Джентльмен Зеленський. Моніторинг теленовин 12–18 листопада 2018 року

Скрін-шот "1+1"

Найбільш благодатною темою для політичного піару стали проблеми з опаленням. Опозиціонери Бойко, Ляшко, Колесников і Тимошенко нарікали на роботу «Нафтогазу» й підвищені тарифи на газ. До критики влади підключився Анатолій Гриценко, який у новинах не так часто з’являється. Прем'єр Володимир Гройсман тут же почав говорити очевидні й давно відомі речі: Україні треба збільшувати видобуток власного газу. А героєм став Петро Порошенко, який взяв на себе рішення відновити подачу газу до Сміли попри борги міста перед «Нафтогазом». «Інтер» та «112» синхронно популяризували оголошене об'єднання «Опозиційного блоку» та «За життя», замовчуючи те, що насправді це не було рішенням партії «Опозиційний блок». На «1+1» уже наприкінці тижня підсумували результати праймериз у партії «Укроп», хоча ще на початку тижня обіцяли остаточні результати у грудні. Також шоумен Володимир Зеленський прокоментував свої президентські рейтинги, про які так люблять розповідати новини «1+1».

12 листопада, понеділок

Коротко про підсумки псевдовиборів на окупованих територіях говорили майже на всіх каналах. Жодним словом не згадали про це лише у вечірньому випуску на «112». Решта каналів використовували відео з відкритих джерел, матеріали «Радіо Свобода», наголошували на незаконності та примусовості голосування. Головним джерелом інформації була СБУ.

Цього дня арештували Ігоря Павловського за підозрою у співучасті в організації вбивства Катерини Гандзюк. Тільки на 5-му каналі дали коментар народного депутата від БПП Миколи Паламарчука, помічником якого працював Павловський. Також про арешт підозрюваного йшлося на «1+1», «Інтері», «UA: Першому» і «112».

Сильні

Сюжет Ольги Кучер про псевдовибори на окупованій частині Донецької та Луганської областей змальовує ситуацію найбільш об’ємно. У матеріалі висловилися мешканці цих територій, які кажуть, що прийшли на дільниці через бажання миру. Також проаналізували нестиковки: зависокі показники явки, «німецька» спостерігачка, котра говорить російською, невідомі спостерігачі-«волонтери», які твердять, що приїхали своїм коштом, та прямі суперечності з умовами Мінських угод.

Сумнівні

Паркетні заяви Володимира Гройсмана про відповідальність місцевої влади за старт опалювального сезону та високі оцінки реформи децентралізації пролунали на ICTV, «Україні», «Інтері». Вимоги Петра Порошенка забезпечити людей субсидіями транслювали на ICTV, «Україні», 5-му каналі, «Інтері» та СТБ. Жодного аналізу або інших думок із цього приводу в матеріалах не було.

На каналі «Україна» — піар Бориса Колесникова як ініціатора пошуку молодих талантів через конкурс «Архітектор-2019». Незмінним лишається головний благодійник на каналі «Україна» — Ахметов, про допомогу його фонду мешканцям Донбасу звітують щодня у випуску новин.

На «1+1» — чергові праймериз партії «Укроп» у Дніпрі. У сюжеті Олексія Привалова вже не приховують, що це не так праймериз, як затвердження кандидата на посаду Президента: «Вирішальними в історії України можуть стати президентські вибори наступного року. Так вважає головний фаворит праймериз партії “Укроп” Олександр Шевченко. Його кандидатуру затвердили вже в 19 областях країни».

Оцінки Олега Ляшка щодо відсутності опалення в низці міст поширили на каналі «Україна» та «Інтері»: «Лідер Радикальної партії вважає дії НАКу тероризмом. Він нагадав про космічні премії керівників “Нафтогазу”, в той час як мільйони людей не знають, чим платити за комунальні послуги». Це підміна експертних оцінок політичним популізмом.

