Реквієм за стандартами. Моніторинг теленовин 2-8 квітня

Скрін-шот 1+1

Коли нові тарифи на електроенергію не вигідні олігархам, олігархічні канали переконують, що це вдарить по добробуту кожного українця. Коли пенсіонерка з соціальної реклами президента так і не дочекалася підвищення пенсії, це чудовий привід для чорного піару. Цим скористалися «1+1», які не посоромилися розповісти сумну історію про нібито ошукану бабусю. Ця історія викликає не лише співчуття до літньої жінки, а і скорботу за, здається, остаточно померлими для деяких каналів журналістськими стандартами та професійною етикою.

2 квітня, понеділок

Від цього дня українці можуть укладати угоди з сімейними лікарями. Новини всіх каналів підготували про це сюжети з інструкціями. Найбільш прикладним був сюжет Ірини Заславенць на СТБ: і правила пояснили, і на практиці роботу системи перевірили, і помітили, що, попри  відсутність великого навантаження, система підвисає. Єдиний недолік сюжету – оцінкові судження журналістки: «Останній місяць Павло Ковтонюк і весь МОЗ ведуть надпотужну роз'яснювальну компанію, аби ті міфи зруйнувати»; «Іще один міф - якщо не укласти угоду зараз, за обслуговування доведеться платити. Ось навіть оголошення в одній із поліклінік. Радять це зробити терміново, інакше вхід лише за гроші. Маячня».

Частина каналів повідомила про погоджувальну раду в парламенті, де одним із ключових питань було скасування е-декларацій для антикорупціонерів. На ICTV вийшло лише коротке повідомлення з  коментарем спікера Андрія Парубія, на «112» – сюжет із думками всіх фракцій із цього питання, а також з нагадуванням про позицію міжнародних партнерів України. На каналі «Україна» слово, крім спікера, дали лише лідеру фракції «Народного фронту» Максиму Бурбаку та лідеру Радикальної партії Олегу Ляшку – типовим для цього каналу коментаторам політичних подій.

На «Інтері» теж дали слово завсідникам каналу: Юрію Бойку, який критикує роботу уряду і підвищення ціни, Олегу Ляшку, який знову говорить про зарплати і підтримку села, та Сергію Капліну, який турбується про пенсії військовим.

Також у новинах повідомляли про декларації, які подали політики. На «1+1» Петру Порошенку закинули занижені витрати на відпочинок і не повідомили про задекларовані витрати на благодійність. Про пожертви Гройсмана згадали, але зауважили, що прем’єр не задекларував нібито куплене нове авто. Звідки про це відомо, не сказали.  

На «Інтері» ж говорили про статки Вадима Рабиновича — знову анонімно та без жодного коментаря самого лідера партії «За життя». Матеріал рясніє оцінковими судженнями: «Кор.: Признайся, кто твой хозяин — и смело вноси миллионы в свою декларацию. Судя по всему, народный депутат Вадим Рабинович, руководствовался именно этим принципом». Запевнили, що фінансує політика російсько-український бізнесмен Павло Фукс, і що задекларована дружиною Рабіновича позика «классическая схема аферы для легализации денег».

«Паркетні» повідомлення з заявами Володимира Гройсмана про нові методи контролю за якістю ремонту доріг вийшли на ICTV, «Україні» та «Інтері». Але «Факти» після того принаймні зробили оглядовий сюжет про стан доріг.

На «1+1» черговий сюжет про «бурштиновий скандал» на Волині. Сюжет просуває інтереси обласного комунального підприємства «Волиньприродресурс». На безумовній користі цього КП неодноразово наголошував голова облради від партії УКРОП Ігор Палиця, близький до Ігоря Коломойського, власника каналу. Тепер силовикам закидають тиск на керівництво громади, що співпрацює з КП, а журналіст явно підтримує цю позицію: «Кор. Олександр Романюк: Навіть бувалих юристів такі дії місцевої прокуратури подивували […] Обшуки, пояснюють юристи, розпочалися через співпрацю депутатів із "Волиньприродресурсом". Місцеві відмовилися від співпраці з приватними компаніями натомість обрали комунальне підприємство, яке створили щоби покласти край варварському видобутку. Торік за відповідну угоду проголосувала більшість».

До дня поширення інформації про аутизм тематичні сюжети про дітей із таким діагнозом зробили на «Україні», «1+1», «UA: Першому» та СТБ.

