Місцеві вибори. Низький старт

Скрін-шот sobytiya.tv

Хоча агітацію в рекламних блоках можна проводити не раніше, як за три місяці до дня виборів, канали на це не зважають — окрім нових, в ефірі новин продовжують комфортно почуватися й «старі» впізнавані обличчя.

1 червня, понеділок

«Інтер» продовжує будь-що критикувати уряд, маніпулюючи інформацією. Цього дня в ефір вийшов матеріал про скасування знижок на проїзд залізницею. Ведучий одразу задає тон: «Черный понедельник для украинских льготников. Железная дорога для многих из них теперь недоступна. Так решил Кабмин. Но в карман залез не ко всем. Кого же ударит по карману отмена льгот — наша съемочная группа специально села в электричку».

В електричці Дніпропетровськ — П’ятихатки кореспондент збирає виключно негативні коментарі пасажирів. До прикладу:

«Валентина Ивановна, бабушка больного ребенка: Что это может изменить, деточка? У нас правительство, что хочет, то и делает, прости Господи».

Лише наприкінці матеріалу, коли глядачам уже намалювали «чорну картину» діяльності українського уряду, журналіст дає слово прес-службі залізниці, яка пояснює, що платити за дорогу вже екс-пільговики не будуть, а їздитимуть за пенсійним посвідченням. Однак ці заспокоєння одразу нівелює сам кореспондент: «Вот только сами пенсионеры боятся, что нынешнее сокращение льгот — не последнее, — и уже прикидывают — как выжить, если и им придется каждый раз выкладывать 20 гривен на проезд».

Те саме — в матеріалі про прогноз МВФ щодо України: «По данным МВФ падение экономики в 2015 неизбежно. Показатели снизятся на 9%. А инфляция в конце года ожидается на уровне 46 %. Причины — повышение цен на энергоносители и недавняя девальвация гривны». І все. На цьому сюжет завершився: жодних пояснень експертів або чиновників, що це насправді означає для країни. Лише голі високі відсотки, які лякають аудиторію.

Добре покритикувавши Кабмін, «Інтер» береться піарити опозицію: «Члены “Оппозиционного блока” и депутат от партии Порошенко вместе с послом Украины во Франции, экспертами и местными политиками обсуждали трудности, с которыми сталкивается наша страна, отвечали на вопросы представителей диаспоры и решали, как жить дальше. Оппозиционеры указывали на огрехи власти, депутаты от власти обижались, мол, не стоит выносить сор из избы». Балансу коментарів тут також не дотримали: проти одного коментаря з Блоку Петра Порошенка — двоє нардепів із «Опозиційного блоку».

Також цього дня на центральних телеканалах — потік як політичної, так і корпоративної, реклами:

«1+1» не припиняє розповідати про «Буковель», яким володіє Ігор Коломойський: «Легендарний “Артек” розпочав свій другий сезон на Буковелі. У першу зміну приймає сімсот школярів на базі табору “Лісовий”».

Тим часом на ICTV — відверта реклама банку «Кредит Дніпро», який належить власнику каналу Віктору Пінчуку. У сюжеті про банкірів, які навчають дітей фінансової грамотності, невиправдано з’являються представники саме цієї фінустанови.

А на «Україні» — чергове повідомлення про діяльність Гуманітарного штабу Ріната Ахметова.

2 червня, вівторок

На опозиційних телеканалах — бенефіс «Опозиційного блоку».

Спершу в ефірі «Інтера» опозиціонери виступали за скасування закону про декомунізацію: «Законы о декоммунизации в Европейском суде по правам человека намерены оспаривать оппозиционеры В частности, речь ведется о сохранении названия для Днепропетровска. По словам Александра Вилкула, согласно соцопросам, более 80 % жителей Днепропетровска не хотят переименования города. А это интересы как минимум трех с половиной миллионов жителей области, которым придется переделывать десятки документов». Тут журналістка дозволила собі підтримати депутата: «Нам сегодня необходимо принять постановление, которое отменит излишнюю незаконную самодеятельность и любые нелегитимные действия на местном уровне. Мы сделаем все, чтобы сохранить городу Днепропетровску его имя».