У сюжеті про проблеми з опаленням у Кривому Розі усі шишки полетіли в «Нафтогаз». «Чому монополіст не надав лімітів місцевому постачальнику? Розбиралися наші кореспонденти», — повідомила ведуча, вже звинувачуючи НАК у порушеннях. Далі в сюжеті Андрія Кравця цю тезу розвинули: «Втім, газовики впевнені: і вони, і мешканці міста стали заручниками дій “Нафтогазу”. Адже саме монополіст не надав лімітів палива і “Криворіжгазу” немає чого розподіляти. Керівництво “Теплоцентралі” на діалог не йде. І через політику “Нафтогазу” вимушене скоювати протиправні дії — вдаватися до крадіжок газу. Самовільно запустили чотири із шести котелень». Позиції «Нафтогазу» в сюжеті не дали.

На «Інтері» розповіли про начебто об’єднання «Опоблоку» з партією «За життя». Коментував це Вадим Карасьов, якого не можна назвати неупередженим експертом у цій темі, адже у вересні 2014 року він брав участь в установчому форумі «Опоблоку». Зокрема він сказав: «Вот объединение оппозиционных сил востока, юга Украины даёт шанс на то, что электоральные предпочтения и политические интересы большинства жителей востока, юга Украины могут получить представительство. Как по результатам президентских выборов, так и, безусловно, парламентских выборов». На той час уже було відомо, що не весь «Опозиційний блок» підтримує дії Юрія Бойка, але подія подається саме як об’єднання двох партій.

Також у випуску депутат Одеської міськради від «Опоблоку» Олексій Єремиця висловлював своє обурення підвищеними тарифами на комуналку в Одесі, що явно відгукнеться виборцям. А також Сергій Каплін та Наталія Королевська розповідали, «як поліпшити процедуру отримання житлової субсидії».

Також знизити ціни на газ на «Інтері» закликала Юлія Тимошенко. Показали також те, як вона замість Мінських угод пропонувала на зустрічі в Івано-Франківську «новий ширший формат переговорів “Будапешт плюс”».

13 листопада, вівторок

Однією з головних тем дня були проблеми з опаленням у Кривому Розі та Смілі. На «Інтері» знову критикували «Нафтогаз» політики з «Опозиційного блоку» та Юлія Тимошенко.

Церква Московського патріархату провела свій собор, учасники якого вирішили не долучатися до створення української автокефальної церкви, заявили, що не визнають рішення Синоду Константинопольського патріархату і загалом вважають створення української автокефальної церкви незаконним та дискримінаційним. Також єпископи не з’явилися на запланованій зустрічі з Порошенком в Українському домі, повідомивши, що готові спілкуватися лише на церковній території.

«УПЦ МП стає в позу», — розпочала сюжет ведуча на 5-му каналі, що є оцінним судженням і виглядає проявом негативного ставлення до цієї церкви. У самому сюжеті в коментарі Президента йдеться: «Цей процес (надання томосу. — MS) підтримає абсолютна більшість громадян нашої держави, тому іти проти волі власного народу — це, очевидно, шлях у нікуди». Насправді соціологія показує, що значній частині населення це питання байдуже чи незрозуміле. Журналісти, які поширюють заяви і цитати, мають перевіряти і їхню точність.

На «Інтері» дали тільки позицію московської церкви, яку ведуча називає просто «Українська православна церква», зумисне акцентуючи, нібито це єдина канонічна православна церква в Україні. Збалансовано ситуацію довкола рішення УПЦ МП показали ICTV, «Україна», «UA: Перший», СТБ, «1+1». Попри невідокремлені від фактів оцінки, позиції ключових сторін представлені на 5-му каналі. Експертні думки з роз’ясненнями ситуації містилися в матеріалах ICTV та «України».