На «1+1» стартував спецпроект під назвою «Доктор зло». І перший матеріал випуску, й наступні сюжети протягом тижня містили позиції всіх сторін: пацієнтів, які судяться з лікарями, самих медиків та третьої сторони — незалежних експертів та посадовців МОЗ, які пояснюють можливі причини лікарських помилок. Але назва спецпроекту і відповідний титр до сюжетів сприяють навішуванню ярликів та подають ситуацію так, наче лікарі винні.

На каналі «Україна», як і щодня, Рінату Ахметову дякують за допомогу мешканцям Донбасу.

На ICTV вийшов промо-сюжет про власний проект каналу «Нові лідери».

3 квітня, вівторок

Верховна Рада не спромоглася скасувати е-декларування для активістів-антикорупціонерів. Без явних маніпуляцій розповіли про це на більшості каналів, не говорили лише на СТБ. У сюжетах на «1+1» та «UA: Першому» наголосили, що Венеціанська комісія мала зауваження до президентського законопроекту, на якому наполягає «Блок Петра Порошенка».

На каналі «Україна» майже третина сюжету присвячена позиції Олега Ляшка: «Олег Ляшко, лидер фракции Радикальной партии: Що це за боротьба з корупцією, за яку платять мільйони? В усі часи це називалось розвідники, запроданці, агенти впливу, іноземна агентура і так далі, а сьогодні це називають активісти. Що це за робота? Шахтаря знаю, колгоспника знаю, будівельника знаю, лікаря знаю, вчителя знаю, активіста не знаю».

«1+1» теж давав подібну заяву Ляшка, але з іншим акцентом: «Марія Васильєва, кореспондент ТСН: Депутати-мільйонери проти викривачів їхнього збагачення. Олег Ляшко, який постійно виграє в лотерею, задекларував понад мільйон доларів та 20 мільйонів гривень доходу за минулий рік, сьогодні обрушився на тих, хто отримує з-за кордону гранти на антикорупційну діяльність».

Про допит керівника Антикорупційної прокуратури Назара Холодницького повідомили усі канали, позиції Генпрокуратури та Холодницького ніхто не ігнорував. У кількох репортажах (5-ий, «112») повідомили, що закиди до Холодницького переважно стосуються «справи Супрун», не нагадавши, про яку справу йдеться.

Тим часом профільний комітет парламенту підтримав ініціативу «Опозиційного блоку» з вимогою звільнення Уляни Супрун. Про це повідомили лише на 5-ому та «Інтері». Якщо на 5-ому стисло, суто інформативно і без жодних коментарів, то на «Інтері» у сюжеті Ольги Теребінської є лише позиція опонентів в.о. міністра охорони здоров’я. Зокрема, нардеп від «Опоблоку» Ігор Шурма необґрунтовано звинувачує міністерство у зростанні захворюваності: «Шурма: Ми стали свідками того, що не бачила Україна років 15 - майже сотня випадків на ботулізм, десятки смертей, спалахи гепатиту, захворюваність на кір зашкалила».

В урядовому кварталі мітингували представники правих організацій, вимагаючи деолігархізації. Їхні вимоги у доволі абстрактних формулюваннях відтворили на ICTV та CТБ. При цьому ICTV вказують, ніби участь в акції взяли 10 тисяч людей, а на СТБ повідомляють лише про дві. Поліція оцінила кількість учасників у 5,5 тисяч осіб.

Далі ICTV окремим повідомленням дали коментар Володимира Гройсмана, який розповідає,  як уряд сприяє деолігархізації.

Схожа ситуація на «Інтері». Там вимоги активістів озвучують лише представники ВО «Свобода», хоча серед учасників були представники й інших організацій. А коментар прем’єра зводиться до самовихваляння: «Владимир Гройсман, премьер-министр Украины: Монополії завжди створюють штучний ринок, немає конкуренції, а якщо немає конкуренції ми не можемо визначити реальну ціну. І тому демонополізація буде урядом постійно підтримуватися. Мій пріоритет єдиний - зростання української економіки, підвищення заробітних плат, підвищення пенсій українським пенсіонерам».

На «Україні» взагалі не згадували про мітинг, а назвали подію спілкуванням із нардепами, на яке прем’єр пішов, не дочікуючись п’ятниці – дня запитань парламентарів до уряду. Найбільш збалансовано акцію показали на «1+1», проінформувавши про сам факт та зустріч у прем’єра і не вдаючись до компліментів жодній стороні. Решта каналів у вечірніх випусках просто проігнорували кількатисячний марш.

