Корупція любить тишу. Моніторинг теленовин за 19–25 лютого 2018 року

Скрін-шот Інтер

Канали практично проігнорували експертну аналітику від Transparency International щодо стану корупції в Україні, хоча ця тема постійно присутня в новинах, політичних ток-шоу і часто до неї апелюють популісти.

Своєрідним випробуванням на професійність стала ситуація з проектом будівництва прикордонних пунктів у партнерстві між Україною та ЄС. Новини повідомляли про закриття проекту, потім це спростовували, і знову підтверджували, дехто навіть із запізненням.

Лише три канали повідомили про скандал у Національному медичному університеті в день відсторонення ректорки від посади. І наступного дня ніхто не продовжив відстежувати та розкривати детальніше цю тему.

Лідером за популярністю серед представників влади в новинах став Володимир Гройсман. І майже щодня в новинах розповідала про досягнення Харківщини та довіру до влади голова Харківської ОДА Юлія Світлична. Цього тижня вона була особливо популярною на «Інтері».

19 лютого, понеділок

Більшість каналів показали заяву міністра внутрішніх справ Арсена Авакова щодо зняття охорони з судів на знак невдоволення рішенням Шевченківського суду Києва. Йдеться про звільнення під домашній арешт чоловіка, який вистрілив у поліцейського 13 лютого. Всі подають заяву Авакова із Facebook та реакцію Вищої ради правосуддя, яка вбачає в цьому тиск на суд. Тільки «UA: Перший» нагадав позицію самого підозрюваного Олександра Федорченка, який заявив, що не цілився в поліцейського зумисне. Оцінку ще дасть слідство й суд, але ці свідчення дають об’ємніше уявлення про самі події та мотивацію суду не відправляти чоловіка за ґрати.

Цього дня проходили пам’ятні заходи зі вшанування героїв Небесної сотні, піару політиків на цих подіях у новинах не було.

Паркетні новини з прем’єром Володимиром Гросманом вийшли на ICTV, каналі «Україна» та «Інтері». Голова уряду запевняв у прозорому та активному пошуку інвесторів, але жодних експертних оцінок про стан інвестицій в Україну канали не давали.

На каналі «Україна» нардеп Сергій Тарута у студії ділився своїми оцінками результатів Мюнхенської безпекової конференції та перспективами повернення миру на Донбас.

Про допомогу дітям Донбасу від Ахметова розповідала в сюжеті Інна Жиленко.

На «1+1» вийшов сюжет Алли Пасс про зйомки фільму на території «Буковелю», які раптом коментує екс-директор курорту, а нині народний депутат, член партії «Укроп» Олександр Шевченко.

На «Інтері» «Опоблок» продовжив протискати тему пенсій для військових, знову ігноруючи інші оцінки, прогнози та коментарі, крім представників цієї політсили: Юрія Бойка й Наталії Королевської. Також відновилися інформаційні атаки на Вадима Рабіновича. Сюжет без вказання автора, без жодного коментаря й тільки з купою припущень від авторів матеріалу рахував його статки: «За кадром: Судя по посещенным странам, Рабинович осуществил минимум четыре рейса. За чей счет банкет, парламентарий отмалчивается. В его декларации крупных сумм нет, он не раз заявлял, что в бизнесе интересов не имеет, и сам он давно на мели. Мы надеемся, что после выхода этого материала, Рабинович внесет в свою декларацию информацию о всех чартерных перелетах и сколько денег на рейсы было потрачено».

Були в новинах і позитивні матеріали. На каналі «Україна» стартував спецпроект «Захотіли — зробили» про ініціативні громади, на СТБ — «Україна — це Європа» про досягнення після Майдану. На «UA: Першому» вийшов зворушливий сюжет про патрульну поліцейську, яка опікується тринадцятьма дітьми, десятеро з яких прийомні.

20 лютого, вівторок

На жаль, практика паркетних новин, що звітують про участь перших осіб у жалобних заходах, ще залишається. Так, на ICTV повідомили окремою новиною після репортажу про вшанування загиблих на Майдані: «Ведуча: Президент Петро Порошенко разом з дружиною, Прем’єр Володимир Гройсман і спікер Андрій Парубій запалили свічки на алеї Героїв Небесної сотні». Аналогічно окремим повідомленням про це відзвітував «Інтер».

Наприклад, канал «Україна» фрагмент виступу Порошенка включив у загальний репортаж із Майдану. 5 канал та СТБ показали залученість Президента за допомогою його коментаря в сюжеті про майбутній Меморіал героям Небесної сотні.