Сумнівні

Паркет Гройсмана з вимогою збільшувати видобуток природного газу в Україні дали на ICTV, «Україні» та «Інтері». Декларативна заява прем’єра може стати базою для матеріалу, але сама по собі не є новиною. На каналі «Україна» поєднали цю заяву Гройсмана з інтересами власника каналу. Повідомляючи про потребу у збільшенні видобутку власного газу, наголосили, що так саме робить кампанія ДТЕК, яка належить Ахметову. Самого Ахметова у випуску хвалили за благодійність на Донбасі.

Також у випуску Олег Ляшко закликав підтримати фермерів: «Фермерські господарства мають стати основою аграрного устрою України. Такі зміни до законодавства авторства Олега Ляшка сьогодні почав розглядати Конституційний суд». Крім позиції політика, жодних інших аспектів теми не враховано. Також на каналі «Україна» голова Харківської обласної державної адміністрації Юлія Світлична відзвітувала про прибутки Харківського тракторного заводу. Її коментар єдиний у матеріалі, ані експертів, ані представників підприємства не слухали.

На «1+1» ведуча Наталія Мосейчук назвала рейтинги кандидатів у Президенти: «Згідно із дослідженням, у другий тур перегонів проходять двоє: Юлія Тимошенко і Володимир Зеленський». Вона навіть не вказала, який центр проводив дослідження. У повідомленні кілька разів наголосили на низьких шансах Петра Порошенка на перемогу: «Найбільший антирейтинг у Петра Порошенка. Половина опитаних за жодної умови за нього не проголосує за на найближчих виборах». Хоча різниця коливається в межах похибки.

На «Інтері» критикували «Нафтогаз» через ситуацію з опаленням у низці міст. Сюжет Оксани Григор’євої містить коментар керівника компанії, але його позицію нівелюють акценти, які розставляє авторка, перекладаючи відповідальність за відсутність тепла на компанію, якій заборгували гроші за паливо: «У “Нафтогазі” ж визнали, що саме з діями їхньої компанії пов'язані проблеми з опаленням у Кривому Розі. Монополіст дійсно не надав місцевій ТЕЦ ліміти».

Також про газ говорила Тимошенко. «Лідер “Батьківщини” ще раз нагадала, що, на її думку, це результат підвищення ціни на газ. Вона закликала представників своєї політичної сили стати на захист людей, які залишились без тепла і добиватися від місцевої влади якнайшвидшого вирішення цього питання», — зачитала ведуча «Інтера».

«Інтер» просував позицію виключно УПЦ Московського патріархату, проігнорувавши оцінки експертів та не додавши реакції Адміністрації Президента. І ще у випуску піарили Сергія Капліна, який нагадував про борги по зарплатах перед шахтарями й говорив про потребу підвищувати престиж професії. Ніхто крім нього цю проблему не коментував. Хоча попереднього тижня уряд ухвалив рішення про компенсації з бюджету для погашення цих боргів.

На «112» зробили включення зі студії для промо ток-шоу «Пульс».

14 листопада, середа

Говорили про сніг у Києві, аварії та обстановку на дорогах. Головна тема засідання Кабміну — зрив опалювального сезону в містах (найбільше фігурували Херсон, Кривий Ріг та Сміла). Гройсман сказав, що ініціюватиме відставку мерів міст, у яких найгірша ситуація з опаленням.

Резонансну справу про вбивство адвокатки Ірини Ноздровської розглядатиме суд присяжних. Таке рішення суд ухвалив напередодні, але того ж дня новинарі це передати у вечірніх випусках не встигли, на СТБ лише сказали, що відбулося судове засідання. А 14 листопада про це сказали тільки на каналі «Україна».

На «112» сказали про засідання британського уряду, але нічого не дали про рішення Кабінету Міністрів України щодо опалення.

