Як медіа приплели Зеленського до смертельного ДТП на Полтавщині

Аварія сталася 13 липня біля села Бричківка, що в Полтавській області. Наразі відомо про п’ять постраждалих у результаті лобового зіткнення: двоє в «тойоті» і троє у ВАЗ, у тому числі 12-річна дитина.

«Водій автомобіля “тойота корола” не впорався із керуванням, виїхав на зустрічну смугу руху та допустив лобове зіткнення з автомобілем ВАЗ-21099. У результаті зіткнення автомобіль “тойота корола” загорівся. Внаслідок ДТП 5 людей, у тому числі одна дитина 2007 року народження, отримали травми різного ступеню тяжкості та доставлені до лікарняних закладів. Від отриманих травм пасажирка ВАЗ-21099 померла в лікарні», — повідомила Держслужба з надзвичайних ситуацій у Полтавській області в суботу, 14 липня, о 10:04.

За три години на сайті «Страна.UA» з’являється матеріал із маніпулятивним заголовком «Жуткое ДТП под Полтавой. В Toyota, которая летела по встречке, находился топ-партиец Зеленского», де називають імена винуватців ДТП. О 12:52 з посиланням на власні джерела видання пише, що за кермом «був керівник обласної організації “Слуги народу” Олексій Сердюков, також у машині перебувала журналістка Олена Кузіна».

Видання хибно називає Олексія Сердюкова «топпартійцем» Зеленського

«Страна.UA» опублікувала цю інформацію навіть раніше за місцевий телеграм-канал «Полтавщина».

Хто поширив далі

Потім новину про те, що винуватцем ДТП є «глава полтавської організації партії “Слуги народу”» масово поширили українські медіа: від онлайн-видань до телеканалів. В інтернеті цю дезінформацію розповсюдили «Громадське», «Українськаправда», «Дзеркало тижня», «РБК», «Новое время», «Обозреватель», «Вголос», «Кореспондент» тощо.

Українська правда

 

РБК

 

Новое Время

 "Дзеркало тижня" видалило новину, але вона все ще є у пошуковику

Крім того, про скандал із начебто представником «Слуги народу» розповіли в «ТСН» на «1+1», на сайтах «112.ua», Zik, 24 каналу та Прямого каналу.

Сюжет «ТСН» під назвою «Очільник полтавського осередку партії "Слуга народу" Сердюков спричинив смертельну аварію»

Тепер деякі із сайтів прибрали чи виправили свої новини, зазначивши, що інформацію про пана Сердюка як керівника полтавського осередку раніше поширила невизначена «низка ЗМІ».

Заголовок "Громадського" до виправлення

Новина "Громадського" після виправлень

«Слуга народу» в соціальних мережах заперечила причетність пана Сердюкова до партії: «Офіційно: Олексій Сердюков, щодо якого з'явилась інформація в ЗМІ про ДТП на Полтавщині, не є очільником осередку партії “Слуга народу” у Полтаві, також він не є членом партії. Будьте уважні та довіряйте тільки офіційним джерелам інформації».

Сердюков і партія

Увечері 14 липня пан Сердюков написав у фейсбуці, що саме він є винуватцем аварії. «За кермом автомобіля був я, Олена сиділа ззаду. Я пішов на обгін і під час обгону у мене провалилася передача, я не зміг закінчити обгін. Справа був автомобіль, я спробував з'їхати на узбіччя, але було пізно. Це все не знімає з мене відповідальності», — написав він.

Олексій Сердюков є приватним підприємцем. Він заснував групу проектів «Зміст»: місцеве інтернет-видання, креативну агенцію, аналітичний центр, кав’ярню та книгарню. В машині з ним була Олена Пашетних (Кузіна), ексжурналістка «Полтавського Громадського ТБ», яка також вела відеопроекти для «Трибуни» та «Змісту».

5 червня пан Сердюков відкрито звернувся у фейсбуці до президента України Володимра Зеленського, де заявив: «Останні 15 років Полтавою управляє три клани. Це клани Удовиченко, Мамая і Матковського. Вони періодично змінюють пози і формати: грабують місто всі разом і одночасно, об'єднуються удвох проти третього, кидають один одного і знову домовляються. Але принципово не змінюється нічого».

7 червня він повідомив у соціальній мережі, що його допис помітили в Адміністрації президента і з ним зв’язався заступник глави АП.

«Вчора просто зателефонував один із заступників глави Адміністрації президента, подякував за звернення, запитав, чому так пізно написав, попросив дати більше інформації про ситуацію, процеси і проблематику в місті Полтаві, запропонувавши постійну комунікацію й обмін об'єктивною та достовірною інформацією», — зазначив Олексій Сердюков.

Ян Пругло з місцевого інтернет-видання «Полтавщина» вважає, що Олексій Сердюков, імовірно, міг вплинути на визначення кандидатів від партії «Слуга народу» на мажоритарних округах Полтави. Зокрема, на 144-му окрузі від цієї партії балотується зараз Дмитро Нальотов, якого «Полтавщина» називає «добрим знайомим» пана Сердюкова.

Зокрема, пан Нальотов разом із Олексієм Сердюковим є співзасновниками ГО «Полтавська платформа». Крім того, на фейсбук-сторінці пана Сердюкова є світлина, де в 2016 році вони з Дмитро Нальотовим їздили «вивчати туристичну привабливість Решетилівки».

«Детектору медіа» Олексій Сердюков також повідомив, що ​він не є ні членом партії «Слуга народу», ні керівником її осередку у Полтаві. Щодо «ведення кампанії» Дмитра Нальотова пан Сердюков заявив: ​«Він мій друг і я допомагав йому організаційно». 

Поширивши інформацію про те, що Олексій Сердюков є «топпартійцем Зеленського», «членом партії “Слуга народу”» чи «главою полтавської організації партії “Слуга народу”», медіа порушили стандарт достовірності інформації і ввели в оману своїх читачів та глядачів.

Нагадаємо, нещодавно Вадим Рабінович на каналі «112 Україна» та В’ячеслав Піховшек на NewsOne поширили фейк про те, що «Слуга народу» та її лідер Дмитро Разумков пропонували перенести столицю України з Києва.

P. S. Видання «Зміст» повідомляє, що підтримати журналістку Олену Кузіну можна, перерахувавши кошти на карту «Приватбанку» її подруги Ксенії Малік: 4149 4390 0074 3132 (призначення платежу «для Олени»).

Перерахувати кошти на лікування 12-річної дівчинки Соні Похиленко можна на карту 4149 4996 4063 8225 (Похиленко Л. Н.).

Фото Володимира Зеленського —  Віталій Носач. 

Фото ДТП — ГУ ДСНС України у Полтавській області.

comments powered by Disqus