Про результати покарання за злочини проти активістів Майдану, а точніше їхню відсутність, говорили в усіх новинах. Цього дня генпрокурор Юрій Луценко зустрічався з родичами загиблих. Стисло про цю зустріч і ключові тези очільника ГПУ повідомили в репортажах ICTV та «112». «Україна», «1+1» та «Інтер» крім скарг на несправедливість у загальних репортажах дали окремою новиною коментар Луценка. Він обіцяв, що вже цього року розпочнуться заочні процеси над топ-чиновниками часів Януковича. «UA: Перший», 5-й та СТБ обіцянок Луценка не поширювали, а про перебіг розслідування повідомляли з коментарів керівника спецвідділу прокуратури Сергія Горбатюка.

Тим часом ICTV повідомив: «Ведуча: За словами Гройсмана, вже вісім місяців, як економічний стан держави стабільно покращується». А канал «Україна»: «В прошлом году ключевыми стали пенсионная, медицинская и образовательная реформы. В планах продолжить децентрализацию и устранить коррупцию, а для этого нужна помощь западных партнёров, отметил премьер». На «Інтері» Гройсман назвав виконаними чотири з п’яти пріоритетів уряду на минулий рік і також похвалився реформами.Прем’єр, як зажди, лише сам високо оцінює власну роботу, неупереджених оцінок ці повідомлення не містять.

Цього дня Порошенко підписав закон про реінтеграцію Донбасу. Жоден канал не розширив цієї інформації бекґраундом із оцінками різних політичних сил та міжнародних партнерів України.

Більшість каналів пропустили новину про відсторонення ректорки Національного медуніверситету Катерини Амосової. Не йшлося про це на ICTV, «112», 5-му, «UA: Першому» та СТБ. «Україна», «1+1» та «Інтер» висвітлювали заяви як самої ректорки, так і МОЗу, а «Інтер» також включив коментарі студентів.

«1+1» та «Україна» повідомили про 15-хвилинний пікет нацгвардійців біля Шевченківського суду Києва. Можна зрозуміти, що робили це силовики у свій робочий час, але це доволі цікаве питання в матеріалах не розвивають. Обурення правоохоронців можна зрозуміти, але незрозуміло, чому в цих повідомленнях геть відсутні згадки про позицію Вищої ради правосуддя, яка такі дії вважає тиском на суд.

Скандальна тема про проект ЄС щодо будівництва прикордонних пунктів із Україною теж подавалася з порушенням стандартів. ICTV взагалі не послався на джерела, а щодо позиції ДФС сказав, що ті лише «виправдовуються» затягуванням строків. Про точність інформації — ні слова. «Інтер» теж не вказує джерел, уся інформація — лише від власної кореспондентки в Брюсселі. Послалися лише на ДФС, де «нічого не знають». Коректно вказав джерела канал «112». Тут зазначили, що інформація про припинення проекту стала відома Reuters із власних джерел, а щодо української сторони послалися на реакцію ДФС.

Як відомо, спершу низка ЗМІ поширила інформацію про припинення проекту, потім її спростували, посилаючись на неоднозначний коментар Х’юґа Мінґареллі, а потім знову підтвердили, після отримання відповіді від ЄС «Європейською правдою». Ймовірно, ця ситуація ілюструє недостатньо відпрацьовані механізми комунікації українських редакцій із компетентними структурами ЄС, де би можна було оперативно підтвердити чи спростувати інформацію, що з’являється в медіапросторі.

Канал «Україна» двічі піарив представників Радикальної партії. Спершу народна депутатка Валерія Заружко обіцяла шахтарям «Селидіввугілля» вирішити їхні проблеми. А потім і лідер партії Олег Ляшко ділився ідеями щодо будівництва нових станцій метро в Харкові.

Також на цьому каналі, як і щодня, був сюжет про опіку Ріната Ахметова, цього разу над сиротами. А далі — піар його футбольного клубу «Шахтар», який готується до чергового матчу.

Піарили Ляшка й на «Інтері». Там він спілкувався з харківськими вчителями і турбувався про їхні зарплати. Знову упереджено критичним «Інтер» був до Вадима Рабіновича — черговий анонімний сюжет без жодного коментаря, лише з посиланням на блогера Сергія Наумовича, який стверджує, ніби народний депутат витратив 1,5 млн грн на чартерний переліт.

