«Похід на Голгофу» Савченко та попелюшка-Саакашвілі. Моніторинг теленовин за 19–25 березня 2018 року

Скрін-шот "1+1"

Зіркою тижня стала Надія Савченко. Її то «проводжали на Голгофу», то цитували з найменшим фільтром на адекватність, то взагалі ігнорували її заяви. Ще один скандал тижня пов’язаний із її однофамільцем — головою Миколаївської обласної державної адміністрації Олексієм Савченком. Активісти й журналісти підозрюють його в доведенні до самогубства льотчика Владислава Волошина, але з кожним днем канали все менше уваги приділяли цій темі. А за істерією довкола Савченко журналісти геть пропустили новини про чергові репресії у Криму.

19 березня, понеділок

Або 47 лютого. Велику увагу новини приділили похолоданню та снігопадам, що в деяких містах призвели до транспортного колапсу.

Трагічна новина про самогубство льотчика Владислава Волошина облетіла всі телеканали. Усі говорять про конфлікт Волошина на посаді директора Миколаївського аеропорту з керівництвом обласної адміністрації. Найбільш наполегливими у підтримці версії доведення до самогубства виглядають «1+1»: «Ведуча: Вистояв проти зовнішнього ворога, не пережив українських чиновників. […] Льотчик Владислав Волошин, якого торік призначили керівником Миколаївського аеропорту, вкоротив собі віку. Імовірно, через тиск із боку найвищих посадовців облдержадміністрації. Принаймні, так стверджують колеги загиблого офіцера». У матеріалах достатньо збалансовано і повно повідомляли про обставини трагедії: з коментарями ОДА, журналіста-розслідувача, який опублікував листування, що може свідчити про можливе доведення до самогубства, версії колег загиблого.

Акція в Бахчисараї проти руйнування Ханського палацу привернула увагу лише «112» та «UA: Першого».

У контексті справи «Нової пошти» чергові обіцянки про припинення тиску силовиків на бізнес від Володимира Гройсмана поширили ICTV, «Україна» та «Інтер». На СТБ вийшов збалансований матеріал із поясненням ситуації довкола компанії «Нова пошта». Стисло і збалансовано про зустріч генпрокурора зі співзасновником компаній розповідали на 5-му та «1+1». Але загалом у щоденних новинах цю тему розкрили недостатньо повно.

На каналі «Україна», розповідаючи про перспективи появи 4G-зв’язку, дали слово від бізнесу тільки компанії «Укртелеком», яка ще формально належить Ахметову. Самому ж Рінату Леонідовичу дякували в іншому репортажі — про допомогу мешканцям Донбасу. Також у цьому випуску Арсеній Яценюк як лідер «Народного фронту» знову робив заяву про неприпустимість будівництва «Північного потоку — 2». А Олег Ляшко вимагав від НАБУ звіту про розслідування махінацій колишніх власників «Приватбанку», зафіксованих аудиторами Kroll.

Про зустріч голови Харківської ОДА Юлії Світличної та керівництва «Укрзалізниці» звітували на «Україні» та «Інтері». Керівниця області обіцяла залізничниками підтримку, і чиновників у цих матеріалах було більше, ніж зрозумілого приводу для їхньої появи. Зауважмо, що на харківському телебаченні Світлична, згідно з моніторингом «Детектора медіа», найчастіше світиться в піар-сюжетах.

На каналі «Україна» в матеріалі з парламенту не було коментарів від опозиції щодо формування порядку денного сесії на тиждень. На «Інтері» спершу окремо дали вимогу народного депутата Сергія Капліна проголосувати за підвищення пенсій силовикам, а потім у загальному матеріалі Олександра Васильченка навели коментар Олега Ляшка, який вимагає збільшити мінімальну зарплату до 5500 грн (хоча раніше хотів тільки 5 тисяч).

Далі на «Інтері» відзвітували, як народний депутат від Блоку Петра Порошенка Сергій Рудик зустрічається із громадськістю на своєму окрузі в Черкаській області.

На «1+1» присвятили новому літаку «Міжнародних авіаліній України» сюжет, що має ознаки замовності (авіакомпанія, нагадаємо, належить Ігореві Коломойському, як і телеканал). Також у випуску промосюжет про новий серіал каналу «Сувенір з Одеси».