Ще раз Володимир Гройсман з’явився на «Україні» та «Інтері», коли закладав капсулу перед початком будівництва другої черги меморіалу жертвам Голодомору в Києві і закликав пам’ятати про трагедію. І знову прем’єр на «Інтері» обіцяв землю фермерам: «Екатерина Лысенко, ведущая: Украинская земля должна принадлежать фермерам, а не крупным холдингам или иностранным компаниям. Об этом заявил премьер-министр Владимир Гройсман во время встречи с народными депутатами».

Також на «Інтері» Сергій Каплін у сюжеті-анонімці звинуватив Вадима Рабіновича у перешкоджанні журналістам.  Принагідно знов згадали про начебто незадекларовані доходи.

Ще один матеріал із ознаками замовлення на «Інтері» — про взаємовигідну співпрацю Харківської обласної державної адміністрації та компанії Nestle, де у паркетному стилі про важливість такого партнерства говорить голова ОДА Юлія Світлична.

На ICTV вийшло неінформативне повідомлення про занепокоєння Леоніда Кучми недотриманням перемир’я. Те, що бойовики не дотримуються перемир’я, новиною не є, натомість те, що могло бути справжнім інформприводом  «на зустрічі обговорили також проведення аварійно-ремонтних робіт в районі Станиці Луганської», — не розкривається.

На каналі «Україна» похвалили соціальну відповідальність компанії ДТЕК, яка уклала угоду з міськрадою Дніпра та зобов’язалася поступово зменшувати викиди Придніпровської теплоелектростанції. У сюжеті замовчали протистояння адміністрації ТЕС із активістами.

Далі у випуску присвятили сюжет благодійності власника ДТЕК Ріната Ахметова. Новини «UA: Перший» єдині повідомили про самовідвід адвоката Надії Савченко. Усі канали стежили за справою добровольця Івана Бубенчика, якого звинувачують у вбивстві співробітників «Беркуту» на Майдані. Найбільш повні сюжети про цю справу вийшли на СТБ та «1+1».

 

 

4 квітня, середа

Через скандал між антикорупційними органами та прокуратурою у парламенті слухали звіти про роботу САП і НАБУ. 

На «1+1» сюжет на цю тему переперчили емоціями. Хоча із записів прослуховування кабінету Назара Холодницького оприлюднено приблизно 20 хвилин, ведуча інтригує: «Жучки, які стояли в акваріумі керівника САП кілька тижнів, зафіксували чимало компромату. Кого він потягне на дно?». У сюжеті знову наголосили на невідповідності статків та заяв Олега Ляшка: «Кор.: Доларовий мільйонер, людина, що задекларувала неодноразові виграші в лотерею як джерело своїх прибутків, Олег Ляшко соромить і повчає антикорупційного прокурора».

У наступному сюжеті аналізований зміст самих оприлюднених фрагментів. Журналісти навіть провели польову роботу щодо фрагменту по «справі Супрун»: «Кор.: Цікаво, що у Вишневому, у тому ж таки житловому комплексі "Акварель", де пропонували квартиру Супрун, мешкає і сам Холодницький. Принаймні, сусіди його нерідко бачать». Але на підтвердження цього припущення є тільки невпевнений коментар одного мешканця будинку і нічого від самого Холодницького.

На «Україні» цю тему використали для додаткового піару Ляшка і «Народного фронту»:

«Олег Ляшко: Спеціалізованому антикорупційному прокурору, крім зарплати, яку українці дали 200 тисяч гривень на місяць, не будівельникам, не шахтарям, не вчителям, не лікарям. Як ви скористалися цією довірою українців? Ви їх обманули. 

Максим Бурбак: «Народний фронт» давно вимагає від бюро перейти від піару до практичних результатів, а саме обвинувальні вироки проти дійсно високих корупціонерів. Де конкретні справи? Де конкретні вироки? Видно, що це політично мотивовані подвійні стандарти в роботі НАБУ. Певне політичне угруповання використовує НАБУ, як інструмент просування свого політичного проекту»

Ще раз Ляшко на «Україні» закликав відмовитися від використання пальмової олії, якою, як він стверджує, «травлять людей». Кореспондентка Марія Петрик запевняє: «Инициатору запрета пальмового масла Радикальной партии приходится преодолевать сопротивление компаний, использующих этот продукт в производстве».