Ще один критичний матеріал у випуску — зі Львова. Якщо звести його суть до одного речення, то йдеться про те, як міський голова нібито заробляє на комунальному АТП. Коментують це переважно опозиційні депутати міськради. За словами журналістки Галини Якушко, керівництво АТП тільки «виправдовується», а вирвана з контексту цитата мера Андрія Садового тільки підтверджує загальну лінію сюжету. Завершується він таким власним висновком авторки: «Кор.: Выходом из ситуации может быть создание системы электронного учета пассажиров или попросту введение электронного билета. Но пока это никому не выгодно, ведь тогда легко можно будет подсчитать затраты АТП и выделение дотаций, о которых просит предприятие и постоянно говорит мэр, станет невозможным».

На «1+1» вийшов сюжет про колективний позов до «Приватбанку». Прес-служба банку заявляла, що автори позову є шахраями, про це навіть писав сайт «ТСН», але у сюжеті цього немає. Представник банку справді закликає клієнтів не надавати стороннім особам свої персональні дані й відкидає звинувачення в можливому витоку даних клієнтської бази. Власне, нібито цей витік і є предметом колективного позову.

Справою займається адвокатська компанія «Ісу Лоєрс», керівником якої є Іван Герасименко, який очолює компанію Investment Systems Ukraine. Людина з таким ім’ям була в числі помічників народного депутата Святослава Олійника 5-го та 6-го скликань. А компанія ISU має в засновниках іншу юридичну фірму, «Юстус», якою володів Олійник (принаймні так він вказав у своїй декларації за 2016 рік). Святослав Олійник був одним із заступників голови Дніпропетровської ОДА, коли головою був Ігор Коломойський, а нині є першим заступником голови обласної ради. Він обраний від партії «Відродження», яку також пов’язують з Ігором Коломойським. Із самого сюжету важко зробити висновки про замовність, але корпоративні зв’язки можуть свідчити про можливі маніпуляції на каналі Коломойського. Тож ми аналізуватимемо, чи матиме ця тема розвиток.

Також у випуску «ТСН» — сюжет про скаргу співачки Анастасії Приходько, яка стверджує, що без своєї згоди опинилася в соцрекламі Петра Порошенка. Тут також враховані позиції всіх сторін. Але дещо дивно, що на цю ситуацію звернув увагу тільки один канал, той, що минулого тижня критикував Порошенка через маніпуляції.

21 лютого, середа

Про свідчення Петра Порошенка у справі про державну зраду Януковича всі телеканали повідомляли однією з перших новин. Більшість звернули увагу на посилені заходи безпеки і значна частина наголосила, що особливому огляду підлягали жінки, зокрема журналістки. Проте заяв про осуд цих дій, чи інших коментарів із цього приводу не давали.

Більшість каналів незбалансовано подали інформацію про підвищення пенсій силовикам. Лише «1+1» нагадав, що цьому рішенню передували акції протесту. Решта знехтували нагадуваннями про це, чи коментарями від опозиційних партій, які активно на цій темі піарилися. Тож коментує тільки прем’єр Гройсман, що виглядає суто його ініціативою. Такі повідомлення вийшли на ICTV, «112», «Україні», «Інтері» та «UA: Першому».

«Інтер» навіть двічі використав ситуацію. Спершу вигідно показали Гройсмана, він навіть мав включення зі студією. А потім ще й поширили заяву лідера «Опоблоку» Юрія Бойка, який вважає підвищення незначним і обіцяє контролювати достаток військових та міліціонерів на пенсії.

ICTV, «Україна» та «Інтер» поширили новини про звіт генпрокурора щодо роботи відомства. Незалежних оцінок звіту натомість немає, тому все виглядає надто оптимістично.

Юрій Луценко говорив і про посилення відповідальності за корупцію, цю тему обговорювали з експертами в матеріалах ICTV та СТБ. Але жоден канал цього дня не повідомив про рейтинг сприйняття корупції у світі, оприлюднений Transparency International.

На каналі «Україна» розповіли, як Олег Ляшко відвідав запорізький завод «Мотор-Січ», назвавши політика «инициатор законопроекта о поддержке украинских производителей». Далі відзвітували про плани співпраці Харківської ОДА з ЄС у створенні адмінцентрів, де Юлія Світлична — в головній ролі. В аналогічній манері відзвітували про плани створення центрів інклюзивної освіти на Волині за ініціативою Марини Порошенко. І незмінно у випуску звітували про діяльність фонду Ахметова на Донбасі. А наприкінці випуску — знову анонс матчу ФК «Шахтар».