Далі у випуску — чергове корпоративне політичне повідомлення екс-регіоналів — вони судяться проти Івано-Франківської облради, яка заборонила «Компартію», Партію регіонів та «Опозиційний блок» в області: «Я думаю, что это путь в никуда. Запрет "Оппозиционного блока" — это политическое давление, — обурюється член партії Вадим Рабинович. — Мы не можем нормально проводить там агитацию. Мы не можем проводить там выборы нормально. И, следовательно, незаконными будут выборы, которые будут проведены. Значит, кто-то добивается нелегитимности вообще украинских выборов, которые можно оспорить потом. Да, но это — государственное преступление». Аналогічний сюжет вийшов і в ефірі «Событий» на каналі «Україна».

Третім піар-матеріалом партійців став візит тіньового прем’єр-міністра Бориса Колесникова до Польщі. Там він зустрівся «с польскими политиками и экспертами»: «Это общее разочарование действиями украинской власти уже полностью завоевывает Запад, — навіює смуток глядачам Колесников. — Польша положила свою репутацию на защиту интересов Украины в мире и Польша имеет право спросить: "А что было сделано?". Мы услышали ответ: "За полтора года результат практически нулевой"…». Ідентичний сюжет показала й «Україна».

Ба більше, «События» запросили в студію ще одну опозиціонерку — Наталію Королевську, яка вкотре повторювала старі тези про індексацію зарплат та пенсій. Народна обраниця навела цифри, які нібито доводять, що в уряді на це кошти є: «На закон о декоммунизации нужно будет выделить 15 млрд гривен, на строительство Европейского вала премьер-министр выделяет 4 млрд гривен, и того как минимум есть 19 млрд гривен, плюс они перевыполнили бюджет еще на 8 млрд гривен. Что сегодня нужно, чтобы каждому пенсионеру в месяц проиндексировали пенсию и заработную плату. Для этого нужно порядка 15 до 20 млрд гривен, чтобы люди ежемесячно получали повышенные пенсии и зарплаты».

Однак таких офіційних даних, крім вартості валу, ніде немає. На запитання ведучої, а звідки 15 мільярдів, Королевська розмито відповіла, що це «оценка экспертов, которые посчитали сколько нужно будет потратить на переоформление всех документов, на перерегистрацию всех предприятий, на перевыпуск вот этих вот табличек с названиями». Хто ці експерти і на основі чого вони надали такі висновки — ведуча не поцікавилася. Натомість дала можливість опозиціонерці вкотре бездоказово критикувати уряд: «Правительство отнимает сегодня последний кусок хлеба у человека, который всю свою жизнь платил повышенный взнос со своей заработной платы. Это я считаю крайне не справедливо. То есть они идут сегодня опят путем — отнять и поделить, н поделить между собой, ни копейки не добавив нормальным пенсіонерам…». А от Кабміну можливості відповісти на закиди не дали.

Ті ж заяви пролунали цього дня й у сюжеті «Подробностей» про Верховну Раду: «А в зале, тем временем, меняют тему. На заявления». І далі дали коментарі Олександри Кужель із «Батьківщини» та Юрія Бойка з «Опозиційного блоку», які наполягали на прийнятті законів «на індексацію виплат пенсій, зарплат, стипендій і соціальних виплат населенню».

Не обійшлося на «Україні» і без щоденної порції благодійності про Ріната Ахметова: «Свыше трех миллионов двухсот тысяч наборов гуманитарной помощи за 10 месяцев получили мирные жители Донбасса от Гуманитарного штаба Рината Ахметова».

Також цього дня опозиційні канали пропіарили Федерацію роботодавців України, яку очолює олігарх і власник «Інтера» Дмитро Фірташ: «Как остановить падение экономики Украины, в какие отрасли вкладывать деньги прежде всего и где эти деньги взять? Об этом дискутировали на съезде Федерации работодателей Украины собственники и руководители предприятий, на которых работают почти пять миллионов человек. Сейчас работодатели вместе с международными экспертами готовят собственную программу реформ в Украине».