На ICTV розпочали цикл сюжетів про наймолодших мерів України. На СТБ цього тижня продовжився спецпроект «Любі друзі» про відносини України з країнами-сусідами.

20 березня, вівторок

Після самогубства Владислава Волошина у Миколаєві відбулася акція протесту з вимогою відставки голови ОДА. Але акція потрапила лише у новини «1+1», «UA: Першого» та СТБ. На ICTV у продовження теми дали інформацію про версії, які розглядає поліція, але оминули увагою протест.

Інша Савченко, Надія, давала прес-конференцію у відповідь на звинувачення Служби безпеки та Генеральної прокуратури України. На «Інтері» та «112» у її синхроні йдеться про можливі способи вчинення теракту у Верховній Раді. Звісно, це ще не готова інструкція, але попри те, жарт це чи ні, виникають питання до етичності поширення таких цитат.

Більшість каналів просто давали повідомлення та синхрон нардепки. «112» єдиний запросив політичного експерта Ігара Тишкевіча прокоментувати суперечності в поведінці Савченко. Тим часом у Раді ухвалили рішення про заборону заносити зброю до будівлі парламенту.

На «Інтері» та «Україні» Олег Ляшко знову закликав відправити керівницю Міністерства охорони здоров’я Уляни Супрун у відставку. На «Інтері» як мантру Юрій Бойко повторював вимогу «Опоблоку» підвищити соцстандарти.

Ще раз Олег Ляшко світиться на «Україні», коли знову вимагає відповідальності за махінації колишніх власників «Приватбанку». Також на «Україні» Рінат Ахметов «допомагає вижити» мешканцям прифронтової зони. А Ірина Луценко як представниця Президента звітує про успішне стягнення штрафів із неплатників аліментів. Інших коментарів у повідомленні на цю тему немає.

Володимир Гройсман під час Sikorsky Challenge на «Україні» та «Інтері» запевняє в підтримці молодих інженерів.

На «1+1» дистанційно приміряли загублені туфлі Саакашвілі. Їх нібито знайшла Світлана Вольнова, помітивши на даху будинку, куди Саакашвілі тікав від правоохоронців. Дивлячись на взуття, Вольнова описує його власника як харизматичного, вольового та рішучого, хоча дещо й безвідповідального. А автор матеріалу Олександр Загородний робить висновок, що такий тільки один — Саакашвілі, хоча сам політик журналістам це спростував. А на завершення автор сюжету іронізує: «Можливо, хтось і насміхається з Саакашвілі після тієї витівки, але ми скажемо, стоячи тут, на цьому даху, що смілива він людина, цей Міхо. Тому що один невірний крок і він дійсно міг звалитися ось туди вниз, на Майдан Незалежності. Тому загубити черевики на цьому даху аж зовсім не соромно. Міхо полетів, але обіцяв обов'язково повернутися. А коли це станеться, тоді "ТСН" просто приміряє туфельку 47 розміру до його ноги».

Через один сюжет «ТСН» переконує нас: «Ведуча: Політв'язень Кремля Олег Сенцов помирає». Далі йдеться, що це припущення: «Ведуча: Таке припущення зробив військовий експерт Юрій Колесников. На його думку, українського кінорежисера отруїли радіоактивною речовиною, та доказів цьому у нього немає». Тут же це називає нісенітницею й сестра Сенцова. Авторка сюжету підкреслює щодо експерта: «Медичної освіти та навичок роботи з бойовими отруєннями в Юрія Колесникова немає». Але попри відсутність щонайменших підстав для такого твердження, крикливу фразу маніпулятивно виносять на початок сюжету: не «припускають про отруєння», не «здоров’я Сенцова під загрозою».

І ще одна родзинка у випуску «ТСН» — критичний сюжет про керівника Держкіно Пилипа Іллєнка. Весь матеріал ґрунтується на виключно негативних характеристиках, коментарі самого Іллєнка в сюжеті не стосуються висловлених претензій, а за кадром автор Дмитро Святненко постійно підливає оливи у вогонь. Хоча у підводці сформульоване питання, чи легітимно Іллєнко очолює Держкіно, протягом усього сюжету на екрані титр «Нелегітимний Іллєнко». Далі кілька висловів кореспондента за кадром:

  • «Кінопродюсер Володимир Хорунжий каже, схему розкрадання державних коштів вибудував Янукович молодший. Пилип Іллєнко при цих схемах працював, і як видно з назв його посади, знав і мовчав»;
  • «Його руками тиснуть на телеканали. Приміром, “Держкіно” винятково забороняє фільми і серіали. Раніше Іллєнко викинув з ефіру серіал “Свати”, а тепер закликає покарати канали “1+1” та СТБ через показ ними, нібито, забороненого фільму “Службовий роман”. На трансляцію подібних стрічок на провладних каналах Пилип Ігорович уваги не звертає, так само як і на картини родини Іллєнків».