Про європерспективи Харківщини та роль Юлії Світличної в цьому говорили й на «Інтері». Проблема таких матеріалів, що вони перенасичені бюрократичними звітами і не пояснюють, у чому суспільна значущість цих домовленостей між керівництвом регіону та представництвом ЄС. Тому виглядає це як звичайний паркетний звіт.

Також на «Інтері», крім уже згаданої появи Бойка на темі пенсій військових, він також відвідав медиків у Горішніх Плавнях і розкритикував медреформу. Згодом у випуску підвищити соцстандарти вимагала його колега по фракції Наталія Королевська.

І знову дісталося Вадиму Рабіновичу. Цього разу матеріал зі звинуваченнями його в корупції має коментар, щоправда, єдиний — від нардепа Сергія Капліна. Той вимагає розслідувати, звідки в лідера партії «За життя» гроші на чартер до Швейцарії.

22 лютого, четвер

Цей день найбільш насичений джинсою за весь тиждень. І найбільше сюжетів із ознаками замовності цього дня — на «Інтері».

Про аналітику стану корупції від Transparency International, оприлюднену напередодні, згадали тільки на ICTV та «Інтері». Експерти зазначили, що позиція України стала вищою на один бал, але динаміка стала гіршою, ніж попереднього року. На ICTV дані дослідження лише були використані для підводки до сюжету, присвяченого темі тарифів на електроенергію. Основний наголос зробили на спаданні темпів боротьби з корупцією. Перед цим у випуску аналізували перспективи створення Антикорупційного суду. Далі — посилання на опитування групи «Рейтинг», що визначило проблему корупції однією з найболючіших, наряду з тарифами й цінами. І так підвели до теми RAB-тарифів, чому і був присвячений сюжет. На «Інтері» в одному матеріалі поєднали проблему корупції і свободи слова із загальним меседжем, що ситуація у країні погіршується.

На СТБ не говорили про рейтинг від Transparency International , але експерти Центру протидії корупції та Transparency International коментували стан розслідування корупційних злочинів попереднього режиму. Загалом сюжет Ольги Кучер стосувався скорочення санкційного списку українських екс-високопосадовців, а не проблем із боротьбою з корупцією в нинішньої влади.

На каналі «Україна» про корупцію говорили Олег Ляшко та Валентин Наливайченко. Перший побував на ахметовському комбінаті Ілліча в Маріуполі й розповідав, що має «програму реформ» — так він називав вимоги підвищення зарплат, зниження цін і боротьби з корупцією. А Наливайченко став гостем студії без зрозумілого на те приводу. З ним обговорювали результати розслідування злочинів екс-посадовців після Майдану, скандал із закриттям проекту КПП на кордоні з ЄС, нетерпимість до корупції, офшорів і потребу конфіскувати накрадене топ-чиновниками.

Фонду Ахметова в цьому випуску випало аж два приводи для піару. Спершу в матеріалі про форум благодійних організації про нього йшлося більше, ніж про сам захід. Далі вже звичний формат сюжету про допомогу від Ахметова дівчині з інвалідністю з Маріуполя. Також у випуску радісно сповістили про вчорашню перемогу в матчі клубу «Шахтар».

У випуску на «Інтері» двічі з’являлися представники «Опозиційного блоку». Депутатка міської ради у Дніпрі Наталія Начар’ян обурювалася, що не вдалося знизити тарифи на квартплату, але заяв від інших політсил не було. Потім у Горішніх Плавнях Юрій Бойко обіцяв потурбуватися про долю працівників швейної фабрики, яка, мовляв, опинилася «на межі виживання». Тему пенсій для військових знову порушив народний депутат Каплін, замість пенсіонерів він стверджував, що затверджений Кабміном перерахунок їх не влаштовує й вони продовжать акції протесту.

Однобоко критикував очільницю МОЗ на «Інтері» Геннадій Москаль у відповіді на заяви про контрабандну вакцину: «Ведущая: На что Геннадий Москаль гневно парировал — проблемы в Украине не с вакцинами, а с некомпетентностью Супрун». У центрі повідомлення те, як очільник Закарпатської ОДА вилаявся на в. о. міністра, й цей матеріал подається під оцінним заголовком «Достала некомпетентность?».

Також на «Інтері» розповідали, як Олег Ляшко проїхався в маріупольському автобусі, а Юлія Світлична звітувала про партнерство з ЄБРР і називала цю співпрацю виразником довіри до влади.