Сумнівні

Щодо ситуації зі зривом опалювального сезону на ICTV в кінці цілком адекватного сюжету кореспондент Тарас Корніюк каже: «Аби такому безладу негайно покласти край, дієвий вихід пропонує лідер “Громадянської позиції” Анатолій Гриценко». Далі ж Гриценко розповідає про цей «дієвий метод»: «Це є адміністративна імпотенція. Треба посадити за один стіл місцеву владу, “Нафтогаз” керівників ”Теплокомуненерго”, і представника уряду. Закрити двері на ключ і не випустити, поки не вирішать питання. Поки не буде у людей тепло».

На каналі «Україна» тему використав для піару Олег Ляшко. «Тим часом у Радикальній партії зауважують, така ситуація склалася через непомірні ціни на паливо», — оголосила ведуча, й далі лише коментар Ляшка і жодних інших оцінок чи коментарів.

Також Ляшка встромили в цю тему на «Інтері». Він заявив: «Ми вимагаємо від влади негайно дати українцям тепло у квартири, школи, лікарні, дитячі садки. Дати український газ по українській ціні для людей, а не хімічити і робити на цьому корупцію, де люди платять фактично за цю корупцію з власної кишені. Усі надприбутки “Нафтогазу”, десятки мільярдів гривень, спрямувати на енергомодернізацію, зниження енергозатратності і зниження вартості комунальних тарифів». На «Інтері» дали поексплуатувати цю тему народному депутату Сергію Рудику та Юлії Тимошенко.

Про допомогу дітям від Ріната Ахметова розповіла у своєму сюжеті Вікторія Чистюхіна.

На «Інтері» розказали про створення громадської приймальні Юрія Бойка в Миколаєві та поширили його заклики об’єднуватися довкола коаліції партій «Опозиційний блок» та «За життя». Про специфіку участі «Опоблоку» в цій коаліції далі анічичирк.

Юлія Світлична в паркетному форматі розповідала про покращення стану медичних закладів у Харківській області на каналі «Україна» та «Інтері». Нагадаємо, що голів інших обласних адміністрацій, окрім Харківської, ці канали не показують майже ніколи, натомість Світлична фігурує в їхніх новинах із піар-заявами регулярно.

Віктора Пінчука, чиїм коштом закупили обладнання для перинатального центру у Львові, піарили на ICTV, СТБ, «Інтері». А от на «UA: Першому» дали просто інформаційне повідомлення, вказавши, що обладнання закуплено коштом мецената Віктора Пінчука, але його особисто до сюжету не вставляли, бо звіт про діяльність його фонду не становить суспільного інтересу, на відміну від інформації про появу нового обладнання в лікарні.

15 листопада, четвер

Порошенко втрутився в ситуацію з опаленням у Смілі. Його цитати поширили всі телеканали:

  • «Я маю захистити цих людей, які із-за злочинної бездіяльності, ви чуєте, пане, негайно дайте людям газ і тепло» (5-й, «Україна», «UA: Перший», «Інтер»);
  • «Як глава держави, я ні в якому разі не дам порушувати права громадян. Негайно дайте людям газ і тепло» (СТБ, «112»);
  • «Якщо хтось в Смілі, або навіть в Києві не може прийняти рішення або боїться зірвати пломбу — я приймаю це рішення» («1+1», ICTV).

Напад на Андріївську церкву: чи то спроба підпалу, чи провокація. Коротке повідомлення дали ICTV та «Інтер». «Україна», «1+1» і «112» підготували сюжети з коментарями поліції та представників заповідника «Софія Київська», до якого належить церква. Нічого не казали про інцидент 5 канал та «UA: Перший».

Коментар Святослава Цеголка щодо заяви Путіна про Порошенка та українську владу поширили на каналі «Україна», акцентувавши, що Порошенко — головний ворог Путіна. А на «1+1» із тої ж заяви взяли інший акцент — що очікується зміна влади в Україні.