Канали Віктора Пінчука ICTV та СТБ синхронно критикують RAB-тарифи. Це не вперше вони стверджують, що такий спосіб утворення тарифів ударить по кишені рядових споживачів. Передусім це невигідно великим підприємствам, які купують електроенергію, наприклад, заводам Пінчука. Але канали олігарха наголошують на іншому:

«Славнозвісні RAB-тарифи, які намагаються запровадити НКРЕКП, пропонуючи і нараховувати на передані енергетикам мережі 12.5% прибутку. Тобто людей вдруге змусять платити за їхнє ж майно (ICTV)

Це не депутати ВР, а підконтрольна лише президентові НКРЕКП. Через її ініціативу представники обленерго та підприємці тепер сваряться на громадських слуханнях. Хоча це радше круглий стіл, адже слухання, якщо вірити обленерго, тут відбулись ще взимку, тихо-мирно і без зауважень з боку громадськості, бо її там і не було, кажуть активісти (СТБ)».

На ICTV та «Україні» піарили Бориса Колеснікова, який побував на комбінаті «Азовсталь» та заявив про необхідність підтримувати українську промисловість.

На «Інтері» матеріал про Уляну Супрун містить тільки нейтральні та негативні оцінки нардепів. Натомість,  слова підтримки прем’єра чи інших прихильників Супрун, які процитували СТБ та ICTV, «Інтер» «не почув».  «UA: Перший» дав коментар депутатки, яка не підтримала рішення профільного комітету щодо відсторонення Супрун; цікаво, що це представниця «Радикальної партії», лідер якої агресивно критикує міністра.

Після упередженого матеріалу з парламенту на «Інтері» вийшли ще три сюжети про проблеми в медичній сфері у регіонах.  

Далі «Інтер» знову піарить Сергія Капліна, який невтомно вимагає підвищити пенсії військовим. А в сюжеті Андрія Кравця другом дітей зі складними життєвими обставинами, вихованців притулку при монастирі, є Юрій Бойко: «Лидера "Оппозиционного блока" Юрия Бойко знают здесь все. Народный депутат часто бывает в приюте. Поддерживает едва ли не с момента основания. Сегодня приехал поздравить детей с праздником».

Чи не найяскравішою маніпуляцією тижня можна назвати сюжет Валентини Мудрик на «1+1». Йдеться про пенсіонерку з президентського ролика: «Ведуча: Борги та економія на всьому. Раїса Кузьменко з Чернігова, яка стала символом щасливого пенсіонера в агітаційному телеролику президента позичіла 3 тисячі гривень на ліки і досі чекає підвищення пенсії. Їй, каже, на зйомках подали надію, що мають виплачувати більше, але не сталося». Питання про перерахунок пенсії пані Раїсі піднімається, але автори сюжету не розбираються, чому жінка досі отримує мало і змушена позичати на ліки. Все зводиться до того, що піарники президента дали їй марну надію. Не покидає відчуття, що команда ТСН так само використовує бідолашну жінку, як це закидають команді Порошенка. Історію тут же підхопили «Страна.UA», «Вести», російське РИА-Новости та «Новинне агентство Харкова» (ресурс із відверто сепаратистським контентом).

На каналі «Україна» у студії був Валентин Наливайченко: з ним обговорювали антикорупційні теми, законопроект про нацбезпеку та справу Скрипаля. Зрозумілої причини для обговорення цих тем саме із цим гостем названо не було. І жоден день на каналі не обходиться без похвали фонду Ріната Ахметова.

 5 квітня, четвер

Парламент ухвалив у першому читанні законопроект «Про національну безпеку». Більшість каналів надали слово як прихильникам президентської редакції, так і опозиції. Коротко про зміст документа кореспонденти говорили за кадром, експертів до детальніших пояснень не залучали. Не було цієї новини у вечірніх «Вікнах» на СТБ.

На каналі «Україна» про саме рішення дали дуже стислу інформацію, а далі почався піар окремих політиків. Олег Ляшко цікавився у прем’єра, що той робить, аби ціни не росли, а доходи громадян збільшувалися. Максим Бурбак цікавився, що робить уряд для протидії будівництву «Північного потоку-2». Загалом це виглядало як довільні приводи «засвітити» Ляшка й Бурбака в черговий раз – у новинах «України» ці двоє фігурують щодня.