Коментували подію:

  • заступник голови Федерації роботодавців Олексій Мірошниченко (балотувався на виборах 2014 року від «Сильної України» Сергія Тігіпка), який критикував владу: «За рік промисловість втратила 600 тисяч робочих місць. Доступ бізнесу до кредитних ресурсів практично обмежений або відсутній. Відбувається спланована антипромислова політика та перетворення України в сировинний придаток»;
  • сам Дмитро Фірташ;
  • директор ДП «Укрпромзовнішекспертиза» Володимир Власюк, який одночасно є ще й постійним помічником на трудовій основі нардепа-опозиціонера Євгена Бакуліна;
  • нардеп від групи «Воля народу» й екс-регіонал Анатолій Гіршфельд, якого протитрували бізнесменом;
  • Григорій Осовий, голова Федерації профспілок України;
  • Міхаель Шпінделеггер, директор Агентства модернізації України, яке заснувала та ж Федерація роботодавців.

Ідентичні сюжети, й теж абсолютно без дотримання балансу, вийшли на ICTV та «Україні».

Також у «Подробностях» — черговий випад в бік Арсена Авакова: «Кадровой политикой главы МВД Авакова недовольны в Запорожье. Чью голову требуют на этот раз? И с кем активисты связывают нового старого начальника ОУБОП», — каже ведучий.Однак далі, впродовж усього сюжету, про Авакова — ні слова. А сам матеріал — про запорізьких активістів, які протестували проти призначення Миколи Сича. Мовляв, той забруднився корупційними схемами.

Натомість на «1+1» — такий же «підкол» на адресу міністра охорони здоров’я: «На посаді Квіташвілі вже понад 5 місяців, а українська система охорони здоров'я навіть не починала виходити з коми. Чи готовий буде міністр залишити посаду, якщо до вересня не буде жодних результатів — Квіташвілі тільки віджартовується». Якщо це подання другої точки — хай журналісти «1+1» вибачають￿.

Однак не забуває ТСН пропіарити Геннадія Корбана (наближену особу до Ігоря Коломойського). У сюжеті про повернення Дніпропетровського військового шпиталю в державну власність з’являється саме пан Корбан: «Очевидно, государственные органы не предпринимали по этому поводу ничего в связи с тем, что каким-то образом ранее были коррумпированные. Соответственно, у них не было для этого ни воли, ни желания, ни усилий. Поэтому мы нашли альтернативный способ для подачи этого иска».

3 червня, середа

Комітет ВР з питань свободи слова та інформації закликав політиків утриматись від тиску на ЗМІ і Нацраду. Це стало приводом для того, аби «Подробности» знову атакували «Народний фронт». Цього разу — п'ятьма (!) матеріалами.

Спершу в цьому ж сюжеті про Нацраду «фронтовиків» звинувачувала депутатка від БПП Ольга Червакова: «Я думаю, що ви пам’ятаєте, як Арсен Аваков заявляв,що продовження ліцензії телеканалу "Інтер" — це аморально. А також Микола Княжицький: наш колега- депутат дійшов до того, що аж встав з парламентської трибуни і сказав, що ми не допустимо продовження мовлення цього мовника, маючи на увазі канал "Інтер", це також перевищення повноважень і фактично це висловлювання, які мають не меті тиск на регулятора напередодні розгляду питання про подовження ліцензії каналу "Інтер"». Можливості відповісти на закиди партії прем’єра не дали. Те саме стосується і наступного матеріалу — звинувачення є, відповіді немає: «"Народный фронт" — кнопкодавит больше всех. Такое исследование обнародовало движение "Честно". По их информации, за полгода работы парламента зафиксировано около 36 случаев неперсонального голосования». 36 саме у «Народного фронту», або ж серед всіх депутатів — не уточнюється, хоча насправді  — серед усіх.

Третій «антифронтівський» сюжет у випуску — з’їзд партії ВО «Свобода», на якому лідер політсили Олег Тягнибок критикував Кабмін: «Непрофесійні дії уряду призвели до просто драконівського підвищення тарифів, які є економічно необґрунтовані, до економічно необґрунтованого підвищення цін на товари першої необхідності на пальне. Ми протестуємо проти дій уряду, які зараз намагаються продати стратегічні і прибуткові підприємства».

