україна» знову піарить Олега Ляшка: «Снижение кредных ставок из земельного налога для судостроителей намерян добиваться в Верховной раде лидер Олег Ляшко. Об этом он заявил в Херсоне на встрече с колективом местного судостроительного завода…»

Не забуває канал і про традиційний сюжет про Гумштаб Ахметова: «Чтобы постоянно быть с дочерью, Рима ушла с работы. Денег в семье катастрофически не хватает. Мама обратилась за помощью на горячую линию штаб Рената Ахметова. Там сразу отреагировали».

«1+1» піарить «Буковель»: На курорті Буковель щойно завершився міжнародний фестиваль дитячого кіно.

І вкотре атакує «Інтер», при цьому захищає інтереси Миколи Княжицького: «Нардеп Микола Княжицький й сам став жертвою інформаційної атаки. Борця з російським продуктом цілеспрямовано очерняли, про це йдеться в іншому розсекреченому листуванні». Тут також вказані канали: «Інтер» та «Україна», однак позицію  двох каналів передали частинками одного речення:

«В інтернеті ТК "Україна" одхрестилася від Сергія Карпія, який нібито працював із ДНР. Канал "Інтер" усю відповідальність переклав на Національні Інформаційні Системи, які займаються новинами, а НІС, в свою чергу, назвав листування фейком».

Натомість є коментарі обурених нібито жертв:

Антон ГЕРАЩЕНКО, радник Міністра внутрішніх справ України: Не повинна іноземна держава, яка напала на Україну, забрала частину нашої території, призвела до загибелі більше десяти тисяч українських громадян, керувати нашим інформаційним простором.

Микола КНЯЖИЦЬКИЙ: Свободи слова це не стосується і свобода слова в демократичній країні бути повинна. Але це свобода слова для українців, свобода слова для нас у нашій країні. Це не свобода наших агресорів пропагувати слово боротьби з нами.

11 серпня, четвер

«Інтер» уже вкотре атакує Тетяну Козаченко, яка відповідає за люстрацію в Україні, і піарить заодно  народного депутата Сергія Капліна: «Глава Люстрационного департамента Министерства юстиции Татьяна Козаченко скрывает квартиру, уверен депутат Сергей Каплин. По словам нардепа, люстратор не указала в декларации за 2015 год триста квадратов в центре Киева по девять тысяч долларов за метр. Соответствующее обращение парламентарий месяц назад подал в полицию и сегодня появилась информация, что полиция открыла уголовное производство в отношении главного люстратора страны».

При цьому коментарів самих правоохоронців немає. Хоча врешті з’явився коментар самої Тетяни Козаченко, хоча у попередніх атаках «Інтера» її позиції в ефірі не було:

Татьяна КОЗАЧЕНКО, глава Люстрационного департамента Министерства юстици Украины: Жодної інформації з правоохоронних органів з цього приводу до мене не потрапляло. Ця квартира безпосередньо була і в декларації, і вона проінвестована ще три роки тому стовідсотково і була в графі 47 моєї декларації 13-го року, 14-го року і, відповідно, в 15-му році з'явилася, коли вже була побудована. А в графі 47 зникла її вартість, тому що безпосередньо ця інвестиція стала вже квадратними метрами.

Далі журналіст каже: «В декларации 2013-го квартиры в 47-й графе мы не нашли», хоча насправді Козаченко казала, що квартира станом на 2013 рік була інвестицією у цінних паперах і дійсно є 47 пункт декларації:

Номінальна вартість цінних паперів, у т. ч.:

3 810 830,00

 

 

Однак на це кореспондент не зважає і продовжує: «У Татьяны Козаченко журналисты нашли более десяти миллионов гривен, которые она не указала, тогда нам коментировать эту историю глава Люстрационного департамента отказалась, но в соцсетях написала, деньги на новое жильё получила от продажи ценных бумаг, задекларированых ранее…».

Більше того, матеріал завершує політтехнолог, близький до Опоблоку, Руслан Бортник: «На сегодняшни день на этого человека существует несколько уголовных расследований. Ещё в 2015-м году её дом обыскивали, её квартиру обыскивали и сама она находилась, фактически, под следствием. Сегодня мы видим другой скандал, действительно, с квартирой и с подделкой своей декларации. Мне кажется, что, безусловно, давно уже назрел вопрос об увольнении этого чиновника».

Знову ж таки, коментарів правоохоронців щодо справ проти Козаченко немає. Як і позиції незалежних експертів. Зате «вишенькою» на критиканському матеріалі є той-таки Сергій Каплін: «История с квартирой в триста квадратов не закончена. Депутат Каплин намерен направить запросы генпрокурору и руководителям СБУ и НАБУ»

Підозрюваний суддя Чаус цього дня не з’явився в НАБУ. «Інтер» використав історію з суддею для піару Борислава Берези:

Кореспондент: Ближе к вечеру появилась информация от нардепа Борислава Березы, мол, беседовал с Холодницким:  где Чаус -  в прокуратуре не знают.