На ICTV Порошенко і Гройсман звітують про успіхи та перспективи децентралізації. На каналі «Україна» хоч і сфокусувалися виключно на успіхах, але принаймні розбавили офіціоз коментарями людей, яких безпосередньо торкнулася децентралізація.

«Українській металургії потрібен якісний законодавчий фундамент», —такна ICTV почали матеріал, у якому рішення для металургів пропонує Віктор Галасюк із «Радикальної партії».

Натомість, на «1+1» лідера «Радикальної партії» критикували. На три хвилини можна засумніватися, чи не дивитеся ви «Інтер» версії 2017 року. Тоді, як і зараз у ТСН, Ляшка послідовно демонізували. Журналіст Дмитро Святненко сипле оцінками, запевняючи, що Ляшко від коментарів відмовився: «Кор.: Минулий рік для Олега Валерійовича став надзвичайно вдалим. Крім свого маєтку в елітному Козині, він добудував дім і своїй цивільній дружині Росіті, пересадив її з громадського транспорту на дорогий позашляховик вартістю два з половиною мільйони гривень. Ми кілька разів зверталися і до Радикальної партії, і до Олега ЛЯШКА особисто. Ні його колеги, ані він, попри всю скандальність ситуації, її не коментують. У НАБУ, говорити на камеру про результати слідування, відмовились і відправили свою відповідь нам пошту. Тепер це провадження має гриф «таємно».

На каналі «Україна» раптом згадали про проект «Стіна». У сюжеті Вікторії Малосвітної підібрані виключно позитивні характеристики проекту та наголошують на особистому внескові екс-прем’єра: «Кор.: Этот участок обустроен в рамках проекта "Европейский вал". Возводить, так называемую стену, начали в 2015 с подачи премьера Арсения Яценюка. Потеря контроля над границей на востоке Украины показала, стране необходим кардинально новый подход к охране своих рубеж».

Гострі кути у сюжеті згладжують, зупинку проекту пов’язують із перебоями у фінансуванні та замовчують розслідування НАБУ через розкрадання коштів на будівництво.

Далі у випуску показали, як Марина Порошенко вчила дітей писати писанки й роздавала подарунки, а Рінат Ахметов лишається промінчиком надії для знедолених жителів Донбасу.

На «Інтері» нардеп від «Опоблоку» і співвласник телеканалу Сергій Льовочкін критикував Уляну Супрун, якій традиційно не дали слова для відповіді. А голову Харківської ОДА Юлію Світличну хвалили за успіхи у децентралізації: «Ведущая: Президент отметил, что в лидерах децентрализации - Харьковская область. С 2014 года ее бюджет увеличился в несколько раз. Это позволяет строить новые инфраструктурные объекты, отметила глава Харьковской облгосадминистрации Юлия Светличная. И добавила, что децентрализация является самой успешной реформой за последнее время».

5 канал і СТБ у підсумкових випусках не повідомили про вибух на полігоні у Кривому Розі, внаслідок якого постраждали троє військових. Хоча і на 5-ому, і на СТБ про цю подію згадували у попередніх випусках.  

На СТБ розбиралися, що змусило студентів медакадемії протестувати проти рішення МОЗ звільнити їхню ректорку Катерину Амосову.

На «Інтері» нардеп від «Опоблоку» Микола Скорик називав конфлікт із Амосовою «рейдерським захопленням» вишу з боку керівництва МОЗу. Жоден інший канал цій події увагу не приділив.

 

 

6 квітня, п’ятниця

Нові санкції проти Росії, Скрипаль іде на поправку, а в парламенті день питань до уряду, що переростає у паркетні новини за участі Володимира Гройсмана. Прем’єр повторює очевидні і давно відомі речі:

«Збільшення видобування власного газу щороку на мільярд кубів дасть змогу Україні невдовзі взагалі відмовитися від імпорту (ICTV);

  • Владимир Гройсман считает, принятый закон "Маски шоу стоп!" о защите бизнес об необоснованных проверок силовиков должен выполняться и требует усилит ответственность правоохранителей («Україна»)»

Також на «Україні» «Народний фронт» в особі Максима Бурбака знову просуває свою позицію щодо неприпустимості будівництва «Північного потоку-2», а Олег Ляшко скаржився на екс-власників «Приватбанку». Навели також коментар заступниці голови Нацбанку Катерини Рожкової, а попередні відповіді на звинувачення від Коломойського знову проігнорували.