Про засідання парламентської слідчої комісії щодо розслідування злочинів проти активістів згадали у випусках 5 канал, «UA: Перший» та СТБ. На СТБ та Суспільному крім голови комісії Борислава Берези розповіли і про невдоволеність рішеннями комісії активіста Сергія Стерненка, який зазнав кількох нападів, але його справа до першої черги розслідування не потрапила через специфічний географічний поділ.

Сумнівні

Гройсман заявив про позитивні результати від підтримки фермерів урядом на ICTV, «Україні» та «Інтері». Тобто він сам високо оцінює власну роботу, а думки фермерів чи експертів до матеріалів не включили. Також у потребі підтримувати фермерів на «Інтері» переконував Олег Ляшко. Хоча цінної чи бодай нової інформації тут немає.

Олег Ляшко на «Україні» заявив, що якісна освіта — майбутнє держави, і перевірив, чи люблять діти мед і молоко. Про це він спілкувався зі школярами, і цей діалог у випуску подають під виглядом новин.

На «1+1» розповіли про власний благодійний проект «Здійсни мрію» завдяки якому дівчинка з ДЦП отримала роль у популярному серед підлітків серіалі «Школа». Його знімає «1+1 медіа». Тут же «ТСН» критикували Держкіно. Мовляв, державні кошти на кіновиробництво витрачають неефективно і краще би вкладали в розвиток українських серіалів. Вочевидь, натякали на проекти «1+1 медіа», оскільки коментує цю позицію гендиректор каналу Олександр Ткаченко. Із політиків коментують лише наближені до «Народного фронту»: народний депутат Микола Княжицький та міністр юстиції Павло Петренко. Ні експертів, ні представників Держкіно в сюжет не включили.

Також на «1+1» вийшла політична заява Володимира Зеленського, який «уперше прокоментував» соціологічні рейтинги: «У меня второе, у Тимошенко первое. Нормально, хорошая драка. Но я думаю так, что я как мужчина настоящий, как бы там ни было, я просто обязан пропускать пока женщину вперед».

Популяризували об’єднання Бойка й Рабиновича в сюжетах на «Інтері» та «112». Головне повідомлення — Рабинович не буде балотуватися, але об’єднання захищатиме інтереси мешканців південних і східних регіонів. На «Інтері» включили ще думки нібито експертів, серед яких, зокрема, заангажований «Опозиційним блоком» політкоментатор Руслан Бортник.

На «Інтері» піарили Сергія Капліна, який заявив, що переселенці теж мають право на пенсії, та Сергія Рудика, який включився контролювати вже майже вирішену проблему з опаленням у Смілі, тож змістовної доцільності у його присутності не було. Також розповідали про мирні ініціативи Наталії Королевської, а Юрій Бойко вимагав підвищити якість доріг. Це вже друга поява Бойка у випуску. Також на «Інтері» розповіли, що Валентин Наливайченко підписав угоду про співпрацю з Національною спілкою журналістів України щодо забезпечення свободи слова.

16 листопада, п’ятниця

Не аналізується випуск «Інтера», оскільки виходять підсумкові новини. Усі говорили про Смілу, до якої нарешті подали опалення після скандалу. І про Харків, де через прорив у теплотрасі частина міста лишилася без опалення.

На СТБ спершу сюжет про хробаків у супі, яких не було. А потім про зміни в системі шкільного харчування, які проходять із проектом переможця проекту СТБ «Майстер-шеф» Євгеном Клопотенком.

Суд призначив заставу у два мільйони гривень підозрюваному в організації вбивства журналіста Василя Сергієнка. Це рішення сприйняли бурхливо, в суді заблокували двері, людей, що блокували виходи, правоохоронці силою виводили з суду. Про ці події інформував лише 5 канал. Так само лише на 5-му зазначили, що ООН ухвалила нову резолюцію щодо порушення прав людини у Криму.

Сильні

«1+1» знайшли водія автівки, який намагався об’їхати затор і збивав людей. Журналістам удалося те, чого не вдалося поліції.