На «Інтері», крім уже згаданих політиків, Сергій Рудик знову виступає за мита для російських добрив, вочевидь на догоду інтересам співвласника каналу Дмитра Фірташа (йому належать підприємства — виробники добрив в Україні). А народний депутат Сергій Каплін пішов на рекорд і вирішив переплюнути популізм Олега Ляшка. Якщо лідер Радикальної партії збільшив свої вимоги підвищення мінімалки з 5000 грн до 5500, то Каплін вимагає 10 000 грн.

Також на «Інтері» в анонімному повідомленні розповіли про публікацію на сайті «Комментарии» зі звинуваченням керівництва міністерства інфраструктури в корупції. У начитці «Інтера» немає посилання на жодні документи чи експертів, а також немає коментарів самого міністерства.

Говорячи про висновки ОБСЄ щодо стану свободи слова в Україні, «Інтер» навів дані моніторингу Національної спілки журналістів України. При цьому заява медійних організацій щодо недовіри цій спілці та непрозорості методології цього дослідження проігнорована. Сама НСЖУ цю заяву називала «атакою». До речі, 2017 року голова НСЖУ Сергій Томіленко часто з’являвся на «Інтері» (тут можна знайти кілька прикладів).

21 березня, середа

Під Кабміном відбулася акція водіїв маршруток із сутичками, але про це мало хто згадав у новинах. На ICTV повідомили про акцію, але без гострих моментів, більшу частину сюжету присвятивши обговоренням у Кабміні. «Інтер» підготував окремий сюжет про акцію, більшість часу критикуючи міністра інфраструктури Володимира Омеляна, але не давши реакцій чи відповідей із міністерства на раніше оприлюднені критичні публікації зі звинуваченнями у корупції.

На «Україні» третину ефіру зайняло інтерв’ю з Володимиром Гройсманом у студії. Прем’єр розповідав про успіхи децентралізації, обіцяв якісні дороги та гідні робочі місця для подолання відтоку кадрів. Спроби ведучої Олени Кот ставити критичні питання виглядають непереконливими, надто загальними і позбавленими фактажу. Наприклад про децентралізацію: «Гройсман: Як показав сьогодні досвід, подивіться, що всі тотально в Україні підтримують децентралізацію. Це означає, що наша ідея у 2014 році була абсолютно правильною.

Ведущая: Но и критики достаточно.

Гройсман: Ви знаєте, я думаю, що критика настільки мінімальна, порівняно з тим, скільки ми створили умов для позитиву». І так майже 17 хвилин.

Також на «Україні» Сергій Тарута знову розповідав про свою доктрину-2030, а кореспондентка Анна Карпова додала позитиву про цю програму і від себе: «Доктрина гласит, власть — это сервис, а чиновники — менеджеры. Главная цель — борьба с коррупцией. Авторы этого плана — учёные пяти ведущих университетов страны».

На каналі «Україна» знов критикували екс-власників «Приватбанку», ігноруючи раніше зроблені заяви Ігоря Коломойського про аудит Kroll. А власника каналу Ріната Ахметова хвалили в сюжеті про допомогу дітям-астматикам на Донбасі. Також на «Україні» поширили чергову заяву Олега Ляшка з вимогами до влади: цього разу політик вимагав підтримки профтехосвіти.

На «Інтері» народні депутати, знову апелюючи до патріотичних ідеалів, пропагували розширення антидемпінгових мит на добрива. У попередньому моніторингу обґрунтовувалася версія, чому ці дії збігаються з інтересами Дмитра Фірташа. Нардеп Сергій Каплін знов критикував Вадима Рабіновича, якому не дали права на відповідь.