Перед цим «проїхалися» по Семену Семенченку анонсом «спецрепортажу» під назвою «Слідами махінацій самозванця».

Далі на «Україні» хвалилися відповідальністю та інноваційністю компанії ДТЕК, що належить Рінату Ахметову. І традиційно у випуску також репортаж про благодійність фонду Ахметова для мешканців Донбасу.

Також у новинах «України» Віктор Галасюк від імені «Радикальної партії» розповідав про те, чому підвищення податків на вивезення металобрухту – це добре. «Комитет предложил народным депутатам принять этот законопроект авторства Радикальной партии. В самой партии говорят, благодаря налогам на вывоз, за 2 года дефицит металлолома уменьшился почти втрое», — повідомляє ведуча. Крім Галасюка ініціативу ніхто не оцінює.

Піарили на «Україні» ще одного борця за українську промисловість — Бориса Колесникова, який відвідав підприємства на Херсонщині та покритикував політику чинної влади. А наприкінці випуску — розповідь про паломництво українців до Єрусалима, де головним персонажем виявився Вадим Новинський.

На «1+1» раптом згадали вже підзабуту тему євроблях. Автор Олександр Романюк спершу ніби перебирає законодавчі ініціативи, якими намагалися врегулювати цю сферу, але у всіх щось не так: вимоги власників нерозмитнених авто та їхніх опонентів у владі не стикуються. Аж раптом виявляється, що компромісний законопроект пропонує нардеп, член партії УКРОП Олександр Шевченко: «Кор.: Тобто дати можливість ввозити до України авто із усіх країн крім Росії та тих, хто її підтримує. Утім, як варіант, пропонують такі норми: ввести вікове обмеження у десять років для машин, але значно зменшити ставку за розмитнення. Навіть зареєстрували законопроект, де пропонують брати за це максимум півтисячі євро…. Автор закону певен: завозити машини нелегально стане не вигідно, тому їх активніше купуватимуть та розмитнюватимуть. Держава зароблятиме більше і на акцизі на бензин, не кажучи про швидкий прибуток під легалізації «євроблях».

7 квітня, субота

На «Україні» Олег Ляшко турбувався за вміст великоднього кошика і вимагав запровадити держрегулювання цін без жодного балансу в матеріалі. Також на каналі «Україна» дякували Рінату Ахметову за курси допомоги з всиновлення.

Справжньою зіркою новин став Вадим Новинський разом із представниками УПЦ. Про те, що йдеться про церкву Московського патріархату не уточнюють. «Інтер» починає випуск із сюжету з Єрусалима, де представники УПЦ МП та Вадим Новинський привезли подарунки з України для тамтешніх священиків. Такий сюжет на каналі «Україна» був учора. А потім, одразу сюжет про доставку благодатного вогню з Єрусалима. Ваим Новинський у ньому переповідає настанови, які привіз з Єрусалиму. З такими ж  посланняминардеп виступав на каналі «Україна»: «Вадим Новинский, народний депутат України: Огонь христовой любви может согреть только те души, где есть любовь, где есть мир, когда нет там злобы, нет ненависти. Я хочу пожелать, чтобы сейчас Благодатный огонь разошёлся по всем уголкам нашей страны, чтобы в каждой семье он принёс радость, любовь и мир. Чтобы в каждом сердце были мир и любовь».

Також у новинах «Інтера» двічі з’явився Сергій Каплін. Спочатку на з’їзді французьких соціалістів. У сюжеті автор Андрій Кравець повідомляє: «Кор.: Сегодня Сергей Каплин также презентовал европейским коллегам свою книгу, которая станет планом действий будущего единого кандидата в президенты от украинских левых. А также заявил, что ждет французских единомышленников с ответным визитом уже на следующем съезде». Потім Каплін говорить про те, що Вадим Рабинович отримує гроші з Росії.

Ще один герой-завсідник на «Інтері» — нардеп Сергій Рудик, який похвалився на камери подарунками для соцпрацівників його округу на Черкащині.

На «1+1» продовжили тему розслідування НАБУ щодо пропозиції хабаря Уляні Супрун. Це обіцяні коментарі очільниці МОЗ після першого сюжету, коли ТСН ексклюзивно отримали оперативне відео від НАБУ. Дивно, що журналісти не дають контекст, що ця справа актуалізувалася через скандал з прослуховуванням САП. У сюжетах ТСН раніше наголошували, що слідство у справі гальмує саме антикорупційна прокуратура, а її керівник Назар Холодницький, імовірно, живе у будинку, квартиру в якому і пропонували Супрун. Питань поки що більше, ніж відповідей, але лишається факт, що ТСН здобули гарячий ексклюзив і опитали майже усіх причетних до справи.