Сумнівні

На ICTV на темі опалення знову спекуляції лідерки «Батьківщини». «Юлія Тимошенко переконана, така ситуація виникла тому, що зросли тарифи на газ, а місцеві ради відмовились підвищувати ціни», — зачитала ведуча.

На каналі «Україна» Володимир Гройсман говорив про успіхи медреформи й запевняв у збільшенні зарплат медикам. Крім його заяв, іншої позиції чи погляду на ситуацію зсередини не було. Тим часом у медіа говорять, що медиків в Україні суттєво бракує. Зокрема й через виїзд фахівців за кордон.

Борис Колесніков у студії каналу «Україна» критикував медичну реформу і старт опалювального сезону, хоч і не є експертом із цих питань.

Також на каналі «Україна» просували інтереси компанії «Укртелеком», яка належить до активів Ріната Ахметова, хоча тривають суперечки за власність. Розповідали, як компанія потребує державної підтримки для забезпечення клієнтів якісним інтернетом.

Про те, як Олег Ляшко відвідав підприємство з переробки відходів на біопаливо, розповіли на каналі «Україна»: «Лідер Радикальної партії впевнений: якщо Держава буде провадити правильну політику, Україна не лише забезпечуватиме дешевими енергоресурсами себе, а і постачатиме їх за кордон». А далі Сергій Тарута закликав модернізувати економіку України: «Нам нужно за 2-3 года существенно изменить саму ситуацию в стране. Чтобы люди не выживали, а чтобы жили, достойно жили, и здесь проводят науки, проводят инновации, как главного ключевого показателя, чтобы были высокотехнологичные отрасли производства, а меньше сырьевые».

На «112» представили Юрія Бойка як єдиного кандидата у Президенти від об’єднаної платформи «Опозиційного блоку» і партії «За життя». «Юрій Бойко, співголова фракції, став єдиним кандидатом на посаду голови держави від опозиційної платформи за життя. Про це заявив народний депутат голова партії “За життя” Вадим Рабинович. Він, нагадаю, напередодні зняв свою кандидатуру з президентських перегонів», — розповів ведучий Євген Міхін.

На «1+1» вийшов промосюжет програми «Ліга сміху». Її веде Володимир Зеленський, який фігурує в політичних рейтингах і, схоже, таки має намір балотуватися у Президенти. У самій програмі регулярно висловлюють Зеленському підтримку на політичній ниві. На «112» включенням анонсували власне ток-шоу «Виклик».

17 листопада, субота

Про акцію з вимогами відставки Арсена Авакова говорили на 5-му каналі та «UA: Першому», а решта каналів промовчали. На Суспільному ведуча повідомила, що редакція намагається отримати коментарі від Авакова: «Щоб почути позицію Арсена Авакова, “Новини” на “Першому” телефонували речниці міністра Наталії Стативко та його раднику Зоряну Шкіряку. Зверталися в соцмережі, поки що відповіді немає».

Сильні

На ICTV розповіли про черги на пунктах пропуску з окупованих території Донецької області. У сюжеті Дениса Розенкова зафіксовані черги та припущення, що окупанти пропускають людей за гроші, а решта чекають у чергах. Також люди зізнаються, що їдуть на підконтрольну Україні територію з окупованої, щоб отримати пенсії.

Сумнівні

На каналі «Україна» піарили Арсенія Яценюка, який під час зустрічі у Льотній академії в Кропивницькому запевнив, що бюджетом передбачені коти на поліпшення освіти для пілотів. Хоча політик не є ані представником уряду, ані депутатом, які ухвалюють бюджет.

Далі у випуску Олег Ляшко у студії говорив про ціни на газ і знову вкладав у вуха те, що відгукується в людей, але не дає ніяких рішень: «Олег Ляшко: Сьогодні люди страждають у першу чергу тому, що їх скрізь грабують . На заправці, в аптеці, в магазині. Вони платять космічні ціни за товари утридорога. Завдання держави, обов'язок держави відновити державний контроль за цінами».