Також на «Інтері» поставили під сумнів повноваження Уляни Супрун: «Ведущая: Кто глава Минздрава? Ведомство не смогло доказать в суде, что Ульяна Супрун действительно исполняет обязанности министра. Хозяйственный суд Киева отказал в рассмотрении иска, поданного министерством, против медицинского университета имени Богомольца. Истец не предоставил документы, подтверждающие должность Супрун. Эти данные суду не удалось найти даже в Едином госреестре». Жодних коментарів це повідомлення не містить.

Про протест під Адміністрацією Президента з вимогою відставки голови Миколаївської ОДА повідомили тільки на «UA: Першому». Активісти вважають Олексія Савченка причетним до доведення льотчика Владислава Волошина до самогубства. Ведучий повідомив, що канал неодноразово намагався отримати коментар самого Савченка, але марно.

22 березня, четвер

День затримання Надії Савченко. Судячи з новин, СБУ цього дня — двічі молодець. Затримали підозрювану у плануванні теракту із замахом вищих посадовців країни та виявили агентурну мережу російської розвідки на Харківщині. Це можна сприймати як доказ якісної роботи контррозвідки, на прогалини в роботі якої вказувала у своїх заявах Савченко. Новини про затримання Савченко і виявлення агентурної мережі одну за одною подавали на 5-му, «1+1» та «UA: Першому».

Заяви Петра Порошенка з подяками правоохоронцям та парламенту за затримання Савченко вийшли на ICTV, «Інтері» та СТБ. Також на СТБ до таких вітань долучився Володимир Гройсман.

Про саме затримання розповідали докладно, здебільшого у форматі репортажу. Позицію самої Савченко проігнорували тільки на каналі «Україна»: «Несмотря на всю серьезность обвинений, Савченко на заседаниях регламентного комитета пытается шутить, достает из сумки гранаты, не боевые, а съедобные. … И даже когда генпрокурор в зале приводит доказательство к ее причастности в подготовке госпереворота, она смеется и аплодирует и демонстрирует свою звезду героя Украины». Хоча Савченко пояснювала свою поведінку, про це в матеріалі не йдеться.

Ледь не половину ефіру темі Савченко приділили на «1+1». Новини працювали у форматі двох студій: ефірної з Наталією Мосейчук та виїзної — біля управління СБУ, де за перебігом подій стежив Іван Гребенюк.

Діалог двох ведучих часом підміняв відсутні експертні коментарі та переходив у режим напіврозважального ток-шоу: «Ведуча: Дуже здивував цей фрагмент бесіди зі слідчим, коли Надія питає його "прогуляємося?" і слідчий ствердно відповідає: "Так, прогуляємося". Не знаю, чи може так слідчий поводитися і давати позитивне таке рішення щодо цього променаду. І чи дозволяють йому взагалі таке службові інструкції робити. Мені, ви знаєте, Іване, що я тут згадала. От мені спали на думку інші аналогії. Мені спали на думку аналогії з Нового заповіту. Пам'ятаєте шлях Христа на Голгофу, таке інше… Фраза Савченко: "Ви мене зустрічали квітами, потім кидатиме в мене каміння", — як це вам? І взагалі, як ви гадаєте, це політична технологія, яка прописана конкретно під Надію Савченко, чи це її такий особистий креатив?». На це запитання чомусь відповідає колега ведучої.

Також в ефірі дали біографічну довідку Надії Савченко та показали спробу журналістів потрапити до військової частини, де, ймовірно, записана частина компромату та проводилися стрільби із привезеної зброї. Також обіцяли сенсацію про Надіїні статки. Про статки розповіли, але на сенсацію це не схоже.

На «Україні» Гройсман обіцяв землю селянам, Вадим Новинський у студії коментував розрірвання економічних зв’язків із Росією, а Рінат Ахметов «допомагав вижити» мешканцям Донбасу.

На «Інтері» спершу Наталія Королевська з «Опозиційного блоку», а потім і Сергій Каплін (формально з БПП) заявляли, що боротимуться за збільшення пенсій силовикам. Далі — декларації намірів Гройсмана покращити інфраструктуру гірських районів. Сергій Рудик спершу знову просував тему антидемпінгового мита на добрива, а потім звітував про свою роботу в окрузі. Незбалансовано критикували Вадима Рабіновича: знову купа оцінок та риторичних запитань за кадром від неназваного автора. До критики лідера партії, яка конкурує з «Опозиційним блоком», крім традиційного Сергія Капліна долучилися й інші колеги з парламенту.

