Американський канал NBC News опублікував твіти, які пов'язують із втручанням РФ у вибори

Фото: Chris Ratcliffe, Bloomberg via Getty Images

NBC News  зазначає, що понад 3,8 тисячі російських акаунтів вдавали із себе активістів різного політичного спрямування.

Як і в ситуації з рекламними публікаціями  на Facebook, деякі з них маскувалися під активістів руху Black Lives Matters. Крім того, тролі писали від імені Республіканської партії Теннессі. Деякі твіти містили різкі висловлювання щодо демократів (аж до звинувачення їх у чаклунстві) та Гілларі Клінтон, інші ж відверто підтримували кандидатуру Дональда Трампа. З-поміж 200 тисяч твітів були й нейтральні. Зокрема, наприклад, схвальні пости про попередню першу леді США Мішель Обаму.

Слідчі простежили зв’язок облікових записів, з яких було опубліковано ці твіти, з російською компанією «Агентство інтернет-досліджень», яку також називають «фабрикою тролів». Розвідка США вважає діяльність організації частиною російських державних зусиль, які мали на меті вплинути на результат президентських виборів у США 2016 року.

Нагадаємо, ці 200 тисяч публікацій соцмережа Twitter визнала «зловмисною діяльністю» й видалила. Канал NBC News повідомив, що згодом відновив видалені твіти за допомогою трьох джерел, знайомих з системами даних Twitter, які побажали лишитися анонімними.

«Не варто сумніватися в тому, що Росія вважає свої зусилля успішними і розглядає  проміжні вибори у США 2018 року як потенційною ціллю для нових операцій впливу, — заявив директор Комітету національної розвідки Ден Коатс (Dan Coats) 13 лютого. — Росіяни використовують цей інструмент, оскільки він відносно дешевий, не дуже ризикований і він пропонує те, що вони сприймають як правдоподібне заперечення, й є доведено ефективним способом розпалювання ворожнечі».

Нагадаємо, у липні 2017 року американські конгресмени попросили компанію Facebook дати свідчення у рамках розслідування про втручання Росії у вибори в США в 2016 році.

У вересні компанія заявила про виявлення низки платних політичних рекламних оголошень, які публікувалися з червня 2015 року по травень 2017 року, й могли вплинути на перебіг виборів 2016 року в США. Загалом було опубліковано близько 3000 постів, а вартість платного просування цієї кампанії в Facebook склала 100 тисяч доларів. При цьому усі пости робилися через 470 несправжніх сторінок і акаунтів з одного центру на території Росії. Цю рекламу побачило близько 10 млн людей.

Конгрес США запросив компанії Twitter та Alphabet (Google) дати свідчення з приводу прокремлівського контенту на їхніх платформах.

Згодом соцмережа Twitter закрила 220 російських акаунтів через зв'язок з виборами в США. Російську рекламу також знайшли в Instagram та Google. 31 жовтня з'ясувалося, що її могли побачити значно більше користувачів, ніж про це відзвітували компанії.

Пізніше Twitter, Facebook та Google заявили в Конгресі США, що не зможуть запобігти повторному втручанню у вибори: у них немає для цього інструментів.

Президент США Дональд Трамп вважає заяву Facebook про ймовірне втручання Росії в вибори через рекламу в соцмережі містифікацією. Росія також усе заперечує.

Натомість представники Комітету з розвідки Сенату США схвалили висновки американської розвідки щодо того, що Росія здійснювала вплив на вибори президента Америки в 2016 році.

У січні Twitter пообіцяла повідомити користувачів, чи бачили вони контент, створений співробітниками прокремлівського «Агентства інтернет-досліджень». За даними NBC News соцмережа сконтактувала з цього приводу з близько 700 тисячами акаунтів.

 

comments powered by Disqus