Українські ЗМІ купились на італійський передрук із сайту Тимошенко

Українські медіа поширили інформацію про те, що японський уряд начебто визнав екс-прем’єра Юлію Тимошенко невинною в розтраті коштів, сплачених Японією Україні за квоту викидів парникових газів, помилково інтерпретувавши публікацію італійського сайту Il Legno storto, розпіарену прес-службою БЮТ. Невідповідність спостеріг і розслідував блогер Микола Гудкович.

 

«Схоже, ніяка Японія Тимошенко не перевіряла, а новинувигадано, - пише він у своєму блозі. – Судіть самі: по-перше, всі посилання в цій статті ведуть на сайт Тимошенко. По-друге, автор має обліковий запис на українському сайті Політико…». Якщо вірити інформації в Facebook, Маттео Каццулані – вільний журналіст із Мілана, що мешкає у Львові та пише про політику пострадянських країн.

 

«За допомогою Facebook я зв’язався з паном Маттео, ким би він не був, і між нами відбулося листування», - пише Микола Гудкович. Італійський журналіст пояснив, що лише процитував сайт Блоку Юлії Тимошенко: «Це слова цієї партії. Я додав лінк, щоб показати, що сайт БЮТ є джерелом. Ніякої інформації від Японії я не маю, це неможливо. Як японці можуть розслідувати, як Тимошенко витрачала ці гроші?». Повідомлення, на яку посилався Каццулані, з’явилося на сайті БЮТ 5 січня.

 

Таким чином, прес-служба БЮТ, посилаючись на публікацію, засновану на попередню інформацію цієї самої прес-служби БЮТ, оголосила Юлію Тимошенко невинуватою «на думку західної преси». Поширенню дезінформації сприяла публікація перекладу статті італійської газети російським сайтом «Иносми». Серед інтернет-видань, що послались на Il Legno storto як джерело інформації про визнання невинуватості Тимошенко Японією – korespondent.net, «Подробности» та інші.

 

«Медіаграмотність»

comments powered by Disqus