Також на «Інтері» під кінець навчального року заговорили про «Нову українську школу». Сюжет безпідставно багато уваги приділяє голові Харківської ОДА Юлії Світличній, яка спілкувалася з освітянами. Портрет очільниці області прикрашає заставку сюжету поруч із написом «Шкільні інновації».

Прозатримання кримськотатарського активіста та блогера Нарімана Мемедімінова у Сімферополі не повідомив жоден канал.

23 березня, п’ятниця

Не аналізуються цього дня новини «Інтера», оскільки виходить підсумковий випуск.

Головна тема — арешт Надії Савченко. На відміну від деяких медіа, які поспішили «звільнити» депутатку з-під варти, жоден із каналів такої помилки не зробив. Цей казус описав у своєму матеріалі Борис Сачалко на СТБ. Більшість каналів мали прямі включення з-під будівлі суду, де в цей момент оголошували рішення.

Найбільш стриманим, без великої уваги до деталей, але в той же час повним і змістовним було повідомлення на «UA: Першому».

Не було позиції Савченко по суті звинувачень на каналі «Україна». Тут лише згадали скарги адвокатів на процедуру затримання. Хоча на засіданні Савченко неодноразово критикувала самі звинувачення. До того ж, кореспондент Юрій Гула помилково називає постанову про арешт «вироком». Із коментарів підозрюваної до сюжету включили тільки скарги на умови в СІЗО.

Гройсман на ICTV вчергове обіцяє захист бізнесу від тиску силовиків. На «Україні» також вийшли коментарі Гройсмана з оптимістичними обіцянками. З боку опозиції лунає тільки коментар Ляшка, який вимагає вкотре підвищити соціальні стандарти. На ICTV піарили фонд Леоніда Кучми, який організував виставку робіт студентів Чернівецького університету.

На каналі «Україна» Борис Колесников коментував вихід авіакомпанії Ryanair на український ринок та роздавав поради, що робити з аеропортом «Бориспіль» для розширення його потужностей. Жодні інші експертні думки з цього приводу редакцію не цікавили. Також у студії обговорювали із Сергієм Тарутою як лідером партії «Основа» його «Доктрину збалансованого розвитку України». Фонд Ахметова звітував про допомогу дітям із хворим серцем.

Також на каналі «Україна» показали, як голова Харківської ОДА зустрічала паралімпійців і обіцяла посприяти в покращенні бази для тренувань. У сюжеті не йдеться про підтримку спортсменів із боку уряду, а наголошується на особистому внескові лише Юлії Світличної.

У цьому ж випуску проанонсували спецрепортаж про екс-власників «Приватбанку», де запитання радше сформульовані як відповіді: «Ведущая: Кто в мутной воде поймал больше всего рыбы перед национализацией? Сколько государство и каждый украинец заплатили за махинации бывших владельцев банка? Смотрите сегодня в 23:20 в сенсационном репортаже и расследовании "По следам хищения “Приватбанка”"».

На «1+1» вийшов промосюжет власного проекту «Ліга сміху».

На каналі «Україна» вийшов матеріал про дискримінацію відвідувачів столичного кафе, яких відмовилися обслуговувати через їхню зовнішність. Авторка сюжету Натала Набокова звірила версії менеджерів кафе та поліції, а також поспілкувалася з юристом, який пояснив, чому така політика закладу є дискримінацією.

24 березня, субота

«Паркетні» матеріали до 26-річчя СБУ вийшли на каналі «Україна» та «Інтері» — коментують тільки Порошенко та Гройсман, а представників самої служби в матеріалах немає.

На ICTV поширили чергову заяву Порошенка про припинення тиску силовиків на бізнес. А на «1+1» зацитували подяку Президента спецслужбам за справу Надії Савченко: «Ведуча: Під час урочистостей з нагоди 26-ї річниці СБУ Петро Порошенко подякував спецслужбам за "майстерно викрите вороже кубло, яке готувало масштабні теракти в Києві"».

Стан Савченко, яка оголосила про голодування, відстежували на «1+1», «112», 5-му та «UA: Першому».

На каналі «Україна» Борис Колесников розказував, як треба будувати дороги, а Рінат Ахметов боровся із сирітством. У студії був Олег Ляшко, з яким обговорювали теми профтехосвіти, підвищення соцстандартів та мораторій на вивезення лісу-кругляка.

