Кількість антиукраїнських матеріалів від ОПЗЖ зростала перед виборами — «Тексти»

За два тижні до парламентських виборів у Верховну Раду продовжила рости кількість антиукраїнських матеріалів від ОПЗЖ. Медіа з окупованих територій, окрім вже стандартних для них тез про «обстріли», «мир» та «зубожіння в Україні», звинувачували українську владу в «придушенні свободи слова» через телеміст «треба поговорити» й суд над Вишинським.

Такі тенденції наводить видання «Тексти» на основі проведеного ними моніторингу за 8—21 липня 2019 року.

Журналісти видання шукали теми у 3731 маніпулятивних новинах, опублікованих російською мовою на 18 пропагандистських сайтах та у 61 українському онлайн-виданні, де виявили понад 10% маніпулятивних новин від загальної кількості новин про Україну. Загалом моніторинг торкнувся 81 сайту.

«Висвітлюючи тему виборів до Верховної Ради, сумнівні сайти публікували тони чорного піару проти опонентів, мажоритарники звинувачували одне одного в підкупі, а з окупованих територій спекулювали про перебіг виборів та долю майбутньої Ради», — пише видання.

Моніторинг тем російської дезінформації, 15—21 липня 2019 (texty.org.ua)

Виборчий процес у дезінформації з окупованих територій представляли у вигляді підкупів виборців мажоритарниками, цементування режиму Зеленського, глузували над більшістю політсил та кампанією загалом.

«Увага до Зеленського знизилась у передвиборчий тиждень. Багато дезінформаційних новин 8—14 липня присвятили його візитам у Бориспіль й стилю поведінки. Більшість матеріалів були радше знущальними, ніж інформативними». Наприклад, візит в Одесу одне з видань окупантів подало під заголовком “Зеленский копирует Путина. Украинский гарант появился с голым торсом в Одессе”. В антиукраїнських матеріалах продовжили порівнювати шостого президента з п’ятим. Цю лінію дезінформації ми вперше помітили на сайтах ОРДЛО, проте зараз вона тиражується, до прикладу, у матеріалах з ознаками замовності на користь ОПЗЖ:У Медведчука заявили, что Зеленский, как и Порошенко, своей пещерной русофобией раскалывает страну”», — пишуть журналісти.

Результати моніторингу показали, що антиукраїнську дезінформацію тиражували матеріали з ознаками замовності на користь ОПЗЖ та Медведчука.

«Кількість таких матеріалів зростала до виборів, порівняно з попередніми тижнями. Крім того, широко висвітлювали поїздки верхівки ОПЗЖ в Москву. Згадували газ, мирні плани, другого “президента війни” та обміни заручниками», — пишуть у новині.

При цьому немало новин 8—14 липня були присвячені планам провести телеміст між каналами «НьюзВан» та «Россія1».

Моніторинг тем російської дезінформації, 8—14 липня 2019 (texty.org.ua)

«На українських “зливних бачках” підтримку пропагандистській акції висловлювали у матеріалах інших каналів Медведчука, або ж у матеріалах з ознаками замовності. Багато маніпулятивних новин з України були емоційно упереджені, але висловлювали протест проти телемосту. Видання з окупованих територій писали на підтримку телемосту. На другому, виборчому, тижні тема телемосту переросла у закиди про утиски свободи слова в Україні. Інфоприводами стали суд над Вишинськмим та вистріл з гранатомета у будівлю 112 каналу», — йдеться у повідомленні.

Сайти, що поширювали дезінформацію, продовжували актуалізувати теми, які поглиблюють і провокують розколи в українському суспільстві: мова та церква.

«Коли Філарет перестав бути інфоприводом, повернулись до делегітимізації ПЦУ. Спроби актуалізувати питання мови стосувались переважно долі закону про мову. Також продовжили демонізувати Порошенка», — уточнюють у звіті.

Видання також навело приклади дезінформації, яка поширювалася у ЗМІ за вказаний період. З прикладами можна ознайомитись за посиланням.

Нагадаємо, раніше киянин створив безкоштовного бота, який відслідковує згадки у світових ЗМІ.

comments powered by Disqus