Четвертий — про пікет перед урядом: «Правительству — люстрация, народу — индексация. Такие лозунги сегодня утром звучали возле Кабмином. Там, уже не впервые, представители профсоюзов устраивают пикет. Требуют индексировать зарплаты и пенсии, а еще вернуть долги по зарплатам. По их подсчетам, более 200 тысяч украинцев месяцами не видят заработанных денег. Среди требований также урегулировать тарифы».

І, нарешті, п’ятий, завершальний — розслідування каналу про пестициди у Шостці: «Утилизация на бумаге, за которую заплатило Минобороны. 3 миллиона гривен, емкости из-под ракетного топлива и пестицидов, а в результате — слив в ближайший карьер». Далі журналісти знаходять фірми, які відповідають за утилізацію речовин, і стверджують: «Названия этих фирм ведут к одной семье — депутата Шосткинского горсовета Игоря Терещенко. В 2010 году он был избран от "Фронта змін" Яценюка. В фирме "Элга" Терещенко раньше был одним из учредителей, а потом — директором. А в "Сервисном центре регенерации масел" еще недавно учредителем была его жена». Журналісти навіть поїхали до київського дому депутата. Однак його там не зустріли. Тому баланс у матеріалі все ж є, на відміну від попередніх чотирьох сюжетів — там позиції «Народного фронту» з озвучених тем немає.

Трапився на «Інтері» й політичний казус: у сюжеті про те, що в Одесі планують поставити меморіал усім загиблих під час травневих подій, кореспондент каже: «Против мемориала категорически выступают промайдановские силы. Наиболее радикальные погибших на Куликовом поле называют террористами и пособниками Кремля. Дескать, как можно увековечивать их память?» Тобто журналіст асоціює ВО «Свобода», яка виступила проти, з УСІМ Євромайданом? Адже потім йде коментар прес-секретаря саме цієї партії Василя Сидорака: «Це те саме, якби ми зараз щотижня вшановували загиблих на Донбасі донецьких ополченців. Вони теж жертви протистояння».

«Україна» тим часом взялася за «людей Коломойського»: «Скандал в Новомосковском районе на Днепропетровщине. Неизвестные люди утром ворвались в кабинет главы райадминистрации. Среди активистов были и экс-заместитель губернатора Днепропетровской области Геннадий Корбан и народный депутат Андрей Денисенко. Они назвали свой визит прямой демократией». 

Не обійшлося цього дня і без піару: на «Україні» — традиційно благодійник Ахметов, на СТБ — доброчинець Пінчук: «Майже 500 юних футболістів дізнались про те, як жити по-здоровому та що таке ВІЛ-СНІД. Такі навчання провели у різних містах України для учасників всеукраїнських змагань із футболу "Шкіряний м’яч". Тренінг був проведений фондом "АнтиСНІД" (фонд родини Пінчуків. — І. А.) у рамках проекту Safe Connection за підтримки фундації "Кока-Кола"». А ось ICTV невиправдано акцентував на діяльності «Опозиційного блоку»: «Реформи в Україні непокоять європейців. Про це йшлося на зустрічі представників української опозиції з колишнім президентом Польщі Олександром Квасневським та експертами з питань Східної Європи».

Натомість у ТСН «1+1» — комерційна реклама компанії «Укрнафта», 43 % якої належить Ігорю Коломойському. «Автомобиль, который постоянно ездит на нашем топливе, он не требует дополнительного ухода по промывке этих форсунок, по промывке топливного бака. Он постоянно находится практически стопроцентном чистом состоянии», — переконує потенційних клієнтів заступник голови правління з виробництва компанії Сергій Кошелюк.