Борислав БЕРЕЗА, народный депутат: Он может быть либо еще в Украине, тогда, если он прячется, его нужно срочно искать. Он может быть в Белоруссии – шансы меньше, но шанс на возврат в Украину его есть. Он может быть в Крыму, тогда пока не будет снята оккупация Крыма, вернуть в Украину будет очень тяжело. И он может быть уже в России.

«Україна» у сюжеті про загострення подій у Криму вирішила пропіарити і Радикальну партію, і «Народний фронт»:

ЖУРНАЛІСТ (цитує): "Особисто я вже звернувся до тих депутатів - членів фракції "Радикальної партії", які зараз за кордоном, негайно повернутися до України, щоб наша фракція у повному складі була в Раді. Так само треба негайно відкликати з відпусток усіх посадових осіб органів державної влади і військового управління. Не час відпочивати, коли "ворог ломиться в хату". Олег Ляшко, лидер фракции "Радикальной партии".

"Партія "Народний фронт" закликає  мобілізувати всю дипломатичну систему України для привернення міжнародної уваги до загроз з боку Кремля - в кожній світовій столиці. Необхідно використати непостійне членство України в Раді Безпеки ООН для привернення найвищої світової уваги".

А ТСН скористалася тим, що зниклий боєць є членом «Укропу», і пропіарила партію: «Однопартійці Панова, партія «Укроп», закликають скликати позачергову сесію Верховної Ради і терміново звернутися до провідних держав світу міжнародних організацій та правозахисників із закликом засудити такі дії Росії та її намагання розпочати боротьбу з тероризмом на території нашої держави».

В ефірі «Событий» знову вийшло два сюжети про благодійність Рената Ахметова.

12 серпня, п’ятниця

«Інтер» відстоює інтереси Опоблоку: «В Днепре этой ночью совершили взлом в одном из офисов Опозиционного блока, организации центрального района. […] За 9 минут, пока на место приехали представители охранной компании, из офиса вынесли компъютер, телефоны и часть документов. Представители Оппоблока говорят, это уже второе нападение за год и подозревают своих политических оппонентов. Делом уже занялась полиция».

Також «Подробности» піарять Юлію Тимошенко: «Законность повышения тарифов на комунальные услуги рассмотрит Окружной административный суд Киева. Сегодня там прошло предварительное слушание дела Тимошенко против Нацкомисии по регулированию в сфере энергетики и коммунальных услуг. Истец требует отменить постановление комиссии, вдвое повышающее с 1 июля цены на газ, гарячую воду и отопление. Также среди требований: заслушать в качестве свидетелей руководство Нацкомиссии и предоставить документы, на основе которых сформировались новые тарифы».

«Україна» тим часом запросила до студії лідера радикалів Олега Ляшка. Питання були максимально зручними для гостя:

«Вы требуете внеочередного заседания Верховной Рады, в связи с событиями в Крыму и делом судьи Чауса, даже обратились к своим депутатам. Кто-то уже вернулся из-за границы, из отпуска?»

«Но вот требуете вы решительных действий от власти. Каких именно? Ведь разноформатные переговоры вас не устраивают? Вы их уже не единожды раскритиковали».

Ляшко використав ці запитання як майданчик для просування своїх меседжів виборцям. Ставила ведуча і зовсім не дотичні до Ляшка питання:

Елена Кот: …Давайте еще по делу Чауса мы поговорим. Есть также комментарий по этому поводу. Она сказала, что непредоставление, Оксана Сыроид заявила, что непредоставление согласия Верховной Рады на задержание судьи не мешает расследованию этого дела.

Останнє запитання було уже навіть неприкритим піаром:

Елена Кот. Верховная Рада на каникулах сейчас, но вы активно ездите по регионам, как политик. С чем связано ваше николаевско-херсонское турне?

Два сюжети канал присвятив меценату Ренату Ахметову.

13 серпня, субота

Цей день тішить практичною відсутністю підозрілих матеріалів. Винятком став лише традиційний сюжет про благодійника Рената Ахметова в ефірі «України».

ВИСНОВКИ: «Подробности» на телеканалі «Інтер» маніпулювали інформацією щодо обвинувачень «Приватбанку» та Тетяни Козаченко. В обох випадках журналісти приховували важливу у контексті інформацію: те, що «Приват» виплачує кошти поступово згідно з домовленістю з НБУ, і те, що квартира Тетяни Козаченко була записана в графі 47 декларації, як вона і сказала в коментарі і що заперечив «Інтер». Загалом впродовж тижня ми нарахували 24 сюжети з ознаками замовності. Найбільше, завдяки матеріалам про Гумштаб Ахметова, вийшло на «Україні» (13), далі, з великим відривом, «Інтер» (5), «1+1» (4), ICTV та «5 канал» випустили по одному підозрілому матеріалу. 

 

comments powered by Disqus