На «Інтері» та СТБ вийшли повідомлення про президентські нагороди молодим вченим, де про факт нагороди йшлося більше, ніж про самі досягнення науковців. На ICTV та «Інтері» до обдарованої молоді звертався прем’єр Володимир Гройсман під час поїздки на Сумщину. Закликав залишатися працювати на благо країни та обіцяв просувати реформи в Україні.

На «1+1» Олександр Загородний розповів про закупівлю нових літаків МАУ, які дозволять компанії відкрити нові рейси. А про нову виставку в Pinchuk Art Centre та підтримку митців олігархом розповідали на його каналах ICTV та СТБ.

23 лютого, п’ятниця

І хоча ще напередодні «Європейська правда» з чітким вказанням джерел повідомила про таки закриття проекту будівництва КПП коштом ЄС на кордоні з Україною, ця тема тільки-но дійшла до новин 5-го каналу. Хоча з реакцією прем’єра Гройсмана про це більшість каналів повідомили ще напередодні. Із відставанням дали цю новину й на СТБ, але принаймні розширили тему до повноцінного сюжету з підзйомками на пунктах пропуску та коментарями, що може виправдати зволікання з випуском матеріалу. На 5-му лише коротке повідомлення з посиланням на віце-прем’єрку Іванну Климпуш-Цинцадзе.

На каналі «Україна» Олег Ляшко піарився на підтримці школяра-переселенця, якого цькують у школі. Політик обіцяв родині хлопця повернути мир на Донбас.

Також на «Україні» розповідали про конкурс від фонду Бориса Колеснікова для студентів «Морської справи». У випуску дякували Рінату Ахметову брати-сироти з Гранітного за те, що той «годує стільки людей». І черговий сюжет в інтересах бізнесу Ахметова, як стає екологічнішою та модернізується Бурштинська ТЕС, що входить до структури ДТЕК.

З інтерв’ю генпрокурора Юрія Луценка «Лівому берегу» вирішили вибрати тільки ті цитати, які негативно характеризують прихильників Саакашвілі, не пояснивши навіть контексту і про які саме події йдеться. Ведуча заявила, що прихильники Саакашвілі намагалися підірвати Верховну Раду, і для ілюстрації цитують генпрокурора в інтерв’ю: «Юрий Луценко, Генеральный Прокурор Украины: Благодаря его агрессивной риторике вокруг него собираются чрезвычайно агрессивные лица. У одного из них мы изъяли двадцать килограмм пластида. К сведению, двадцать килограмм пластида снесут одну стену Верховной Рады полностью. Это факт. Мы задержали группы с кучей оружия, которые собирались захватывать парламент. Это факт. Был молодой человек, который собирался с балкона бросать боевую гранату в зал Верховной Рады. Это факт».

СТБ та канал «Україна» ще раз розповіли про підтримку молодих талантів завдяки Pinchuk Art Centre. А «1+1» анонсував у новинному випуску новий сезон свого шоу «Розсміши коміка. Діти».

«Інтер» цього дня не аналізується, оскільки випускає підсумкові новини.

24 лютого, субота

На каналі «Україна» підсумки тижня підводили з Олегом Ляшком у студії: про його турне східними містами й зустрічі на підприємствах, як вибивав гроші з бюджету на житло рятувальникам і як він зробить усе від нього залежне, аби завершити війну. Політику виділили більше десяти хвилин ефіру.

Також у випуску «Сегодня» на каналі «Україна» — новина про відкриття басейну на базі Харківської дитячої спортшколи. У сюжеті Юлія Світлична хвалить себе та керівництво країни: «Юлия Светличная, председатель Харьковской областной государственной администрации: В цьому році плануємо закінчити все, чого район не бачив 30 років. Тільки разом об'єднавшись ми змогли зробити таку справу. Маємо на це підтримку Президента України, маємо підтримку Кабінету міністрів. Цього року ще виділено сім мільйонів гривень для того, щоб завершити всі роботи».

І цього дня не обійшлося без сюжету про добрі справи фонду Ахметова. Сюжет Юлії Міншакірової про програму «Сирітству — ні».

На «Інтері» Сергій Каплін заявляв, що добиватиметься зниження тарифів на проїзд у громадському транспорті Полтави: «Ведущая: Он подал в суд на горисполком, поскольку считает, что повышение было проведено с нарушением процедуры». Позиція Капліна — єдина в цьому матеріалі.

