Нові піарні альянси та бінго Суспільного. Тенденції теленовин травня

Скрін-шот Інтер

Детальний аналіз маніпуляцій у новинах травня тут.

Найбільше порушень:

Із несуттєвим відривом найбільшим порушником травня знову став канал «Україна» — 107 сумнівних сюжетів у вечірніх новинах. Від нього відстає «Інтер» із 94 повідомленнями. Частина порушень для телеканалів спільна, адже вони обидва піарять здебільшого тих самих політиків. Трикратний відрив від найближчих колег по цеху, на жаль, можна помітити й на ICTV. Журналісти «Фактів» видали протягом травня 34 новини з ознаками замовності. Чимало з них припало на «паркет» та піар членів сім’ї Пінчука.

Окремо хочеться виділити «UA: Перший», у вечірніх новинах якого протягом усієї весни експерти «Детектора медіа» не зафіксували жодного порушення.

Найбільше піару:

Партійці «Опозиційного блоку» продовжують свою переможну ходу: цього місяця про них випустили 45 піарних новин. Виходить, глядачі щодня могли наштовхнутися, в середньому, на півтора «опозиціонера». Цікавим трендом травня стало утворення одразу двох альянсів: партії Анатолія Гриценка та Дмитра Добродомова об’єдналися офіційно, тож їх разом піарили на ICTV. Наталя Королевська та Сергій Каплін аж п’ять разів з’явилися у спільних сюжетах на «Інтері».

Найбільше чорного піару:

Не знаємо, чим колишній член «Опоблоку» так образив «Інтер» (хоча здогадуємося, чим він образив його співлавників), але журналісти цього каналу знову випустили про Вадима Рабіновича десять «брудних» матеріалів за місяць. Але, як то кажуть, нічого не буває вічним, тож будемо, пам’ятаючи про прикладі Олега Ляшка та Арсена Авакова, чекати, коли на каналі Рабіновича знову почнуть нестримно піарити, як було пару років тому. З іншими фігурантами рубрики все так само стабільно: «Інтер» тричі очорняв «Нафтогаз», «1+1» вигадав новий спосіб попсувати репутацію Порошенку та старий спосіб — цифровому мовленню, «Україна» згадала старі часі й випустила негативний матеріал про Михеїла Саакашвілі. Сергій Каплін також один раз критикував міністра соцполітики Андрія Реву на «Інтері».

Цитати місяця:

Петро Порошенко, ICTV, 31 травня: «Сила молитви дуже важлива для реформ. Без церкви немає держави, немає нації».

Кореспондентка Наталя Шумакова, «Інтер», 7 травня: «За Киев сражались не только украинцы, но и грузины, русские, казахи. Важно помнить об этом, — говорят ветераны. С ними согласен и лидер "Оппозиционного блока" Юрий Бойко».

Ведуча Лідія Таран про перехід на цифрове мовлення, «1+1», 11 травня:«Цифрові експерименти можуть перетворити ваші телевізори на зайві аксесуари. Вони просто згаснуть назавжди».

Кореспондентка Валентина Мудрик переказує оцінки експерта з невербальної комунікації, «1+1», 16 травня: «Порошенко намагається продемонструвати зверхність і, таким чином, вийти з незручної ситуації [...] Мало того, невербально Порошенко ще й показав, наскільки збентежений і, можливо, навіть розлючений».

Вау-момент місяця:

Сказати, що травень був багатим на дивні сюжети, — це суттєво його недооцінити. Сергій Каплін на даху маршрутки просував свою «нову Конституцію», «Україна» подала в ефір весільне відео Олега Ляшка, «1+1» присвятив сюжет водію, який показав журналістам дулю і «спробував наїхати на знімальну групу», одразу кілька каналів розповіли про безпрограшні вибори в ОТГ. А ще «Плюси» чотири з половиною хвилини говорили про військового, який не потиснув руку Президенту.

Але навіть на фоні таких колег виділявся цикл каналу «Україна» «За чертой». Журналісти п’ять днів розповідали, як погано живуть російські селяни: тотальний алкоголізм, відсутність роботи, доріг, якісних помешкань, газу, води, нормальних пенсій та перспектив. І, звісно, часта прихильність до Путіна та підтримка війни в Сирії й анексії Криму. «Сегодня» використовують методи RT (Russia Today)?

comments powered by Disqus