Російське видання вигадало «новину» про підключення Бориса Джонсона до апарату ШВЛ. Українські ЗМІ поширили цей фейк

Російське видання вигадало «новину» про підключення Бориса Джонсона до апарату ШВЛ. Українські ЗМІ поширили цей фейк

23:45,
15 Квітня 2020
2394

Російське видання вигадало «новину» про підключення Бориса Джонсона до апарату ШВЛ. Українські ЗМІ поширили цей фейк

23:45,
15 Квітня 2020
2394
Російське видання вигадало «новину» про підключення Бориса Джонсона до апарату ШВЛ. Українські ЗМІ поширили цей фейк
Російське видання вигадало «новину» про підключення Бориса Джонсона до апарату ШВЛ. Українські ЗМІ поширили цей фейк
Автори:
Видання «Медуза» стверджує, що до створення цього фейку може бути причетна Маргарита Симоньян, керівниця російської державної агенції та каналу RT.

Видання «Медуза» опублікувало розслідування про те, як саме з’явилася новина про начебто підключення до апарату штучного вентиляції легенів (ШВЛ) прем’єр-міністра Великої Британії Бориса Джонсона, якого увечері 5 квітня помістили у реанімацію через захворювання на коронавірус. Тоді ж офіс прем’єра розповсюдив повідомлення, що Джонсона госпіталізують планово, через необхідність у додаткових аналізах, проте його стан не критичний: пневмонії у Джонсона не було, госпіталізація була «запобіжним заходом».  

Проте російська державна агенція «РИА Новости» у той же день повідомила, посилаючись на власне анонімне джерело лондонського бюро «РИА Новости», «близьке до керівництва національної системи охорони здоров'я Англії», що Джонсона госпіталізували екстрено, і йому «будуть проводити штучну вентиляцію легенів» (повідомлення згодом відредагували, оригінальне повідомлення зберіглось у архіві за посиланням).

Як повідомляє «Медуза», «новина» про наміри підключити прем’єра до апарату ШВЛ була написана у Москві, а у лондонському корпункті агенції навіть не були повідомленні про таку публікацію. Більше того, пише «Медуза» посилаючись на співрозмовників у МІА «Росія сьогодні», до складу якого входить «РИА Новости», інформація про начебто підключення Бориса Джонсона до апарату ШВЛ виходила від керівництва агенції у Москві, тобто Маргарити Симоньян. Симоньян заперечує причетність до цієї новини і звинуватила «Медузу» або її джерела у брехні.

Хоча Офіс британського прем'єра спростував новину, назвав її «дезінформацією», цей фейк підхопили десятки російських ЗМІ, а потім – українських, посилаючись на ті самі «РИА Новости». Наприклад, такі публікації є на ресурсах «Страна.ua», «Кореспондент», «Голос», «Антікор», «Знай.ua» та інші. На більшісті ресурсів це повідомлення і досі доступне, фейк не спростовували. 

Фото: 24tv.ua

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду