Висока тарифна напруга. Моніторинг теленовин 9–15 квітня

Факти ICTV / Screenshot

Канали Віктора Пінчука все більше уваги приділяють темі RAB-тарифів. У попередні тижні в окремих сюжетах на СТБ та ICTV вже готували аудиторію до того, що такий спосіб утворення тарифів невигідний підприємствам, а отже негативно позначиться на добробуті кожного українця. Цього тижня такою відвертою маніпуляцією відзначився тільки ICTV. А от СТБ випустив цілий спецпроект про те, як працюють RAB-тарифи в Європі і що з ними не так в Україні.  Це доволі виважені пояснювальні сюжети: про досвід Румунії, про саму ідею такого тарифоутворення. Але останній сюжет усе ж зводиться до суб’єктивних висновків кореспондента і переконує у недоцільності запровадження RAB-тарифів тепер.

На «1+1», де раніше озвучували аналогічні тези про нібито шкоду RAB-тарифів, цього разу просто позловтішалися невідповідності Дмитра Вовка посаді голови агенції з регулювання енергетики, яку він обіймає.

Поживним ґрунтом для піару став безпековий форум, організований командою екс-прем’єра Арсенія Яценюка. Переважно піарили на ньому самого Яценюка, але використати цю подію вдалося і всюдисущому Олегу Ляшку.

9 квітня, понеділок

Новини виходять у режимі вихідного дня. Головними подіями стали зустріч президентів України й Туреччини, поранення трьох українських військових на фронті та обливаний понеділок. 

Про погіршення стану здоров’я ув’язненого в Росії Павла Гриба повідомляють на 5-му, «1+1» та «UA: Першому». На «1+1», СТБ та «Україні» говорять про нові подробиці у справі російського судна «Норд».

Канал «Україна» розповідає радісну новину про одруження Олега Ляшка, включаючи епатажні коментарі політика: «Олег Ляшко: Це ж у нас уже дитина скоро розписуваться буде, а ми тільки надумали йти розписуватися. Владуха, щоб ти знала це. Ми з твоєю мамою йдем розписуватися. 20 років я думав, чи варто це робить. Я хотів ще 20 років подумати, но Росіта не дала. Поставила ультиматум: або йдемо, або думай з іншою. Но нам іншу не треба. Вона ж є найкраща».

Свята святами, а сюжети про благодійність Ріната Ахметова — за розкладом. На каналі «Україна» розповідають, як фонд олігарха роздає «набори виживання» мешканцям прифронтових сіл.

На «Інтері» в сюжеті Костянтина Редіна народного депутата від Блоку Петра Порошенка й одного із завсідників новин каналу Сергія Рудика зображено палким борцем за якісні дороги: «Сергей Рудык, народный депутат, Блок Петра Порошенко: Є ще більша проблема ніж корупція — це безрукість, безвідповідальність, це халатність, це ставлення до людських проблем, як до марсіанських, а не до своїх. Я звертаюсь до вас колеги — давайте створимо міжфракційне об'єднання безвідносно до політичної приналежності — мажоритарник ти чи списочник — об'єднання під назвою “За дороги”. Не за якісні дороги, а за наявність доріг».

Також на «Інтері» піарять церкву Володимира Мунтяна «Відродження» під приводом проведення ним дитячого конкурсу «Дивовижні таланти України».

На СТБ розпочався спецпроект, присвячений RAB-тарифам. Попередній тиждень канали Пінчука вже приділяли увагу цій темі, переконуючи, що нові тарифи вдарять по бізнесу, а відтак і по гаманцях кожного українця. Раніше аналогічні меседжі лунали в підсумкових новинах. Перший матеріал спецпроекту не містить явних маніпуляцій і більше схожий на спробу пояснити, як формується тариф, як це працює у Європі й мало би працювати в Україні.  

Також на СТБ вийшов пояснювальний сюжет із думками низки експертів щодо ситуації довкола проекту «Північний потік — 2». На більшості каналів ця тема в новинах зводиться до заяв політиків без елементів аналізу.

На ICTV в кінці випуску — промо власного гумористичного проекту каналу «Копи на роботі».

10 квітня, вівторок

У центрі уваги зустріч Петра Порошенка із канцлеркою Німеччини Ангелою Меркель. Говорили про підтримку Німеччиною санкцій проти Росії та критику проекту «Північний потік — 2».

Про обшук у квартирі Надії Савченко повідомили майже всі канали, здебільшого з коментарем мами народної депутатки. Коментарі СБУ щодо обшуку дали також канал «Україна», «Інтер», «UA: Перший».

На ICTV підхопили тему RAB-тарифів. Матеріал Тетяни Доцяк починається з надміру емоційної підводки ведучої: «Олена Фроляк: Майже вся інфраструктура зношена на 80 %. Власники енергокомпаній не інвестували сюди десятки років. А лишень збагачувались за рахунок споживачів. Немале збагачення можуть принести власникам енергокомпаній і запровадження стимулюючих RAB-тарифів, що передбачає інвестування у фонди. Але так це працює у Європі. В Україні RAB-тарифи трактують по-іншому». Низка оцінок міститься в тексті кореспондентки:

«Кожен з нас щомісяця платить на оновлення інфраструктури обленерго чималі гроші. Відсоток вже закладений в існуючий тариф. Тепер щороку мільярди гривень енергетичні компанії отримуватимуть від підприємців, середнього та великого бізнесу. Та от чому до цього часу вони не оновлювали свою інфраструктуру і тепер хочуть перекласти свої витрати на наші плечі. І чому знову хочуть залізти в наш гаманець. Це питання поки без відповіді»;

«Подорожчання електроенергії для промисловості автоматично приведе до здорожчання життя, і як завжди, заплатить споживач»;

«НКРЕ ставить за приклад Європу, де RAB-тарифи чи не повністю оновили електромережі. Але там працюють закони. І за кожну витрачену копійку не за призначенням треба відповідати. Українського споживача поки нікому по справжньому захищати».

 На каналі «Україна» у двох матеріалах поспіль ідеться про визначну роль в українській політиці лідера «Народного фронту» Арсенія Яценюка. Спершу сюжет із коментарями політекспертів, у якому кореспондентка Вікторія Малосвітна наголошує: «Арсений Яценюк пожертвовал рейтингом, принимая временами непопулярные, но жизненно необходимые для Украины решения. Эксперты говорят, основы экономической стабилизации, которые мы наблюдаем сейчас — результат работы его правительства».

Одразу після цього у студії з’являється сам Арсеній Петрович для десятихвилинного інтерв’ю без очевидного інформприводу. Нинішнього прем’єра Володимира Гройсмана на «Україні» також зображують міцним господарником: «Ведущая: Украинские дороги станут безопасные. Это должны ощутить и водители и пешеходы. Такую задачу поставил премьер на первом заседании координационного совета». Крім декларацій матеріал не має новинної цінності.

Також у випуску — подяки за благодійність фонду Ахметова та піар-сюжет холдингу «Метінвест», який також належить Рінату Леонідовичу. Сюжет нібито про проблему з пошуком роботи для молодих спеціалістів, але вихваляє дбайливе ставлення на комбінаті Ілліча до молодих фахівців та збереження кваліфікованих працівників.

На «Інтері» Сергій Каплін коментує підпал автомобіля активіста Соціал-демократичної партії в Полтаві, очевидно, використовуючи інцидент для політичного піару: «Сергей Каплин: Ми об'єднаємось, потроїмо наші зусилля. Для того, щоб зробили процес передачі землі прозорим. Щоб побороти земельну корупцію. Ми повинні всій державі і всьому світу показати, що будемо берегти кожного чесного депутата».

Далі у випуску сюжет про відзначення дня звільнення Одеси від нацистських окупантів. Чільне місце в матеріалі присвячене нардепу від «Опозиційного блоку» Миколі Скорику, який закликає молодь пам’ятати історію: «Николай Скорик, народный депутат, “Оппозиционный блок”: Это очень важный вопрос с точки зрения того, чтобы об этом помнили молодые поколения. Вот, мои дети, они знают сегодняшний день, и точно так же должны знать все Будущие поколения о том, что это за праздник, насколько он важен не псевдоисторию, а настоящую историю настоящих героев Украины: тех, кто действительно принес Украине свободу и независимость. Для одесситов это очень важный день».

11 квітня, середа

Цього дня відбулося засідання уряду. В новинах говорили про результати перевірок торгових центрів на пожежну безпеку, а також зміни до виборчого законодавства для жорсткішого покарання за підкуп виборців.

На «Україні» у студії — народний депутат Сергій Тарута, з яким обговорювали законопроект про національну безпеку.

Компанію ДТЕК Ахметова хвалять на ICTV в новині про плани будівництва нової сонячної електростанції коштом китайського інвестора. А самого Ахметова піарять як благодійника на каналі «Україна» в сюжеті Оксани Корчми про те, як «набори виживання» рятують життя осиротілих дітей у прифронтовій зоні.

На каналі «Україна» також похвалилися самі собою, присвятивши сюжет своїм «професійним секретам».

Також у випуску паркетна новина про заяви дружини Президента Марини Порошенко щодо планів запровадження інклюзивної освіти в Київській області.

Голова Харківської ОДА Юлія Світлична на каналі «Україна» разом із Гройсманом хвалиться поверненням стадіону «Металіст» у державну власність та на «Інтері» відкриває «Французьку весну».

На «1+1» черговий сюжет присвятили власній благодійності — проекту «Здійсни мрію».

На «Інтері» перерахунок пенсій військовим обстоює народна депутатка Наталія Королевська, закликає стежити, щоб уряд не затягував цей процес. Далі Сергій Каплін вказує, що треба робити із пенсійною реформою. Коментарі політиків — єдині заяви в цих матеріалах.

У середині випуску матеріал із незбалансованою критикою Вадима Рабиновича рясніє оцінками від кореспондента за кадром: «Кор. Андрей Кравец: Проплаченные шапито для Рабиновича собирать не впервой. Прошлой осенью под зданием Нацбанка прошел настоящий фестиваль митингов». Ще згодом у випуску Юрій Бойко обіцяє захищати інтереси селян.

Не йдеться в новинах про звіт Freedom House із оцінкою стану свобод в Україні — в організації вперше з 2014 року наголошують на погіршенні стану. Також не йдеться про загибель на шахті на Донеччині гірника. Також не говорять про відсторонення голови «Укртрансбезпеки», лише побіжно про це згадають на «Інтері».

12 квітня, четвер

Перший день безпекового форуму в Києві. Надміру наголошували на заслугах Арсенія Яценюка в організації цього заходу на ICTV та Україні, хоча сюжети також передали основні тези обговорення та найважливіші заяви. На 5-му каналі сюжет розпочали жартом екс-прем’єра про те, що він зберіг добрі відносини з Президентом, а далі саме Яценюк, який не має ніякої офіційної посади, висловлює негативне ставлення до будівництва «Північного потоку — 2». Раніше в новинах відповідні тези лунали саме від народних депутатів із «Народного фронту».

На «Інтері» з форуму безпеки більшість синхронів — це заяви Порошенка. Решта каналів також зосередилися на важливих заявах Президента, зокрема щодо скасування окремих положень про співпрацю з Росією в рамках угод Співдружності Незалежних Держав.

До Дня космічної галузі фонд співголови партії «Опозиційний блок» Бориса Колеснікова оголосив результати конкурсу «Авіатор». На ICTV та «Україні» похвалили Колеснікова за підтримку молодих інженерів.

На каналі «Україна» голова Харківської ОДА Юлія Світлична виявилася найпалкішою вболівальницею на жіночій хокейній лізі, а на «Інтері» хвалилася темпами завершення довгобудів в обласному центрі.

На «1+1» — зворушливий сюжет про здійснення мрії хлопчика з рідкісною хворобою завдяки команді телеканалу та працівникам курорту «Буковель». Благодійний проект каналу «Здійсни мрію» не відповідає формату новин. До того ж такі сюжети містять елементи піару як самого каналу, так і інших бізнесів із орбіти Коломойського.

На «Інтері» народний депутат Сергій Каплін вимагав повернути Полтавський будинок профспілок власне профспілкам. Юрій Бойко вкотре закликав звільнити Уляну Супрун. А Вадима Рабиновича звинувачували в організації проплачених акцій протесту, подвійному громадянстві та непрозорих доходах. Усі ці повідомлення однобокі та не містять відповідей критикованої сторони. Також у випуску Сергій Рудик інспектував якість ремонту доріг на Черкащині, хоча це ніяк не співвідноситься із повноваженнями народного депутата.

Ще один матеріал присвячено планам Аграрної партії перемогти у виборах в об’єднаних територіальних громадах на Одещині.

На СТБ вийшла заключна серія спецпроекту «Світло в кінці тунелю» про RAB-тарифи. Протягом чотирьох епізодів глядачів переконували, що сама ідея непогана, а от реалізація перекручена. В останньому епізоді — низка нарікань на те, як складно в Україні вести бізнес, а відносини підприємств із обленерго це ще більше ускладнюють. До того ж електромережами володіють в Україні олігархи, у Вінниці — нібито близькі до Президента люди, а також росіянин Олександр Бабаков, каже кореспондент Дмитро Литвиненко: «Він із партнерами контролює мережі в Київській, Одеській областях, в Херсоні, в Житомирі. Загалом має акцій 11 обленерго. І це не вміщається в головах наших західних партнерів». Наприкінці сюжету журналіст повчає, як треба проводити реформи: «Кор.: Це називається надія. Для реформ — це вкрай важливо, аби в них вірили громадяни, так як вірять румуни, щоби терпіли коли треба. Проте з певністю, що держава не обдурить. Реформи мають бути справжніми і прозорими за перевіреними, відпрацьованими алгоритмами без додаткової творчості».

І немає нічого стабільнішого за піар фонду Ахметова на каналі «Україна».

13 квітня, п’ятниця

Безладно дають інформацію із фронту: ICTV каже про одного загиблого, «Україна» також говорить, що є загиблі. Інші канали про втрати не повідомляють, а «UA: Перший» та 5-й прямо кажуть, що загиблих і поранених немає. Це пов’язано з тим, що одні канали дають зведення за попередню добу, а інші — за поточну. Це виглядає як плутанина, бо в більшості повідомлень не уточнюють, про який саме період ідеться. Хоча зміст інформації відповідає даним силовиків.

Про обстріл будівлі «Київміськбуду» не говорили у вечірніх новинах ICTV та «112».

Другий день безпекового форуму Яценюка став приводом для піару самого екс-прем’єра на «1+1» та каналі «Україна». На «1+1» Арсеній Яценюк оцінює своїх наступників в уряді: «Ведуча: Відставки уряду не буде і питання звіту Кабінету міністрів порушують винятково з політичною метою, впевнений колишній прем'єр Арсеній Яценюк. “Народний фронт” який він очолює, мовляв задоволений роботою своїх представників в уряді і інших міністрів, але партнери по коаліції мають право вимагати відставки своїх кандидатур, але лише за умови, якщо матимуть для цього достатньо голосів в раді. Відправляти у відставку весь Кабінет Міністрів за рік до виборів, Яценюк вважає недоречним, мовляв це може нашкодити».

На «Україні» Олег Ляшко називає помилкою відмову від ядерної зброї і водночас каже: «Олег Ляшко: Тому що, я хочу, щоб і українські діти, і діти всього світу жили під мирним небом». У сюжеті йдеться про очікування Яценюка від форуму та наголошено, що він є його засновником: «Кор.: Защищая цивилизованный мир в борьбе с Россией, говорит учредитель форума Арсений Яценюк, Киев продемонстрировал, что заслуживает быть частью Альянса. Экс-премьер верит, вскоре за главным столом в штаб-квартире НАТО появится табличка с надписью “Украина”».

Далі сім хвилин ефіру Борис Колесніков критикує владу, зокрема і в питаннях політики безпеки.

Також у випуску розповідають, як Гройсман інспектував ремонт доріг: «Ведущая: За халтуру государство платить не будет, предупредил Владимир Гройсман. Сам сегодня проинспектировал укладку асфальта на одном из самых загруженных участков трассы Киев — Одесса». Коментар — лише від прем’єра.

На «Україні» анонсували «спецрепортаж» із розбором діяльності Семена Семенченка, який називають «По следам кровавого самозванца». Як і щодня у випуску — звіт про допомогу мешканцям Донбасу від фонду Ріната Ахметова.

ICTV показує народного депутата Василя Хмельницького як ініціатора проекту «ІТ-кампус» у Харкові.

У випуску «ТСН» на «1+1» — незбалансована критика керівника НКРЕКП Дмитра Вовка. Йдеться про відхилення його заявки на конкурс керівника установи через брак досвіду. Але немає ні його реакції на зауваження конкурсної комісії, ні принаймні неупереджених експертних оцінок. Усе коментує лише ведуча: «Ведуча Лідія Таран: Дмитро Вовк має лише 3,5 років стажу в сфері енергетики з п’яти необхідних. Це ті самі, поки він очолює це відомство. І саме за ці роки він встиг в кілька разів підвищити комуналку і запровадити корупційний тариф “Роттердам плюс”. Вовку дали час до вівторка, щоб він довів, щоб необхідний час в нього таки є. Але, на жаль, його кандидатуру відхилили». Єдиний синхрон належить секретареві конкурсної комісії та стосується формальних умови участі. Але інші канали на цю новину взагалі не звернули уваги.

Ще одна новина з ознаками замовності: «На Волині скандал через заяви про зловживання і контрабанду», — повідомляє ведуча «ТСН». У першій частині повідомлення йдеться про реакцію правоохоронців, але потім з’являється голова облради, представник партії «Укроп» Ігор Палиця: «Ведуча: Крім прокуратури цією інформацією зацікавилась обласна рада, її голова Ігор Палиця звернувся до Генерального консула Польщі в Луцьку, з проханням забезпечити спільний доступ до польських митних баз, щоб мати достовірну інформацію про товари які завозять в Україну. А ще створити спільну групу фахівців обох держав, щоб подолати контрабанду». Єдиний коментар у новині — від Палиці.

14 квітня, субота

У топі новинних випусків — ракетні удари по Сирії. На каналі «Україна» в сюжеті поруч зі світовими лідерами цю подію коментує Арсеній Яценюк, який не має жодної дипломатичної чи іншої державної посади. Замість коментаря — цитата Яценюка з допису у Фейсбуку.

На каналі «Україна» виходить інтерв’ю зі студії з Олегом Ляшком, який коментує безпекову ситуацію у світі та продовжує розвивати свою заяву після форуму в Києві: «Олег Ляшко: І сьогодні роблять вигляд, що начебто не існує Будапештського меморандуму — це провокує до розповсюдження ядерної зброї […] І це означає, що українські діти і діти всього світу не матимуть і майбутнього, мирного, чистого неба, сонячного неба».

В Ахметова з’явився конкурент. Тепер мешканцям сірої зони допомагає «скандальний пастор» Володимир Мунтян, засновник церкви «Відродження». Про це розповідають новини «Інтера». А допомогу мешканцям Донбасу від Ахметова незмінно прославляє канал «Україна».

На «Україні» та «Інтері» некритично ретранслювали заяви Володимира Гройсмана із закликами сприяти розвиткові екстреної медицини:

«Реформа скорой медицинской помощи учтёт потребности пациентов. Об этом премьер-министр заявил на специальном совещании, посвященном развитию экстренной медицины, по словам Владимира Гройсмана, основное внимание должно быть сфокусировано на быстром и качественном предоставлении помощи, реформа коснётся прежде всего подготовки специалистов и переоснащение карет скорой, вырастут и зарплаты врачей» («Україна»);

«Екстренная медицина нуждается в екстренной помощи, об этом во время заседания в кабмине заявил премьер-министр Владимир Гройсман. Глава правительства подчеркнул важность перемен, именно в этой сфере он ожидает от минздрава качественных изменений. Главним показателем, по мнению Гройсмана, должно стать наличие квалифицированых кадров, техническое и финансовое обеспечение. В свою очередь премьер пообещал законодательную поддержку реформы, а ее результатов в кабмине ожидают через несколько лет» («Інтер»).

5 канал дав новину з інтерв’ю Порошенка трьом українським каналам («Інтеру», СТБ та Прямому): «Ведучий: За російську агресію на сході відповідальний особисто президент Володимир Путін. На цьому наголосив Петро Порошенко в інтерв’ю українським телеканалам. За словами глави держави, зупинити ескалацію на Донбасі зможе лише введення миротворців ООН, однак для Росія повинна не застосовувати право вето на засіданнях Ради безпеки Організації Об’єднаних Націй». Це програмні заяви Президента, які лунали вже не раз, до того ж інтерв’ю вийшло ввечері 13 квітня. Тож новинна цінність цього повідомлення сумнівна.

На «112» та «1+1» звернули увагу на марш популяризаторів науки — хороший приклад конструктивної журналістики. Також на «112» виходить продовження серії репортажів «Близький схід» про громадський хаб у Бахмуті.

Про четверту річницю початку АТО згадали на ICTV та 5-му каналі.

15 квітня, неділя

Огляд стосується лише «Інтера», на заміну підсумковому випуску п’ятниці. Сирійське питання — на першому плані. Далі — вшанування загиблих на Донбасі, налагодження співпраці між Міністерством внутрішніх справ України та Федеральним бюро розслідувань США, проблеми українських доріг.

Сюжет про ініціативу перейменування Дніпропетровської області на Січеславську важко назвати оперативним. Ця тема обговорюється ще від початку року, а в лютому вже відбувалися відповідні громадські слухання.

Наступний сюжет також із Дніпра, в ньому фігурують такі формулювання як «дележ рынка» стосовно послуг із вивезення сміття. Йдеться про відмову міськради працювати з підприємством-монополістом нібито через підвищення тарифів. Усі закиди активістів щодо порушення мерією закону про закупівлі за кадром кореспондент коментує однією фразою: «Городские чиновники все обвинения называют клеветой». Коментарів самих чиновників по суті цих звинувачень немає. І насамкінець автор сюжету стверджує: «Чем закончится дележ рынка в Днепре — станет понятно уже в первых числах мая. При этом, повышения тарифов все равно не избежать». Звідки такі висновки — не уточнюється.

 

Далі матеріал про проблеми засмічення річки Бистриці на Івано-Франківщині, де зауважень до балансу та достовірності вже немає.

Загалом цікавий сюжет про порятунок птахів та кажанів від браконьєрів перетворюється на піар «Фельдман Екопарку». Остаточно переконує в цьому те, як у сюжеті вживається повна точна назва ініціативи, яку глядач усе одно не запам’ятає цілком: «Кор.: Несколько месяцев их собирали по всей Украине волонтеры центра спасения диких, экзотических и домашних животных “Добрый дом Фельдман Экопарк”». Це передостанній сюжет випуску, а на завершення — огляд міжнародних новин.

Не потрапили у випуск новини про бійку між фанами «Динамо» та «Шахтаря», про голодування Станіслава Клиха та інцидент із пораненням поліцейським на шкільному уроці.

Про що говорили в новинах інших каналів цього дня, читайте в огляді підсумкових програм.

Підсумок

Протягом тижня в новинах вийшло 55 сумнівних матеріалів: 44 сюжети із ознаками замовності, десять «паркетних» новин, один промосюжет власного проекту медіагрупи.

Найбільше підозрілих матеріалів на каналі «Україна» — 24, на «Інтері» — 18, на ICTV — шість, на «1+1» — п’ять, ще дві на 5-му каналі. Чистими були новини «112», «UA: Першого» та СТБ. Хоча очевидно, що спецпроект «Світло в кінці тунелю» на СТБ з’явився через зацікавлення власника в перегляді питання RAB-тарифів, але самі матеріали не містили маніпуляцій, за винятком оцінок в останньому сюжеті.

Вісім матеріалів в інтересах Ріната Ахметова: шість про благодійність, два стосуються його компаній ДТЕК та «Метінвест». Сім із них на каналі «Україна», один на ICTV.

Сім новин популяризували лідерів «Опозиційного блоку»: чотири на «Інтері», дві на «Україні» та одна на ICTV.

У семи матеріалах просували інтереси лідера «Народного фронту» Арсенія Яценюка: чотири на каналі «Україна», по одному на 5-му, ICTV та «1+1».

Володимир Гройсман присутній у п’яти «паркетних» новинах: чотири на «Україні», одна на «Інтері».

Сергій Каплін тричі з’являвся в піар-сюжетах на «Інтері». Тричі піарили Олега Ляшка на каналі «Україна». Двічі — народного депутата від БПП Сергія Рудика, і також двічі — церкву «Відродження» Володимира Мунтяна на «Інтері».

Три паркетні новини популяризували роботу голови Харківської ОДА Юлії Світличної: дві на «Інтері», одна на каналі «Україна».

Своїм благодійним проектом «Здійсни мрію» двічі хвалився «1+1».

По одному матеріалу в інтересах Аграрної партії та «Фельдман-Екопарку» на «Інтері»; Василя Хмельницького на ICTV; Марини Порошенко та Сергія Тарути на «Україні»; Ігоря Палиці на «1+1»; Петра Порошенка на 5-му каналі.

Упереджено критичних матеріалів загалом шість: три на «Інтері» (двічі критикували народного депутата Вадима Рабиновича, в одній новині — Уляну Супрун); одна на «Україні» — проти народного депутата Семена Семенченка; одна на «1+1» щодо керівника НКРЕКП Дмитра Вовка і ще одна з критикою RAB-тарифів на ICTV.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00 за 9 та 14 квітня; о 18:00 10 квітня та о 21:00 1113 квітня), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації.

comments powered by Disqus