Депутат Європарламенту, який захищає «112 Україна» і NewsOne, у вересні відстоював RT

ichef.bbci.co.uk

Один із активних захисників українських телеканалів Натан Гіл (Nathan Gill) представляє в Європарламенті популістську євроскептичну Партію незалежності Сполученого Королівства (UKIP). У 2014 році він заявляв, що угода про асоціацію між ЄС та Україною «приведе до війни», та не голосував за неї разом з іншими колегами з UKIP. Вони також не підтримували надання українцям безвізового режиму.

У вересні цього року Натан Гіл розповів Sputnik, російському пропагандистському ресурсу, що для Молдови ЄС — не зовсім те, що їй потрібно. Тоді ж він вирішив захистити інший інструмент пропаганди Кремля — RT. «На вільному ринку, у вільній країні в людей повинна бути можливість відкрито висловлювати свої погляди», — прокоментував пан Гіл перевірки RT британським медіарегулятором Ofcom. Нагадаємо, французькі аналітики детально пояснили, чому RT та Sputnik є інструментами для інформаційних маніпуляцій Росії, а не незалежними ЗМІ.

Вже у жовтні 2018-го євродепутати від UKIP вирішили стати на захист свободи слова в Україні, а точніше — каналів «112 Україна» і NewsOne. Натан Гіл написав депутатський запит до високого представника Євросоюзу із закордонних справ та політики безпеки Федеріки Могеріні із занепокоєннями щодо свободи слова в Україні. «Я підтримую телеканал «112 Україна», як підтримують те, що життєво необхідно для будь-якої нації — мати вільну пресу, яка говорить все, що вона хоче сказати», — прокоментував свою ініціативу пан Гіл «112 Україна».

Нагадаємо, 19 жовтня голова Верховної Ради Андрій Парубій підписав проект постанови «Про схвалення пропозицій щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». У ній йдеться про заходи щодо семи компаній, яким належать ліцензії телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Причиною санкцій нардепи називають «наявні системні ознаки наслідування дискурсивних практик російської імперсько-шовіністичної пропаганди».

Свої пропозиції парламент скерує до Ради національної безпеки та оборони України, яка може розглянути їх і винести рішення про санкції. Вони вводяться в дію указом Президента України.

30 жовтня в Україну приїхали й інші представники партії UKIP у Європарламенті — Джонатан Арнотт (Jonathan Arnott) та Девід Коберн (David Coburn). Вони відвідали «112 Україна» та виступили проти тиску на телеканали. Утім, українська позафракційна народна депутатка Вікторія Пташник звернула увагу на попередні голосування цих європарламентаріїв: «Нагадаю, що Європарламент складається з 750 депутатів. Я подивилася, хто приїхав в Україну. Депутати Джонатан Арнотт голосував проти угоди про асоціацію, Девід Коберн був відсутній. Вони голосували проти надання безвізового режиму Україні, проти надання макрофінансової допомоги в розмірі 1 млрд євро для України. У дебатах в Європарламенті по Азову вони свою позицію не висловлювали. Але голосували проти додаткових тимчасових преференцій для України… І в мене питання до цих депутатів: чи не займають вони проросійську позицію?» — каже Вікторія Пташник.

Крім того, у червні цього року три вищезазначені євродепутата зустрічалися у Страсбурзі з лідером «Опозиційного блоку», колишнім членом «Партії регіонів», Олександром Вілкулом. Тоді вони обговорювали з ним «системний тиск української влади на Вілкула», а Натан Гіл виступив на захист українського нардепа. Також пан Гіл розповів, що у травні вони з екс-регіоналом разом святкували День Перемоги у Дніпрі.

Варто зауважити, що колишній голова британської партії UKIP Найджел Фараж (Nigel Farage) у 2014 році заявляв, що ЄС «має кров на руках» через схвалення торгової угоди з українським урядом. Він також казав, що серед усіх світових політиків найбільше захоплюється президентом Росії Володимиром Путіним.

Додамо, що постановою Верховної Ради цікавляться не лише європарламентарії з партії UKIP. З критичною заявою виступив і представник ОБСЄ з питань свободи ЗМІ Арлем Дезір. Він нагадав про зобов’язання держав-учасниць ОБСЄ щодо свободи вираження поглядів та свободи ЗМІ. Деякі медіаексперти в коментарях «Детектору медіа» назвали рішення парламенту наслідком «неефективної роботи Нацради».

За інформацією джерел «Детектора медіа», Віктор Медведчук має вплив на «112 Україна», що засвідчує й контент каналу. Також нещодавно власником каналу NewsOne став нардеп він «Опоблоку» Тарас Козак, який є соратником Віктора Медведчука.

Медведчук — кум президента Росії та співтворець системи державної цензури, яка мала прикрити фальсифікацію виборів 2004 року на користь тогочасного прем’єра Віктора Януковича. Нещодавно в ефірі російського телеканалу він назвав Україну «искусственно скроенным объединением из восьми государственных объединений».

comments powered by Disqus