Також у випуску розповідали про боротьбу Ріната Ахметова із сирітством і про його бізнес. Олег Притикін, переконував глядачів в екологічності металургійного заводу: «“Запоріжсталь” інвестує у громадські екологічні проекти. “Врятуємо Дніпро разом”, — запропонували молоді металурги. У вільний час його учасники збирають сміття на дніпровських берегах, висаджують дерева та ще й чистять дно річки. Саме цей проект отримав диплом Книги рекордів України». «Детектор медіа» нещодавно писав про те, чому Ахметову знадобилося захищати свої підприємства від закидів щодо забруднення довкілля.

На «1+1» оголосили те, про що глядачі знали вже давно — кандидатом у Президенти від партії «Укроп» буде Олександр Шевченко. «Щоби кожна громада, кожна людина відчувала себе захищеною, як мінімум, в економічному плані», — каже сам політик. Про результати праймериз, у яких не було ніякої інтриги, розповів цілий сюжет Олександра Привалова.

«Опозиційна платформа “За життя” напередодні оголосила ім'я єдиного кандидата від південного сходу. Ним став засновник політсили народний депутат Юрій Бойко», — повідомили на «Інтері». Бойко був на зв’язку зі студією й розказував про свою політичну програму: «Вона базується на досягненні миру, чого хочуть всі громадяни України. Вона базується на економічному розвитку, чого також хоче населення і всі люди, які сьогодні не мають навіть грошей для того, щоб забезпечити собі необхіднішим». І далі ведуча розповіла, що об’єднання «Опозиційного блоку» та партії «За життя» підтримала ще одна політсила, «Партія розвитку України», яку очолює екс-регіонал Юрій Мірошниченко.

Також на «Інтері» дали вчорашню новину про Ляшка, який каже, що варто розвивати альтернативні джерела енергії в Україні, відвідуючи завод із виробництва біопалива на Хмельниччині. Не менш банальними та очевидними були заяви народного депутата Сергія Капліна: він сказав, що вугільна промисловість України вимагає реформи. Також у випуску сюжет про те, як народна депутатка від «Опозиційного блоку» Наталія Королевська відвідала Глобальний жіночий форум від імені платформи «Жінки за мир». Вона розповіла про свої зустрічі з міжнародними партнерами України, але жодної змістовної складової цих зустрічей не повідомила.

18 листопада, неділя

Аналізується лише випуск на «Інтері» замість п’ятничного. Розпочали його з репортажу про пожежу в київській багатоповерхівці. У середині випуску йшлося про ситуацію на передовій. Із гострих тем говорили про проблеми із зарплатами працівникам соціальної сфери Івано-Франківської області. Значну частину випуску становили міжнародні новини.

Цього дня в Києві відбувся марш проти трансфобії, на якому відбувалися сутички та постраждав канадський журналіст. Про це йшлося в середині випуску. Також дали реакцію посла Канади, який вимагав реакції поліції на цей інцидент.

Також коротко повідомили, що у Кривому Розі провели акцію під будинком митрополита Криворізького та Нікопольського Єфрема з вимогами підтримати томос. Реакції УПЦ Московського патріархату, в якій служить митрополит, у матеріалі не було, лише позиція активістів.

У випуску є один матеріал із ознаками замовності: «Нардеп Сергій Рудик сьогодні перевірив котельні, на яких виникли проблеми під час запуску. Він запевнив, що протягом найближчої доби теплом забезпечать усіх», — розповіла ведуча. Питання опалення у Смілі становить суспільний інтерес, але контроль окремого політика за цим питанням — ні.