4 червня, четвер

Відбулося чергове засідання суду у справі Гонгадзе. З матеріалів справи зняли гриф «секретно». Однак судове слухання «1+1» та 5 канал побачили абсолютно по-різному: ТСН намагалася довести, що на Пукача тиснули: «Під час розгляду скарги на вирок екс-генералу МВС Олексію Пукачу адвокат [Пукача] Григорій Демиденко заявив: його підсудного змушували обмовити найгучніших українських політиків та бізнесменів, інакше, за словами Пукача, його дітям було б недобре». Як доказ журналісти показують заяви адвоката в правоохоронні органи ще в листопаді 2013-го. І звинувачують у фальшуванні справи Пукача суддю Печерського суду Андрія Мельника, адже «колегія саме під його головуванням винесла вирок екс-генералу».

І знову нібито всі стрілки вказують на провину Леоніда Кучми: «Це особисто суддя Кучми, — стверджує потерпілий у справі Олексій Подольський. — Це суддя, який організовував шантаж, кримінальні злочини, погрози дітям підсудного». (Можливості відповісти на закиди другому президенту України не дали.)

Однак 5 канал — іншої думки. Кореспондент стверджує, що поведінка Пукача — лише спроба вийти з-під варти: «Тепер Пукач говорить, що він омовив себе в питанні способу вбивства журналіста. Саме вчинення злочину колишній генерал не відкидає. Коментуючи цю заяву, адвокат Мирослави Гонгадзе Валентина Теличенко зауважила, що таким чином Пукач хоче уникнути відповідальності».

Трактування в каналів протилежне, і немає жодної думки незалежних експертів з цього приводу.

«Українська правда» цього дня побачила в події дещо інше. Також цього дня в «Подробностях» почала з’являтись передвиборча реклама політичних партій:

«Новосозданная партия "Солидарность правых сил" провела свой первый съезд Пригласили около ста делегатов с разных городов. До съезда партией руководил народный депутат Украины Андрей Артеменко. Но сегодня выбрали нового главу — Николая Полищука. После голосований говорили о ситуации в стране. Обсудили задания партии и ее возможности помочь Украине. И про местные выборы не забыли. Будут принимать участие».

Також в ефірі «Інтера» — сюжет про продаж політичних партій. «Подробности» натякають на участь у нечистих схемах самого Мін’юсту: «Без Минюста — там нам в комментарии отказали — в данной схеме действительно никуда. Именно в это ведомство обращаются граждане, желающие зарегистрировать партию». Аналогічний матеріал з’явився в суботу і на «Україні», слова представникам міністерства не дали.

Не забуває канал і про «Опозиційний блок». У цьому випуску два піар-сюжети:

Неважливе для аудиторії повідомлення про чергову ініціативу партії: «Нардеп от "Оппозиционного блока" Наталья Королевская вместе с представителями полусотни общественных организаций со всей страны презентовали законопроект.В документе прописали, что должен делать общественный эксперт, какие у него права и какую ответственность должны нести чиновники».

І обурення екс-регіоналів із приводу вимушеної тимчасової економічної блокади окупованих територій: «Если мы собираемся задушить вот там, в Донецке, Луганске невинных людей, мирных людей, которые попали в эту мясорубку не потому, что они так хотели, а так случилось, из-за тупоумия, глупости прошлой власти, нынешней и всех остальных, то мы хотим устроить настоящий геноцид уже, знаете, XXI века, — нагнітає паніку нардеп Вадим Рабинович.

А «Україна» запросила тіньового міністра економіки Євгена Мураєва в студію:

«Анна Панова, ведущая: Сегодня в своем послании к Верховной Раде президент много говорил о коррупции, о реформах. По вашему мнению, что необходимо сделать чтобы реформы ускорить?

Евгений Мураев, министр экономики Оппозиционного правительства: …На самом деле откровенного разговора о борьбе с коррупцией не состоялось. Президент обвинил в коррупции именно низшие эшелоны власти. Хотя на самом деле это представители его команды […].Для того чтобы с коррупцией бороться необходимо принять закон об оппозиции и отдать контрольные функции именно оппозиции. Это не потому что мы сейчас находимся в этом положении, а потому что это логично. И если власть расходует деньги, значит их кто-то должен контролировать».

Ще й уряд встиг розкритикувати: «Мы видим, как по требованию МВФ наше правительство принимает антиукраинские, антинародные законы, вводит мораторий на рост заработных плат и пенсий. Повышает тарифы для населения, делает жизнь просто невозможной». І ні Президент, ані прем’єр, ані хтось від влади можливості відповісти на обвинувачення опозиціонера не мали.