На «Інтері» також засвітився Олег Ляшко, який закликає заборонити вивезення необробленого лісу. Інших поглядів на це питання в матеріалі не було. Також у випуску «Інтера» про свої політичні плани на участь у виборах заявила Аграрна партія. А Сергій Каплін укотре каже про необхідність збільшити виплати пенсіонерам силових структур.

25 березня, неділя

Новини «Інтера» аналізуються на заміну випуску в п’ятницю. Розпочали репортажем про обстановку на Донбасі.

Далі зацитували допис Ірини Геращенко у Фейсбуку щодо висилки російських дипломатів. Наголосили на тому, що, за словами віце-спікерки, росіян не висилатимуть, аби не вислали українських консулів у відповідь, і таким чином політв’язні не лишилися без захисту. Але при цьому не вказано, про що Геращенко наголосила на початку: в Україні немає російського посла і дипломатичні відносини між країнами зведені до мінімуму.

У сюжеті Оксани Григор’євої піарили церкву Володимира Мунтяна «Відродження», яка допомагає дитячому онкоцентру.

Також у випуску Юлія Світлична обіцяла допомогу паралімпійцям із Харківщини. Аналогічний матеріал вийшов напередодні на каналі «Україна». Він містить скарги спортсменів на погану базу для тренувань. Але неоперативний вихід сюжету, фокус на суто харківських спортсменах та засилля Юлії Світличної в кадрі вказують на ознаки замовності.

Не потрапили до випуску новини про пожежу в російському Кемерово, акції з ушанування пам’яті В’ячеслава Чорновола та вимоги розслідувати його загибель, заява Міністерства закордонних справ із вимогою до окупаційної влади Криму звільнити активіста Нарімана Мемедемінова.

Про що говорили на інших каналах цього дня, читайте в моніторингу підсумкових новин.

Підсумок

Протягом тижня виявлено 71 сумнівний матеріал: 55 — із ознаками замовності, 14 «паркетних» новин, два промосюжети про власну продукцію телеканалу.

Таких було 29 матеріалів на «Україні», 28 — на «Інтері», сім — на «1+1», шість — на ICTV, одна — на СТБ. Чистими були новини «112», 5-го та «UA: Першого».

Дванадцять «паркетних» матеріалів із Володимиром Гройсманом: шість на «Україні», три на «Інтері», два на ICTV та один на СТБ.

Сім «паркетних» матеріалів із Петром Порошенком: по два на ICTV, «Інтері», по одному на СТБ, «1+1» та «Україні».

У дев’ятьох матеріалах лунають популістські заяви Олега Ляшка: шість на каналі «Україна» й три на «Інтері».

Сім сюжетів в інтересах Ріната Ахметова: шість про благодійний фонд, один про поки що його компанію «Укртелеком».

Шість новин просували інтереси «Опозиційного блоку»: три на «Інтері» й три на «Україні».

П’ять матеріалів піарили Юлію Світличну: три на «Інтері» та два на «Україні».

П’ять згадок Сергія Капліна на «Інтері». Чотири сюжети з Сергієм Рудиком на «Інтері».

Темі добрив, імовірно, в інтересах Дмитра Фірташа, присвячено три сюжети на «Інтері».

Два виходи в інтересах Сергія Тарути на каналі «Україна».

Два повідомлення з незбалансованими заявами Юлії Тимошенко: по одному на ICTV та «1+1».

По одній згадці: Аграрна партія на «Інтері», Леонід Кучма на ICTV, «Міжнародні авіалінії України» та Михеїл Саакашвілі на «1+1», Арсеній Яценюк та Ірина Луценко на «Україні», Володимир Мунтян та його церква «Відродження»на «Інтері».

Упереджено критичних сюжетів загалом дванадцять: шість на «Інтері», п’ять на «Україні», один на «1+1». «Інтер» критикував двічі Володимира Омеляна, двічі Вадима Рабіновича та двічі Уляну Супрун. На «Україні» чотири критичних повідомлення щодо екс-власників «Приватбанку» Ігоря Коломойського та Геннадія Боголюбова, один щодо Уляни Супрун. На «1+1» критикували Пилипа Іллєнка.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Підготовка цього моніторингового звіту стала можливою завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «У-Медіа», що виконується міжнародною організацією «Інтерньюз». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації.

comments powered by Disqus