Юлія Світлична на «Інтері» звітувала про міжнародне партнерство Харківщини, але зрозумілої суспільно значущої складової новина не має. Наступний матеріал від Сергія Кравця розповідає, як нардеп із БПП Сергій Рудик допомагає будинку для самотніх літніх людей на Черкащині.

На ICTV знову розповідали про підтримку художників філантропом Віктором Пінчуком у його Pinchuk Art Centre. На «1+1» анонсували новий сезон свого проекту «Модель XL».

25 лютого, неділя

Цього дня аналізується тільки один випуск «Інтера», на заміну підсумковому, що виходить у п’ятницю.

Перший сюжет — новина про відсутність опалення попри сильні морози в Харкові. Згодом у випуску тему розвинули репортажем із міста. Далі кілька надзвичайних новин, репортаж із фронту та новини з Близького Сходу.

За тим — проблемний матеріал про виключення низки дорогих препаратів із переліку таких, що закуповуються бюджетним коштом. Сюжет має назву «Вбивство бюрократією», що виглядає маніпулятивно, хоча проблема і справді дуже серйозна. Коментар від МОЗ у сюжеті є, але дуже лаконічний. Наприклад, із продемонстрованого запиту видно, що журналісти досліджували можливість замінити конкретний препарат іншими відповідниками. Але про це в сюжеті не йдеться, тож постає запитання, чи намагалися лише звинуватити посадовців у зриві закупівлі ліків, чи розібратися у проблемі.

 Останній сюжет випуску — сюжет із Харкова під назвою «Інвестиції в майбутнє». Явних лестощів голові Харківської ОДА він не містить, Юлія Світлична коментує плани з відновлення спорткомплексу дитячої спортшколи. Але дуже помітно, що позитивні новини, пов’язані з діяльністю місцевих органів влади, цього тижня на «Інтері» саме з Харківщини. До того ж про відкриття басейну канал «Україна» говорив ще вчора, отже новина на «Інтері» вийшла з порушенням стандарту оперативності.

Для порівняння: сюжет про відсутність опалення у мороз, попри те, що це вимагає координації різних служби, і не виключено, що за участі ОДА, коментарів очільниці області на цю тему немає. Тож можна припустити, що з’являється вона тільки у зручних позитивних темах.

ВИСНОВКИ

Протягом тижня зафіксований 71 сумнівний матеріал: 44 повідомлення з ознаками замовності, 25 паркетних новин, два промосюжети про власні шоу телеканалу. Із них 27 матеріалів на «Інтері», 26 — на «Україні», вісім — на ICTV, п'ять — на «1+1», три — на СТБ, по одному на «112» та «UA: Першому». Чистими були новини на 5-му.

Дванадцять паркетних повідомлень присвячені Володимиру Гройсману: по чотири на ICTV та «Інтері», дві на «Україні», по одній на «112» та «UA: Першому».

В інтересах Ріната Ахметова — динадцять повідомлень на каналі «Україна»: сім про його благодійний фонд, три популяризували команду «Шахтар» і ще один — компанію ДТЕК.

В інтересах «Опозиційного блоку» сім новин: шість на «Інтері» та одна на каналі «Україна» про фонд Бориса Колеснікова.

В інтересах Радикальної партії — сім новин: шість персонально з лідером Олегом Ляшком та одна з його колегою з парламенту.

Філантропом Віктора Пінчука показали п’ять сюжетів про його арт-центр: по два на ICTV й СТБ та один на каналі «Україна».

П’ять новин популяризували Юлію Світличну: чотири на «Інтері» та одна на каналі «Україна».

Паркетних новин із Петром Порошенком чотири: дві на «Інтері», по одній на CТБ та ICTV.

Три паркетних новини зі звітами від Юрія Луценка: по одні на «Україні», «Інтері» та ICTV.

Сергій Каплін тричі з’являвся на «Інтері».

По одному матеріалу на користь: укропівця Олександра Шевченка в «Буковелі», МАУ та, ймовірно, бізнес-інтересів Ігоря Коломойського щодо «Приватбанку» на «1+1»; Марини Порошенко, Валентина Наливайченка та Сергія Тарути на «Україні»; Геннадія Москаля та Сергія Рудика на «Інтері».

Упереджено критичних матеріалів протягом тижня було п’ять: один на «Україні» проти Саакашвілі, три проти Вадима Рабіновича та один із критикою Андрія Садового на «Інтері».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз». Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з позицією «Інтерньюз».

comments powered by Disqus