«Подробности» на «Інтері» й Авакова знову «підштрикнути»: «А теперь о том, что не сделано руководством МВД. Одно из украинских интернет-изданий обнаружило, что управление общественной безопасности МВД в Донецкой области до сих пор возглавляет Юрий Горустович. Это человек, который непосредственно задерживал и разоружал донецких партизан, которые искали диверсантов. Почему Горустович до сих пор не наказан — вопрос к министру Авакову. Тем более, что год назад Горустович открыто демонстрировал сепаратистские настроения». Однак Авакову слова для пояснень не дали.

Поки «Інтер» та «Україна» в ефірі готують кандидатів у депутати до осінніх виборів, ICTV захищає інтереси нардепа з групи «Воля народу» Ігоря Єремеєва: «У Києві розгорівся скандал навколо звинувачення Антона Геращенка на адресу компанії WOG , яка, за словами парламентаря, начебто контрабандно перевозила дизпаливо з окупованого Криму. Керівництво мережі АЗС вимагає публічного вибачення за неправду. І запевняє: з Криму пального не возили і всі податки справно сплатили. […] Сам Геращенко вибачення не проситиме. І якщо він не одумається, то WOG у понеділок звертатиметься до правоохоронних органів та до суду». Позиції самого Геращенка журналісти не дізналися.

Також в ефірі «Фактів» ICTV — піар тестя власника каналу і другого президента України Леоніда Кучми: «Перемови у мінському форматі слід продовжувати попри загострення становища на Донбасі. Про це заявив представник України у тристоронній контактній групі Леонід Кучма, адже на сьогодні це єдиний визнаний формат. І для врегулювання конфлікту слід лише дотримуватися мінських домовленостей». Ідентичні повідомлення вийшли на «Інтері» та «Україні».

І знову у випуску«Cобытий» — реклама Гуманітарного штабу Ріната Ахметова.

5 червня, п’ятниця

Висвітлюючи прес-конференцію Президента, центральні телеканали повелися доволі професійно та об’єктивно, і лише «Інтер» — єдиний із центральних телеканалів, що змовчав про заяву Петра Порошенка про те, що з Фірташем у нього жодних домовленостей немає.

Передвиборчу політичну рекламу цього дня підхопила ТСН, розповідаючи про з’їзд партії «Відродження», яку пов’язують із власником каналу Ігорем Коломойським: «Партія «Відродження» та однойменна група в парламенті об’єдналися заради формування потужної опозиційної сили На з’їзді партійці оголосили про ребрендинг та заявили про участь в Короевих виборах, які мають відбутися восени. Підготовка до осінніх перегонів уже розпочалася. Переконують, мають усі шанси взяти більшість у промислових регіонах України, бо там відчувають підтримку».

«Інтер» знову нападає на Арсенія Яценюка — він закликав Федерацію роботодавців змінити керівництво: «Такие высказывания Яценюка расценивают не иначе как попытку снять с себя ответственность за непрофессионализм и падение экономики. И требуют отставки премьера. А еще — публичного извинения Яценюка за вмешательство в деятельность самоуправляющейся организации. Федерация оставляет за собой право обратиться с жалобой в международную организацию труда».

Відстоюють у журналісти в цьому ж сюжеті і активи свого власника Дмитра Фірташа: «Кроме этого, премьер угрожает национализировать "Ривне-Азот" и черкасский "Азот", которые входят в Group DF. По его словам, задолженность предприятий перед государством составляет шесть миллиардов гривен. Их Кабмин собирается отстаивать в судах — заявил Яценюк. В ответ Group DF опубликовала официальное заявление. Где говорится о том, что долги Ривнеазота и черкасского азота были накоплены в 2010-2011 годах, то есть еще до вхождения предприятий в Group DF. Их остановка связана с системным давлением на бизнес со стороны депутатов "Народного фронта"». Можливості відповісти Яценюку та «фронтовикам» не мали.