Підсумки

Підрахунок згадок про політиків включає кандидатів, які вже заявили про свій намір брати участь у президентських виборах. Він має на меті показати присутність таких політиків у новинах загалом: зі зрозумілим інформаційним приводом (переважно нейтральні новини) та без нього (переважно позитивні чи негативні згадки). Цей підрахунок також має виявити, чи блокують канали присутність окремих політиків в ефірі. Вміст матеріалів, що мають ознаки замовності, буде деталізований в аналізі сумнівних сюжетів.

Про Петра Порошенка говорили у 32 матеріалах, 17 із них нейтральні. Події, пов’язані з Президентом, не замовчував жоден телеканал. Найбільше позитивних новин із Порошенком на «Інтері» та «Україні». Одна згадка в негативному контексті на «1+1».

У 12 матеріалах згадувався Юрій Бойко: у десяти позитивно (на «112» та «Інтері») та у двох нейтрально (на «112» та «1+1»).

Олега Ляшка згадували виключно з метою його піару: дев’ять матеріалів на «Інтері» та «Україні».

Шість матеріалів містили згадки про Юлію Тимошенко: дві нейтральні на «1+1» та «Інтері» й піар на «1+1», ICTV та «Інтері».

Так само чотири позитивні згадки Сергія Капліна на «Інтері». Дві позитивні згадки Бориса Колеснікова на каналі «Україна».

Тричі на «1+1» згадували Володимира Зеленського. Двічі позитивно в контексті виборів. Одна нейтральна згадка в межах анонсу розважального шоу.

Сергія Таруту згадували двічі: нейтрально на «1+1» та позитивно на «Україні».

Дві позитивні згадки з Олександром Шевченком на «1+1». Дві згадки Анатолія Гриценка: позитивна на ICTV та нейтральна на «1+1».

Підрахунок сумнівних матеріалів включає матеріали з ознаками замовності та паркетні новини, що піарять чиновників без зрозумілої суспільної значущості їхніх заяв. Загалом протягом тижня таких було 81 матеріал: 64 з ознаками замовності, 15 паркетних новин, два промосюжети власних проектів телеканалів.

Таких 34 на «Інтері», 24 на «Україні», дев’ять на «1+1», сім на ICTV, чотири на «112», два на СТБ, один на 5-му. Жодного на «UA: Першому».

Десять матеріалів просували позицію Олега Ляшка: шість на «Україні», чотири на «Інтері».

В інтересах Ріната Ахметова вісім матеріалів на каналі «Україна».

Вісім паркетних новин із Володимиром Гройсманом: по три на ICTV, «Україні» та дві на «Інтері».

Шість паркетних матеріалів із Петром Порошенком: два на «Інтері», по одному на 5-му, ICTV, СТБ, та «Україні».

Інтереси Юрія Бойка просували в семи матеріалах: два на «112» (зокрема, про об’єднання з Рабиновичем) та п’ять на «Інтері». Два матеріали на каналі «Україна» піарили благодійність лідера «опозиційного уряду» Бориса Колеснікова. Ще п’ять матеріалів просували інших представників «Опозиційного блоку» на «Інтері». Тож сумарно в інтересах «Опозиційного блоку» — чотирнадцять матеріалів.

П’ять матеріалів із заявами Сергія Капліна на «Інтері».

Три сюжети піарили Віктора Пінчука: по одному на ICTV, СТБ та «Інтері».

Три сюжети із Сергієм Рудиком на «Інтері». Також три з Юлією Світличною: два на «Україні», один на «Інтері».

Два матеріали на «1+1» нарощували політичні шанси Володимира Зеленського. Також два з Олександром Шевченком.

По одному матеріалу в інтересах Анатолія Гриценка на ICTV, Валентина Наливайченка на «Інтері», Сергія Тарути й Арсенія Яценюка на «Україні».

Упереджено критичних матеріалів загалом три: два проти «Нафтогазу» на «Інтері» й один із критикою Держкіно на «1+1».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки уряду Королівства Данії. Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з позицією уряду Королівства Данії. Моніторинг здійснено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

comments powered by Disqus