На ICTV завдяки співпраці з «Радіо Свобода» вийшов сюжет про великодні приготування в окупованому Донецьку та Криму. 

8 квітня, неділя

Аналізуються лише новини «Інтера» на заміну підсумковому випуску п’ятниці.

Перший сюжет — обстановка на фронті у Великдень. Друга — молитви за мир під час Великоднього служіння у Києво-Печерській Лаврі. У сюжеті Юлії Жешко серед присутніх виділили представників «Опозиційного блоку»:«Юрий Бойко, народный депутат, лидер "Оппозиционного блока": Сюда я пришел с женой. Она здесь находится. А дети готовятся ехать с нами вместе освещать Пасхи. Каждый год у нас традиция. Мы в разных церквях освящаем. И этой традиции уже несколько лет. А вообще праздник для нас, как и для всех граждан этой страны - святой день. Мы надеемся, хотим и желаем чтобы этот день принес мир. Люди верят в добро, что этот день принесет добро в их семьи, в страну». Також авторка наголосила на присутності його колег по фракції — Вадима Новинського та Сергія Льовочкіна.

Наступний матеріал — із піаром Ляшка: «Ведущая: В Выдубицком монастыре торжественную литургию посетил лидер радикальной партии. Олег Ляшко вместе с семьёй освятил праздничную корзину с паской. Утренний молебень народный депутат провел во Владимирском соборе. После праздничной службы Олег Ляшко встретился с прихожанами и поздравил всех с Пасхой».

Як відзначають одне з найбільших християнських свят інші конфесії, «Інтер» не розповідав.  Решту випуску становлять переважно кримінальні та міжнародні новини. Не потрапила до випуску інформація про загибель гірника на шахті у Дніпропетровській області та нові деталі справи судна «Норд».

Про що говорили інші канали цього дня, можна дізнатися у моніторингу підсумкових новин.

 

 

Підсумок

Цей тиждень приніс 67 сумнівних сюжетів: 53 матеріали з ознаками замовності, 13 паркетних новин, один промо-сюжет власного проекту телеканалу.

Найбільше на «Україні» — 28, на «Інтері» — 21, на ICTV — 11, чотири на «1+1», три на СТБ. Чистими були новини «112», 5-го каналу та «UA: Першого».

Дванадцять матеріалів представляли інтереси «Опозиційного блоку»: сім на «Інтері», чотири на «Україні», один на ICTV.

Дев’ять новин просували інтереси «Радикальної партії»: сім новин з лідером Олегом Ляшком (одна на «Інтері» та шість на каналі «Україна»), ще дві новини з Віктором Галасюком — по одній на «Україні» та ICTV.

Вісім матеріалів у інтересах Ріната Ахметова: шість про діяльність благодійного фонду, ще один про екологічні ініціативи ДТЕК.

Тричі піарили ВО «Свободу»: по одному матеріалу на ICTV, СТБ та «Інтері».

В інтересах партії «Укроп» — два матеріали на «1+1».

11 паркетних новин з Володимиром Гройсманом: по чотири на ICTV та «Україні», ще три на «Інтері».

У п’яти матеріалах на «Інтері» піарили Сергія Капліна.

Три сюжети просували інтереси «Народного фронту» на «Україні».

Дві паркетні новини з Петром Порошенком: по одній на ICTV та СТБ.

Двічі піарили Юлію Світличну на «Інтері».

Один раз з’являлись Леонід Кучма на ICTV, Сергій Рудик на «Інтері», Марина Порошенко та Валентин Наливайченко на «Україні».

Упереджено критичних повідомлень загалом 13: шість на «Інтері», три на «Україні», два на «1+1», по одному на СТБ та ICTV.

«Інтер» випустив по три матеріали проти Вадима Рабиновича та Уляни Супрун. На «Україні» двічі критикували екс-власників «Приватбанку» та в одному повідомленні Семена Семенченка. На «1+1» критикували Олега Ляшка та опосередковано Петра Порошенка. На СТБ та ICTV вийшло по сюжету з критикою НКРЕКП щодо RAB-тарифів.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації.

comments powered by Disqus