Аналогічне порушення балансу думок — в наступному матеріалі. Постійний коментатор «Подробностей» нардеп Борислав Береза стверджує: «Дом, который господин Ершов занимает, более 9 лет не имеет своего адреса. Он 9 лет не вносит его в свою декларацию. Сказать о том, что это случайно сделано — невозможно. 9 лет забывать вносить дом невозможно». Але відповісти на звинувачення екс-начальник ДАІ Олександр Єршов не зміг.

Натомість ICTV піарить одразу як свого власника Віктора Пінчука, так і його тестя — Леоніда Кучму:

«Всі ми діти твої, Україно. Під таким гаслом у Кіровограді у театрі Марка Кропивницького відбувся гала-концерт стипендіатів президентського фонду Леоніда Кучми "Україна"»

«В Одесі фонд Олени Пінчук “АнтиСНІД” спільно з одеським дитячим фондом "Дорога додому" влаштували благодійний кіносеанс для дітей з кризових та соціально-вразливих сімей»

А «Україна» знову віддає шану благодійнику Рінату Ахметову: «Из-за обострения ситуации, штаб Рината Ахметова вынужден будет во вторник приостановить работу пунктов выдачи гуманитарной помощи на неподконтрольной Украине территории». Аналогічний матеріал вийшов і на СТБ.

Натомість «1+1» знайшов, за що олігарха покритикувати: «У соціальній мережі один із народних депутатів виклав пояснювальний лист цього підприємства. Вони пишуть, що з 52 вагонів їхнього товару лише 4. Ліс прямував до приватного підприємства «Краснодон вугілля», що належить мільярдеру Рінату Ахметову. Згідно з документом, відвантажувати лісоматеріал на це підприємство дозволила СБУ». Однак виправдатись Ахметову ТСН не дала.

6 червня, субота

Гей-прайд у столиці. Сутички і «Правий сектор»

Столичний гей-прайд показав, що українські журналісти досі не вміють висвітлювати такі делікатні теми. Зокрема, вони навіть заплутались у різниці між прайдом та парадом. Детально це питання проаналізував Борис Бахтєєв. Також жоден кореспондент так і не пояснив зрозуміло своїм глядачам мету заходу і навіщо такі прайди проводити, що означає така рівність і чому за неї виступають провідні організації світу. До прикладу, серед учасників прайду були члени світової правозахисної спільноти Amnesty International.

Також цього дня Україну відвідали прем’єр-міністр Японії та прем’єр Канади Стівен Харпер. Вони зустрілися як із Президентом, так і з прем’єром. Однак Арсенія Яценюка побачили глядачі лише ICTV та «Україна». Інші телеканали розповіли виключно про зустріч з посадовцями Петра Порошенка.

Вчергове «підкололи» «Факти» Ігоря Коломойського: «Інститут масової інформації та незалежна медіапрофспілка до дня журналіста оприлюднили антирейтинг «Вороги преси 2015». Очолили цей рейтинг екс-генеральний прокурор України Віталій Ярема та скандальний олігарх і медіавласник Ігор Коломойський». Про те, що на 3-му місці опинився Дмитро Фірташ, а в десятці є й ще один олігарх — Рінат Ахметов, не повідомили.

Тим часом випуск «Событий» не обійшовся без порції благодаті від Ріната Ахметова: «Таня получила тяжелые ранения. 40% кожи было обожжено. Осколки буквально искромсали тело. Все расходы с самого первого дня взял на себя Гуманитарный штаб Рината Ахметова. Сумма помощи составила почти 100 тысяч гривен». Ще один піар-сюжет про олігарха вийшов і на «Інтері».

Висновки

Передвиборча гонка на телеканалах розпочалася. В ефірі центральних каналів все частіше звучить риторика підготовок до місцевих виборів — нові партії заявляють про своє створення, «старі» політсили розповідають про свої законопроекти, які ще не прийняті. Також телеканали продовжують критикувати політичних опонентів. Загалом впродовж тижня ми нарахували 49 матеріалів з ознаками замовності. В джинсових лідерах — знову «Інтер» (22 сюжети), за ним — «Україна» (13), ICTV (7), «1+1» (5) і СТБ (2).

comments powered by Disqus