У Чехії викрили творця скандального сайту, який поширював антиукраїнську пропаганду

У Чехії викрили творця скандального сайту, який поширював антиукраїнську пропаганду

11:20,
6 Березня 2020
1252

У Чехії викрили творця скандального сайту, який поширював антиукраїнську пропаганду

11:20,
6 Березня 2020
1252
У Чехії викрили творця скандального сайту, який поширював антиукраїнську пропаганду
У Чехії викрили творця скандального сайту, який поширював антиукраїнську пропаганду
Автори:
Чеські журналісти з’ясували, хто стоїть за одним із дезінформаційних сайтів країни. Саме цей ресурс з перших днів російської агресії поширював антиукраїнську пропаганду. Дослідники також з’ясували, що 2/3 дезінформації в Чехії публікуються на приблизно 22 сайтах.

Журналісти Чехії викрили великий сайт інтернет-пропагандистів. Про це повідомляє «Європейська правда» з посиланням на велике розслідування «Радіо Свобода».

Чеський сервер Aeronet в мережі представляється як AE News (American European News) і позиціонується як незалежний інтернет-портал новин. Його нібито ведуть «чеські та словацькі співвітчизники», що мешкають у Нідерландах, Росії та США.

Але щоб знайти, хто дійсно стоїть за цим сайтом, журналістам тижневика Respect та телепрограми Чеського телебачення Reportéři ČT знадобилося п’ять років розслідувань і подорожей сільською місцевістю Чехії та Словаччини, пише «Європейська правда».

Оператором популярного сервера, який кілька разів впливав на політичні події в Чехії своїми анонімними маніпуляціями, виявився чеський громадянин Марек Пешл. Він родом із Південної Чехії, має багато боргів, часто змінював адреси проживання і практично не виходив зі свого помешкання, яке він знімає у Словаччині, на околиці міста Тренчина.

Коли журналісти застали чоловіка біля супермаркету з сумками в руках біля його автівки, той одразу почав їх звинувачувати. Мовляв, це вони в усьому винні.

«Якби ви чесно інформували, не було б проблем. Як ви висвітлюєте інформацію про Україну… Те, як український уряд тероризує власне населення на сході своєї країни, як уряд Чехії постачає зброю українському уряду для ліквідації власного населення», — сказав чоловік.

Серед повідомлень сайту за 2014 рік про Україну, були, наприклад, такі: «П’ята невдала хвиля мобілізації в Україні. У розпачі, військові роздаватимуть повістки навіть учасникам гей-параду!».

Журналісти також з’ясували, що 2/3 дезінформації в Чехії публікуються на приблизно 22 сайтах. Окрім Аеронету чи AEnews, на чеському ринку працює близько 20 різних новинних серверів, кажуть медійники: Zvedavec, Parlamentni listy, Sputnik, Ze-Sveta, чиє походження непрозоре, які працюють за принципом Russia Today – чеською мовою вкидають сенсаційну інформацію, різні теорії змови.

Сайт Aeronet був глибоко законспірований, кажуть журналісти. Проте згодом їм все ж вдалося знайти, що за низкою підставних осіб стоїть чоловік на ім’я Марек Пешл, обтяжений боргами спеціаліст з інформаційних технологій, продавець криптовалюти біткойн, який був єдиним одержувачем грошей, надісланих читачами Aeronet за його роботу, та головним творцем контенту на сервері.

Повідомляють, що кожного місяця йому переказували близько 1300 євро (близько 36 тисяч гривень). Водночас автори розслідування сказали, що пропаганду переважно пошрювали саме чехи, а «російського сліду» їм знайди поки не вдалося.

Нагадаємо, раніше MediaSapiens писав, що витрати Росії на пропаганду дорівнюють бюджету великого міста.

Фото: Пікет у Празі проти окупаційної політики Кремля, 20 серпня 2018 року/Іванна Трутненко

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду